PRVÁ JAZDA

Na vylepšenej Captive sú zmeny viditeľné a najmä počuteľné

Po piatich rokoch dostal Chevrolet Captiva kompletne novú prednú časť, lepšie odhlučnenú kabínu, kultivovanejší podvozok a úplne inovovanú paletu motorov.

(Zdroj: Chevrolet)

INNSBRUCK. Najvýraznejšie sa zmenila tvár Captivy, ktorá je ďalším výrazným krokom k implantovaniu imidžovejšej americkej identity tejto pôvodom kórejskej značke. Počas jazdy najviac zaujal tichý chod naftových motorov a celková úroveň odhlučnenia kabíny.

Dizajn prednej časti, inšpirovaný veľkými americkými SUV od Chevroletu, s maskou a predným nárazníkom natiahnutým takmer po zem, zbavil Captivu nevýrazného kórejského imidžu a dodal jej sebavedomejší, reprezentatívnejší vzhľad.

Jediným problémom je, že hlbší nárazník necháva menšiu svetlosť pod prednou časťou než má podvozok, čím Captivu oberá o jednu zo základných predností SUV. Pri parkovaní nad vysokými obrubníkmi si tak budete musieť dávať takmer rovnaký pozor na spodok nárazníka ako s bežným autom.

Dramatická zmena imidžu

Dizajnéri sa najviac vybúrili na obrovskej maske chladiča, ktorú v strede rozdeľuje hrubá lišta s intergrovaným obrovským logom Chevrolet. Teraz už aj Captive človek ľahšie uverí príbuznosť k americkej značke. Nová identita sa začína kryštalizovať, hoci od podlahy je to Kórejec.

Interiér je lepšie odhlučnený. Nová navigácia má dotykový displej.

Nová je tiež vydutá predná kapota z hliníka, pri pohľade z niektorých uhlov na nerozoznanie od nudného predošlého modelu. Diametrálne odlišný od predchodcu je tiež tvar predných svetiel. Teraz sú užšie, podlhovasté a majú účinnejšiu projektorovú techniku. Modernejší tvar dostal aj predný nárazník s elegantnejšie zakomponovanými svetlami do hmly. Zadnej časti sa dizajnéri takmer nedotkli. Zmenila sa len grafika skupinových zadných svetiel.

Dotykový displej

Nový nádych kvality dáva interiéru zopár lepšie povrchovo upravených plastov a obkladov. Väčšina tvrdých a na pohľad lacných materiálov však ostala na pôvodných miestach, takže určite sa nepomýlite, že sedíte v Captive. Taktiež obrovský volant so starými tlačidlovými konzolami spred niekoľkých rokov na ovládanie autorádia a tempomatu zostali pôvodné.

Pozitívne naopak hodnotím prepracovaný stredový panel, konkrétne jeho vrchnú časť so vstavaným navigačným systémom, ktorý dostal veľký dotykový displej a modernejšiu grafiku navigačných máp, než hierarchicky vyššie postavené autá značky Opel. Len tie oválne digitálne hodiny pod navigáciou pôsobia ako päsť na oko.

Koncepcia kabíny sa nezmenila. Stále si môžete Captivu objednať s piatimi alebo siedmimi sedadlami. Vo svojom segmente je to jedno z mála áut, ktoré vnútorným priestorom dokáže reálne držať krok so sedemmiestnymi vanmi.

Kabína môže byť päť- alebo sedemmiestna.

Jazdili sme...

Pohon Captivy zabezpečujú štyri úplne nové motory. K benzínovým sa vyjadrovať nebudem, pretože som ich neskúšal a na Slovensku majú benzíny v segmente SUV minimálny trhový podiel. Oveľa atraktívnejšou voľbou sú naftové štvorvalce 2.2 DSL, dodávané v dvoch výkonových verziách 120 kW/163 k a 135 kW/184 k. Ide vlastne o prevŕtaný pôvodný dvojliter, s podstatne lepšou kultúrou chodu. Úroveň odhlučnenia kabíny aj neporovnateľne tichší chod naftových motorov považujem za celkovo najpríjemnejšie zmeny na Captive v rámci faceliftu.

Prvý som skúšal výkonnejší z nich v kombinácii so šesťstupňovým automatom. Táto kombinácia sa mi pozdávala najviac, hoci dynamikou takmer neodskočila od svojho slabšieho naftového derivátu s manuálom. Aj údaje o zrýchlení sú veľmi podobné. Z pohľadu komfortu jazdy a lepšieho ťahu odspodu je však príjemnejší silnejší diesel s automatom, aj keď je smädnejší. Počas skúšobnej jazdy som sa nevedeli dostať pod 10,0 l/100 km, na čom má podiel vysoká pohotovostná hmotnosť vozidla (až 2,5 t) aj stále trochu neohrabaný automat. So slabším nafťákom a manuálom som sa vmestil do 8,5 l/100 km.

Podvozok s pritvrdenými pružinami a zosilnenými stabilizátormi kvôli menším náklonom lepšie kontroluje pohyby karosérie. Vďaka hydraulickým silentblokom, mäkším izolátorom pružín a lepšiemu zaveseniu pomocných rámov karosérie sa zároveň zlepšila kvalita filtrovania nerovností, hoci podvozok bol pritvrdený. Na nerovnostiach vďaka tomu menej buchoce, aspoň na rakúskych cestách. Som zvedavý, či mu to vydrží aj u nás. Vzhľadom na katastrofálny stav našich ciest môže byť pre viacdetné rodiny sedemmiestna Captiva zaujímavou alternatívou voči klasickým vanom. Jej robustnejší podvozok by mal predsa len zniesť viac.

Od 18 490 eur

Nová Captiva sa na slovenský trh chystá už v máji. Cena modelu LS so základným 2,4-litrovým benzínovým motorom a pohonom predných kolies štartuje na sume 18 490 eur. Naftovú verziu, taktiež s pohonom predných si môžete obstarať už od 20 990 eur a najlacnejšia sedemmiestna štvorkolka (2,4 LT) stojí 23 390 eur. V základnej výbave ponúkne okrem iných prvkov napríklad Bluetooth. Celú štandardnú výbavu a ďalšie ceny Chevrolet prezradí až pri uvedení novej Captivy na trh.

Technické parametre

Motor 2,4 l 3,0 V6 2,2 DSL 2,2 DSL
Zdvihový objem [cm3] 2384 2997 2231 2231
Výkon [kW/k] 123/167 190/258 120/163 135/184
pri otáčkach 5600 5800 3800 3800
Krútiaci moment [Nm] 230 288 350 400
pri otáčkach [1/min] 4600 5800 2000 2000
Prevodovka 6M/6A 6A 6M/6A 6M/6A
Pohotovostná hmotnosť [kg] 1843/1868 1890 1928 2505
Spotreba paliva [l/100 km] 9,3 10,7 6,6/7,7 6,6/7,7
Emisie CO2 [g/km] 219 252 174/203 174/203
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 10,3/11,0 8,6 9,9/12,0 9,6/10,1
Maximálna rýchlosť [km/h] 186/175 198 188/182 200/191

Rozmery

dĺžka [mm] 4673
šírka [mm] 1849
výška [mm] 1727
rázvor náprav [mm] 2707
objem bat. priestoru [l] 97/477/942

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  10. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  3. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  5. Už aj seniori presadajú do SUV
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  7. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  8. Bratislava gets a new public space and park
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 576
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 4 067
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 530
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 969
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 723
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 368
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 138
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 106
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 686
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 620

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polovojenská organizácia pýta peniaze na domobranu, končia na súkromnom účte

Výzvou na posielanie finančných príspevkov sa už zaoberá polícia. Slovenskí branci tvrdia, že ide o dobrovoľné dary

KOMENTÁRE

Branci obchádzajú zákon a sú nebezpeční

Demokracia má právo brániť sa a je najvyšší čas, aby to v prípade brancov začala aktívne robiť.

KOMENTÁRE

Po kose na Krym? Zakopnete o tank

Vreckový sprievodca cestovateľov po východných teritóriách, časť III.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.