Vodičov najviac rozptyľujú billboardy so ženami

Tím odborníkov z Českého vysokého učení technického zistil, že vodičov najviac rozptyľujú reklamy so ženami.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Tím odborníkov z Českého vysokého učení technického (ČVUT) zistil, že vodičov najviac rozptyľujú reklamy so ženami. Bolo to v rámci výskumu, ktorým spočítali, ako billboardy pri cestách rozptyľujú pozornosť vodičov, napísal portál idnes.cz.

Podľa výsledkov výskumu upúta billboard pozornosť vodiča na 0,4 sekundy. Tento čas môže byť pritom rozhodujúci pri strete dvoch áut. Pol sekundy totiž trvá, než začne vodič brzdiť. A za pol sekundy prejde auto pri päťdesiatkilometrovej rýchlosti až desať metrov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Odborníci z ČVUT použili na výskum špeciálny trenažér, ktorý simuloval jazdu mestom i voľnou krajinou. Sledovali pritom pohyby očí vodičov. Dobrovoľníci niekoľkokrát prešli virtuálne trať. Pred poslednou jazdou sa ich lektori pýtali, či si všimli billboardov. Potom dostali za úlohu zapamätať si billboardy.

Na 10-kilometrovom úseku nastražili výskumníci 23 veľkoplošných reklám.

Keď išli vodiči za iným autom, pozerali na billboard v priemere 0,4 sekundy. Na zapamätanie si pútača potrebovali 1,6 sekundy.

Hitom bola reklama s čiastočne obnaženou modelkou. Nevedomky na ňu vodiči pozerali 0,6 sekundy. Keď mali za úlohu zapamätať si reklamu, priemer bol dokonca 3,3 sekundy.

"Vodiči si reklamy príliš nepamätali. Je vidieť, že už sú voči nim do určitej miery imúnni, aj keď sa na ne preukázateľne pozerajú," povedal Roman Pieknik, jeden z výskumníkov. "Prekvapilo nás, že v jazde za iným autom sledovali plagáty dlhšie ako pri samostatnej jazde."

Výsledky tímu ČVUT zatiaľ nie sú úplné. Dáta by mohli slúžiť napríklad v Česku ministerstvu dopravy alebo polícii. Nikto však zatiaľ nemá o podporu výskumu záujem, napísal portál idnes.cz.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  2. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  3. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  4. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  5. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  6. Talent - vzdelanie - úspech
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  8. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  9. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  10. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 22 097
  2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 17 171
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 8 784
  4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 8 056
  5. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 6 552
  6. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 5 858
  7. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 5 454
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 147
  9. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 4 616
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 155

Téma: Billboardy pri ceste


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Nebuď buzerant, zmláť manželku (píše Michal Havran)

Vy to viete, vy muži z Tvrdošína, čo pochodujete a zneužívate vieru, aby ste ľudí vydesili.

KOMENTÁRE

Kto vlastne môže podpísať Istanbulský dohovor

Súlad dojednaných medzinárodných zmlúv s ústavou posudzuje Ústavný súd.

Neprehliadnite tiež

Cupra Ateca má poriadny výkon a prišla o znak Seat

Stane sa prvým modelom v novej ére samostatnej značky Cupra.

Alkohol zavinil pätinu obetí dopravných nehôd v EÚ

V Európe sa vypije viac aklkoholu ako kdekoľvek inde na svete.

Hyundai ukázal nové SUV. Zamkne sa, aby ste nemohli vystúpiť inému autu do cesty

S novým Santa Fe do premávky nevystúpite ani nevycúvate.

Nový Peugeot 508 sa ovláda klávesami ako na klavíri

Vlajková loď Peugeotu oživí segment dramatickým vzhľadom, konkurovať chce tým najlepším.