Pomalšia D1 zatiaľ nezaberá

Na trojpruhovej diaľnici po znížení maximálnej povolenej rýchlosti klesla nehodovosť, ale mŕtvych neubudlo.

(Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)



BRATISLAVA. Od novembra na diaľnici D 1 medzi Bratislavou a Trnavou vodiči nesmú jazdiť rýchlejšie ako 110 kilometrov za hodinu. Len za január a február zomreli medzi Bratislavou a Trnavou štyria ľudia, čo je rovnaký počet mŕtvych ako za celý vlaňajší rok.

„Pokiaľ viem, dve z týchto nehôd spôsobilo nedodržanie základných predpisov. Nedá sa povedať, či má na to zmena maximálnej rýchlosti určujúci vplyv,“ hovorí dopravný analytik Jozef Drahovský.

Mŕtvi na cestách
  • v roku 2008 zomrelo na cestách 558 ľudí,
  • vo februári 2009 začal platiť nový zákon o cestnej premávke,
  • vlani zahynulo 346 ľudí,
  • od začiatku tohto roka do 13. marca na cestách prišlo o život 55 ľudí.
  • za rovnaké obdobie roku 2010 to bolo 54 ľudí.

Nehodovosť však oproti minulému roku klesla. Za prvé dva mesiace sa na úseku stalo 45 nehôd, vlani za rovnaké obdobie 80.

„Toto opatrenie by malo do istej miery eliminovať riziká a zvyšovať bezpečnosť na tomto úseku,“ hovoril minulý rok minister dopravy Ján Figeľ o znížení maximálnej rýchlosti na D 1 o dvadsať kilometrov oproti iným diaľniciam.
Opatrenie reagovalo aj na nehodu z júla 2010, keď zahynul vodič dodávky, ktorý dostal defekt. Išiel pomaly v treťom pruhu na najbližšie odpočívadlo a z cesty ho zmietol kamión.

Drahovský zníženie rýchlosti skôr kritizuje. „Od novembra tam vládne mierna nervozita, lebo autá idú vo všetkých troch pruhoch približne rovnako rýchlo - keď sa zjaví rýchlejšie idúce auto, s majákom i bez, autá v strednom pruhu sa boja pridať a zaradiť sa do bočných pruhov.“

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 28 523
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 061
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 430
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 939
  5. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 541
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 534
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 493
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 340
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 297
  10. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 195

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke.

SVET

Stala sa nehoda? Treba natáčať

Prácu záchranárov komplikujú ľudia, ktorí sa chcú pochváliť zábermi.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.