Cesty 1. triedy v Česku budú od polovice roka 2012 spoplatnené

V Česku sa bude už od polovice budúceho roka 2012 platiť mýto na všetkých 5500 kilometroch ciest prvej triedy. Spoplatnené budú aj stovky kilometrov ciest druhej triedy.

PRAHA. V Česku sa bude už od polovice budúceho roka 2012 platiť mýto na všetkých 5500 kilometroch ciest prvej triedy. Spoplatnené budú aj stovky kilometrov ciest druhej triedy a v prípade ciest tretej triedy sa mýto bude týkať maximálne troch úsekov. Uviedol to hospodársky denník E15 s odvolaním sa na vyhlásenie štátneho tajomníka ministerstva dopravy Martina Sýkoru.

Rozšírenie mýtneho systému má štátu priniesť miliardy korún navyše. Na ilustráciu, vlani vybralo Česko na súčasnom mýte z diaľnic a rýchlostných ciest rekordných 6,6 miliardy korún (271,21 milióna eur).

Článok pokračuje pod video reklamou

Výťažok z "jednotiek" poputuje do štátneho fondu dopravy. Peniaze z "dvojok" dostanú kraje, ale až po tom, ako si štát odpočíta náklady na prevádzku systému. Ak sa cesty druhej a tretej triedy ukážu ako stratové, štát má pripravený iný variant - dopravné značky so zákazmi, ktoré navedú napríklad kamióny na platené cesty.

Podľa Sýkoru, čím menej bude v Českej republike ciest druhej a tretej triedy, tým bude systém mýta pre štát efektívnejší a lacnejší.

Vybrané peniaze budú slúžiť na opravy a údržbu komunikácií. Také rozsiahle spoplatnenie cestnej siete ako chystá Česko, však nemá žiadny štát na svete, konštatuje denník E15.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 114
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 985
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 18 109
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 787
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 455
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 676
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 293
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 451
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 145
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 626

Téma: Česká republika


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

PLUS

Boli sme u posledného grófa Šternberka zo Šternberka

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.