SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Vodiči brzdili Prístavný most, vytvorila sa 20-kilometrová kolóna

V sobotu začala Národná diaľničná spoločnosť opravovať mostný záver na Prístavnom moste v Bratislave, ktorý je súčasťou diaľnice D1. Odvtedy sa výrazne znížila rýchlosť premávky na moste v smere do Petržalky.

(Zdroj: TASR)

V sobotu začala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) opravovať mostný záver na Prístavnom moste v Bratislave, ktorý je súčasťou diaľnice D1. Odvtedy sa výrazne znížila rýchlosť premávky na moste v smere do Petržalky.

Nielen na diaľničnom obchvate v hlavom meste ale aj na diaľnici z Trnavy do Bratislavy tak vznikajú dlhé kolóny.

Dlhšiu dobu sa cez Prístavný most (diaľničný) v smere do Petržalky jazdilo 70-kou. Pri výjazde z neho sa totiž nachádza poškodený záver mostu. Je to miesto, kde sa spája most s nájazdom naň.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Kto tadiaľ prechádzal vie, že sa v pravom jazdnom pruhu nachádzala asfaltová vydutina, ktorá bola označená dopravným značením. Najvyššiu povolenú rýchlosť tam znížili na 70 km/h. Napriek tomu nejeden motorista neváhal prejsť úsekom aj vyššou rýchlosťou.

Národná diaľničná sa pustila do opravy

Od soboty 26.3. sa cestári Národnej diaľničnej pustili do opravy mostného záveru. Podľa plánu by im to malo trvať do 16. apríla, do 8. hodiny rannej.

Podľa Marcela Jánošíka z NDS sa mostný záver opravuje zospodu. Z vrchu prekryli miesto opráv kovovou nájazdovou plochou tak, aby čo najmenej spomalili premávku. Maximálna povolená rýchlosť je tam aktuálne znížená na 60 km/h, aby cestári mohli pracovať bez ohrozenia a aby sa ani premávka zbytočne nespomaľovala.

Skryť Vypnúť reklamu

Kolóny sú pre spomaľovanie pred mostným záverom

Napriek tomu, že by sa problémovým úsekom na moste malo dať prejsť bezpečne aj 60-kou, mnohí vodiči z opatrnosti brzdia a miestom prechádzajú v oboch jazdných pruhoch doslova krokom.

V nedeľu sme šli cez Prístavný most v smere do Petržalky a môžeme potvrdiť, že nielen kamióny, ale aj osobné autá pred mostným záverom spomaľovali na rýchlosť približne 20 km/h. Až keď prešli nájazdovou plochou, zrýchlili.

Prístavným mostom prechádza denne v priemere v jednom smere približne 50 tisíc áut. Ak sa predtým jazdilo cez most plynule v priemere 80-kou (90 v ľavom pruhu a 70 v pravom), pri rýchlosti 20 km/h prejde mostom za ten istý čas 4-krát menej áut. A to sa neprejaví inak ako dlhými kolónami.

V pondelok ráno sú cesty v smere do Bratislavy zvyčajne plné áut. Mnohé využívajú diaľnicu v smere z Trnavy do hlavného mesta a pokračujú diaľničným obchvatom v smere na Prístavný most. Dnes (v pondelok) to spôsobilo dopravnú zápchu neobvyklých rozmerov. Kolóny sa od Prístavného mosta tiahli do vzdialenosti približne 20 kilometrov. Podľa dopravného servisu rádia Viva sa v niektorých časoch stálo až na 24. kilometri, teda pri Senci.

Skryť Vypnúť reklamu

Ak by vodiči prechádzali mostom najvyššou povolenou rýchlosťou 60 km/h, kolónam by sme sa ráno na ceste do Bratislavy zo severu asi nevyhli, ale určite by nemali 20 kilometrov.

Kto pomôže: vodiči alebo policajti

Problém nie je v tom, že NDS opravuje most. Táto oprava je dlhodobo plánovaná a je ju potrebné urobiť. Pritom je jedno, či sa spraví na jar, v lete alebo na jeseň. Správanie sa vodičov to nezmení. Iné trasy si nevyberú, keďže cestná sieť v hlavnom meste sa dokáže veľmi rýchlo zahltiť už aj v dovolenkovom období.

Keďže sa dá predpokladať, že vodiči budú naďalej s obavami a pomaly prechádzať Prístavným mostom do Petržalky, situáciu by mohla pomôcť vyriešiť polícia. Možno by stačilo, ak by policajti v mieste opráv začali vodičom signalizovať, aby šli rýchlejšie.

Skryť Vypnúť reklamu

Prípadne by policajti mohli časť dopravy odkláňať na bratislavské hlavné ťahy, na ktorých by ale následne museli riadiť dopravu podľa situácie.

Ak sa nezavedú žiadne opatrenia, prejazd Prístavným mostom, diaľničným obchvatom Bratislavy a diaľnicou D1 v smere do hlavného mesta bude do 16. apríla spájaný s dlhými kolónami a zdržaním rádovo v desiatkach minút.

Obrátili sme sa aj na políciu s otázkou, ako na vzniknutú situáciu zareaguje. Viac sa dočítate v článku Polícia monitoruje situáciu na Prístavnom moste.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. U-Multirank: Trnavská univerzita prvá spomedzi slovenských VŠ
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  4. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  5. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  8. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  1. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  2. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  3. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  4. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  5. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  6. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  7. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  8. Zmeny v systéme revíznych postupov
  9. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  10. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 30 975
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 722
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 876
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 676
  5. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 7 639
  6. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 317
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 727
  8. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 4 967
  9. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 209
  10. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 123
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Obvinený Jozef Brhel prichádza vypovedať na Prezídium policajného zboru v Bratislave.

Na výsluch prišiel z Kanárskych ostrovov.


6 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Čo robí pandémia so Slovenskom.


a 2 ďalší 10m

Neprehliadnite tiež

Dacia Jogger

V ponuke sú zatiaľ dva motory, jeden na LPG.


11 h
Peugeot 2008

Golf úplne vypadol z aktuálnej desiatky najpredávanejších áut.


14 h
Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


30. nov
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov

Blogy SME

  1. Ctirad Klimčík: O študentoch
  2. Věra Tepličková: Vydrž, Prťka alebo Ako nezatvoriť školu, v ktorej sa motá už len jeden zdravý učiteľ
  3. Emil Fitoš: Nad technickým riešením očkovacích poukazov visí veľa otáznikov
  4. Štefan Vidlár: Hňupík Hulík
  5. Jozef Rybár: Arriva - existenčný politický problém predsedu BSK Drobu...
  6. Igor Múdry: Francúzaky po našom
  7. Dmytro Retynskyi: Hrozba ruského útoku na Ukrajinu
  8. Mária Drahošová: Upratovanie v sebe. Ako na to?
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 9 970
  2. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 9 801
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 960
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 5 057
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 984
  6. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 611
  7. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 525
  8. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 423
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu