Problém nadmerne zničených ciest druhej a tretej triedy nie je podľa Združenia miest a obcí Slovenska iba vecou nastavenia všeobecne záväzných nariadení.
Problém nadmerne zničených ciest druhej a tretej triedy nie je podľa Združenia miest a obcí Slovenska (ZMOS) iba vecou nastavenia všeobecne záväzných nariadení (VZN). Potvrdil to hovorca ZMOSu Michal Kaliňák.
Reagoval tak na medializované vyjadrenie ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Jána Figeľa (KDH), ktorý tvrdí, že obce by práve takýmto spôsobom mohli obmedziť kamiónovú dopravu.
"Rozbité cesty sú často daňou za tranzit, ide o to, že nadmerne rozbité cesty sú v prihraničných regiónoch, teda v tých kútoch Slovenska, kde nie je možné vylúčiť kamiónovú dopravu," objasnil Kaliňák. ZMOS je presvedčený, že VZN môžu upravovať dopravu, ale nedokážu opraviť cesty.
"Z tohto dôvodu vidíme jediný spôsob riešenia ten, že vláda vytvorí také prostriedky a mechanizmy, vďaka ktorým budeme môcť riešiť otázku komfortu a hlavne opravy ciest druhej a tretej triedy tak, aby aj mestské komunikácie, ktoré sú nadmerne zaťažené, mohli slúžiť bez problémov a bez toho, aby ohrozovali vodičov, prípadne ostatných účastníkov cestnej premávky," zdôraznil Kaliňák.
Podľa neho problém s cestami na niektorých miestach nedokáže riešiť úprava VZN, pretože sú mnohé úseky, kde sa kamiónová doprava, ktorá cesty najviac poškodzuje, nedá vylúčiť. "Hlavne ide o hraničné priechody do Poľska, Rakúska a na Ukrajinu," doplnil hovorca ZMOSu.