SME

Nové kupé BMW 6 neprovokuje

Jeho predchodca vznikal pod taktovkou vtedajšieho šéfdizajnéra BMW Chrisa Bangleho a na ceste pôsobil príliš ťažkopádne, čo mu mnohí potenciálni zákazníci vyčítali. Novinka prichádza s konzervatívnejšími tvarmi a výhradne prepĺňanými motormi.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Tretia generácia BMW 6 Coupe má byť podľa mníchovskej automobilky športovejšia a elegantnejšia než jej predchodca. Ten vznikal pod taktovkou vtedajšieho šéfdizajnéra BMW Chrisa Bangleho a na ceste pôsobil príliš ťažkopádne, čo mu mnohí potenciálni zákazníci vyčítali.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tvary novej šestky sú uhladenejšie a údajne inšpirované pohybom morských vĺn. Predná časť s veľkými obličkami, alias maskou chladiča, pripomína typický „žraločí nos“, ktorý bol v minulosti jedným z typických rysov áut BMW. Vzadu zasa zaujme zvýraznená odtrhová hrana na veku batožinového priestoru, nahradzujúca tradičný spoiler a koncové svetlá usporiadané do tvaru písmena L.

SkryťVypnúť reklamu

Kokpit orientovaný na vodiča

Nové kupé šestkového radu je v porovnaní so svojim predchodcom o 74 milimetrov dlhšie (meria 4894 mm) a o 39 mm širšie (1894 mm). Zároveň nárastol aj rázvor osí kolies, o 75 mm na 2855 mm. Konštruktéri tým dosiahli viac miesta pre posádku. Kabínu charakterizuje usporiadanie 2+2, BMW však sľubuje dostatok miesta aj pre pasažierov na zadných sedadlách. Zverejnený bol aj objem batožinového priestoru - 460 litrov.

Palubná doska je orientovaná na vodiča. Ten má pred sebou tradičný prístrojový panel so štvoricou okrúhlych ukazovateľov. Na stredovej konzole tróni sedempalcový displej multimediálneho systému, dodávaný v základnej výbave. Ak si priplatíte za navigačný systém Professional, dostanete 10,2-palcový displej, údajne najväčší v segmente.

SkryťVypnúť reklamu

Kabínu si zákazník môže prispôsobiť podľa vlastného estetického vkusu, vďaka siedmim odtieňom koženého čalúnenia. Na výber má aj z troch verzií predných sedadiel.

Iba turbo

Výrobca montuje do nového kupé radu šesť dva zážihové motory, oba s funkciou dvojitého prepĺňania TwinPower Turbo i priamym vstrekovaním paliva.

BMW 640i Coupe poháňa trojlitrový šesťvalec s výkonom 235 kW (320 k) pri 5800 ot./min. a najvyšším krútiacim momentom 450 Nm v širokom rozsahu 1300 až 4500 ot/min. Najslabšia „šestka“ zrýchli z pokoja na 100 km/h za 5,4 sekundy a v priemere si vraj vypýta len 7,7 l/100 km. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Hranicu 250 km/h kvôli obmedzovaču neprekročí ani BMW 650i Coupé, vybavené osemvalcom s objemom 4,4 litra. Agregát produkuje výkon 300 kW (407 k) medzi 5500 a 6400 ot./min., zatiaľ čo krútiaci moment vrcholí hodnotou 600 Nm v rozsahu 1750-4500 ot./min. Zatiaľ najvýkonnejšie BMW 6 Coupe (pravdepodobne ponuku doplní variant M6) zrýchli z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy a jeho priemerná spotreba dosiahne 10,4 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Krútiace momenty oboch motorizácií sa prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky prenášajú na zadné kolesá.

Svieti diódami

BMW sa pýši dlhým radom moderných technológií, ktoré do novinky na základe prianí zákazníkov montuje. Ide napríklad o adaptívne predné svetlomety, zostavené z LED diód, adaptívne pruženie Adaptive Drive alebo komunikačný systém ConnectedDrive. Prostredníctvom neho sa dá v aute pripojiť na internet, ale aj ovládať celý rad asistenčných prvkov, ako parkovací asistent či výstraha pred nechceným opustením jazdného pruhu.

Načítavam video...

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 551
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 257
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 706
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 039
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 146
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 932
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 830
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 430
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 209
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 742
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 970
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 938
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 571
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 716
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 957
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 871
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu