Vodiči brzdili Prístavný most, vytvorila sa 20-kilometrová kolóna

V sobotu začala Národná diaľničná spoločnosť opravovať mostný záver na Prístavnom moste v Bratislave, ktorý je súčasťou diaľnice D1. Odvtedy sa výrazne znížila rýchlosť premávky na moste v smere do Petržalky.

(Zdroj: TASR)

V sobotu začala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) opravovať mostný záver na Prístavnom moste v Bratislave, ktorý je súčasťou diaľnice D1. Odvtedy sa výrazne znížila rýchlosť premávky na moste v smere do Petržalky.

Nielen na diaľničnom obchvate v hlavom meste ale aj na diaľnici z Trnavy do Bratislavy tak vznikajú dlhé kolóny.

Dlhšiu dobu sa cez Prístavný most (diaľničný) v smere do Petržalky jazdilo 70-kou. Pri výjazde z neho sa totiž nachádza poškodený záver mostu. Je to miesto, kde sa spája most s nájazdom naň.

Kto tadiaľ prechádzal vie, že sa v pravom jazdnom pruhu nachádzala asfaltová vydutina, ktorá bola označená dopravným značením. Najvyššiu povolenú rýchlosť tam znížili na 70 km/h. Napriek tomu nejeden motorista neváhal prejsť úsekom aj vyššou rýchlosťou.

Národná diaľničná sa pustila do opravy

Od soboty 26.3. sa cestári Národnej diaľničnej pustili do opravy mostného záveru. Podľa plánu by im to malo trvať do 16. apríla, do 8. hodiny rannej.

Podľa Marcela Jánošíka z NDS sa mostný záver opravuje zospodu. Z vrchu prekryli miesto opráv kovovou nájazdovou plochou tak, aby čo najmenej spomalili premávku. Maximálna povolená rýchlosť je tam aktuálne znížená na 60 km/h, aby cestári mohli pracovať bez ohrozenia a aby sa ani premávka zbytočne nespomaľovala.

Kolóny sú pre spomaľovanie pred mostným záverom

Napriek tomu, že by sa problémovým úsekom na moste malo dať prejsť bezpečne aj 60-kou, mnohí vodiči z opatrnosti brzdia a miestom prechádzajú v oboch jazdných pruhoch doslova krokom.

V nedeľu sme šli cez Prístavný most v smere do Petržalky a môžeme potvrdiť, že nielen kamióny, ale aj osobné autá pred mostným záverom spomaľovali na rýchlosť približne 20 km/h. Až keď prešli nájazdovou plochou, zrýchlili.

Prístavným mostom prechádza denne v priemere v jednom smere približne 50 tisíc áut. Ak sa predtým jazdilo cez most plynule v priemere 80-kou (90 v ľavom pruhu a 70 v pravom), pri rýchlosti 20 km/h prejde mostom za ten istý čas 4-krát menej áut. A to sa neprejaví inak ako dlhými kolónami.

V pondelok ráno sú cesty v smere do Bratislavy zvyčajne plné áut. Mnohé využívajú diaľnicu v smere z Trnavy do hlavného mesta a pokračujú diaľničným obchvatom v smere na Prístavný most. Dnes (v pondelok) to spôsobilo dopravnú zápchu neobvyklých rozmerov. Kolóny sa od Prístavného mosta tiahli do vzdialenosti približne 20 kilometrov. Podľa dopravného servisu rádia Viva sa v niektorých časoch stálo až na 24. kilometri, teda pri Senci.

Ak by vodiči prechádzali mostom najvyššou povolenou rýchlosťou 60 km/h, kolónam by sme sa ráno na ceste do Bratislavy zo severu asi nevyhli, ale určite by nemali 20 kilometrov.

Kto pomôže: vodiči alebo policajti

Problém nie je v tom, že NDS opravuje most. Táto oprava je dlhodobo plánovaná a je ju potrebné urobiť. Pritom je jedno, či sa spraví na jar, v lete alebo na jeseň. Správanie sa vodičov to nezmení. Iné trasy si nevyberú, keďže cestná sieť v hlavnom meste sa dokáže veľmi rýchlo zahltiť už aj v dovolenkovom období.

Keďže sa dá predpokladať, že vodiči budú naďalej s obavami a pomaly prechádzať Prístavným mostom do Petržalky, situáciu by mohla pomôcť vyriešiť polícia. Možno by stačilo, ak by policajti v mieste opráv začali vodičom signalizovať, aby šli rýchlejšie.

Prípadne by policajti mohli časť dopravy odkláňať na bratislavské hlavné ťahy, na ktorých by ale následne museli riadiť dopravu podľa situácie.

Ak sa nezavedú žiadne opatrenia, prejazd Prístavným mostom, diaľničným obchvatom Bratislavy a diaľnicou D1 v smere do hlavného mesta bude do 16. apríla spájaný s dlhými kolónami a zdržaním rádovo v desiatkach minút.

Obrátili sme sa aj na políciu s otázkou, ako na vzniknutú situáciu zareaguje. Viac sa dočítate v článku Polícia monitoruje situáciu na Prístavnom moste.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 170
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 260
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 140
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 047
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 802
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 559
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 353
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 149
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 848
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 605

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.