TEST: Citroen DS3 Racing ohuruje dizajnom, nie tvrdosťou

Konečne má Citroen adekvátne sériové auto k úspechom v rely. Model DS3 Racing nebol taký surový, ako sme čakali, avšak vyvážil to spotrebou.

Citroen dotiahol dizajn veľmi ďaleko, pretože DS3 Racing vyzerá pôsobivo všade. V meste, na vidieckych cestách, cez deň aj v noci. Tomáš Kelement zachytil jeho nočnú pózu a video mapuje schopnosti na ceste. Vzhľadom na výkon motora príde vhod dobrá spotre(Zdroj: Tomáš Kelement)

BREZNO. Dlho očakávaný najšportovejší malý Citroen jazdí veľmi rýchlo, úsporne, ale neponúka dravosť, akou boduje napríklad Renault Clio R.S.. DS3 Racing však bude dobrý a rýchly spoločník na dlhé cesty, navyše v teste spotreboval priemerne iba 7,7 litra benzínu na 100 kilometrov. Na druhej strane za tých 8000 eur, o ktoré stojí viac než Clio R.S., by sme sa povozili do sýtosti aj pri vyššej spotrebe.

Vysoká cena zrejme odráža použitie karbónových doplnkov, rozsiahlu výbavu a výborné sedadlá, ktoré poskytujú najlepší pomer medzi extrémnym tvarovaním a pohodlím. Ľahko sa do nich nasadá a na dlhšiu cestu nie sú príliš tvrdé a obmedzujúce.

Pozrite si video "skúška imidžu" z prvého testu základnej verzie Citroen DS3.

Ťažko povedať, či jazda s DS3 Racing sklamala alebo uchvátila. Vzhľadom na dizajn, výkon 205 koní a cenu okolo 30 000 eur sme čakali ostrejšie športové náradie s presnejším radením, strmším riadením a kratšími prevodmi.

Zámer výrobcu bol však zrejme iný a rozhodne si môže Ciroen povedať, že má v parku auto, ktoré dôstojne reprezentuje úspechy značky aj Sebastiana Loeba v rely. Pozrite si video, ako sa nám s malým unikátnym Citroenom jazdilo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  6. Splnený sen
  7. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  10. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  1. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  2. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  3. Vysoká hra o súdne trovy
  4. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  5. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  6. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  7. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Ako na refinancovanie hypotéky
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 12 328
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 12 177
  3. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 4 188
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 878
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 932
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 495
  7. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 884
  8. Splnený sen 1 809
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 596
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 328

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

O župu, ktorá sa rozprestiera od Moravy po Maďarsko, má záujem len šesť kandidátov

Trnavskému kraju robia dobré meno kúpele, víno, ale aj golfové ihriská.

SVET

Svätá vojna v českej politike. Ako Okamura bojuje o voličov

Má japonský pôvod, tak predsa nemôže byť rasista.

Neprehliadnite tiež

Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu?

Segment malých SUV je stále populárnejší, budúci rok by mali predaje pokoriť hranicu dvoch miliónov.

Japonská oceliareň klamala o kvalite kovov, diely sú v autách aj lietadlách

Rozsah škôd ani miera nedostatkov zatiaľ nie sú známe.

Dopravná hádanka: Ako by ste vyriešili túto križovatku?

Keď sa pravidlo pravej ruky stáva rébusom.