BRATISLAVA. Najpredávanejší roadster na svete sa vracia na pretekárske okruhy. Tentoraz ho však nebudú pilotovať novinári, ale profesionálni jazdci. Špeciál MX-5 GT absolvuje britskú vytrvalostnú sériu MSA British Endurance Championship 2011.
Žiadne kilogramy navyše
Aby bola Mazda konkurencie schopná, museli ju náležite prepracovať. Technici z tímu Jota Sport strávili len pri úpravách karosérie 400 hodín. Výsledkom je modifikovaný skelet, v ktorom môže byť poháňacia jednotka uložená o čosi nižšie, než štandardne.
Do kabíny pribudol povinný ochranný rám, hasiaci systém a ďalšia výbava podľa predpisov Medzinárodnej automobilovej federácie FIA. V rámci odľahčovacej kúry vozidlo dostalo ľahšie dvere vyrobené z karbónu a bočné polykarbonátové okná. Vďaka nim zhodilo prebytočné kilogramy a jeho hmotnosť aktuálne dosahuje 850 kilogramov.
Vyladený dvojliter
Práve „mušia váha“ má byť jedným z hlavných tromfov malej Mazdy. Jej zadné kolesá poháňa modifikovaný zážihový dvojliter s výkonom 202 kW (275 k). Agregát spolupracuje so šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou. Jazdec radí jednotlivé stupne prostredníctvom pádiel pod volantom.
Okruhový špeciál dokáže zrýchliť z pokoja na 100 km/h za tri sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 257 km/h.
Jota Sport plánuje v spolupráci s britským importérom áut Mazda nasadzovať dve MX-päťky GT, ktoré si vo svojej objemovej kategórii budú musieť poradiť s vozidlami BMW, Lotus alebo Volkswagen.
Autor: fg