Nehody na železničných priecestiach spôsobuje aj ignorovanie predpisov

Železnice slovenskej republiky chystajú tento rok opravu trinástich železničných priecestí. Medzi opravenými by malo byť priecestie na trase Čadca – Skalité, kde sa minulý rok stalo 27 dopravných nehôd.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Železnice slovenskej republiky (ŽSR) chystajú tento rok opravu trinástich železničných priecestí. Medzi opravenými by malo byť priecestie na trase Čadca – Skalité, kde sa minulý rok stalo 27 dopravných nehôd.

ŽSR majú už teraz schválený plán na opravu trinástich železničných priecestí. Cena rekonštrukcie je určená podľa "koľajnosti trate, rozsahu vybavenia zabezpečovacieho zariadenia, realizácie sanácie pod priecestím, rozsah úprav na oboch stranách priecestia a podobne", objasňuje Zuzana Chalupová z komunikačného odboru ŽSR.

Okrem tejto rekonštrukcie priecestí ŽSR plánuje v blízkom období aj zmenu v signalizácií, a teda zrušenie bieleho prerušovaného svetla. Viac sa o tom dočítate v článku Rozlúčte sa s bielym svetlom na železničných priecestiach.

Zoznam železničných priecestí, ktoré zrekonštruujú:

Miesta rekonštrukcie: Cena rekonštrukcie:
Vydrník – Poprad, k.č.2, km 197,874 95 000.-€
Zvolen – Sliač, km 1,215 132 000.- €
Humenné – Udavské Laskovce, km 67,320 125 000.- €
Nová Maša – Č. Skala, km 36,509
169 000.- €
Čadca – Skalité, km 4,465 83 000.- €
Chynorany, km 18,386 143 000.- €
Galanta – Gáň, koľ.č.1,2, km 0,760 214 000.- €
BA N.Mesto – P.Biskupice, km 4,419 320 000.- €
V.Leváre – Sekule, k.č.1,2, km 41,214 201 000.- €
Lipt.Teplá, k.č.1,2, km 272,483 198 000.- €
P. Biskupice, km 10,323 147 000.- €
Palárikov – Šurany, km 6,179 137 000.- €
Trenčín – Chynorany, km 11,961 175 000.- €

Za nehody sú zodpovední aj riskujúci vodiči

Každý rok sa na niektorom zo železničných priecestí stane nehoda, za ktorú niekto zaplatí životom. Minulý rok tu zahynulo 11 ľudí. Dôvodom zrážok je, okrem iného, aj porušenie dopravných predpisov. Mnohí vodiči však dopravné predpisy neakceptujú.

"Počas vyšetrovania nehody sme mnohokrát zistili, že vodič obehol celú skupinu stojacich vozidiel a vbehol priamo pod prichádzajúci vlak. Ľudia si mnohokrát neuvedomujú, že brzdná dráha vlaku môže byť až jeden kilometer," informuje Chalupová. Okrem vodičov predpisy často porušujú aj chodci či cyklisti.

Rok

Počet priecestí

Počet nehôd

Počet mŕtvych

Počet ťažko zranených

2000

2486

46

9

5

2001

2486

67

13

6

2002

2481

75

14

8

2003

2479

41

6

15

2004

2479

59

10

5

2005

2479

71

7

16

2006

2322

60

12

9

2007

2307

69

6

14

2008

2307

69

17

17

2009

2265

51

26

14

2010

2220

50

11 (9 chodci, 2 vodič)

7

ŽSR priecestia monitoruje

Správanie účastníkov premávky je na priecestiach často kontrolované.

ŽSR spolu so železničnou políciou monitorujú "dodržiavania pravidiel prechádzania cez priecestia zo strany účastníkov cestnej premávky a taktiež rešpektovanie dodržiavania zastavenia pred priecestím," objasňuje Chalupová.

Je teda pravdepodobné, že pri porušovaní predpisov na priecestiach vás videli.

Veľkým problémom je vandalizmus

Dôvodom nehody môžu byť aj vandali. Tí sú pre ŽSR veľkým problémom. Úmyselne poškodzujú zariadenia, ktoré zabezpečujú priecestia.

Rozbitá optika výstražných svetiel, zlomené rahná, poškodené, vyvrátené stojany, ale i krádeže komponentov zabezpečovacieho zariadenia, to všetko je poškodené aj zásluhou vandalov, vysvetľuje Chalupová. Dodáva, že aj malá škoda môže byť príčinou nehody so "značnou škodou na majetku". Môže to dokonca skončiť aj smrťou nevinných ľudí.

Nehodu môže spôsobiť aj malé poškodenie trate. Upozorniť na zlý stav môže každý a to buď prostredníctvom webovej stránky ŽSR alebo u príslušného správcu, respektíve aj u obsluhujúceho zamestnanca najbližšej železničnej stanice.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  2. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  5. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  6. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  9. Vysoká hra o súdne trovy
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 13 713
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 13 422
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 5 092
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 447
  5. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 512
  6. Splnený sen 2 229
  7. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 740
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 1 112
  9. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 082
  10. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 970

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šitie bez umŕtvenia či facka. Pôrody sprevádza aj násilie, tvrdia aktivistky

Prednostovia pôrodnickych kliník násilie na rodičkách odmietajú.

KOMENTÁRE

Odsúdenci, ktorí dávno prišli o politický vplyv

Aspoň jedna emblematická kauza sa neskončila v stratene a zmare.

Neprehliadnite tiež

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.

Volvo spúšťa značku športových áut Polestar, prvý model je hybrid

Športový hybrid Polestar 1 prichádza s výkonom 600 koní a karbónovou karosériou.

Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu?

Segment malých SUV je stále populárnejší, budúci rok by mali predaje pokoriť hranicu dvoch miliónov.

Japonská oceliareň klamala o kvalite kovov, diely sú v autách aj lietadlách

Rozsah škôd ani miera nedostatkov zatiaľ nie sú známe.