SME
Sobota, 13. august, 2022 | Meniny má Ľubomír

Taliansky diesel pridal Jeepu kone a šesťvalec

Vrcholný model značky Jeep dostal pod krídlami talianskeho koncernu Fiat naftový šesťvalec. Motor bude neskôr existovať v dvoch verziách s rôznym výkonom. Prináša viac výkonu a nižšiu spotrebu.

Vrcholný model americkej značky Jeep dostal pod krídlami talianskeho koncernu Fiat naftový šesťvalec. Motor bude neskôr existovať v dvoch verziách s rôznym výkonom.Vrcholný model americkej značky Jeep dostal pod krídlami talianskeho koncernu Fiat naftový šesťvalec. Motor bude neskôr existovať v dvoch verziách s rôznym výkonom. (Zdroj: Jeep)

BRATISLAVA. Jeep Grand Cherokee modelového roku 2011 priniesol najmä zmeny pod prednou kapotou. Nový naftový šesťvalec z dielne Fiat Powertrain ponúka z objemu troch litrov výkon 177 kW (241 koní) a k objemu patričný krútiaci moment 550 Nm.

Výrobcom uvádzaná spotreba 8,3 litra na 100 kilometrov predstavuje o 19 percent nižšiu hodnotu oproti predchodcovi. Alternatívna druhá verzia určená pre Európu bude dosahovať výkon 140 kW (190 koní) a krútiaci moment 440 Nm.

Moderná technika z Punta

Konštruktéri v šesťvalci použili vstrekovače novej generácie , ktoré pracujú pod tlakom 1 800 barov. V podstate ide o technológiu MultiJet II, ktorá sa prvýkrát objavila v roku 2009 v 1,3-litrovom vznetovom motore vozidiel Punto Evo.

Diesel pre Jeep Grand Cherokee má blok valcov s rozovretím 60 stupňov a je vyrobený zo šedej zliatiny. Vŕtanie má veľkosť 83 mm a zdvih 92 mm. Celkový objem je 2 987 cm3.

Napriek objemu schudol

Motor váži 230 kilogramov a pri dĺžke 695 mm, šírke 729 mm a výške 697,5 mm ho možno označiť za pomerne kompaktný a ľahký. Na zvýšenie konštrukčnej tuhosti bloku motora je použitá dvojdielna hliníková olejová vaňa zvyšujúca pevnosť a prispievajúca k tichému chodu motora.

Spodná časť vane je spevnená pre jazdu v teréne. Objem olejovej náplne motora nie je rozhodne malý, pretože na jednu náplň treba 7,7 litra oleja.

Stačí jedno turbo a znížená kompresia

Kompresný pomer nového vznetového motora je znížený z 18,1:1 na hodnotu 16,5:1 čo prispieva k čistejšiemu spaľovaniu a umožňuje dosahovať vyšší výkon. Všetky hlavné ložiská sú vyrobené bez použitia olova pre zníženie vplyvu na životné prostredie pri výrobe a neskôr i pri recyklácii motora.

Nový 3,0-litrový vznetový motor používa jedno turbodúchadlo Garrett VGT 2056 s variabilnou geometriou lopatiek. Kompaktné a ľahké turbodúchadlo dosahuje rýchlu odozvu. Do systému je zaradený medzichladič stlačeného vzduchu typu vzduch-vzduch.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 785
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 14 543
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 753
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 657
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 4 651
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 475
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 146
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 578
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Urologička Patrícia Häuserová.

Ochorením trpia častejšie ženy než muži.


8. aug
Otvorenie novej prevádzky rýchleho občerstvenia namiesto McDonald´s v Moskve.

Namiesto Instagramu Rosgram, namiesto Coca-Coly Ivan - čaj… Sankcie nás nezlomia.


9. aug
Bývalý americký prezident Barack Obama.

Obamove pamäte hovoria o lídroch s víziami a uvoľňujú miesto ďalším.


11. aug
Húfnica Zuzana 2.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 11 h

Blogy SME

  1. Marek Kytka: Oba góly Slovanu Bratislava proti Olympiakosu takmer zbúrali štadión!
  2. Za živé rieky: Ipeľ. Rozdelená krajina, rozdelená rieka
  3. Daniel Bíro: Mestské legendy - čo sú zač? A s ktorými príbehmi sa môžeme stretnúť?
  4. Věra Tepličková: Koniec strachu alebo Už len svetlé zajtrajšky (optimistická úvaha na víkend)
  5. Katarína Chudá: Amrita Sher-gil: škandalózny život indickej maliarky
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3
  7. Štefan Vidlár: My dúchotci
  8. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022. Časť 3 - Budatínsky hrad. Exteriér a park.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 130 013
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 12 858
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 9 933
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 381
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 830
  6. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 5 906
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 699
  8. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 3 589
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu