SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Zničené cesty nie sú podľa ZMOS-u iba vecou obcí

Problém nadmerne zničených ciest druhej a tretej triedy nie je podľa Združenia miest a obcí Slovenska iba vecou nastavenia všeobecne záväzných nariadení.

Problém nadmerne zničených ciest druhej a tretej triedy nie je podľa Združenia miest a obcí Slovenska (ZMOS) iba vecou nastavenia všeobecne záväzných nariadení (VZN). Potvrdil to hovorca ZMOSu Michal Kaliňák.

Reagoval tak na medializované vyjadrenie ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Jána Figeľa (KDH), ktorý tvrdí, že obce by práve takýmto spôsobom mohli obmedziť kamiónovú dopravu.

"Rozbité cesty sú často daňou za tranzit, ide o to, že nadmerne rozbité cesty sú v prihraničných regiónoch, teda v tých kútoch Slovenska, kde nie je možné vylúčiť kamiónovú dopravu," objasnil Kaliňák. ZMOS je presvedčený, že VZN môžu upravovať dopravu, ale nedokážu opraviť cesty.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

"Z tohto dôvodu vidíme jediný spôsob riešenia ten, že vláda vytvorí také prostriedky a mechanizmy, vďaka ktorým budeme môcť riešiť otázku komfortu a hlavne opravy ciest druhej a tretej triedy tak, aby aj mestské komunikácie, ktoré sú nadmerne zaťažené, mohli slúžiť bez problémov a bez toho, aby ohrozovali vodičov, prípadne ostatných účastníkov cestnej premávky," zdôraznil Kaliňák.

Podľa neho problém s cestami na niektorých miestach nedokáže riešiť úprava VZN, pretože sú mnohé úseky, kde sa kamiónová doprava, ktorá cesty najviac poškodzuje, nedá vylúčiť. "Hlavne ide o hraničné priechody do Poľska, Rakúska a na Ukrajinu," doplnil hovorca ZMOSu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Päť chýb pri zateplení strechy
  4. Vitajte v postapokalyptickom svete
  5. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Úprava osobného motorového vozidla
  5. Important information for Brazilians living in Slovakia
  6. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  7. Vitajte v postapokalyptickom svete
  8. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. Päť chýb pri zateplení strechy
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 931
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 689
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 475
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 548
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 817
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 724
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 607
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 379
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 179
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 165
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Úžitkové vozidlá

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept