Taliansky diesel pridal Jeepu kone a šesťvalec

Vrcholný model značky Jeep dostal pod krídlami talianskeho koncernu Fiat naftový šesťvalec. Motor bude neskôr existovať v dvoch verziách s rôznym výkonom. Prináša viac výkonu a nižšiu spotrebu.

Vrcholný model americkej značky Jeep dostal pod krídlami talianskeho koncernu Fiat naftový šesťvalec. Motor bude neskôr existovať v dvoch verziách s rôznym výkonom.(Zdroj: Jeep)

BRATISLAVA. Jeep Grand Cherokee modelového roku 2011 priniesol najmä zmeny pod prednou kapotou. Nový naftový šesťvalec z dielne Fiat Powertrain ponúka z objemu troch litrov výkon 177 kW (241 koní) a k objemu patričný krútiaci moment 550 Nm.

Výrobcom uvádzaná spotreba 8,3 litra na 100 kilometrov predstavuje o 19 percent nižšiu hodnotu oproti predchodcovi. Alternatívna druhá verzia určená pre Európu bude dosahovať výkon 140 kW (190 koní) a krútiaci moment 440 Nm.

Moderná technika z Punta

Konštruktéri v šesťvalci použili vstrekovače novej generácie , ktoré pracujú pod tlakom 1 800 barov. V podstate ide o technológiu MultiJet II, ktorá sa prvýkrát objavila v roku 2009 v 1,3-litrovom vznetovom motore vozidiel Punto Evo.

Diesel pre Jeep Grand Cherokee má blok valcov s rozovretím 60 stupňov a je vyrobený zo šedej zliatiny. Vŕtanie má veľkosť 83 mm a zdvih 92 mm. Celkový objem je 2 987 cm3.

Napriek objemu schudol

Motor váži 230 kilogramov a pri dĺžke 695 mm, šírke 729 mm a výške 697,5 mm ho možno označiť za pomerne kompaktný a ľahký. Na zvýšenie konštrukčnej tuhosti bloku motora je použitá dvojdielna hliníková olejová vaňa zvyšujúca pevnosť a prispievajúca k tichému chodu motora.

Spodná časť vane je spevnená pre jazdu v teréne. Objem olejovej náplne motora nie je rozhodne malý, pretože na jednu náplň treba 7,7 litra oleja.

Stačí jedno turbo a znížená kompresia

Kompresný pomer nového vznetového motora je znížený z 18,1:1 na hodnotu 16,5:1 čo prispieva k čistejšiemu spaľovaniu a umožňuje dosahovať vyšší výkon. Všetky hlavné ložiská sú vyrobené bez použitia olova pre zníženie vplyvu na životné prostredie pri výrobe a neskôr i pri recyklácii motora.

Nový 3,0-litrový vznetový motor používa jedno turbodúchadlo Garrett VGT 2056 s variabilnou geometriou lopatiek. Kompaktné a ľahké turbodúchadlo dosahuje rýchlu odozvu. Do systému je zaradený medzichladič stlačeného vzduchu typu vzduch-vzduch.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 25 678
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 708
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 17 645
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 734
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 126
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 975
  7. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 3 332
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 203
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 013
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 006

Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Ako riskantná je cesta slovenským autobusom

Aká je kvalita autobusov na cestách.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Majstra populizmu nemá kto nahradiť

Skutočný talent vie škodiť aj z opozície.

SVET

Zabíjali pred desiatkami rokov. Dnes sú im na stope

Polícia dúfa, že vďaka DNA odhalí Zodiaca, ktorý vraždil pred polstoročím.

Neprehliadnite tiež

Lego predstavilo model najznámejšieho auta Jamesa Bonda

Stavebnica s 1295 dielmi dá zabrať aj dospelým.

Tri omyly o milovaní v aute

Čo robíte v aute, robíte na verejnosti.

Zapnutý bezpečnostný pás môže zachrániť život. Aj v autobuse

Niektoré miesta v autobuse sú bezpečnejšie ako iné, pás je povinný na všetkých.

Tesla podvádzala v Nemecku, zákazníkov to bude stáť 4000 eur

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.