PRVÁ JAZDA

Na vylepšenej Captive sú zmeny viditeľné a najmä počuteľné

Po piatich rokoch dostal Chevrolet Captiva kompletne novú prednú časť, lepšie odhlučnenú kabínu, kultivovanejší podvozok a úplne inovovanú paletu motorov.

(Zdroj: Chevrolet)

INNSBRUCK. Najvýraznejšie sa zmenila tvár Captivy, ktorá je ďalším výrazným krokom k implantovaniu imidžovejšej americkej identity tejto pôvodom kórejskej značke. Počas jazdy najviac zaujal tichý chod naftových motorov a celková úroveň odhlučnenia kabíny.

Dizajn prednej časti, inšpirovaný veľkými americkými SUV od Chevroletu, s maskou a predným nárazníkom natiahnutým takmer po zem, zbavil Captivu nevýrazného kórejského imidžu a dodal jej sebavedomejší, reprezentatívnejší vzhľad.

Jediným problémom je, že hlbší nárazník necháva menšiu svetlosť pod prednou časťou než má podvozok, čím Captivu oberá o jednu zo základných predností SUV. Pri parkovaní nad vysokými obrubníkmi si tak budete musieť dávať takmer rovnaký pozor na spodok nárazníka ako s bežným autom.

Dramatická zmena imidžu

Dizajnéri sa najviac vybúrili na obrovskej maske chladiča, ktorú v strede rozdeľuje hrubá lišta s intergrovaným obrovským logom Chevrolet. Teraz už aj Captive človek ľahšie uverí príbuznosť k americkej značke. Nová identita sa začína kryštalizovať, hoci od podlahy je to Kórejec.

Interiér je lepšie odhlučnený. Nová navigácia má dotykový displej.

Nová je tiež vydutá predná kapota z hliníka, pri pohľade z niektorých uhlov na nerozoznanie od nudného predošlého modelu. Diametrálne odlišný od predchodcu je tiež tvar predných svetiel. Teraz sú užšie, podlhovasté a majú účinnejšiu projektorovú techniku. Modernejší tvar dostal aj predný nárazník s elegantnejšie zakomponovanými svetlami do hmly. Zadnej časti sa dizajnéri takmer nedotkli. Zmenila sa len grafika skupinových zadných svetiel.

Dotykový displej

Nový nádych kvality dáva interiéru zopár lepšie povrchovo upravených plastov a obkladov. Väčšina tvrdých a na pohľad lacných materiálov však ostala na pôvodných miestach, takže určite sa nepomýlite, že sedíte v Captive. Taktiež obrovský volant so starými tlačidlovými konzolami spred niekoľkých rokov na ovládanie autorádia a tempomatu zostali pôvodné.

Pozitívne naopak hodnotím prepracovaný stredový panel, konkrétne jeho vrchnú časť so vstavaným navigačným systémom, ktorý dostal veľký dotykový displej a modernejšiu grafiku navigačných máp, než hierarchicky vyššie postavené autá značky Opel. Len tie oválne digitálne hodiny pod navigáciou pôsobia ako päsť na oko.

Koncepcia kabíny sa nezmenila. Stále si môžete Captivu objednať s piatimi alebo siedmimi sedadlami. Vo svojom segmente je to jedno z mála áut, ktoré vnútorným priestorom dokáže reálne držať krok so sedemmiestnymi vanmi.

Kabína môže byť päť- alebo sedemmiestna.

Jazdili sme...

Pohon Captivy zabezpečujú štyri úplne nové motory. K benzínovým sa vyjadrovať nebudem, pretože som ich neskúšal a na Slovensku majú benzíny v segmente SUV minimálny trhový podiel. Oveľa atraktívnejšou voľbou sú naftové štvorvalce 2.2 DSL, dodávané v dvoch výkonových verziách 120 kW/163 k a 135 kW/184 k. Ide vlastne o prevŕtaný pôvodný dvojliter, s podstatne lepšou kultúrou chodu. Úroveň odhlučnenia kabíny aj neporovnateľne tichší chod naftových motorov považujem za celkovo najpríjemnejšie zmeny na Captive v rámci faceliftu.

Prvý som skúšal výkonnejší z nich v kombinácii so šesťstupňovým automatom. Táto kombinácia sa mi pozdávala najviac, hoci dynamikou takmer neodskočila od svojho slabšieho naftového derivátu s manuálom. Aj údaje o zrýchlení sú veľmi podobné. Z pohľadu komfortu jazdy a lepšieho ťahu odspodu je však príjemnejší silnejší diesel s automatom, aj keď je smädnejší. Počas skúšobnej jazdy som sa nevedeli dostať pod 10,0 l/100 km, na čom má podiel vysoká pohotovostná hmotnosť vozidla (až 2,5 t) aj stále trochu neohrabaný automat. So slabším nafťákom a manuálom som sa vmestil do 8,5 l/100 km.

Podvozok s pritvrdenými pružinami a zosilnenými stabilizátormi kvôli menším náklonom lepšie kontroluje pohyby karosérie. Vďaka hydraulickým silentblokom, mäkším izolátorom pružín a lepšiemu zaveseniu pomocných rámov karosérie sa zároveň zlepšila kvalita filtrovania nerovností, hoci podvozok bol pritvrdený. Na nerovnostiach vďaka tomu menej buchoce, aspoň na rakúskych cestách. Som zvedavý, či mu to vydrží aj u nás. Vzhľadom na katastrofálny stav našich ciest môže byť pre viacdetné rodiny sedemmiestna Captiva zaujímavou alternatívou voči klasickým vanom. Jej robustnejší podvozok by mal predsa len zniesť viac.

Od 18 490 eur

Nová Captiva sa na slovenský trh chystá už v máji. Cena modelu LS so základným 2,4-litrovým benzínovým motorom a pohonom predných kolies štartuje na sume 18 490 eur. Naftovú verziu, taktiež s pohonom predných si môžete obstarať už od 20 990 eur a najlacnejšia sedemmiestna štvorkolka (2,4 LT) stojí 23 390 eur. V základnej výbave ponúkne okrem iných prvkov napríklad Bluetooth. Celú štandardnú výbavu a ďalšie ceny Chevrolet prezradí až pri uvedení novej Captivy na trh.

Technické parametre

Motor 2,4 l 3,0 V6 2,2 DSL 2,2 DSL
Zdvihový objem [cm3] 2384 2997 2231 2231
Výkon [kW/k] 123/167 190/258 120/163 135/184
pri otáčkach 5600 5800 3800 3800
Krútiaci moment [Nm] 230 288 350 400
pri otáčkach [1/min] 4600 5800 2000 2000
Prevodovka 6M/6A 6A 6M/6A 6M/6A
Pohotovostná hmotnosť [kg] 1843/1868 1890 1928 2505
Spotreba paliva [l/100 km] 9,3 10,7 6,6/7,7 6,6/7,7
Emisie CO2 [g/km] 219 252 174/203 174/203
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 10,3/11,0 8,6 9,9/12,0 9,6/10,1
Maximálna rýchlosť [km/h] 186/175 198 188/182 200/191

Rozmery

dĺžka [mm] 4673
šírka [mm] 1849
výška [mm] 1727
rázvor náprav [mm] 2707
objem bat. priestoru [l] 97/477/942

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 7 top cyklotrás zo severu na juh
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. 7 top cyklotrás zo severu na juh
  2. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  3. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  4. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  5. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  6. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  7. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  8. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  9. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  10. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 9 771
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 526
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 749
  4. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 401
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 5 983
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 638
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 4 703
  8. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 098
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 424
  10. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 2 327

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Na prvého mája hádzal po súdruhoch vajcia. Trafil a šiel sedieť do Ilavy

Vladimír Červeň sa už odmalička do sveta budovateľských hesiel a komunistického blahobytu obohnaného ostnatým drôtom nehodil.

KOMENTÁRE

Z celého sveta: Ako sa karikaturisti smiali z Donalda Trumpa

Karikatúry Trumpa z celého sveta.

KULTÚRA

Slovenskí džezmeni sú skvelí. Chýba im však originalita

Kritika zaznela na odovzdávaní Cien Esprit za najlepší slovenský džezový album.

Neprehliadnite tiež

V jazde pravidelnosti na Slovakiaringu súperili škodovky s peugeotmi a BMW

ESET V4 Historic Cup otvárali staré známe pretekárske tváre.

Peugeot zverejnil slovenské ceny sedemmiestneho SUV 5008, začína na 21 790 eurách

Automobilka sa netají tým, že 5008 ide po krku Škode Kodiaq.

AKTUALIZOVANÉ

Zápcha z Bratislavy po Blatné vodičov zdržala na skoro dve hodiny

V hlavnom meste sa stali viaceré nehody, v Čadci zalialo cesty.

Počas víkendu polícia uzavrie úsek diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou

Nad diaľnicou budú osádzať nosníky novej križovatky Blatné.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop