Nehody na železničných priecestiach spôsobuje aj ignorovanie predpisov

Železnice slovenskej republiky chystajú tento rok opravu trinástich železničných priecestí. Medzi opravenými by malo byť priecestie na trase Čadca – Skalité, kde sa minulý rok stalo 27 dopravných nehôd.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Železnice slovenskej republiky (ŽSR) chystajú tento rok opravu trinástich železničných priecestí. Medzi opravenými by malo byť priecestie na trase Čadca – Skalité, kde sa minulý rok stalo 27 dopravných nehôd.

ŽSR majú už teraz schválený plán na opravu trinástich železničných priecestí. Cena rekonštrukcie je určená podľa "koľajnosti trate, rozsahu vybavenia zabezpečovacieho zariadenia, realizácie sanácie pod priecestím, rozsah úprav na oboch stranách priecestia a podobne", objasňuje Zuzana Chalupová z komunikačného odboru ŽSR.

Okrem tejto rekonštrukcie priecestí ŽSR plánuje v blízkom období aj zmenu v signalizácií, a teda zrušenie bieleho prerušovaného svetla. Viac sa o tom dočítate v článku Rozlúčte sa s bielym svetlom na železničných priecestiach.

Zoznam železničných priecestí, ktoré zrekonštruujú:

Miesta rekonštrukcie: Cena rekonštrukcie:
Vydrník – Poprad, k.č.2, km 197,874 95 000.-€
Zvolen – Sliač, km 1,215 132 000.- €
Humenné – Udavské Laskovce, km 67,320 125 000.- €
Nová Maša – Č. Skala, km 36,509
169 000.- €
Čadca – Skalité, km 4,465 83 000.- €
Chynorany, km 18,386 143 000.- €
Galanta – Gáň, koľ.č.1,2, km 0,760 214 000.- €
BA N.Mesto – P.Biskupice, km 4,419 320 000.- €
V.Leváre – Sekule, k.č.1,2, km 41,214 201 000.- €
Lipt.Teplá, k.č.1,2, km 272,483 198 000.- €
P. Biskupice, km 10,323 147 000.- €
Palárikov – Šurany, km 6,179 137 000.- €
Trenčín – Chynorany, km 11,961 175 000.- €

Za nehody sú zodpovední aj riskujúci vodiči

Každý rok sa na niektorom zo železničných priecestí stane nehoda, za ktorú niekto zaplatí životom. Minulý rok tu zahynulo 11 ľudí. Dôvodom zrážok je, okrem iného, aj porušenie dopravných predpisov. Mnohí vodiči však dopravné predpisy neakceptujú.

"Počas vyšetrovania nehody sme mnohokrát zistili, že vodič obehol celú skupinu stojacich vozidiel a vbehol priamo pod prichádzajúci vlak. Ľudia si mnohokrát neuvedomujú, že brzdná dráha vlaku môže byť až jeden kilometer," informuje Chalupová. Okrem vodičov predpisy často porušujú aj chodci či cyklisti.

Rok

Počet priecestí

Počet nehôd

Počet mŕtvych

Počet ťažko zranených

2000

2486

46

9

5

2001

2486

67

13

6

2002

2481

75

14

8

2003

2479

41

6

15

2004

2479

59

10

5

2005

2479

71

7

16

2006

2322

60

12

9

2007

2307

69

6

14

2008

2307

69

17

17

2009

2265

51

26

14

2010

2220

50

11 (9 chodci, 2 vodič)

7

ŽSR priecestia monitoruje

Správanie účastníkov premávky je na priecestiach často kontrolované.

ŽSR spolu so železničnou políciou monitorujú "dodržiavania pravidiel prechádzania cez priecestia zo strany účastníkov cestnej premávky a taktiež rešpektovanie dodržiavania zastavenia pred priecestím," objasňuje Chalupová.

Je teda pravdepodobné, že pri porušovaní predpisov na priecestiach vás videli.

Veľkým problémom je vandalizmus

Dôvodom nehody môžu byť aj vandali. Tí sú pre ŽSR veľkým problémom. Úmyselne poškodzujú zariadenia, ktoré zabezpečujú priecestia.

Rozbitá optika výstražných svetiel, zlomené rahná, poškodené, vyvrátené stojany, ale i krádeže komponentov zabezpečovacieho zariadenia, to všetko je poškodené aj zásluhou vandalov, vysvetľuje Chalupová. Dodáva, že aj malá škoda môže byť príčinou nehody so "značnou škodou na majetku". Môže to dokonca skončiť aj smrťou nevinných ľudí.

Nehodu môže spôsobiť aj malé poškodenie trate. Upozorniť na zlý stav môže každý a to buď prostredníctvom webovej stránky ŽSR alebo u príslušného správcu, respektíve aj u obsluhujúceho zamestnanca najbližšej železničnej stanice.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 413
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 319
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 333
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 062
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 985
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 162
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 010
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 573
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 883
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 568

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Výroba áut v Rusku v januári stúpla medziročne o viac ako 60 %

V minulom roku celková výroba medziročne klesla.

Prieskum spoľahlivosti J.D. Power: Kórejci sa zlepšujú, Fiat prepadol

Najlepšie sa umiestnil koncern Toyota, získal až 10 z 18 ocenení v jednotlivých segmentoch.

Zákazníkov Octavie čaká skúška vernosti (prvá jazda)

Primárny model Škodovky je po modernizácii pokojnejší a so širšou ponukou elektronických asistentov. S adaptívnymi tlmičmi je v komfortom režime skutočne pohodlná.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop