SME
reklama

TEST: Ford C-Max vyniká podvozkom

Druhá generácia kompaktného vanu má výborný a hlavne tichý podvozok. Benzínový motor ohúri spotrebou, ale nie dynamikou.

C-Max sa trochu stráca v spleti rodinných Fordov a jeho dizajn už nevyčnieva z radu. Na druhej strane je čo vyberať. Potešil režim automatického zapínania denných svetiel a mimoriadny komfort podvozka.C-Max sa trochu stráca v spleti rodinných Fordov a jeho dizajn už nevyčnieva z radu. Na druhej strane je čo vyberať. Potešil režim automatického zapínania denných svetiel a mimoriadny komfort podvozka. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Počítadlo čiastkových kilometrov redakčného testu prekročilo päťstokilometrovú hranicu práve vo chvíľach, kedy sme si začali zvykať na novú koncepciu interiéru modelov Ford.

Zmenilo sa tiež správanie motora, ktorý po ubehnutí štyritisíc kilometrov chytal druhý dych. Celkovo nový C-Max nie je auto prvého dojmu a šoféra si získava jazdením. Jedine dizajn päťdverovej karosérie s proporciami kompaktného vanu je celkom príťažlivý na prvý pohľad.

Tvary C-Maxu už nie sú tak výnimočné medzi ostatnými Fordami ako to bolo pri prvej generácii. Dnes mu v triede pribudol predĺžený Grand C-MAX s posuvnými zadnými dverami. A to je dôvod, prečo sme nad karosériou začali pochybovať a uvažovať, či by nebolo lepšie siahnuť po verzii Grand.

Tichý na prvý dotyk

Ford opäť raz potvrdil svoju dominanciu v konštrukcii a naladení podvozkov, pretože stačí prejsť kilometer po zlej ceste a každému je jasné, že toto auto je iná liga. Navyše zladenie mechanických komponentov ako radenia, záberu spojky a prevodových pomerov je úžasná.

mala_volant.JPG

Volant oplýva množstvom tlačidiel. Horné štvorsmerové ovládače sú v pohodlnom dosahu. Na ovládanie autorádia a tempomatu v dolnej časti volantu treba dlhšie prsty a trochu vykrútenú ruku. Hlasitosť sme radšej korigovali otočným ovládačom na rádiu.

Po stránke mechanického ovládania dokáže C-Max učarovať. Jeho podvozok na nerovnostiach neodskakuje, nepočuť buchnutia na záplatách cesty a celkovo bežný hluk od podvozka zaniká niekde v karosérii. Jazdné vlastnosti v zákrutách aj na diaľnici robia šoférovi radosť.

Nežerie veľa

Samozrejme vo vyšších rýchlostiach by mu pristal šiesty rýchlostný stupeň, ale aj s päťstupňovou prevodovkou je spotreba motora výborná. Na to, aby motor citeľnejšie zrýchlil, potrebuje aspoň 4000 otáčok a to nie každému vyhovuje.

mala_zrkadlo.JPG

Systém kontroly mŕtveho uhla vo Forde označený ako BLIS má množstvo luxusnejších áut. V modeloch C-Max je to po prvýkrát, ale hlavne ako sériový prvok výbavy Titanium X.

Jeho dynamika v nižších otáčkach je slabšia, preto mnohí siahnu po diesloch. Pri aute týchto rozmerov je však spotreba 7,3 litra bez ohľadu na štýl jazdy výborná. Dynamika sa zlepšila prekročením štyroch tisíc najazdených kilometrov, akoby chytil druhý dych.

Potrebuje čas

Nový prístrojový panel potrebuje čas, by ste si naň zvykli a na dnešnú dobu je pomerne pestrý. Priznávame, že má svoju logiku a keď si nacvičíte pohyb v menu, je to jednoduché. Palubná doska je však zbytočne masívna a výhľad šikmo do strán neohúri.

MALA_DISPLEJ.JPG

Počas testu sme museli meniť zimný čas na letný. Napriek množstvu tlačidiel v kokpite to bol na rozdiel od iných áut jednoduchý úkon.

Rovnako stredový tunel je príliš masívny. Pri excelentnom odhlučnení podvozka v oblasti okolo čelného skla vyniklo jemné svišťanie na B stĺpiku pri vodičovej, aj na druhej strane pri spolujazdcovej hlave.

Treba vidieť správny cenník

Modularita zadnej časti má byť umocnená špeciálnymi posuvnými sedadlami. To stredné je skôr núdzové než plnohodnotné, ale stále širšie ako ponúka Grand C-MAX. Keď ho vyberiete, môžete dve krajné posunúť dozadu a mierne k sebe.

Dvaja budú mať pohodlné sedenie a medzi nich vojdú napríklad lyže dlhé 160 cm, ale nie dlhšie. Dvom to padne vhod, lebo priestor v ramenách nie je vzadu oslnivý, asi ako na úrovni druhej Octavie. Nad hlavou a na nohy je samozrejme podstatne viac miesta.

mama_sedenie.JPG
Výhodou kompaktných vanov je vyšší posed za volantom a lepší prehľad o situácii vpredu než v kombíku. Výhľad cez masívne stĺpiky šikmo dopredu je zlý, ako u všetkých vanov Forda.

Pri pohľade do štandardného cenníka môžete dostať šok, lebo C-Max nie je vôbec lacný, avšak Ford ako vždy pripravuje a predáva hlavne modely edície X, kde Titanum X stojí podstatne menej ako základné Titanium a navyše má lepšiu výbavu.

Zvýhodnenie vychádza až na 3174 eur. Navyše nás potešil veľmi vysoký bezpečnostný štandard tejto verzie so systémom kontroly mŕtveho uhla BLIS.

mala_KUF.JPG

Do batožinového priestoru a medzi zadné sedadlá vmestíte lyže s dĺžkou 160 cm.

Ford C-Max už nie je koncepciou ojedinelý a skutočnosť, že Ford predstavil Grand C-Max potvrdzuje pretlak konkurentov s veľmi praktickými interiérmi. Podľa nás je to dobrá náhrada za Focus kombi alebo alternatíva ku kombi. Ešte sme zvedaví na Grand C-Max. Pred pocitmi z jazdy klobúk dole.

Z testovacieho zápisníka

- stav tachometra pri prevzatí 3592
- otáčky motora pri 130 km/h n 5. stupni 3750 ot./min.
- otáčky motora pri 90 km/h na 5.stupni 2550 ot./min.
- celková spotreba v teste 7,3 l/100 km
- spotreba v diaľničnom tempe
Banská Bystrica – Hronský Beňadik
7,5 l/100km
- maximálna spotreba v kopcoch 8,2 l/ 100 km
- minimálna spotreba mimo mesta 5,8 l/100 km
- stav tachometra pri odovzdaní 4729 km

Kupujem – nekupujem

Ford nie je lacná značka ani po akčnej zľave. Lákala by ma verzia C-MAX, pretože dĺžka batožinového priestoru je v tejto triede rozhodujúca a keď je u Forda taká možnosť…Stačí zvoliť vhodnú motorizáciu a viem si predstaviť aj že kupujem. (Rasťo Chvála)

Ford C-Max Titanium X – základné parametre

Motor 1,6 Duratec Ti-VCT
Zdvihový objem (cm3) 1596
Max. výkon( kW/k) 92/125
pri otáčkach (ot./min) 6000
Max. krútiaci moment (Nm) 159
pri otáčkach (ot./min) 4000
Emisie (CO2) 154
Max. rýchlosť (km/h) 188
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 11,5
Kombin. spotreba (l/100km) 6,6
Cena modelu od 17 590 eur
Cena test. verzie Titanium X 20 180 eur

Podrobné technické parametre nájdete tu.

Vnútorné rozmery - namerané údaje v teste

vonkajšia výška nakladacej hrany 60,5 cm
vnútorná výška nakladacej hrany 11,5 cm
šírka batožinového priestoru 101,5 cm
základná výška po plató 61 cm
maximálna výška nakladacieho otvoru 86,5 cm
maximálna šírka nakladacieho otvoru 103 cm
základná dĺžka kufra 71 – 81 cm

Miesto na sedenie vzadu

výška nad sedákom 93,5 cm
šírka v ramenách 137 cm
šírka v lakťoch 147 cm

Miesto na sedenie vpredu

maximálna výška nad sedákom 104,5 cm
šírka v ramenách 143,5 cm
šírka v lakťoch 147 cm
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 705
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 530
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 477
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 788
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 008
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 928
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 611
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 6 901
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  2. Juraj Kumičák: Kolaborant
  3. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  4. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  6. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  7. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  8. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 715
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 517
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 377
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 410
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 371
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 347
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 096
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 422
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu