SME
Streda, 10. august, 2022 | Meniny má Vavrinec

Do konca roka 2013 Fiat uvedie sedem nových modelov

Spoločnosť FIAT Auto štartuje mohutnú modelovú ofenzívu. Do konca roku 2013 uvedie až sedem nových modelov, medzi ktorými nebude chýbať malé mestské autíčko, nová Panda ani niekoľko zástupcov segmentu SUV/Crossover.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

ŽENEVA. Tento rozhovor nebol plánovaný, pretože šéfovia talianskych značiek sú počas autosalónov plne obsadení. Ak som ale mal chuť sa s niekým neformálne porozpráva, riaditeľ spoločnosti Fiat Auto patril medzi prvých. Vo Fiate sa totiž v poslednom čase tak veľa zmenilo, že pomaly strácam prehľad. Najvyšší čas opýtať sa, čo možno od Fiat Auto v najbližších rokoch očakávať. Mal som na to v Ženeve 15 minút.

V minulosti pracoval pre automobilky Ford a Toyota, a hoci do Fiatu prišiel len v októbri minulého roku, stal sa kľúčovým tvorcom novej stratégie značky. Riaditeľ automobilky Fiat Auto - Andrea Formica.

V poslednom období sa vo Fiate veľa zmenilo. Mnohé projekty boli buď stopnuté alebo prehodnotené. Ste kľúčovým tvorcom novej stratégie značky Fiat. Akým smerom sa teda bude uberať?

Tohtoročná Geneva Motor Show je začiatkom novej stratégie automobilky Fiat. Stratégie produktového lídra. V našej expozícii vidieť a cítiť, že je radikálne odlišná v porovnaní s minulými ročníkmi. Zameraná na nové technológie, odkaz minulosti a inovácie. Sme veľmi hrdí na svoju históriu.

Fiat je na trhu vyše sto rokov a máme čo ponúknuť. Prezentujeme tu nový Freemont, ktorý je prvou lastovičkou mohutnej modelovej ofenzívy. V priebehu najbližších 30 mesiacov uvedieme na trh až sedem nových modelov a to hovorím iba o značke Fiat. Nemám tým na mysli aj značky Alfa Romeo, Lancia a Jeep, ktoré nepochybne prinesú ďalšie nové autá.

11_fiat_big.jpgSedem nových modelov príde do konca roka 2013, čo v podstate znamená, že celá modelová paleta môže byť buď vymenená alebo výrazne vylepšená. Tu v Ženeve tiež uvádzame nový koncept nazvaný Air Technologies. Tento koncept zahŕňa všetky technológie, ktoré Fiat doposiaľ vyvinul.

Technológie znižujúce emisie pri súčasnom zvýšení efektivity pohonných jednotiek. Počnúc motormi, cez prevodovky, alternatívne pohony až po riadiace jednotky a jazdný štýl samozrejme, ktorý je tiež veľmi dôležitou zložkou pri znižovaní emisií CO.

Fiat je stále jediným výrobcom automobilov, ktorý ponúka veľmi ojedinelý systém Eco Drive, na základe ktorého vie vodič vyhodnocovať svoj jazdný štýl a s jeho pomocou reálne dosiahnuť nižšiu spotrebu paliva a tvorbu emisií.

Čo je nové s projektom Topolino?

Ja viem o ňom všetko (smiech)... Ale teraz seriózne. Predpokladám, že máte na mysli Fiat City Car, ktorý je jedným zo siedmych pripravovaných modelov, ktoré som spomínal.

Akým smerom sa posunie nové Bravo? Pán Marchionne ( šéf koncernu Fiat, pozn. redakcie) v jednom z posledných rozhovorov povedal, že Bravo musí byť koncepčne drasticky prepracované. Môžete povedať k tomu niečo viac?

Je pravda, že nedávno sme živo diskutovali na tému, aký charakter by Fiat v segmente C mal mať. Je nepochybné, že segment C v posledných rokoch zažil niekoľko rôznych neúspechov. Preto sme si presne pomenovali, aký by nový Fiat segmentu C mal byť, aby mal potenciál uspieť. To je všetko, čo môžem prezradiť.

Spomínali ste sedem nových modelov. Počítate medzi nimi aj s malým SUV, o ktorom sa pred časom hovorilo?

Dnes prezentujeme Freemont, ktorý nie je nevyhnutné nazývať čistokrvné SUV. Skôr sa prikláňam k označeniu Crossover. Keď sa bavíme o segmente SUV, v skupine máme jednu fantastickú značku, ktorá nemusí nikomu nič dokazovať o svojich schopnostiach.

Jepp je veľmi silná značka, s ktorou plánujeme v Európe expandovať . V spolupráci s Jeepom prinesieme niekoľko nových produktov, ktorými pokryjeme nielen segmenty, kde Jeep momentálne nie je zastúpený.

Bude pokračovať spolupráca so Suzuki v prípade modelu Sedici?

Zatiaľ áno, ako dlho vám neviem odpovedať.

Opýtam sa inak. Dostane Sedici nástupcu?

Diskutujeme o tom, pretože máme tu aj Jeep.

⃰⃰(Krátko po ženevskom autosalóne Jeep oznámil, že pripravuje konkurenta pre Nissan Juke. Postavený bude na platforme modelu Fiat Punto Evo a podobne ako Juke ho budú vyrábať s pohonom predných aj všetkých štyroch kolies – pozn. redakcie).

Akým smerom sa bude vyvíjať stratégia v oblasti motorov? Pretože máte vynikajúce benzínové agregáty Multi Air a Twin Air, ale pre väčšinu klientov prehnane drahé a tým pádom nedostupné. Preto tvoria len malé percento predajov a ľudia kupujú hlavne staré dvojventilové motory. Čo s tým mienite robiť?

Vyvinúť inovatívny motor, akým je Twin Air neznamená, že z modelovej skladby odstránime ostatné motory.12_fiat_big.jpg Štvorvalec 1.2 8V s výkonom 51 kW/69 k je fantastický motor, preto sme ho aj vybrali ako základnú motorizáciu pre novú Lanciu Ypsilon.

Z pohľadu kultúry chodu a jazdných výkonov je to stále jeden z najlepších motorov v automobilovom priemysle. Určite nemáme v úmysle ho odstaviť. Samozrejme, Twin Air je pokrokovejší , akýmsi stelesnením efektivity medzi konvenčnými benzínovými motormi.

Pre Fiat je ale výhodnejší ako obohatenie ponuky, než byť nástupcom súčasného štvorvalca objemu 1,2 l. Napríklad Fiat 500 sa výborne predáva s oboma motormi.

Čo sa udeje s Fiatom 500? O chvíľu by mal prísť facelift? Budete niečo na ňom upravovať alebo dostane len kozmetické zmeny?

Dobrá otázka. Fiat 500 je totiž jednou z mála ikon v automobilovom priemysle. Keď rozmýšľate ako udržať nejaký produkt konkurencieschopný počas celého životného cyklu, zvyčajne facelit je jednou z možností. Keď ale budeme niečo inovovať na modeli Cinquecento, tak iba drobnosti. Určite nepôjde o radikálnu zmenu.

Keď sa pozriete na model 500, ktorý sme uviedli v USA, zbadáte drobné odlišnosti rešpektujúce špecifické lokálne požiadavky trhu. Jedna opcia by mohla byť zjednotiť tieto dva modely do jedného (americkú a európsku verziu, čiže pravdepodobne americkú uviesť v Európe ako facelift), ale zatiaľ nebolo nič rozhodnuté.

Cinquento je stále dostatočne svieže, výborne sa predáva, a preto si myslíme, že zatiaľ nepotrebuje žiadnu zmenu.

Koncom roka uvediete na trh nový Fiat Panda. Môžete o ňom niečo prezradiť?

13_fiat_big.jpgPanda je doslova majstrovským kúskom, nadčasovým autom. Jej vek sa nijak negatívne neodráža na jej predajoch, preto spolu s novou Pandou budeme stále vyrábať aj súčasnú. Síce iba jednu verziu, ale určite ju neodstavíme, pretože sme presvedčení, že aj po uvedení novej generácie bude stále dopyt po tej súčasnej.

Môžem potvrdiť, že nová Panda bude mať premiéru koncom tohto roka. Ukážeme ju na jesennom autosalóne vo Frankfurte a bude to príjemné prekvapenie aj pre tých ľudí, ktorí si myslia, že súčasnú Pandu nie je možné vylepšiť. Bolo pre nás veľkou výzvou posunúť Pandu ďalej, preto budete naozaj prekvapení.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  8. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 142
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 926
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 670
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 188
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 6 570
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 651
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 733
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 950
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW M440i Gran Coupe pred centrálou značky v Mníchove.

Na konci 50. rokov značke hrozil zánik.


11 h
Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


8. aug
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug

Blogy SME

  1. Petronela Čellárová: Stále neverím
  2. Anton Kaiser: Ráno pod Hrušovom
  3. Maťo Chudík: Ticho
  4. Ján Škerko: Ranený ruský medveď najprv mrmlal, potom fučal a teraz už reve
  5. Ingrid Tkáčiková: Keď sa premiér Heger možno raz konečne odcyklí, bude už pre všetkých neskoro
  6. Jano Kováčik: Ako vyhlásenie Pralesov skomplikovalo situáciu turistom
  7. Organizácia muskulárnych dystrofikov v SR: Keď hlava funguje, ale telo odchádza
  8. Miroslav Sopko: List učiteľovi od "toho dieťaťa"
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 566
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 21 324
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 513
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 589
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 255
  6. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 4 167
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 767
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 317
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu