Pomalšia D1 zatiaľ nezaberá

Na trojpruhovej diaľnici po znížení maximálnej povolenej rýchlosti klesla nehodovosť, ale mŕtvych neubudlo.

(Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)



BRATISLAVA. Od novembra na diaľnici D 1 medzi Bratislavou a Trnavou vodiči nesmú jazdiť rýchlejšie ako 110 kilometrov za hodinu. Len za január a február zomreli medzi Bratislavou a Trnavou štyria ľudia, čo je rovnaký počet mŕtvych ako za celý vlaňajší rok.

„Pokiaľ viem, dve z týchto nehôd spôsobilo nedodržanie základných predpisov. Nedá sa povedať, či má na to zmena maximálnej rýchlosti určujúci vplyv,“ hovorí dopravný analytik Jozef Drahovský.

Mŕtvi na cestách
  • v roku 2008 zomrelo na cestách 558 ľudí,
  • vo februári 2009 začal platiť nový zákon o cestnej premávke,
  • vlani zahynulo 346 ľudí,
  • od začiatku tohto roka do 13. marca na cestách prišlo o život 55 ľudí.
  • za rovnaké obdobie roku 2010 to bolo 54 ľudí.

Nehodovosť však oproti minulému roku klesla. Za prvé dva mesiace sa na úseku stalo 45 nehôd, vlani za rovnaké obdobie 80.

„Toto opatrenie by malo do istej miery eliminovať riziká a zvyšovať bezpečnosť na tomto úseku,“ hovoril minulý rok minister dopravy Ján Figeľ o znížení maximálnej rýchlosti na D 1 o dvadsať kilometrov oproti iným diaľniciam.
Opatrenie reagovalo aj na nehodu z júla 2010, keď zahynul vodič dodávky, ktorý dostal defekt. Išiel pomaly v treťom pruhu na najbližšie odpočívadlo a z cesty ho zmietol kamión.

Drahovský zníženie rýchlosti skôr kritizuje. „Od novembra tam vládne mierna nervozita, lebo autá idú vo všetkých troch pruhoch približne rovnako rýchlo - keď sa zjaví rýchlejšie idúce auto, s majákom i bez, autá v strednom pruhu sa boja pridať a zaradiť sa do bočných pruhov.“

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 306
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 4 730
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 994
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 614
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 767
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 578
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 556
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 217
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 214
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 142

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KOMENTÁRE

Zosmiešnil Trump seba či rovno Ameriku?

Lídri Činy, Ruska a Nemecka si Trumpovu reč v OSN neprišli ani vypočuť.

BLOG CAFÉ EURÓPA

Café Európa: Ako dobehnúť západné platy v EÚ?

Môže sa sociálna úroveň medzi východom a západom priblížiť?

Neprehliadnite tiež

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.