SME

TEST: DS3 Sport patrí do koča aj do voza

S jedným a tým istým autom si môžete dopriať radosť zo športovej jazdy a zároveň neskrachujete pre benzín cestou do práce. Z radenia a komfortu na nerovnostiach nadšení nebudete.

V DS3 Sport môžete, na rozdiel od slabších verzií, vypnúť stabilizačný systém a užívať si vlastnú rely. Na kvalitnom asfalte a snehu auto poslúcha tak ako sa patrí na zástupcu značky majstrov sveta v rely. Do práce jazdí krotko a úsporne.V DS3 Sport môžete, na rozdiel od slabších verzií, vypnúť stabilizačný systém a užívať si vlastnú rely. Na kvalitnom asfalte a snehu auto poslúcha tak ako sa patrí na zástupcu značky majstrov sveta v rely. Do práce jazdí krotko a úsporne. (Zdroj: Tomáš Kelement)

BREZNO. Úzku asfaltovú cestu so zvyškami kašovitého snehu lemujú topiace sa snehové bariéry, vo vzduchu vonia jar a Citroen DS3 sa rúti v miernom šmyku do zákruty. S tridsiatkou na tachometri, vypnutým stabilizačným systémom a umelo navodeným šmykom prežívame vlastnú rely Monte Carlo. Ešte raz zaspieva preplňovaný motor vo vysokých otáčkach, ešte raz si odfúkne turbo, prudko prekĺznu kolesá, ešte raz ukáže Citroen svoj temperament a z cesty za dedinou vojdeme na hlavný ťah.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rely za humnom sa mení na služobnú cestu do hlavného mesta. Desaťlitrová priemerná spotreba na palubnom počítači klesá každým kilometrom až po 5,9 litra. Neuveriteľné, preplňovaný motor má dve tváre a tá druhá je úsporná. Mimo mesta dokáže auto s výkonom 115 kW reálne jazdiť pod šesť litrov a zmeniť športovú tvár na civilnú.

SkryťVypnúť reklamu

Nestojí málo

Neexistuje veľa športovo ladených malých áut, ktoré dokážu uspokojiť túžbu po extravagancii, dynamike a zároveň byť sluhom na každý deň. Pri prvom teste modelu DS3 so základným motorom nám k výnimočnému dizajnu chýbali kone. V motore je pridaná hodnota, kvôli ktorej by sa oplatilo dať za malé auto viac než za bežné malé autá.

Citroen si však nechá za vycibrenú verziu DS3 Sport poriadne zaplatiť. Cena testovanej verzie začína na sume 18 900 eur. Za mnohé drobnosti aj navigáciu si treba kruto priplatiť.

Cena malého exkluzívne vybaveného auta s kvalitnou audiosústavou, automatickou klimatizáciou, tempomatom, špeciálnymi dekórami na palubnej doske a športovým vzhľadom ľahko prekročí hranicu 21 000 eur. Príliš drahé na slovenský naturel, ktorý potrebuje za veľa peňazí veľké auto, nie malé auto s výbavou veľkého.

SkryťVypnúť reklamu

Dáva iný rozmer malého auta

DS3 Sport ponúka dvom osobám vpredu veľmi pohodlné cestovanie na vysokej úrovni. Prístrojový panel, volant a sedadlá sú hodné auta o triedu a možno aj dve väčšieho. Navyše cestovanie uľahčuje výkonová rezerva motora, pretože vodič nemusí zbytočne podraďovať a hľadať kilometrové roviny na predbiehanie.

53_m_ds3_big.jpg
Po estetickej stránke ide o automobilový šperk v malom. Z tohto pohľadu možno vysokú cenu verzie Sport ospravedlniť.

Stačí stupiť na plyn a bezpečne predbehnúť. Po stránke cestovania, estetickej úrovne a komfortu sa DS3 Sport mierne vymyká úrovni malých áut. Pokiaľ je však na kvalitnom asfalte. Podvozku naše cesty veľmi nevoňajú viac než iným malým autám. Skrátka akoby bol nastavený na kvalitný asfalt v serpentínach okolo Monte Carla. Palubný systém sa vyznamenal príplatkovou navigáciou s prehľadným ovládaním a precíznou grafikou.

SkryťVypnúť reklamu

Športuje s citom

Citroen vo verzii DS3 Sport veľmi citlivo nastavil pomer medzi tým, aby bolo auto použiteľné každý deň a zároveň poskytovalo radosť pri športovej jazde. Inak povedané, žena nebude na ceste do práce toto štýlové auto považovať za surové a muž si ho v slabej chvíľke skutočne užije.

55_m_ds3_big.jpg
Športové sedadlá majú extrémne tvarovanie a skutočne dobre držia telo v zákrute. Na dlhej ceste neunavia, ale nemusia každej postave vyhovovať. Pred kúpou odporúčame vyskúšať. Kritické miesta tohto typu sedadiel neboli zatiaľ od nastupovania ošúchané.

Na snehu môže šofér precítiť veľmi vyvážené jazdné vlastnosti a dobrú trakciu predných kolies. Jemne pretáčavý šmyk možno navodiť bez ručnej brzdy a ľahko zvládnuť jemným pridaním a malou kontrou volantom. Na snehu alebo kvalitnom asfalte je to skutočný stroj na radosť s pohonom prednej nápravy. Pozor, DS3 Sport nie je tvrdé športové náradie a konkurent pre Renault Clio R.S. alebo Mini John Cooper Works.

Ak ostane elektronika zapnutá, Citroen bude krotký a ľahko zvládnuteľný. Motoru presne pasujú prevodové pomery, aby mohol byť temperamentný a úsporný. Jedine radenie ostalo slabinou Citroenu, ktorý by mal pri vývoji radenia absolvovať školenie v koncerne Volkswagen. Naopak spoločný vývoj s BMW v oblasti motorov mu prospel, pretože agregát 1,6 THP je pokladom verzie Sport.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Konečne uctili titul

Konečne má automobilka, ktorá v ostatných rokoch získavala tituly majstra sveta v rely, aspoň nejaký reprezentačný model k úspechom v rely. Kým konkurenčné automobilky v športe za Citroenom zaostávali, fanúšikom značky ponúkali podstatne lepšie športové autá.

54_m_ds3_big.jpg
Po estetickej stránke vyzerá interiér príťažlivo. Lesklých plôch by mohlo byť menej a radenie presnejšie. Displej príplatkového navigačného systému vyniká grafikou a je intuitívne ovládateľný ako navigácia sama.

Citroen v posledných rokoch nič športové nemal, lebo Citroen C4 „by Loeb“, nazvaný podľa Majstra sveta, bol iba chabým pokusom a športovú verziu s nálepkou na dverách. Testovaný Citroen DS3 1,6 THP Sport dokáže aspoň čiastočne fanúšikovi rely priblížiť športový ráz značky a pritom cestou do práce nevytiahne veľa benzínu z nádrže. Ak má však DS3 dobre jazdiť a vyzerať k svetu, odľahčí bankové konto, ale konečne to aspoň stojí zato.

Kupujem – nekupujem

S ohľadom na dobrý pomer medzi každodenným úžitkom, estetikou a športovým naladením by som DS3 Sport kúpil. Ale iba o nejaký čas, keď sa objavia prvé dlhšie skúsenosti klientov s novým modelom. Chápem, že testovaný model dostal veľa do tela, ale na podvozku to už bolo cítiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rasťo Chvála

Citroen DS3 Sport 1,6 THP

Cena modelu DS3 od 14 100 eur
Cena verzie Sport 1,6 THP od 18 900 eur
Motor 1,6 THP
Objem 1598 cm3
Výkon 115 kW (155k)
Krútiaci moment 240 Nm
Prevodovka manuálna 6 stupňová
Spotreba podľa výrobcu 6,7 l/100 km
Spotreba v teste 7,5 l/100 km
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 7,3 s
Maximálna rýchlosť 214 km/h
Objem bat. priestoru 285 l
Pohotovostná hmotnosť 1165 kg

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 435
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 480
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 227
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 768
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 754
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 693
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 918
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Noc v archíve Špeciál moderujú Rado Kuric a Miki Michelčík.

Špeciálna Noc v archíve bude venovaná nedožitým 75. narodeninám speváka.


Daniel Bombic po skončení neverejného zasadnutia na Špecializovanom trestnom súde v Banskej Bystrici.

Ku komunikácii iných orgánov sa nevyjadruje.


TASR 15
Menkaureho, Rachefova a Chufuova Veľká pyramída v Gíze (zľava doprava). Najvyššia z nich, Chufuova pyramída (známa aj ako Cheopsova) dosahuje 139 metrov výšky, pričom dĺžka jej základne meria 230 metrov.

Nové objavy v egyptológii posúvajú naše poznanie.


Martin Odler a 1 ďalší
Štefan Štec ako spevák aj moderátor v programe Maľované Šte(t)com.

Kroj na javisku nenosí, lebo ho má rád.


1
reklama
  1. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  2. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  3. Eva Bachletová: Naše svetlo
  4. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  5. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  6. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  7. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  8. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 31 628
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 862
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 418
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 834
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 422
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 119
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 181
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 099
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu