BRATISLAVA. Prilákať k značke mladých zákazníkov a byť zdatným konkurentom pre Audi A3 a BMW 1, to sú priority tretej generácie Mercedesu-Benz triedy A.
Konštruktéri v jeho prípade stavia na klasiku a nepoužijú sendvičovú platformu, v ktorej je motor umiestnený takmer pod kabínou. „Áčko“ vďaka tomu už nebude mať profil pripomínajúci van. Pôjde o športovo strihnutý troj- a päťdverový hatchback.
Prototyp odhalia už v apríli
Skôr, než sa v roku 2012 dočkáme sériovej verzie, Mercedes predstaví novinku vo forme štúdie. Stane sa tak už v druhej polovici apríla na autosalóne v čínskom Šanghaji.
Vizáž auta v predstihu poodhaľuje oficiálna skica. Je zrejmé, že dizajnéri stavili na podobné krivky, aké charakterizujú nový Mercedes-Benz CLS.
Niektoré motory od Renaultu
Časť poháňacích jednotiek pre triedu A má v rámci spolupráce dodať francúzsky Renault. Pôjde o zážihové turbomotory s objemom 1,2 a 1,4 litra, a o 1,6-litrový turbodiesel. Ostatné agregáty s objemovým rozsahom 1,6 až 2,2 litra budú dielom vlastného vývoja značky Mercedes-Benz.
Rovnaké motorizácie má využívať aj nový Mercedes triedy B. Ten bude - podobne ako doteraz - určený predovšetkým pre menšie rodiny. Zachová si podobu vozidla typu MPV, ale bez drahej sendvičovej platformy. Neskôr ponuku rozšíri malé SUV postavené na báze „Béčka“.
Autor: fg