SME

Vodičov najviac rozptyľujú billboardy so ženami

Tím odborníkov z Českého vysokého učení technického zistil, že vodičov najviac rozptyľujú reklamy so ženami.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Tím odborníkov z Českého vysokého učení technického (ČVUT) zistil, že vodičov najviac rozptyľujú reklamy so ženami. Bolo to v rámci výskumu, ktorým spočítali, ako billboardy pri cestách rozptyľujú pozornosť vodičov, napísal portál idnes.cz.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa výsledkov výskumu upúta billboard pozornosť vodiča na 0,4 sekundy. Tento čas môže byť pritom rozhodujúci pri strete dvoch áut. Pol sekundy totiž trvá, než začne vodič brzdiť. A za pol sekundy prejde auto pri päťdesiatkilometrovej rýchlosti až desať metrov.

SkryťVypnúť reklamu

Odborníci z ČVUT použili na výskum špeciálny trenažér, ktorý simuloval jazdu mestom i voľnou krajinou. Sledovali pritom pohyby očí vodičov. Dobrovoľníci niekoľkokrát prešli virtuálne trať. Pred poslednou jazdou sa ich lektori pýtali, či si všimli billboardov. Potom dostali za úlohu zapamätať si billboardy.

Na 10-kilometrovom úseku nastražili výskumníci 23 veľkoplošných reklám.

Keď išli vodiči za iným autom, pozerali na billboard v priemere 0,4 sekundy. Na zapamätanie si pútača potrebovali 1,6 sekundy.

Hitom bola reklama s čiastočne obnaženou modelkou. Nevedomky na ňu vodiči pozerali 0,6 sekundy. Keď mali za úlohu zapamätať si reklamu, priemer bol dokonca 3,3 sekundy.

"Vodiči si reklamy príliš nepamätali. Je vidieť, že už sú voči nim do určitej miery imúnni, aj keď sa na ne preukázateľne pozerajú," povedal Roman Pieknik, jeden z výskumníkov. "Prekvapilo nás, že v jazde za iným autom sledovali plagáty dlhšie ako pri samostatnej jazde."

SkryťVypnúť reklamu

Výsledky tímu ČVUT zatiaľ nie sú úplné. Dáta by mohli slúžiť napríklad v Česku ministerstvu dopravy alebo polícii. Nikto však zatiaľ nemá o podporu výskumu záujem, napísal portál idnes.cz.

Autor: idnes.cz

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nové Planeo v Košiciach
  2. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  3. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  4. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  5. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  6. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  7. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  2. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  3. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  4. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  5. Nové Planeo v Košiciach
  6. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  7. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 867
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 8 585
  3. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 579
  4. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 127
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 060
  6. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 019
  7. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 3 003
  8. Čo bude toto leto in? 2 752
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  2. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodný mlyn v Kvačianskej doline
  3. Milan Resutík: Ambícia – rezignácia – demisia
  4. Ľuboš Vodička: Cintorín sv. Marka vo Viedni, miesto kde pochovali Mozarta
  5. Jan Pražák: Úchyl v tramvaji
  6. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  7. Milan Srnka: Virtuálna ceruzka: “Co je to za vola?”
  8. Irena Šimuneková: Poľnými cestami 2
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 18 710
  2. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 7 438
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 308
  4. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 605
  5. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 5 142
  6. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 866
  7. Eva Gallova: Dopadnú Ukrajinci tak ako za starých čias dopadli Indiáni? 4 512
  8. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 4 468
  1. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  2. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  3. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  4. Tupou Ceruzou: Žiačik
  5. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
  6. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  7. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  8. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu