BRATISLAVA. Tretia generácia BMW 6 Coupe má byť podľa mníchovskej automobilky športovejšia a elegantnejšia než jej predchodca. Ten vznikal pod taktovkou vtedajšieho šéfdizajnéra BMW Chrisa Bangleho a na ceste pôsobil príliš ťažkopádne, čo mu mnohí potenciálni zákazníci vyčítali.
Tvary novej šestky sú uhladenejšie a údajne inšpirované pohybom morských vĺn. Predná časť s veľkými obličkami, alias maskou chladiča, pripomína typický „žraločí nos“, ktorý bol v minulosti jedným z typických rysov áut BMW. Vzadu zasa zaujme zvýraznená odtrhová hrana na veku batožinového priestoru, nahradzujúca tradičný spoiler a koncové svetlá usporiadané do tvaru písmena L.
Kokpit orientovaný na vodiča
Nové kupé šestkového radu je v porovnaní so svojim predchodcom o 74 milimetrov dlhšie (meria 4894 mm) a o 39 mm širšie (1894 mm). Zároveň nárastol aj rázvor osí kolies, o 75 mm na 2855 mm. Konštruktéri tým dosiahli viac miesta pre posádku. Kabínu charakterizuje usporiadanie 2+2, BMW však sľubuje dostatok miesta aj pre pasažierov na zadných sedadlách. Zverejnený bol aj objem batožinového priestoru - 460 litrov.
Palubná doska je orientovaná na vodiča. Ten má pred sebou tradičný prístrojový panel so štvoricou okrúhlych ukazovateľov. Na stredovej konzole tróni sedempalcový displej multimediálneho systému, dodávaný v základnej výbave. Ak si priplatíte za navigačný systém Professional, dostanete 10,2-palcový displej, údajne najväčší v segmente.
Kabínu si zákazník môže prispôsobiť podľa vlastného estetického vkusu, vďaka siedmim odtieňom koženého čalúnenia. Na výber má aj z troch verzií predných sedadiel.
Iba turbo
Výrobca montuje do nového kupé radu šesť dva zážihové motory, oba s funkciou dvojitého prepĺňania TwinPower Turbo i priamym vstrekovaním paliva.
BMW 640i Coupe poháňa trojlitrový šesťvalec s výkonom 235 kW (320 k) pri 5800 ot./min. a najvyšším krútiacim momentom 450 Nm v širokom rozsahu 1300 až 4500 ot/min. Najslabšia „šestka“ zrýchli z pokoja na 100 km/h za 5,4 sekundy a v priemere si vraj vypýta len 7,7 l/100 km. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.
Hranicu 250 km/h kvôli obmedzovaču neprekročí ani BMW 650i Coupé, vybavené osemvalcom s objemom 4,4 litra. Agregát produkuje výkon 300 kW (407 k) medzi 5500 a 6400 ot./min., zatiaľ čo krútiaci moment vrcholí hodnotou 600 Nm v rozsahu 1750-4500 ot./min. Zatiaľ najvýkonnejšie BMW 6 Coupe (pravdepodobne ponuku doplní variant M6) zrýchli z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy a jeho priemerná spotreba dosiahne 10,4 l/100 km.
Krútiace momenty oboch motorizácií sa prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky prenášajú na zadné kolesá.
Svieti diódami
BMW sa pýši dlhým radom moderných technológií, ktoré do novinky na základe prianí zákazníkov montuje. Ide napríklad o adaptívne predné svetlomety, zostavené z LED diód, adaptívne pruženie Adaptive Drive alebo komunikačný systém ConnectedDrive. Prostredníctvom neho sa dá v aute pripojiť na internet, ale aj ovládať celý rad asistenčných prvkov, ako parkovací asistent či výstraha pred nechceným opustením jazdného pruhu.
Autor: fg