TEST: DS3 Sport patrí do koča aj do voza

S jedným a tým istým autom si môžete dopriať radosť zo športovej jazdy a zároveň neskrachujete pre benzín cestou do práce. Z radenia a komfortu na nerovnostiach nadšení nebudete.

V DS3 Sport môžete, na rozdiel od slabších verzií, vypnúť stabilizačný systém a užívať si vlastnú rely. Na kvalitnom asfalte a snehu auto poslúcha tak ako sa patrí na zástupcu značky majstrov sveta v rely. Do práce jazdí krotko a úsporne.(Zdroj: Tomáš Kelement)

BREZNO. Úzku asfaltovú cestu so zvyškami kašovitého snehu lemujú topiace sa snehové bariéry, vo vzduchu vonia jar a Citroen DS3 sa rúti v miernom šmyku do zákruty. S tridsiatkou na tachometri, vypnutým stabilizačným systémom a umelo navodeným šmykom prežívame vlastnú rely Monte Carlo. Ešte raz zaspieva preplňovaný motor vo vysokých otáčkach, ešte raz si odfúkne turbo, prudko prekĺznu kolesá, ešte raz ukáže Citroen svoj temperament a z cesty za dedinou vojdeme na hlavný ťah.

Rely za humnom sa mení na služobnú cestu do hlavného mesta. Desaťlitrová priemerná spotreba na palubnom počítači klesá každým kilometrom až po 5,9 litra. Neuveriteľné, preplňovaný motor má dve tváre a tá druhá je úsporná. Mimo mesta dokáže auto s výkonom 115 kW reálne jazdiť pod šesť litrov a zmeniť športovú tvár na civilnú.

Nestojí málo

Neexistuje veľa športovo ladených malých áut, ktoré dokážu uspokojiť túžbu po extravagancii, dynamike a zároveň byť sluhom na každý deň. Pri prvom teste modelu DS3 so základným motorom nám k výnimočnému dizajnu chýbali kone. V motore je pridaná hodnota, kvôli ktorej by sa oplatilo dať za malé auto viac než za bežné malé autá.

Citroen si však nechá za vycibrenú verziu DS3 Sport poriadne zaplatiť. Cena testovanej verzie začína na sume 18 900 eur. Za mnohé drobnosti aj navigáciu si treba kruto priplatiť.

Cena malého exkluzívne vybaveného auta s kvalitnou audiosústavou, automatickou klimatizáciou, tempomatom, špeciálnymi dekórami na palubnej doske a športovým vzhľadom ľahko prekročí hranicu 21 000 eur. Príliš drahé na slovenský naturel, ktorý potrebuje za veľa peňazí veľké auto, nie malé auto s výbavou veľkého.

Dáva iný rozmer malého auta

DS3 Sport ponúka dvom osobám vpredu veľmi pohodlné cestovanie na vysokej úrovni. Prístrojový panel, volant a sedadlá sú hodné auta o triedu a možno aj dve väčšieho. Navyše cestovanie uľahčuje výkonová rezerva motora, pretože vodič nemusí zbytočne podraďovať a hľadať kilometrové roviny na predbiehanie.

53_m_ds3_big.jpg
Po estetickej stránke ide o automobilový šperk v malom. Z tohto pohľadu možno vysokú cenu verzie Sport ospravedlniť.

Stačí stupiť na plyn a bezpečne predbehnúť. Po stránke cestovania, estetickej úrovne a komfortu sa DS3 Sport mierne vymyká úrovni malých áut. Pokiaľ je však na kvalitnom asfalte. Podvozku naše cesty veľmi nevoňajú viac než iným malým autám. Skrátka akoby bol nastavený na kvalitný asfalt v serpentínach okolo Monte Carla. Palubný systém sa vyznamenal príplatkovou navigáciou s prehľadným ovládaním a precíznou grafikou.

Športuje s citom

Citroen vo verzii DS3 Sport veľmi citlivo nastavil pomer medzi tým, aby bolo auto použiteľné každý deň a zároveň poskytovalo radosť pri športovej jazde. Inak povedané, žena nebude na ceste do práce toto štýlové auto považovať za surové a muž si ho v slabej chvíľke skutočne užije.

55_m_ds3_big.jpg
Športové sedadlá majú extrémne tvarovanie a skutočne dobre držia telo v zákrute. Na dlhej ceste neunavia, ale nemusia každej postave vyhovovať. Pred kúpou odporúčame vyskúšať. Kritické miesta tohto typu sedadiel neboli zatiaľ od nastupovania ošúchané.

Na snehu môže šofér precítiť veľmi vyvážené jazdné vlastnosti a dobrú trakciu predných kolies. Jemne pretáčavý šmyk možno navodiť bez ručnej brzdy a ľahko zvládnuť jemným pridaním a malou kontrou volantom. Na snehu alebo kvalitnom asfalte je to skutočný stroj na radosť s pohonom prednej nápravy. Pozor, DS3 Sport nie je tvrdé športové náradie a konkurent pre Renault Clio R.S. alebo Mini John Cooper Works.

Ak ostane elektronika zapnutá, Citroen bude krotký a ľahko zvládnuteľný. Motoru presne pasujú prevodové pomery, aby mohol byť temperamentný a úsporný. Jedine radenie ostalo slabinou Citroenu, ktorý by mal pri vývoji radenia absolvovať školenie v koncerne Volkswagen. Naopak spoločný vývoj s BMW v oblasti motorov mu prospel, pretože agregát 1,6 THP je pokladom verzie Sport.

Konečne uctili titul

Konečne má automobilka, ktorá v ostatných rokoch získavala tituly majstra sveta v rely, aspoň nejaký reprezentačný model k úspechom v rely. Kým konkurenčné automobilky v športe za Citroenom zaostávali, fanúšikom značky ponúkali podstatne lepšie športové autá.

54_m_ds3_big.jpg
Po estetickej stránke vyzerá interiér príťažlivo. Lesklých plôch by mohlo byť menej a radenie presnejšie. Displej príplatkového navigačného systému vyniká grafikou a je intuitívne ovládateľný ako navigácia sama.

Citroen v posledných rokoch nič športové nemal, lebo Citroen C4 „by Loeb“, nazvaný podľa Majstra sveta, bol iba chabým pokusom a športovú verziu s nálepkou na dverách. Testovaný Citroen DS3 1,6 THP Sport dokáže aspoň čiastočne fanúšikovi rely priblížiť športový ráz značky a pritom cestou do práce nevytiahne veľa benzínu z nádrže. Ak má však DS3 dobre jazdiť a vyzerať k svetu, odľahčí bankové konto, ale konečne to aspoň stojí zato.

Kupujem – nekupujem

S ohľadom na dobrý pomer medzi každodenným úžitkom, estetikou a športovým naladením by som DS3 Sport kúpil. Ale iba o nejaký čas, keď sa objavia prvé dlhšie skúsenosti klientov s novým modelom. Chápem, že testovaný model dostal veľa do tela, ale na podvozku to už bolo cítiť.

Rasťo Chvála

Citroen DS3 Sport 1,6 THP

Cena modelu DS3 od 14 100 eur
Cena verzie Sport 1,6 THP od 18 900 eur
Motor 1,6 THP
Objem 1598 cm3
Výkon 115 kW (155k)
Krútiaci moment 240 Nm
Prevodovka manuálna 6 stupňová
Spotreba podľa výrobcu 6,7 l/100 km
Spotreba v teste 7,5 l/100 km
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 7,3 s
Maximálna rýchlosť 214 km/h
Objem bat. priestoru 285 l
Pohotovostná hmotnosť 1165 kg

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  2. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  3. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  4. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  5. Talent - vzdelanie - úspech
  6. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  7. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  9. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  10. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 22 407
  2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 14 599
  3. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 8 478
  4. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 8 244
  5. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 7 291
  6. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 5 565
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 406
  8. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 5 133
  9. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 4 856
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 340

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Procházka: Prečo vláda vznikla tak rýchlo? Smer rozdával karty

Špeciálne vydanie podcastu. Peter Tkačenko sa rozprával s Radoslavom Procházkom.

Neprehliadnite tiež

Šéfdizajnér Seatu: Budúci rok nás čaká výrazná zmena

Alejandro Mesonero-Romanos otvoril v Seate novú kapitolu dizajnu a onedlho načne ďalšiu, ale už bez Cupry.

Cupra Ateca má poriadny výkon a prišla o znak Seat

Stane sa prvým modelom v novej ére samostatnej značky Cupra.

Alkohol zavinil pätinu obetí dopravných nehôd v EÚ

V Európe sa vypije viac aklkoholu ako kdekoľvek inde na svete.

Hyundai ukázal nové SUV. Zamkne sa, aby ste nemohli vystúpiť inému autu do cesty

S novým Santa Fe do premávky nevystúpite ani nevycúvate.