Nehody na železničných priecestiach spôsobuje aj ignorovanie predpisov

Železnice slovenskej republiky chystajú tento rok opravu trinástich železničných priecestí. Medzi opravenými by malo byť priecestie na trase Čadca – Skalité, kde sa minulý rok stalo 27 dopravných nehôd.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Železnice slovenskej republiky (ŽSR) chystajú tento rok opravu trinástich železničných priecestí. Medzi opravenými by malo byť priecestie na trase Čadca – Skalité, kde sa minulý rok stalo 27 dopravných nehôd.

ŽSR majú už teraz schválený plán na opravu trinástich železničných priecestí. Cena rekonštrukcie je určená podľa "koľajnosti trate, rozsahu vybavenia zabezpečovacieho zariadenia, realizácie sanácie pod priecestím, rozsah úprav na oboch stranách priecestia a podobne", objasňuje Zuzana Chalupová z komunikačného odboru ŽSR.

Okrem tejto rekonštrukcie priecestí ŽSR plánuje v blízkom období aj zmenu v signalizácií, a teda zrušenie bieleho prerušovaného svetla. Viac sa o tom dočítate v článku Rozlúčte sa s bielym svetlom na železničných priecestiach.

Zoznam železničných priecestí, ktoré zrekonštruujú:

Miesta rekonštrukcie: Cena rekonštrukcie:
Vydrník – Poprad, k.č.2, km 197,874 95 000.-€
Zvolen – Sliač, km 1,215 132 000.- €
Humenné – Udavské Laskovce, km 67,320 125 000.- €
Nová Maša – Č. Skala, km 36,509
169 000.- €
Čadca – Skalité, km 4,465 83 000.- €
Chynorany, km 18,386 143 000.- €
Galanta – Gáň, koľ.č.1,2, km 0,760 214 000.- €
BA N.Mesto – P.Biskupice, km 4,419 320 000.- €
V.Leváre – Sekule, k.č.1,2, km 41,214 201 000.- €
Lipt.Teplá, k.č.1,2, km 272,483 198 000.- €
P. Biskupice, km 10,323 147 000.- €
Palárikov – Šurany, km 6,179 137 000.- €
Trenčín – Chynorany, km 11,961 175 000.- €

Za nehody sú zodpovední aj riskujúci vodiči

Každý rok sa na niektorom zo železničných priecestí stane nehoda, za ktorú niekto zaplatí životom. Minulý rok tu zahynulo 11 ľudí. Dôvodom zrážok je, okrem iného, aj porušenie dopravných predpisov. Mnohí vodiči však dopravné predpisy neakceptujú.

"Počas vyšetrovania nehody sme mnohokrát zistili, že vodič obehol celú skupinu stojacich vozidiel a vbehol priamo pod prichádzajúci vlak. Ľudia si mnohokrát neuvedomujú, že brzdná dráha vlaku môže byť až jeden kilometer," informuje Chalupová. Okrem vodičov predpisy často porušujú aj chodci či cyklisti.

Rok

Počet priecestí

Počet nehôd

Počet mŕtvych

Počet ťažko zranených

2000

2486

46

9

5

2001

2486

67

13

6

2002

2481

75

14

8

2003

2479

41

6

15

2004

2479

59

10

5

2005

2479

71

7

16

2006

2322

60

12

9

2007

2307

69

6

14

2008

2307

69

17

17

2009

2265

51

26

14

2010

2220

50

11 (9 chodci, 2 vodič)

7

ŽSR priecestia monitoruje

Správanie účastníkov premávky je na priecestiach často kontrolované.

ŽSR spolu so železničnou políciou monitorujú "dodržiavania pravidiel prechádzania cez priecestia zo strany účastníkov cestnej premávky a taktiež rešpektovanie dodržiavania zastavenia pred priecestím," objasňuje Chalupová.

Je teda pravdepodobné, že pri porušovaní predpisov na priecestiach vás videli.

Veľkým problémom je vandalizmus

Dôvodom nehody môžu byť aj vandali. Tí sú pre ŽSR veľkým problémom. Úmyselne poškodzujú zariadenia, ktoré zabezpečujú priecestia.

Rozbitá optika výstražných svetiel, zlomené rahná, poškodené, vyvrátené stojany, ale i krádeže komponentov zabezpečovacieho zariadenia, to všetko je poškodené aj zásluhou vandalov, vysvetľuje Chalupová. Dodáva, že aj malá škoda môže byť príčinou nehody so "značnou škodou na majetku". Môže to dokonca skončiť aj smrťou nevinných ľudí.

Nehodu môže spôsobiť aj malé poškodenie trate. Upozorniť na zlý stav môže každý a to buď prostredníctvom webovej stránky ŽSR alebo u príslušného správcu, respektíve aj u obsluhujúceho zamestnanca najbližšej železničnej stanice.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  2. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  3. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  5. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  7. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  9. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  10. ZOC MAX Prešov má za sebou úspešnú desaťročnicu
  1. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  2. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  3. Tréningové moduly HACCP online
  4. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  5. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  6. Slováci si nevedia predstaviť svoj deň bez chleba a pečiva
  7. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 399
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 14 147
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 13 913
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 9 047
  5. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 8 189
  6. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 6 421
  7. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 5 651
  8. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 5 451
  9. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 4 673
  10. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 3 531

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Kde sú všetci? Prečo sme ešte nenarazili na mimozemský život

Podľa hypotézy Veľkého filtra môže byť ľudstvo jednou z prvých civilizácií vo vesmíre.

KULTÚRA

Juliette Binoche pre SME: Láska? Všetci v nej robíme chybu

V novom filme hrá so Gérardom Depardieum, aj keď majú konflikt.

Neprehliadnite tiež

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.