Vodičov najviac rozptyľujú billboardy so ženami

Tím odborníkov z Českého vysokého učení technického zistil, že vodičov najviac rozptyľujú reklamy so ženami.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Tím odborníkov z Českého vysokého učení technického (ČVUT) zistil, že vodičov najviac rozptyľujú reklamy so ženami. Bolo to v rámci výskumu, ktorým spočítali, ako billboardy pri cestách rozptyľujú pozornosť vodičov, napísal portál idnes.cz.

Podľa výsledkov výskumu upúta billboard pozornosť vodiča na 0,4 sekundy. Tento čas môže byť pritom rozhodujúci pri strete dvoch áut. Pol sekundy totiž trvá, než začne vodič brzdiť. A za pol sekundy prejde auto pri päťdesiatkilometrovej rýchlosti až desať metrov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Odborníci z ČVUT použili na výskum špeciálny trenažér, ktorý simuloval jazdu mestom i voľnou krajinou. Sledovali pritom pohyby očí vodičov. Dobrovoľníci niekoľkokrát prešli virtuálne trať. Pred poslednou jazdou sa ich lektori pýtali, či si všimli billboardov. Potom dostali za úlohu zapamätať si billboardy.

Na 10-kilometrovom úseku nastražili výskumníci 23 veľkoplošných reklám.

Keď išli vodiči za iným autom, pozerali na billboard v priemere 0,4 sekundy. Na zapamätanie si pútača potrebovali 1,6 sekundy.

Hitom bola reklama s čiastočne obnaženou modelkou. Nevedomky na ňu vodiči pozerali 0,6 sekundy. Keď mali za úlohu zapamätať si reklamu, priemer bol dokonca 3,3 sekundy.

"Vodiči si reklamy príliš nepamätali. Je vidieť, že už sú voči nim do určitej miery imúnni, aj keď sa na ne preukázateľne pozerajú," povedal Roman Pieknik, jeden z výskumníkov. "Prekvapilo nás, že v jazde za iným autom sledovali plagáty dlhšie ako pri samostatnej jazde."

Výsledky tímu ČVUT zatiaľ nie sú úplné. Dáta by mohli slúžiť napríklad v Česku ministerstvu dopravy alebo polícii. Nikto však zatiaľ nemá o podporu výskumu záujem, napísal portál idnes.cz.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Create your own map in a new museum
  2. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  3. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  4. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. S dobrým pivom leto chutí
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 30 632
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 099
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 393
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 128
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 799
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 874
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 744
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 445
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 245
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 814

Téma: Billboardy pri ceste


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalí šéfovia i rodinní príslušníci. Kto sú policajní pridelenci?

Marian Slobodník by ako šéf polície podľa premiéra Pellegriniho vzbudzoval pochybnosti. Obával sa prepojení na Bašternáka.

SVET

Scenár ako na Kryme? Putin chce referendum na Donbase

Trump sa má rozhodnúť, čo si myslí o referende na Ukrajine.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Nábor agentov aj získavanie informácii. To sú Noční vlci

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.