NOVINKY

Nové kupé BMW 6 neprovokuje

Jeho predchodca vznikal pod taktovkou vtedajšieho šéfdizajnéra BMW Chrisa Bangleho a na ceste pôsobil príliš ťažkopádne, čo mu mnohí potenciálni zákazníci vyčítali. Novinka prichádza s konzervatívnejšími tvarmi a výhradne prepĺňanými motormi.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Tretia generácia BMW 6 Coupe má byť podľa mníchovskej automobilky športovejšia a elegantnejšia než jej predchodca. Ten vznikal pod taktovkou vtedajšieho šéfdizajnéra BMW Chrisa Bangleho a na ceste pôsobil príliš ťažkopádne, čo mu mnohí potenciálni zákazníci vyčítali.

Tvary novej šestky sú uhladenejšie a údajne inšpirované pohybom morských vĺn. Predná časť s veľkými obličkami, alias maskou chladiča, pripomína typický „žraločí nos“, ktorý bol v minulosti jedným z typických rysov áut BMW. Vzadu zasa zaujme zvýraznená odtrhová hrana na veku batožinového priestoru, nahradzujúca tradičný spoiler a koncové svetlá usporiadané do tvaru písmena L.

Kokpit orientovaný na vodiča

Nové kupé šestkového radu je v porovnaní so svojim predchodcom o 74 milimetrov dlhšie (meria 4894 mm) a o 39 mm širšie (1894 mm). Zároveň nárastol aj rázvor osí kolies, o 75 mm na 2855 mm. Konštruktéri tým dosiahli viac miesta pre posádku. Kabínu charakterizuje usporiadanie 2+2, BMW však sľubuje dostatok miesta aj pre pasažierov na zadných sedadlách. Zverejnený bol aj objem batožinového priestoru - 460 litrov.

Palubná doska je orientovaná na vodiča. Ten má pred sebou tradičný prístrojový panel so štvoricou okrúhlych ukazovateľov. Na stredovej konzole tróni sedempalcový displej multimediálneho systému, dodávaný v základnej výbave. Ak si priplatíte za navigačný systém Professional, dostanete 10,2-palcový displej, údajne najväčší v segmente.

Kabínu si zákazník môže prispôsobiť podľa vlastného estetického vkusu, vďaka siedmim odtieňom koženého čalúnenia. Na výber má aj z troch verzií predných sedadiel.

Iba turbo

Výrobca montuje do nového kupé radu šesť dva zážihové motory, oba s funkciou dvojitého prepĺňania TwinPower Turbo i priamym vstrekovaním paliva.

BMW 640i Coupe poháňa trojlitrový šesťvalec s výkonom 235 kW (320 k) pri 5800 ot./min. a najvyšším krútiacim momentom 450 Nm v širokom rozsahu 1300 až 4500 ot/min. Najslabšia „šestka“ zrýchli z pokoja na 100 km/h za 5,4 sekundy a v priemere si vraj vypýta len 7,7 l/100 km. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Hranicu 250 km/h kvôli obmedzovaču neprekročí ani BMW 650i Coupé, vybavené osemvalcom s objemom 4,4 litra. Agregát produkuje výkon 300 kW (407 k) medzi 5500 a 6400 ot./min., zatiaľ čo krútiaci moment vrcholí hodnotou 600 Nm v rozsahu 1750-4500 ot./min. Zatiaľ najvýkonnejšie BMW 6 Coupe (pravdepodobne ponuku doplní variant M6) zrýchli z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy a jeho priemerná spotreba dosiahne 10,4 l/100 km.

Krútiace momenty oboch motorizácií sa prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky prenášajú na zadné kolesá.

Svieti diódami

BMW sa pýši dlhým radom moderných technológií, ktoré do novinky na základe prianí zákazníkov montuje. Ide napríklad o adaptívne predné svetlomety, zostavené z LED diód, adaptívne pruženie Adaptive Drive alebo komunikačný systém ConnectedDrive. Prostredníctvom neho sa dá v aute pripojiť na internet, ale aj ovládať celý rad asistenčných prvkov, ako parkovací asistent či výstraha pred nechceným opustením jazdného pruhu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 29 022
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 545
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 293
  4. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 948
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 753
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 744
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 477
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 458
  9. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 225
  10. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 179

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Michal Gučík o návšteve Danka: Možno mám len dobrý kávostroj

O vypovedaní koaličnej zmluvy som sa dozvedel z médií, tvrdí Gučík.

PLUS

SNS skúšajú posunúť slovenské "zvyklosti", doplatia na svoju nenažranosť

Peniaze na vedu sa na Slovensku rozdeľujú hlboko pod úrovňou civilizovaného sveta.

KOMENTÁRE

Počet superstarostov sa zvýšil o sto percent

Raslavický starosta je nový Vlado Ledecký.

KOMENTÁRE

Kam sa podelo Učiace sa Slovensko? Danka to netrápi

Kde je tá najväčšia reforma školstva z dielne Plavčana?

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.

Auto ako investícia? Na čo by ste si mali dať pozor pri výbere

Na cene začínajú rásť aj celkom obyčajné autá.