SME

TEST: Ford C-Max vyniká podvozkom

Druhá generácia kompaktného vanu má výborný a hlavne tichý podvozok. Benzínový motor ohúri spotrebou, ale nie dynamikou.

C-Max sa trochu stráca v spleti rodinných Fordov a jeho dizajn už nevyčnieva z radu. Na druhej strane je čo vyberať. Potešil režim automatického zapínania denných svetiel a mimoriadny komfort podvozka.C-Max sa trochu stráca v spleti rodinných Fordov a jeho dizajn už nevyčnieva z radu. Na druhej strane je čo vyberať. Potešil režim automatického zapínania denných svetiel a mimoriadny komfort podvozka. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Počítadlo čiastkových kilometrov redakčného testu prekročilo päťstokilometrovú hranicu práve vo chvíľach, kedy sme si začali zvykať na novú koncepciu interiéru modelov Ford.

Zmenilo sa tiež správanie motora, ktorý po ubehnutí štyritisíc kilometrov chytal druhý dych. Celkovo nový C-Max nie je auto prvého dojmu a šoféra si získava jazdením. Jedine dizajn päťdverovej karosérie s proporciami kompaktného vanu je celkom príťažlivý na prvý pohľad.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tvary C-Maxu už nie sú tak výnimočné medzi ostatnými Fordami ako to bolo pri prvej generácii. Dnes mu v triede pribudol predĺžený Grand C-MAX s posuvnými zadnými dverami. A to je dôvod, prečo sme nad karosériou začali pochybovať a uvažovať, či by nebolo lepšie siahnuť po verzii Grand.

SkryťVypnúť reklamu

Tichý na prvý dotyk

Ford opäť raz potvrdil svoju dominanciu v konštrukcii a naladení podvozkov, pretože stačí prejsť kilometer po zlej ceste a každému je jasné, že toto auto je iná liga. Navyše zladenie mechanických komponentov ako radenia, záberu spojky a prevodových pomerov je úžasná.

mala_volant.jpg

Volant oplýva množstvom tlačidiel. Horné štvorsmerové ovládače sú v pohodlnom dosahu. Na ovládanie autorádia a tempomatu v dolnej časti volantu treba dlhšie prsty a trochu vykrútenú ruku. Hlasitosť sme radšej korigovali otočným ovládačom na rádiu.

Po stránke mechanického ovládania dokáže C-Max učarovať. Jeho podvozok na nerovnostiach neodskakuje, nepočuť buchnutia na záplatách cesty a celkovo bežný hluk od podvozka zaniká niekde v karosérii. Jazdné vlastnosti v zákrutách aj na diaľnici robia šoférovi radosť.

Nežerie veľa

Samozrejme vo vyšších rýchlostiach by mu pristal šiesty rýchlostný stupeň, ale aj s päťstupňovou prevodovkou je spotreba motora výborná. Na to, aby motor citeľnejšie zrýchlil, potrebuje aspoň 4000 otáčok a to nie každému vyhovuje.

SkryťVypnúť reklamu
mala_zrkadlo.jpg

Systém kontroly mŕtveho uhla vo Forde označený ako BLIS má množstvo luxusnejších áut. V modeloch C-Max je to po prvýkrát, ale hlavne ako sériový prvok výbavy Titanium X.

Jeho dynamika v nižších otáčkach je slabšia, preto mnohí siahnu po diesloch. Pri aute týchto rozmerov je však spotreba 7,3 litra bez ohľadu na štýl jazdy výborná. Dynamika sa zlepšila prekročením štyroch tisíc najazdených kilometrov, akoby chytil druhý dych.

Potrebuje čas

Nový prístrojový panel potrebuje čas, by ste si naň zvykli a na dnešnú dobu je pomerne pestrý. Priznávame, že má svoju logiku a keď si nacvičíte pohyb v menu, je to jednoduché. Palubná doska je však zbytočne masívna a výhľad šikmo do strán neohúri.

mala_displej.jpg

Počas testu sme museli meniť zimný čas na letný. Napriek množstvu tlačidiel v kokpite to bol na rozdiel od iných áut jednoduchý úkon.

Rovnako stredový tunel je príliš masívny. Pri excelentnom odhlučnení podvozka v oblasti okolo čelného skla vyniklo jemné svišťanie na B stĺpiku pri vodičovej, aj na druhej strane pri spolujazdcovej hlave.

Treba vidieť správny cenník

Modularita zadnej časti má byť umocnená špeciálnymi posuvnými sedadlami. To stredné je skôr núdzové než plnohodnotné, ale stále širšie ako ponúka Grand C-MAX. Keď ho vyberiete, môžete dve krajné posunúť dozadu a mierne k sebe.

SkryťVypnúť reklamu

Dvaja budú mať pohodlné sedenie a medzi nich vojdú napríklad lyže dlhé 160 cm, ale nie dlhšie. Dvom to padne vhod, lebo priestor v ramenách nie je vzadu oslnivý, asi ako na úrovni druhej Octavie. Nad hlavou a na nohy je samozrejme podstatne viac miesta.

mama_sedenie.jpg
Výhodou kompaktných vanov je vyšší posed za volantom a lepší prehľad o situácii vpredu než v kombíku. Výhľad cez masívne stĺpiky šikmo dopredu je zlý, ako u všetkých vanov Forda.

Pri pohľade do štandardného cenníka môžete dostať šok, lebo C-Max nie je vôbec lacný, avšak Ford ako vždy pripravuje a predáva hlavne modely edície X, kde Titanum X stojí podstatne menej ako základné Titanium a navyše má lepšiu výbavu.

Zvýhodnenie vychádza až na 3174 eur. Navyše nás potešil veľmi vysoký bezpečnostný štandard tejto verzie so systémom kontroly mŕtveho uhla BLIS.

mala_kuf.jpg

Do batožinového priestoru a medzi zadné sedadlá vmestíte lyže s dĺžkou 160 cm.

Ford C-Max už nie je koncepciou ojedinelý a skutočnosť, že Ford predstavil Grand C-Max potvrdzuje pretlak konkurentov s veľmi praktickými interiérmi. Podľa nás je to dobrá náhrada za Focus kombi alebo alternatíva ku kombi. Ešte sme zvedaví na Grand C-Max. Pred pocitmi z jazdy klobúk dole.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z testovacieho zápisníka

- stav tachometra pri prevzatí 3592
- otáčky motora pri 130 km/h n 5. stupni 3750 ot./min.
- otáčky motora pri 90 km/h na 5.stupni 2550 ot./min.
- celková spotreba v teste 7,3 l/100 km
- spotreba v diaľničnom tempe
Banská Bystrica – Hronský Beňadik
7,5 l/100km
- maximálna spotreba v kopcoch 8,2 l/ 100 km
- minimálna spotreba mimo mesta 5,8 l/100 km
- stav tachometra pri odovzdaní 4729 km

Kupujem – nekupujem

Ford nie je lacná značka ani po akčnej zľave. Lákala by ma verzia C-MAX, pretože dĺžka batožinového priestoru je v tejto triede rozhodujúca a keď je u Forda taká možnosť…Stačí zvoliť vhodnú motorizáciu a viem si predstaviť aj že kupujem. (Rasťo Chvála)

Ford C-Max Titanium X – základné parametre

Motor 1,6 Duratec Ti-VCT
Zdvihový objem (cm3) 1596
Max. výkon( kW/k) 92/125
pri otáčkach (ot./min) 6000
Max. krútiaci moment (Nm) 159
pri otáčkach (ot./min) 4000
Emisie (CO2) 154
Max. rýchlosť (km/h) 188
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 11,5
Kombin. spotreba (l/100km) 6,6
Cena modelu od 17 590 eur
Cena test. verzie Titanium X 20 180 eur

Podrobné technické parametre nájdete tu.

Vnútorné rozmery - namerané údaje v teste

vonkajšia výška nakladacej hrany 60,5 cm
vnútorná výška nakladacej hrany 11,5 cm
šírka batožinového priestoru 101,5 cm
základná výška po plató 61 cm
maximálna výška nakladacieho otvoru 86,5 cm
maximálna šírka nakladacieho otvoru 103 cm
základná dĺžka kufra 71 – 81 cm

Miesto na sedenie vzadu

výška nad sedákom 93,5 cm
šírka v ramenách 137 cm
šírka v lakťoch 147 cm

Miesto na sedenie vpredu

maximálna výška nad sedákom 104,5 cm
šírka v ramenách 143,5 cm
šírka v lakťoch 147 cm
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 748
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 881
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 368
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 302
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 144
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 832
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 767
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 448
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  3. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  4. Štefan Šturdzík: Rakovina
  5. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  6. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  7. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  8. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 904
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 538
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 168
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 899
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 495
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 952
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 528
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 288
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu