Pomalšia D1 zatiaľ nezaberá

Na trojpruhovej diaľnici po znížení maximálnej povolenej rýchlosti klesla nehodovosť, ale mŕtvych neubudlo.

(Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)



BRATISLAVA. Od novembra na diaľnici D 1 medzi Bratislavou a Trnavou vodiči nesmú jazdiť rýchlejšie ako 110 kilometrov za hodinu. Len za január a február zomreli medzi Bratislavou a Trnavou štyria ľudia, čo je rovnaký počet mŕtvych ako za celý vlaňajší rok.

„Pokiaľ viem, dve z týchto nehôd spôsobilo nedodržanie základných predpisov. Nedá sa povedať, či má na to zmena maximálnej rýchlosti určujúci vplyv,“ hovorí dopravný analytik Jozef Drahovský.

Mŕtvi na cestách
  • v roku 2008 zomrelo na cestách 558 ľudí,
  • vo februári 2009 začal platiť nový zákon o cestnej premávke,
  • vlani zahynulo 346 ľudí,
  • od začiatku tohto roka do 13. marca na cestách prišlo o život 55 ľudí.
  • za rovnaké obdobie roku 2010 to bolo 54 ľudí.

Nehodovosť však oproti minulému roku klesla. Za prvé dva mesiace sa na úseku stalo 45 nehôd, vlani za rovnaké obdobie 80.

„Toto opatrenie by malo do istej miery eliminovať riziká a zvyšovať bezpečnosť na tomto úseku,“ hovoril minulý rok minister dopravy Ján Figeľ o znížení maximálnej rýchlosti na D 1 o dvadsať kilometrov oproti iným diaľniciam.
Opatrenie reagovalo aj na nehodu z júla 2010, keď zahynul vodič dodávky, ktorý dostal defekt. Išiel pomaly v treťom pruhu na najbližšie odpočívadlo a z cesty ho zmietol kamión.

Drahovský zníženie rýchlosti skôr kritizuje. „Od novembra tam vládne mierna nervozita, lebo autá idú vo všetkých troch pruhoch približne rovnako rýchlo - keď sa zjaví rýchlejšie idúce auto, s majákom i bez, autá v strednom pruhu sa boja pridať a zaradiť sa do bočných pruhov.“

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 474
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 320
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 181
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 004
  5. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 875
  6. Kam do tepla v januári? 1 729
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 371
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 110
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 041
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník a podnikateľ so slovenskými koreňmi vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.