SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

TEST: Ford C-Max vyniká podvozkom

Druhá generácia kompaktného vanu má výborný a hlavne tichý podvozok. Benzínový motor ohúri spotrebou, ale nie dynamikou.

C-Max sa trochu stráca v spleti rodinných Fordov a jeho dizajn už nevyčnieva z radu. Na druhej strane je čo vyberať. Potešil režim automatického zapínania denných svetiel a mimoriadny komfort podvozka.C-Max sa trochu stráca v spleti rodinných Fordov a jeho dizajn už nevyčnieva z radu. Na druhej strane je čo vyberať. Potešil režim automatického zapínania denných svetiel a mimoriadny komfort podvozka. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Počítadlo čiastkových kilometrov redakčného testu prekročilo päťstokilometrovú hranicu práve vo chvíľach, kedy sme si začali zvykať na novú koncepciu interiéru modelov Ford.

Zmenilo sa tiež správanie motora, ktorý po ubehnutí štyritisíc kilometrov chytal druhý dych. Celkovo nový C-Max nie je auto prvého dojmu a šoféra si získava jazdením. Jedine dizajn päťdverovej karosérie s proporciami kompaktného vanu je celkom príťažlivý na prvý pohľad.

Tvary C-Maxu už nie sú tak výnimočné medzi ostatnými Fordami ako to bolo pri prvej generácii. Dnes mu v triede pribudol predĺžený Grand C-MAX s posuvnými zadnými dverami. A to je dôvod, prečo sme nad karosériou začali pochybovať a uvažovať, či by nebolo lepšie siahnuť po verzii Grand.

Tichý na prvý dotyk

Ford opäť raz potvrdil svoju dominanciu v konštrukcii a naladení podvozkov, pretože stačí prejsť kilometer po zlej ceste a každému je jasné, že toto auto je iná liga. Navyše zladenie mechanických komponentov ako radenia, záberu spojky a prevodových pomerov je úžasná.

mala_volant.JPG

Volant oplýva množstvom tlačidiel. Horné štvorsmerové ovládače sú v pohodlnom dosahu. Na ovládanie autorádia a tempomatu v dolnej časti volantu treba dlhšie prsty a trochu vykrútenú ruku. Hlasitosť sme radšej korigovali otočným ovládačom na rádiu.

Po stránke mechanického ovládania dokáže C-Max učarovať. Jeho podvozok na nerovnostiach neodskakuje, nepočuť buchnutia na záplatách cesty a celkovo bežný hluk od podvozka zaniká niekde v karosérii. Jazdné vlastnosti v zákrutách aj na diaľnici robia šoférovi radosť.

Nežerie veľa

Samozrejme vo vyšších rýchlostiach by mu pristal šiesty rýchlostný stupeň, ale aj s päťstupňovou prevodovkou je spotreba motora výborná. Na to, aby motor citeľnejšie zrýchlil, potrebuje aspoň 4000 otáčok a to nie každému vyhovuje.

mala_zrkadlo.JPG

Systém kontroly mŕtveho uhla vo Forde označený ako BLIS má množstvo luxusnejších áut. V modeloch C-Max je to po prvýkrát, ale hlavne ako sériový prvok výbavy Titanium X.

Jeho dynamika v nižších otáčkach je slabšia, preto mnohí siahnu po diesloch. Pri aute týchto rozmerov je však spotreba 7,3 litra bez ohľadu na štýl jazdy výborná. Dynamika sa zlepšila prekročením štyroch tisíc najazdených kilometrov, akoby chytil druhý dych.

Potrebuje čas

Nový prístrojový panel potrebuje čas, by ste si naň zvykli a na dnešnú dobu je pomerne pestrý. Priznávame, že má svoju logiku a keď si nacvičíte pohyb v menu, je to jednoduché. Palubná doska je však zbytočne masívna a výhľad šikmo do strán neohúri.

MALA_DISPLEJ.JPG

Počas testu sme museli meniť zimný čas na letný. Napriek množstvu tlačidiel v kokpite to bol na rozdiel od iných áut jednoduchý úkon.

Rovnako stredový tunel je príliš masívny. Pri excelentnom odhlučnení podvozka v oblasti okolo čelného skla vyniklo jemné svišťanie na B stĺpiku pri vodičovej, aj na druhej strane pri spolujazdcovej hlave.

Treba vidieť správny cenník

Modularita zadnej časti má byť umocnená špeciálnymi posuvnými sedadlami. To stredné je skôr núdzové než plnohodnotné, ale stále širšie ako ponúka Grand C-MAX. Keď ho vyberiete, môžete dve krajné posunúť dozadu a mierne k sebe.

Dvaja budú mať pohodlné sedenie a medzi nich vojdú napríklad lyže dlhé 160 cm, ale nie dlhšie. Dvom to padne vhod, lebo priestor v ramenách nie je vzadu oslnivý, asi ako na úrovni druhej Octavie. Nad hlavou a na nohy je samozrejme podstatne viac miesta.

mama_sedenie.JPG
Výhodou kompaktných vanov je vyšší posed za volantom a lepší prehľad o situácii vpredu než v kombíku. Výhľad cez masívne stĺpiky šikmo dopredu je zlý, ako u všetkých vanov Forda.

Pri pohľade do štandardného cenníka môžete dostať šok, lebo C-Max nie je vôbec lacný, avšak Ford ako vždy pripravuje a predáva hlavne modely edície X, kde Titanum X stojí podstatne menej ako základné Titanium a navyše má lepšiu výbavu.

Zvýhodnenie vychádza až na 3174 eur. Navyše nás potešil veľmi vysoký bezpečnostný štandard tejto verzie so systémom kontroly mŕtveho uhla BLIS.

mala_KUF.JPG

Do batožinového priestoru a medzi zadné sedadlá vmestíte lyže s dĺžkou 160 cm.

Ford C-Max už nie je koncepciou ojedinelý a skutočnosť, že Ford predstavil Grand C-Max potvrdzuje pretlak konkurentov s veľmi praktickými interiérmi. Podľa nás je to dobrá náhrada za Focus kombi alebo alternatíva ku kombi. Ešte sme zvedaví na Grand C-Max. Pred pocitmi z jazdy klobúk dole.

Z testovacieho zápisníka

- stav tachometra pri prevzatí 3592
- otáčky motora pri 130 km/h n 5. stupni 3750 ot./min.
- otáčky motora pri 90 km/h na 5.stupni 2550 ot./min.
- celková spotreba v teste 7,3 l/100 km
- spotreba v diaľničnom tempe
Banská Bystrica – Hronský Beňadik
7,5 l/100km
- maximálna spotreba v kopcoch 8,2 l/ 100 km
- minimálna spotreba mimo mesta 5,8 l/100 km
- stav tachometra pri odovzdaní 4729 km

Kupujem – nekupujem

Ford nie je lacná značka ani po akčnej zľave. Lákala by ma verzia C-MAX, pretože dĺžka batožinového priestoru je v tejto triede rozhodujúca a keď je u Forda taká možnosť…Stačí zvoliť vhodnú motorizáciu a viem si predstaviť aj že kupujem. (Rasťo Chvála)

Ford C-Max Titanium X – základné parametre

Motor 1,6 Duratec Ti-VCT
Zdvihový objem (cm3) 1596
Max. výkon( kW/k) 92/125
pri otáčkach (ot./min) 6000
Max. krútiaci moment (Nm) 159
pri otáčkach (ot./min) 4000
Emisie (CO2) 154
Max. rýchlosť (km/h) 188
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 11,5
Kombin. spotreba (l/100km) 6,6
Cena modelu od 17 590 eur
Cena test. verzie Titanium X 20 180 eur

Podrobné technické parametre nájdete tu.

Vnútorné rozmery - namerané údaje v teste

vonkajšia výška nakladacej hrany 60,5 cm
vnútorná výška nakladacej hrany 11,5 cm
šírka batožinového priestoru 101,5 cm
základná výška po plató 61 cm
maximálna výška nakladacieho otvoru 86,5 cm
maximálna šírka nakladacieho otvoru 103 cm
základná dĺžka kufra 71 – 81 cm

Miesto na sedenie vzadu

výška nad sedákom 93,5 cm
šírka v ramenách 137 cm
šírka v lakťoch 147 cm

Miesto na sedenie vpredu

maximálna výška nad sedákom 104,5 cm
šírka v ramenách 143,5 cm
šírka v lakťoch 147 cm
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  9. Zelená Bratislava
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  3. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  4. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  5. Bezbariérové vozidlo
  6. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Zelená Bratislava
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 465
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 15 798
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 444
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 505
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 13 096
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 415
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 462
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 327
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 237
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 993
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Ford
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Prvé dni po pôrode ovplyvnia celý život, aj tak delíme matky od detí

V roku 2018 sa na Slovensku narodilo predčasne štyritisíc detí.

Podcast Dobré Ráno.
Ilustračné foto.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Ako by Trnku potrestali u Emira Kusturicu

Sebaočistu prokuratúra ani len nepredstiera.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric