Nehody na železničných priecestiach spôsobuje aj ignorovanie predpisov

Železnice slovenskej republiky chystajú tento rok opravu trinástich železničných priecestí. Medzi opravenými by malo byť priecestie na trase Čadca – Skalité, kde sa minulý rok stalo 27 dopravných nehôd.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Železnice slovenskej republiky (ŽSR) chystajú tento rok opravu trinástich železničných priecestí. Medzi opravenými by malo byť priecestie na trase Čadca – Skalité, kde sa minulý rok stalo 27 dopravných nehôd.

ŽSR majú už teraz schválený plán na opravu trinástich železničných priecestí. Cena rekonštrukcie je určená podľa "koľajnosti trate, rozsahu vybavenia zabezpečovacieho zariadenia, realizácie sanácie pod priecestím, rozsah úprav na oboch stranách priecestia a podobne", objasňuje Zuzana Chalupová z komunikačného odboru ŽSR.

Okrem tejto rekonštrukcie priecestí ŽSR plánuje v blízkom období aj zmenu v signalizácií, a teda zrušenie bieleho prerušovaného svetla. Viac sa o tom dočítate v článku Rozlúčte sa s bielym svetlom na železničných priecestiach.

Zoznam železničných priecestí, ktoré zrekonštruujú:

Miesta rekonštrukcie: Cena rekonštrukcie:
Vydrník – Poprad, k.č.2, km 197,874 95 000.-€
Zvolen – Sliač, km 1,215 132 000.- €
Humenné – Udavské Laskovce, km 67,320 125 000.- €
Nová Maša – Č. Skala, km 36,509
169 000.- €
Čadca – Skalité, km 4,465 83 000.- €
Chynorany, km 18,386 143 000.- €
Galanta – Gáň, koľ.č.1,2, km 0,760 214 000.- €
BA N.Mesto – P.Biskupice, km 4,419 320 000.- €
V.Leváre – Sekule, k.č.1,2, km 41,214 201 000.- €
Lipt.Teplá, k.č.1,2, km 272,483 198 000.- €
P. Biskupice, km 10,323 147 000.- €
Palárikov – Šurany, km 6,179 137 000.- €
Trenčín – Chynorany, km 11,961 175 000.- €

Za nehody sú zodpovední aj riskujúci vodiči

Každý rok sa na niektorom zo železničných priecestí stane nehoda, za ktorú niekto zaplatí životom. Minulý rok tu zahynulo 11 ľudí. Dôvodom zrážok je, okrem iného, aj porušenie dopravných predpisov. Mnohí vodiči však dopravné predpisy neakceptujú.

"Počas vyšetrovania nehody sme mnohokrát zistili, že vodič obehol celú skupinu stojacich vozidiel a vbehol priamo pod prichádzajúci vlak. Ľudia si mnohokrát neuvedomujú, že brzdná dráha vlaku môže byť až jeden kilometer," informuje Chalupová. Okrem vodičov predpisy často porušujú aj chodci či cyklisti.

Rok

Počet priecestí

Počet nehôd

Počet mŕtvych

Počet ťažko zranených

2000

2486

46

9

5

2001

2486

67

13

6

2002

2481

75

14

8

2003

2479

41

6

15

2004

2479

59

10

5

2005

2479

71

7

16

2006

2322

60

12

9

2007

2307

69

6

14

2008

2307

69

17

17

2009

2265

51

26

14

2010

2220

50

11 (9 chodci, 2 vodič)

7

ŽSR priecestia monitoruje

Správanie účastníkov premávky je na priecestiach často kontrolované.

ŽSR spolu so železničnou políciou monitorujú "dodržiavania pravidiel prechádzania cez priecestia zo strany účastníkov cestnej premávky a taktiež rešpektovanie dodržiavania zastavenia pred priecestím," objasňuje Chalupová.

Je teda pravdepodobné, že pri porušovaní predpisov na priecestiach vás videli.

Veľkým problémom je vandalizmus

Dôvodom nehody môžu byť aj vandali. Tí sú pre ŽSR veľkým problémom. Úmyselne poškodzujú zariadenia, ktoré zabezpečujú priecestia.

Rozbitá optika výstražných svetiel, zlomené rahná, poškodené, vyvrátené stojany, ale i krádeže komponentov zabezpečovacieho zariadenia, to všetko je poškodené aj zásluhou vandalov, vysvetľuje Chalupová. Dodáva, že aj malá škoda môže byť príčinou nehody so "značnou škodou na majetku". Môže to dokonca skončiť aj smrťou nevinných ľudí.

Nehodu môže spôsobiť aj malé poškodenie trate. Upozorniť na zlý stav môže každý a to buď prostredníctvom webovej stránky ŽSR alebo u príslušného správcu, respektíve aj u obsluhujúceho zamestnanca najbližšej železničnej stanice.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  2. Všetko, čo rodiny milujú
  3. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  4. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  5. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo
  6. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  7. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  8. Keď Slováci krotia morský vietor
  9. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  10. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  1. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  2. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  3. Všetko, čo rodiny milujú
  4. Bratislava má najmodernejšiu linku na triedenie surovín
  5. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  6. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  7. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  8. Keď Slováci krotia morský vietor
  9. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  10. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 24 482
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 23 027
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 9 787
  4. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek 9 737
  5. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 4 445
  6. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 4 216
  7. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo 4 014
  8. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 3 827
  9. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 2 657
  10. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 2 505

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Trump zrušil summit, čo bude ďalej? Štyri scenáre vývoja

Možné je všetko. Že sa nezmení prakticky nič, ale aj to, že vypukne vojna.

SVET

Minister Stropnický: Politiku ovládol kazisvet, odchádzam

Politici sa len tvária, že riešia problémy občanov, to ja neviem, hovorí.

Stĺpček Osmelené

Máme sa tu tak dobre, že náš najväčší problém sú interrupcie?

To, o čom sa treba rozprávať, je sexuálna výchova a prevencia.

KOMENTÁR DÁVIDA TVRDOŇA

Zuckerberg sa vysmial Európe nevídaným spôsobom

Opäť sme sa nič nové nedozvedeli.

Neprehliadnite tiež

Volvo už do nových modelov nebude montovať naftové motory

Švédska automobilka sa sústredí na elektrifikáciu svojich modelov.

Pod Prístavným mostom havaroval linkový autobus

Kĺbová Karosa sa po zrážke s osobným autom skoro prevrátila do priekopy.

Peugeot Traveller Business VIP: Podarený útok na Multivan (test)

Šesťmiestna verzia je dobrým spoločníkom na veľké výlety aj pojazdnou kanceláriou.

Problémy s STK pokračujú, Érsek čiastočne ustúpi vodičom

Ministerstvo dopravy zmenilo pravidlá pre stanice technickej kontroly.

Z Dacie Duster sa stala praktická dodávka do terénu

Dacia Duster Fiskal sa vracia aj v druhej generácii modelu, vymenila zadné sedadlá za nákladný priestor.