Pomalšia D1 zatiaľ nezaberá

Na trojpruhovej diaľnici po znížení maximálnej povolenej rýchlosti klesla nehodovosť, ale mŕtvych neubudlo.

(Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)



BRATISLAVA. Od novembra na diaľnici D 1 medzi Bratislavou a Trnavou vodiči nesmú jazdiť rýchlejšie ako 110 kilometrov za hodinu. Len za január a február zomreli medzi Bratislavou a Trnavou štyria ľudia, čo je rovnaký počet mŕtvych ako za celý vlaňajší rok.

„Pokiaľ viem, dve z týchto nehôd spôsobilo nedodržanie základných predpisov. Nedá sa povedať, či má na to zmena maximálnej rýchlosti určujúci vplyv,“ hovorí dopravný analytik Jozef Drahovský.

Mŕtvi na cestách
  • v roku 2008 zomrelo na cestách 558 ľudí,
  • vo februári 2009 začal platiť nový zákon o cestnej premávke,
  • vlani zahynulo 346 ľudí,
  • od začiatku tohto roka do 13. marca na cestách prišlo o život 55 ľudí.
  • za rovnaké obdobie roku 2010 to bolo 54 ľudí.

Nehodovosť však oproti minulému roku klesla. Za prvé dva mesiace sa na úseku stalo 45 nehôd, vlani za rovnaké obdobie 80.

„Toto opatrenie by malo do istej miery eliminovať riziká a zvyšovať bezpečnosť na tomto úseku,“ hovoril minulý rok minister dopravy Ján Figeľ o znížení maximálnej rýchlosti na D 1 o dvadsať kilometrov oproti iným diaľniciam.
Opatrenie reagovalo aj na nehodu z júla 2010, keď zahynul vodič dodávky, ktorý dostal defekt. Išiel pomaly v treťom pruhu na najbližšie odpočívadlo a z cesty ho zmietol kamión.

Drahovský zníženie rýchlosti skôr kritizuje. „Od novembra tam vládne mierna nervozita, lebo autá idú vo všetkých troch pruhoch približne rovnako rýchlo - keď sa zjaví rýchlejšie idúce auto, s majákom i bez, autá v strednom pruhu sa boja pridať a zaradiť sa do bočných pruhov.“

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Používate make-up? Potom spozornite
  2. Legendárna Transsibírska magistrála
  3. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  4. Vianočný bázar chalaňov
  5. Vianočné mecheche 2017
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  8. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  9. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  10. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 32 221
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 957
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 268
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 589
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 949
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 310
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 223
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 177
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 958
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 891

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Neplačú, rovno to skončia. Na Slovensku pribúda samovrážd mužov

Celosvetovo si na život siahne dvakrát viac chlapov ako žien, u nás je tento pomer trojnásobne vyšší. Prečo a čo s tým?

PRIEVIDZA

Zničil päť lietadiel. Ficov brat za leteckú nehodu pokutu nedostal

Za haváriu na letisku obíde Ladislav Fico bez trestu.

Denník SME s knihou Róberta Bezáka

Denník SME pripravil pre vás v utorok 19. decembra špeciálne vydanie.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.