BRATISLAVA. Rozhodnutie stuttgartskej značky Porsche, vyrábať luxusné päťdverové gran turismo s piatimi dverami, sa z pohľadu predajov ukázalo ako správne. Automobilka aktuálne dopĺňa modelový rad Panamera o najvýkonnejšiu verziu Turbo S. Poteší tých zákazníkov, ktorí chcú s „praktickým“ Porsche ponaháňať plnokrvné superšportové autá.
Vyladený osemvalec z Panamery Turbo
Porsche Panamera Turbo S poháňa vidlicový zážihový osemvalec s objemom 4,8 litra, prepĺňaný dvomi turbodúchadlami. Agregát dosahuje výkon 410 kW (557 k) a najvyšší krútiaci moment s hodnotou 750 Nm.
Pri podradení, alebo aktivovaní športových jazdných režimov Sport, či Sport Plus sa zapne funkcia overboost a krútiaci moment stúpne na 800 Nm.
Pre porovnanie - doteraz najvýkonnejša Panamera Turbo - produkuje 368 kW (493 k) a 700 Nm.
Veľa elektroniky a výbavy
Elektronická trakčná kontrola zabraňuje prekĺzavaniu kolies pri akcelerácii. Vďaka citlivej distribúcii 800 Nm Turbo S zrýchli z pokoja na 100 km/h za 3,8 sekundy. Maximálna rýchlosť predstavuje 306 km/h.
Auto údajne v priemere spotrebuje 11,3 l/100 km, o čo sa zaslúžil balík technológií šetriacich palivo Porsche Intelligent Performance i pneumatiky Michelin s nižším valivým odporom.
Ďalšie elektronické perličky sa usilujú o sprostredkovanie vodičovi čo najlepších jazdných zážitkov. Ide najmä o adaptívne tlmiče, aktívne stabilizátory a elektronicky riadený zadný diferenciál s obmedzenou svornosťou.
Porsche naplnilo interiér špičkovej Panamery najrozličnejšou výbavou. Tomu zodpovedá aj jej cena, ktorá na nemeckom trhu začína od 167 067 eur. Prvé kusy sa k majiteľom dostanú v júni tohto roku.
Autor: fg