Vodiči brzdili Prístavný most, vytvorila sa 20-kilometrová kolóna

V sobotu začala Národná diaľničná spoločnosť opravovať mostný záver na Prístavnom moste v Bratislave, ktorý je súčasťou diaľnice D1. Odvtedy sa výrazne znížila rýchlosť premávky na moste v smere do Petržalky.

(Zdroj: TASR)

V sobotu začala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) opravovať mostný záver na Prístavnom moste v Bratislave, ktorý je súčasťou diaľnice D1. Odvtedy sa výrazne znížila rýchlosť premávky na moste v smere do Petržalky.

Nielen na diaľničnom obchvate v hlavom meste ale aj na diaľnici z Trnavy do Bratislavy tak vznikajú dlhé kolóny.

Dlhšiu dobu sa cez Prístavný most (diaľničný) v smere do Petržalky jazdilo 70-kou. Pri výjazde z neho sa totiž nachádza poškodený záver mostu. Je to miesto, kde sa spája most s nájazdom naň.

Článok pokračuje pod video reklamou

Kto tadiaľ prechádzal vie, že sa v pravom jazdnom pruhu nachádzala asfaltová vydutina, ktorá bola označená dopravným značením. Najvyššiu povolenú rýchlosť tam znížili na 70 km/h. Napriek tomu nejeden motorista neváhal prejsť úsekom aj vyššou rýchlosťou.

Národná diaľničná sa pustila do opravy

Od soboty 26.3. sa cestári Národnej diaľničnej pustili do opravy mostného záveru. Podľa plánu by im to malo trvať do 16. apríla, do 8. hodiny rannej.

Podľa Marcela Jánošíka z NDS sa mostný záver opravuje zospodu. Z vrchu prekryli miesto opráv kovovou nájazdovou plochou tak, aby čo najmenej spomalili premávku. Maximálna povolená rýchlosť je tam aktuálne znížená na 60 km/h, aby cestári mohli pracovať bez ohrozenia a aby sa ani premávka zbytočne nespomaľovala.

Kolóny sú pre spomaľovanie pred mostným záverom

Napriek tomu, že by sa problémovým úsekom na moste malo dať prejsť bezpečne aj 60-kou, mnohí vodiči z opatrnosti brzdia a miestom prechádzajú v oboch jazdných pruhoch doslova krokom.

V nedeľu sme šli cez Prístavný most v smere do Petržalky a môžeme potvrdiť, že nielen kamióny, ale aj osobné autá pred mostným záverom spomaľovali na rýchlosť približne 20 km/h. Až keď prešli nájazdovou plochou, zrýchlili.

Prístavným mostom prechádza denne v priemere v jednom smere približne 50 tisíc áut. Ak sa predtým jazdilo cez most plynule v priemere 80-kou (90 v ľavom pruhu a 70 v pravom), pri rýchlosti 20 km/h prejde mostom za ten istý čas 4-krát menej áut. A to sa neprejaví inak ako dlhými kolónami.

V pondelok ráno sú cesty v smere do Bratislavy zvyčajne plné áut. Mnohé využívajú diaľnicu v smere z Trnavy do hlavného mesta a pokračujú diaľničným obchvatom v smere na Prístavný most. Dnes (v pondelok) to spôsobilo dopravnú zápchu neobvyklých rozmerov. Kolóny sa od Prístavného mosta tiahli do vzdialenosti približne 20 kilometrov. Podľa dopravného servisu rádia Viva sa v niektorých časoch stálo až na 24. kilometri, teda pri Senci.

Ak by vodiči prechádzali mostom najvyššou povolenou rýchlosťou 60 km/h, kolónam by sme sa ráno na ceste do Bratislavy zo severu asi nevyhli, ale určite by nemali 20 kilometrov.

Kto pomôže: vodiči alebo policajti

Problém nie je v tom, že NDS opravuje most. Táto oprava je dlhodobo plánovaná a je ju potrebné urobiť. Pritom je jedno, či sa spraví na jar, v lete alebo na jeseň. Správanie sa vodičov to nezmení. Iné trasy si nevyberú, keďže cestná sieť v hlavnom meste sa dokáže veľmi rýchlo zahltiť už aj v dovolenkovom období.

Keďže sa dá predpokladať, že vodiči budú naďalej s obavami a pomaly prechádzať Prístavným mostom do Petržalky, situáciu by mohla pomôcť vyriešiť polícia. Možno by stačilo, ak by policajti v mieste opráv začali vodičom signalizovať, aby šli rýchlejšie.

Prípadne by policajti mohli časť dopravy odkláňať na bratislavské hlavné ťahy, na ktorých by ale následne museli riadiť dopravu podľa situácie.

Ak sa nezavedú žiadne opatrenia, prejazd Prístavným mostom, diaľničným obchvatom Bratislavy a diaľnicou D1 v smere do hlavného mesta bude do 16. apríla spájaný s dlhými kolónami a zdržaním rádovo v desiatkach minút.

Obrátili sme sa aj na políciu s otázkou, ako na vzniknutú situáciu zareaguje. Viac sa dočítate v článku Polícia monitoruje situáciu na Prístavnom moste.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 752
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 797
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 042
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 687
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 134
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 007
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 646
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 583
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 344
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 762

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.