NOVINKY

Nové kupé BMW 6 neprovokuje

Jeho predchodca vznikal pod taktovkou vtedajšieho šéfdizajnéra BMW Chrisa Bangleho a na ceste pôsobil príliš ťažkopádne, čo mu mnohí potenciálni zákazníci vyčítali. Novinka prichádza s konzervatívnejšími tvarmi a výhradne prepĺňanými motormi.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Tretia generácia BMW 6 Coupe má byť podľa mníchovskej automobilky športovejšia a elegantnejšia než jej predchodca. Ten vznikal pod taktovkou vtedajšieho šéfdizajnéra BMW Chrisa Bangleho a na ceste pôsobil príliš ťažkopádne, čo mu mnohí potenciálni zákazníci vyčítali.

Tvary novej šestky sú uhladenejšie a údajne inšpirované pohybom morských vĺn. Predná časť s veľkými obličkami, alias maskou chladiča, pripomína typický „žraločí nos“, ktorý bol v minulosti jedným z typických rysov áut BMW. Vzadu zasa zaujme zvýraznená odtrhová hrana na veku batožinového priestoru, nahradzujúca tradičný spoiler a koncové svetlá usporiadané do tvaru písmena L.

Kokpit orientovaný na vodiča

Nové kupé šestkového radu je v porovnaní so svojim predchodcom o 74 milimetrov dlhšie (meria 4894 mm) a o 39 mm širšie (1894 mm). Zároveň nárastol aj rázvor osí kolies, o 75 mm na 2855 mm. Konštruktéri tým dosiahli viac miesta pre posádku. Kabínu charakterizuje usporiadanie 2+2, BMW však sľubuje dostatok miesta aj pre pasažierov na zadných sedadlách. Zverejnený bol aj objem batožinového priestoru - 460 litrov.

Palubná doska je orientovaná na vodiča. Ten má pred sebou tradičný prístrojový panel so štvoricou okrúhlych ukazovateľov. Na stredovej konzole tróni sedempalcový displej multimediálneho systému, dodávaný v základnej výbave. Ak si priplatíte za navigačný systém Professional, dostanete 10,2-palcový displej, údajne najväčší v segmente.

Kabínu si zákazník môže prispôsobiť podľa vlastného estetického vkusu, vďaka siedmim odtieňom koženého čalúnenia. Na výber má aj z troch verzií predných sedadiel.

Iba turbo

Výrobca montuje do nového kupé radu šesť dva zážihové motory, oba s funkciou dvojitého prepĺňania TwinPower Turbo i priamym vstrekovaním paliva.

BMW 640i Coupe poháňa trojlitrový šesťvalec s výkonom 235 kW (320 k) pri 5800 ot./min. a najvyšším krútiacim momentom 450 Nm v širokom rozsahu 1300 až 4500 ot/min. Najslabšia „šestka“ zrýchli z pokoja na 100 km/h za 5,4 sekundy a v priemere si vraj vypýta len 7,7 l/100 km. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Hranicu 250 km/h kvôli obmedzovaču neprekročí ani BMW 650i Coupé, vybavené osemvalcom s objemom 4,4 litra. Agregát produkuje výkon 300 kW (407 k) medzi 5500 a 6400 ot./min., zatiaľ čo krútiaci moment vrcholí hodnotou 600 Nm v rozsahu 1750-4500 ot./min. Zatiaľ najvýkonnejšie BMW 6 Coupe (pravdepodobne ponuku doplní variant M6) zrýchli z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy a jeho priemerná spotreba dosiahne 10,4 l/100 km.

Krútiace momenty oboch motorizácií sa prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky prenášajú na zadné kolesá.

Svieti diódami

BMW sa pýši dlhým radom moderných technológií, ktoré do novinky na základe prianí zákazníkov montuje. Ide napríklad o adaptívne predné svetlomety, zostavené z LED diód, adaptívne pruženie Adaptive Drive alebo komunikačný systém ConnectedDrive. Prostredníctvom neho sa dá v aute pripojiť na internet, ale aj ovládať celý rad asistenčných prvkov, ako parkovací asistent či výstraha pred nechceným opustením jazdného pruhu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  6. Splnený sen
  7. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  8. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  10. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  1. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  2. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  3. Vysoká hra o súdne trovy
  4. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  5. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  6. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  7. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Ako na refinancovanie hypotéky
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 12 485
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 12 351
  3. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 4 008
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 000
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 000
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 511
  7. Splnený sen 1 858
  8. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 810
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 532
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 278

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Vysoká zadlženosť, pravidelné zápchy. Ako žijú ľudia v trnavskom kraji

Trnavskému kraju robia dobré meno kúpele, víno, ale aj golfové ihriská.

SVET

Svätá vojna v českej politike. Ako Okamura bojuje o voličov

Má japonský pôvod, tak predsa nemôže byť rasista.

KOŠICE KORZÁR

Pippa zadržali v Ždiari. Mal šperky a 50 hodiniek

Bol na vrchole zločineckej skupiny, tvrdí polícia.

Neprehliadnite tiež

Volvo spúšťa značku športových áut Polestár, prvý model je hybrid

Športový hybrid Polestar 1 prichádza s výkonom 600 koní a karbónovou karosériou.

Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu?

Segment malých SUV je stále populárnejší, budúci rok by mali predaje pokoriť hranicu dvoch miliónov.

Japonská oceliareň klamala o kvalite kovov, diely sú v autách aj lietadlách

Rozsah škôd ani miera nedostatkov zatiaľ nie sú známe.

Dopravná hádanka: Ako by ste vyriešili túto križovatku?

Keď sa pravidlo pravej ruky stáva rébusom.