ŠPORT

Mazda MX-5 bude opäť pretekať

Tentoraz si za jej volant nesadnú novinári, ale profesionálni jazdci. So špeciálom MX-5 GT, schopným zrýchliť z pokoja na 100 km/h za tri sekundy, sa zúčastnia britských vytrvalostných okruhových majstrovstiev.

(Zdroj: Mazda UK)

BRATISLAVA. Najpredávanejší roadster na svete sa vracia na pretekárske okruhy. Tentoraz ho však nebudú pilotovať novinári, ale profesionálni jazdci. Špeciál MX-5 GT absolvuje britskú vytrvalostnú sériu MSA British Endurance Championship 2011.

Žiadne kilogramy navyše

Aby bola Mazda konkurencie schopná, museli ju náležite prepracovať. Technici z tímu Jota Sport strávili len pri úpravách karosérie 400 hodín. Výsledkom je modifikovaný skelet, v ktorom môže byť poháňacia jednotka uložená o čosi nižšie, než štandardne.

Do kabíny pribudol povinný ochranný rám, hasiaci systém a ďalšia výbava podľa predpisov Medzinárodnej automobilovej federácie FIA. V rámci odľahčovacej kúry vozidlo dostalo ľahšie dvere vyrobené z karbónu a bočné polykarbonátové okná. Vďaka nim zhodilo prebytočné kilogramy a jeho hmotnosť aktuálne dosahuje 850 kilogramov.

Vyladený dvojliter

Práve „mušia váha“ má byť jedným z hlavných tromfov malej Mazdy. Jej zadné kolesá poháňa modifikovaný zážihový dvojliter s výkonom 202 kW (275 k). Agregát spolupracuje so šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou. Jazdec radí jednotlivé stupne prostredníctvom pádiel pod volantom.

Okruhový špeciál dokáže zrýchliť z pokoja na 100 km/h za tri sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 257 km/h.

Jota Sport plánuje v spolupráci s britským importérom áut Mazda nasadzovať dve MX-päťky GT, ktoré si vo svojej objemovej kategórii budú musieť poradiť s vozidlami BMW, Lotus alebo Volkswagen.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 213
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 3 313
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 138
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 625
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 856
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 190
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 115
  8. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 111
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 061
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 936

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Výskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe má za sebou prvú sezónu v najvyššej lige. Očakávali sme viac, ale nebolo to zlé, hovorí šéf tímu Ralph Denk.

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Vek 25 rokov je akoby 18 z minulosti.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.