TEST: Citroen DS3 Racing ohuruje dizajnom, nie tvrdosťou

Konečne má Citroen adekvátne sériové auto k úspechom v rely. Model DS3 Racing nebol taký surový, ako sme čakali, avšak vyvážil to spotrebou.

Citroen dotiahol dizajn veľmi ďaleko, pretože DS3 Racing vyzerá pôsobivo všade. V meste, na vidieckych cestách, cez deň aj v noci. Tomáš Kelement zachytil jeho nočnú pózu a video mapuje schopnosti na ceste. Vzhľadom na výkon motora príde vhod dobrá spotre(Zdroj: Tomáš Kelement)

BREZNO. Dlho očakávaný najšportovejší malý Citroen jazdí veľmi rýchlo, úsporne, ale neponúka dravosť, akou boduje napríklad Renault Clio R.S.. DS3 Racing však bude dobrý a rýchly spoločník na dlhé cesty, navyše v teste spotreboval priemerne iba 7,7 litra benzínu na 100 kilometrov. Na druhej strane za tých 8000 eur, o ktoré stojí viac než Clio R.S., by sme sa povozili do sýtosti aj pri vyššej spotrebe.

Vysoká cena zrejme odráža použitie karbónových doplnkov, rozsiahlu výbavu a výborné sedadlá, ktoré poskytujú najlepší pomer medzi extrémnym tvarovaním a pohodlím. Ľahko sa do nich nasadá a na dlhšiu cestu nie sú príliš tvrdé a obmedzujúce.

Pozrite si video "skúška imidžu" z prvého testu základnej verzie Citroen DS3.

Ťažko povedať, či jazda s DS3 Racing sklamala alebo uchvátila. Vzhľadom na dizajn, výkon 205 koní a cenu okolo 30 000 eur sme čakali ostrejšie športové náradie s presnejším radením, strmším riadením a kratšími prevodmi.

Zámer výrobcu bol však zrejme iný a rozhodne si môže Ciroen povedať, že má v parku auto, ktoré dôstojne reprezentuje úspechy značky aj Sebastiana Loeba v rely. Pozrite si video, ako sa nám s malým unikátnym Citroenom jazdilo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  4. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  5. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  8. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 748
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 457
  3. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 5 454
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 947
  5. Kam do tepla v januári? 2 519
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 298
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 271
  8. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 000
  9. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 1 720
  10. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 684

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Majú živnostníci právo na dovolenku? Ako rozhodol európsky súd

Nie je živnostník ako živnostník.

PLUS

Poradkyňa pre rodiny: Hlavne dvojičky neporovnávajte, nemajú to rady

Spravidla je prvé z dvojčiat dominantné.

KOMENTÁRE

Zeman sa stal hovorcom zlej emócie

Prezidentovi by pomohla umiernenosť, ktorú mu poradil aj Babiš.

Neprehliadnite tiež

Ako James Bond. Pozrite sa, aké rôzne funkcie auta môžete ovládať cez mobil

Všetky autá musia byť pripojené do mobilnej siete, automobilky to využívajú.

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.