Taliansky diesel pridal Jeepu kone a šesťvalec

Vrcholný model značky Jeep dostal pod krídlami talianskeho koncernu Fiat naftový šesťvalec. Motor bude neskôr existovať v dvoch verziách s rôznym výkonom. Prináša viac výkonu a nižšiu spotrebu.

Vrcholný model americkej značky Jeep dostal pod krídlami talianskeho koncernu Fiat naftový šesťvalec. Motor bude neskôr existovať v dvoch verziách s rôznym výkonom.(Zdroj: Jeep)

BRATISLAVA. Jeep Grand Cherokee modelového roku 2011 priniesol najmä zmeny pod prednou kapotou. Nový naftový šesťvalec z dielne Fiat Powertrain ponúka z objemu troch litrov výkon 177 kW (241 koní) a k objemu patričný krútiaci moment 550 Nm.

Výrobcom uvádzaná spotreba 8,3 litra na 100 kilometrov predstavuje o 19 percent nižšiu hodnotu oproti predchodcovi. Alternatívna druhá verzia určená pre Európu bude dosahovať výkon 140 kW (190 koní) a krútiaci moment 440 Nm.

Moderná technika z Punta

Konštruktéri v šesťvalci použili vstrekovače novej generácie , ktoré pracujú pod tlakom 1 800 barov. V podstate ide o technológiu MultiJet II, ktorá sa prvýkrát objavila v roku 2009 v 1,3-litrovom vznetovom motore vozidiel Punto Evo.

Diesel pre Jeep Grand Cherokee má blok valcov s rozovretím 60 stupňov a je vyrobený zo šedej zliatiny. Vŕtanie má veľkosť 83 mm a zdvih 92 mm. Celkový objem je 2 987 cm3.

Napriek objemu schudol

Motor váži 230 kilogramov a pri dĺžke 695 mm, šírke 729 mm a výške 697,5 mm ho možno označiť za pomerne kompaktný a ľahký. Na zvýšenie konštrukčnej tuhosti bloku motora je použitá dvojdielna hliníková olejová vaňa zvyšujúca pevnosť a prispievajúca k tichému chodu motora.

Spodná časť vane je spevnená pre jazdu v teréne. Objem olejovej náplne motora nie je rozhodne malý, pretože na jednu náplň treba 7,7 litra oleja.

Stačí jedno turbo a znížená kompresia

Kompresný pomer nového vznetového motora je znížený z 18,1:1 na hodnotu 16,5:1 čo prispieva k čistejšiemu spaľovaniu a umožňuje dosahovať vyšší výkon. Všetky hlavné ložiská sú vyrobené bez použitia olova pre zníženie vplyvu na životné prostredie pri výrobe a neskôr i pri recyklácii motora.

Nový 3,0-litrový vznetový motor používa jedno turbodúchadlo Garrett VGT 2056 s variabilnou geometriou lopatiek. Kompaktné a ľahké turbodúchadlo dosahuje rýchlu odozvu. Do systému je zaradený medzichladič stlačeného vzduchu typu vzduch-vzduch.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  2. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  3. Bayer posilňuje svoju značku
  4. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  5. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  6. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  7. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  10. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  1. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  2. Bayer posilňuje svoju značku
  3. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  4. O2 a Matej Tóth otvárajú druhý ročník O2 Športovej akadémie
  5. METRO ukáže zákazníkom najnovšie trendy v gastronómii
  6. Joint International Week 2018 na EU v Bratislave
  7. Podpredseda vlády Vietnamu podporuje spoluprácu s EU v BA
  8. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  9. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  10. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  1. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 919
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 15 441
  3. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 15 041
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 019
  5. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 11 519
  6. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 061
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 044
  8. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 314
  9. Najkrajšie cyklotrasy na Slovensku nie sú iba v Bratislave 3 114
  10. Klima efekt bez klimatizácie 2 977

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Majského péenky sa Najvyššiemu súdu nezdajú. Dal ich posúdiť znalcom

Podnikateľ môže dosiahnuť aj prerušenie súdu, ktorý sa ťahá už roky. Jeho spoluobžalovaný Brtva nedávno po verdikte ušiel.

SVET

Vodič dodávky vrazil do chodcov v Toronte, zahynulo deväť ľudí

Polícia vodiča po incidente zadržala.

KOMENTÁRE

Jozef Majský dokazuje, že si nie sme všetci rovní

Radový smrteľník by mal proces aj s vymeraným trestom dávno za sebou.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí