Vodiči brzdili Prístavný most, vytvorila sa 20-kilometrová kolóna

V sobotu začala Národná diaľničná spoločnosť opravovať mostný záver na Prístavnom moste v Bratislave, ktorý je súčasťou diaľnice D1. Odvtedy sa výrazne znížila rýchlosť premávky na moste v smere do Petržalky.

(Zdroj: TASR)

V sobotu začala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) opravovať mostný záver na Prístavnom moste v Bratislave, ktorý je súčasťou diaľnice D1. Odvtedy sa výrazne znížila rýchlosť premávky na moste v smere do Petržalky.

Nielen na diaľničnom obchvate v hlavom meste ale aj na diaľnici z Trnavy do Bratislavy tak vznikajú dlhé kolóny.

Dlhšiu dobu sa cez Prístavný most (diaľničný) v smere do Petržalky jazdilo 70-kou. Pri výjazde z neho sa totiž nachádza poškodený záver mostu. Je to miesto, kde sa spája most s nájazdom naň.

Kto tadiaľ prechádzal vie, že sa v pravom jazdnom pruhu nachádzala asfaltová vydutina, ktorá bola označená dopravným značením. Najvyššiu povolenú rýchlosť tam znížili na 70 km/h. Napriek tomu nejeden motorista neváhal prejsť úsekom aj vyššou rýchlosťou.

Národná diaľničná sa pustila do opravy

Od soboty 26.3. sa cestári Národnej diaľničnej pustili do opravy mostného záveru. Podľa plánu by im to malo trvať do 16. apríla, do 8. hodiny rannej.

Podľa Marcela Jánošíka z NDS sa mostný záver opravuje zospodu. Z vrchu prekryli miesto opráv kovovou nájazdovou plochou tak, aby čo najmenej spomalili premávku. Maximálna povolená rýchlosť je tam aktuálne znížená na 60 km/h, aby cestári mohli pracovať bez ohrozenia a aby sa ani premávka zbytočne nespomaľovala.

Kolóny sú pre spomaľovanie pred mostným záverom

Napriek tomu, že by sa problémovým úsekom na moste malo dať prejsť bezpečne aj 60-kou, mnohí vodiči z opatrnosti brzdia a miestom prechádzajú v oboch jazdných pruhoch doslova krokom.

V nedeľu sme šli cez Prístavný most v smere do Petržalky a môžeme potvrdiť, že nielen kamióny, ale aj osobné autá pred mostným záverom spomaľovali na rýchlosť približne 20 km/h. Až keď prešli nájazdovou plochou, zrýchlili.

Prístavným mostom prechádza denne v priemere v jednom smere približne 50 tisíc áut. Ak sa predtým jazdilo cez most plynule v priemere 80-kou (90 v ľavom pruhu a 70 v pravom), pri rýchlosti 20 km/h prejde mostom za ten istý čas 4-krát menej áut. A to sa neprejaví inak ako dlhými kolónami.

V pondelok ráno sú cesty v smere do Bratislavy zvyčajne plné áut. Mnohé využívajú diaľnicu v smere z Trnavy do hlavného mesta a pokračujú diaľničným obchvatom v smere na Prístavný most. Dnes (v pondelok) to spôsobilo dopravnú zápchu neobvyklých rozmerov. Kolóny sa od Prístavného mosta tiahli do vzdialenosti približne 20 kilometrov. Podľa dopravného servisu rádia Viva sa v niektorých časoch stálo až na 24. kilometri, teda pri Senci.

Ak by vodiči prechádzali mostom najvyššou povolenou rýchlosťou 60 km/h, kolónam by sme sa ráno na ceste do Bratislavy zo severu asi nevyhli, ale určite by nemali 20 kilometrov.

Kto pomôže: vodiči alebo policajti

Problém nie je v tom, že NDS opravuje most. Táto oprava je dlhodobo plánovaná a je ju potrebné urobiť. Pritom je jedno, či sa spraví na jar, v lete alebo na jeseň. Správanie sa vodičov to nezmení. Iné trasy si nevyberú, keďže cestná sieť v hlavnom meste sa dokáže veľmi rýchlo zahltiť už aj v dovolenkovom období.

Keďže sa dá predpokladať, že vodiči budú naďalej s obavami a pomaly prechádzať Prístavným mostom do Petržalky, situáciu by mohla pomôcť vyriešiť polícia. Možno by stačilo, ak by policajti v mieste opráv začali vodičom signalizovať, aby šli rýchlejšie.

Prípadne by policajti mohli časť dopravy odkláňať na bratislavské hlavné ťahy, na ktorých by ale následne museli riadiť dopravu podľa situácie.

Ak sa nezavedú žiadne opatrenia, prejazd Prístavným mostom, diaľničným obchvatom Bratislavy a diaľnicou D1 v smere do hlavného mesta bude do 16. apríla spájaný s dlhými kolónami a zdržaním rádovo v desiatkach minút.

Obrátili sme sa aj na políciu s otázkou, ako na vzniknutú situáciu zareaguje. Viac sa dočítate v článku Polícia monitoruje situáciu na Prístavnom moste.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 240
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 977
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 9 018
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 289
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 256
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 724
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 342
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 543
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 814
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 645

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

VW Arteon: nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Ferrari predstavilo nový monopost pre nadchádzajúcu sezónu F1

Nové auto má v zadnej časti žraločiu plutvu.

Dacia predstavila Logan MCV Stepway aj špeciálnu edíciu Outdoor

Oplastovaná verzia kombi Logan MCV sa na Slovensku začne predávať na jeseň.

Spoznali sme slovenské ceny modelu Kia Rio

Novú Kiu Rio predstavili už aj na Slovensku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop