V Londýne chcú zaviesť vysoké pokuty za bežiaci motor

V Londýne berú automobilovú ekológiu veľmi vážne. Starosta tam chce, aby boli vodiči pokutovaní sumou 120 libier, ak nechajú bežať motor naprázdno.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

V Londýne berú automobilovú ekológiu veľmi vážne. Ako napísal portál idnes.cz tamojšia radnica podporuje alternatívne zdroje dopravy po meste. Posvieti si priamo na motoristov.

Londýnsky starosta Boris Johnson chce, aby vodič, ktorý v meste nechá motor bežať naprázdno a nebude priamym účastníkom cestnej premávky, zaplatil pokutu 120 libier.

Chcú presviedčať vodičov, aby vypínali motor

Organizácia Transport for London už o probléme hovorí s vodičmi autobusov a taxikármi a žiada ich, aby vypínali motor na svojich stanovištiach. Londýnska radnica sa zameria aj na ďalšie kategórie vodičov, napríklad na vodičov zásobujúcich dodávok alebo mamičky, ktoré čakajú pred školou na svoje deti. Práve na tieto ženy bude cielená aj nová kampaň mesta.

Pokutu za naštartovaný motor uz Londýn v niektorých oblastiach pozná. Jej výška je 20 libier. Radnica ale chce týchto zón viac a chce vyberať aj väčšiu sumu.

Niektorí zastupitelia si myslia, že väčší význam by mala veľká a ucelená kampaň, ktorá by vodičom vysvetlila, prečo vypínať motor. "Účelom by bolo zmeniť správanie vodičov a nie vyberať viac peňazí," povedala zastupiteľka Val Shawcrossová.

Za čistejší Londýn

Boris Johnson je vo funkcii od roku 2008 a v rámci kampane Cyklistická revolúcia už spustil projekt samoobslužných požičovní bicyklov, do ktorého sa zapojilo vyše 12 000 ľudí. V projekte je zahrnutých 5 000 bicyklov v 340 staniciach.

"Londýnčania sa prebudili do novej éry cyklistiky v hlavnom meste," vyhlásil Johnson pri slávnostnom zahájení projektu. "Moja krížová výprava s cieľom, aby sa metropola stala mestom s najviac cyklistov na svete, výrazne šliapla do pedálov," dodal.

Starosta mal aj ambicióznejšie ciele. Chcel vystavať 25 000 verejných dobíjacích staníc pre elektromobily a priviesť do mesta 100 000 vozidiel poháňaných elektrinou. Kvôli nedostatku financií bol celý projekt výrazne okresaný. Napriek tomu bol na jeseň roku 2010 spustený pod názvom London Source s plánom 1 300 dobíjacích staníc, napísal na záver portál idnes.cz.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 738
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 542
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 606
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 231
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 688
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 364
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 173
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 122
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 771
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 711

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako šperk, ktorý vyhrával vojny, prehráva boj s časom

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

EKONOMIKA

Slovák vytvoril nový dizajn pre TANAP, majú oň záujem

Baví ho, keď sa môže podieľať propagácii Slovenska.

BRATISLAVA

Bratislava porastie do výšky, budovy zmenia panorámu

V Bratislave rýchlym tempom pribúdajú výškové budovy.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.