SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

TEST: DS3 Sport patrí do koča aj do voza

S jedným a tým istým autom si môžete dopriať radosť zo športovej jazdy a zároveň neskrachujete pre benzín cestou do práce. Z radenia a komfortu na nerovnostiach nadšení nebudete.

V DS3 Sport môžete, na rozdiel od slabších verzií, vypnúť stabilizačný systém a užívať si vlastnú rely. Na kvalitnom asfalte a snehu auto poslúcha tak ako sa patrí na zástupcu značky majstrov sveta v rely. Do práce jazdí krotko a úsporne.V DS3 Sport môžete, na rozdiel od slabších verzií, vypnúť stabilizačný systém a užívať si vlastnú rely. Na kvalitnom asfalte a snehu auto poslúcha tak ako sa patrí na zástupcu značky majstrov sveta v rely. Do práce jazdí krotko a úsporne. (Zdroj: Tomáš Kelement)

BREZNO. Úzku asfaltovú cestu so zvyškami kašovitého snehu lemujú topiace sa snehové bariéry, vo vzduchu vonia jar a Citroen DS3 sa rúti v miernom šmyku do zákruty. S tridsiatkou na tachometri, vypnutým stabilizačným systémom a umelo navodeným šmykom prežívame vlastnú rely Monte Carlo. Ešte raz zaspieva preplňovaný motor vo vysokých otáčkach, ešte raz si odfúkne turbo, prudko prekĺznu kolesá, ešte raz ukáže Citroen svoj temperament a z cesty za dedinou vojdeme na hlavný ťah.

Rely za humnom sa mení na služobnú cestu do hlavného mesta. Desaťlitrová priemerná spotreba na palubnom počítači klesá každým kilometrom až po 5,9 litra. Neuveriteľné, preplňovaný motor má dve tváre a tá druhá je úsporná. Mimo mesta dokáže auto s výkonom 115 kW reálne jazdiť pod šesť litrov a zmeniť športovú tvár na civilnú.

Nestojí málo

Neexistuje veľa športovo ladených malých áut, ktoré dokážu uspokojiť túžbu po extravagancii, dynamike a zároveň byť sluhom na každý deň. Pri prvom teste modelu DS3 so základným motorom nám k výnimočnému dizajnu chýbali kone. V motore je pridaná hodnota, kvôli ktorej by sa oplatilo dať za malé auto viac než za bežné malé autá.

Citroen si však nechá za vycibrenú verziu DS3 Sport poriadne zaplatiť. Cena testovanej verzie začína na sume 18 900 eur. Za mnohé drobnosti aj navigáciu si treba kruto priplatiť.

Cena malého exkluzívne vybaveného auta s kvalitnou audiosústavou, automatickou klimatizáciou, tempomatom, špeciálnymi dekórami na palubnej doske a športovým vzhľadom ľahko prekročí hranicu 21 000 eur. Príliš drahé na slovenský naturel, ktorý potrebuje za veľa peňazí veľké auto, nie malé auto s výbavou veľkého.

Dáva iný rozmer malého auta

DS3 Sport ponúka dvom osobám vpredu veľmi pohodlné cestovanie na vysokej úrovni. Prístrojový panel, volant a sedadlá sú hodné auta o triedu a možno aj dve väčšieho. Navyše cestovanie uľahčuje výkonová rezerva motora, pretože vodič nemusí zbytočne podraďovať a hľadať kilometrové roviny na predbiehanie.

53_m_ds3_big.jpg
Po estetickej stránke ide o automobilový šperk v malom. Z tohto pohľadu možno vysokú cenu verzie Sport ospravedlniť.

Stačí stupiť na plyn a bezpečne predbehnúť. Po stránke cestovania, estetickej úrovne a komfortu sa DS3 Sport mierne vymyká úrovni malých áut. Pokiaľ je však na kvalitnom asfalte. Podvozku naše cesty veľmi nevoňajú viac než iným malým autám. Skrátka akoby bol nastavený na kvalitný asfalt v serpentínach okolo Monte Carla. Palubný systém sa vyznamenal príplatkovou navigáciou s prehľadným ovládaním a precíznou grafikou.

Športuje s citom

Citroen vo verzii DS3 Sport veľmi citlivo nastavil pomer medzi tým, aby bolo auto použiteľné každý deň a zároveň poskytovalo radosť pri športovej jazde. Inak povedané, žena nebude na ceste do práce toto štýlové auto považovať za surové a muž si ho v slabej chvíľke skutočne užije.

55_m_ds3_big.jpg
Športové sedadlá majú extrémne tvarovanie a skutočne dobre držia telo v zákrute. Na dlhej ceste neunavia, ale nemusia každej postave vyhovovať. Pred kúpou odporúčame vyskúšať. Kritické miesta tohto typu sedadiel neboli zatiaľ od nastupovania ošúchané.

Na snehu môže šofér precítiť veľmi vyvážené jazdné vlastnosti a dobrú trakciu predných kolies. Jemne pretáčavý šmyk možno navodiť bez ručnej brzdy a ľahko zvládnuť jemným pridaním a malou kontrou volantom. Na snehu alebo kvalitnom asfalte je to skutočný stroj na radosť s pohonom prednej nápravy. Pozor, DS3 Sport nie je tvrdé športové náradie a konkurent pre Renault Clio R.S. alebo Mini John Cooper Works.

Ak ostane elektronika zapnutá, Citroen bude krotký a ľahko zvládnuteľný. Motoru presne pasujú prevodové pomery, aby mohol byť temperamentný a úsporný. Jedine radenie ostalo slabinou Citroenu, ktorý by mal pri vývoji radenia absolvovať školenie v koncerne Volkswagen. Naopak spoločný vývoj s BMW v oblasti motorov mu prospel, pretože agregát 1,6 THP je pokladom verzie Sport.

Konečne uctili titul

Konečne má automobilka, ktorá v ostatných rokoch získavala tituly majstra sveta v rely, aspoň nejaký reprezentačný model k úspechom v rely. Kým konkurenčné automobilky v športe za Citroenom zaostávali, fanúšikom značky ponúkali podstatne lepšie športové autá.

54_m_ds3_big.jpg
Po estetickej stránke vyzerá interiér príťažlivo. Lesklých plôch by mohlo byť menej a radenie presnejšie. Displej príplatkového navigačného systému vyniká grafikou a je intuitívne ovládateľný ako navigácia sama.

Citroen v posledných rokoch nič športové nemal, lebo Citroen C4 „by Loeb“, nazvaný podľa Majstra sveta, bol iba chabým pokusom a športovú verziu s nálepkou na dverách. Testovaný Citroen DS3 1,6 THP Sport dokáže aspoň čiastočne fanúšikovi rely priblížiť športový ráz značky a pritom cestou do práce nevytiahne veľa benzínu z nádrže. Ak má však DS3 dobre jazdiť a vyzerať k svetu, odľahčí bankové konto, ale konečne to aspoň stojí zato.

Kupujem – nekupujem

S ohľadom na dobrý pomer medzi každodenným úžitkom, estetikou a športovým naladením by som DS3 Sport kúpil. Ale iba o nejaký čas, keď sa objavia prvé dlhšie skúsenosti klientov s novým modelom. Chápem, že testovaný model dostal veľa do tela, ale na podvozku to už bolo cítiť.

Rasťo Chvála

Citroen DS3 Sport 1,6 THP

Cena modelu DS3 od 14 100 eur
Cena verzie Sport 1,6 THP od 18 900 eur
Motor 1,6 THP
Objem 1598 cm3
Výkon 115 kW (155k)
Krútiaci moment 240 Nm
Prevodovka manuálna 6 stupňová
Spotreba podľa výrobcu 6,7 l/100 km
Spotreba v teste 7,5 l/100 km
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 7,3 s
Maximálna rýchlosť 214 km/h
Objem bat. priestoru 285 l
Pohotovostná hmotnosť 1165 kg
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 941
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 37 322
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 409
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 292
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 846
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 787
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 273
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 188
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 051
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 925
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

20 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

10 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan