GARÁŽ

Jaguar testuje vylepšený sedan XF a nový turbodiesel

Špióni si môžu dať prestávku. Fotografie z jazdných skúšok prototypu modernizovaného Jaguaru XF zverejnila samotná britská automobilka. A pridala aj informácie o novom základnom vznetovom agregáte.

(Zdroj: Jaguar)

BRATISLAVA. Jaguar XF debutoval na frankfurtskom autosalóne v roku 2007 a hoci odvtedy príliš nezostarol, britský výrobca rozhodol, že dozrel čas na facelift. Dizajnové novinky by sa mali niesť v duchu optického zblíženia modelov XF a XJ.

Či to tak naozaj bude, prezradí autosalón v New Yorku (22. apríl - 1. máj), kde modernizovaný Jaguar XF absolvuje výstavnú premiéru. Hoci špióni už niekoľkokrát pristihli testovacie prototypy, kamufláž znemožnila dešifrovať štylistické novinky. Aktuálne dokonca samotný Jaguar zverejnil dve snímky maskovaného auta z jazdných skúšok.

Nový malý diesel

Zároveň v skratke prezradil, čo všetko bude v sedane XF nové. Tým najdôležitejším je nový turbodiesel so štyrmi valcami a objemom 2,2 litra, ktorý prevezme štafetu základnej vznetovej poháňacej jednotky. Motor uložený vpredu pozdĺžne má turbodúchadlo chladené vodou a priame vstrekovanie paliva common-rail.

Agregát dosahuje výkon 140 kW (190 k), zatiaľ čo krútiaci moment vrcholí hodnotou 450 Nm. Na zadné kolesá ho prenáša osemstupňová automatická prevodovka ZF. Najslabší Jaguar XF zrýchli z pokoja na 100 km/h za 8,5 sekundy, vyvinie najvyššiu rýchlosť 225 km/h a v priemere vraj spotrebuje len 5,4 l/100 km (emisie CO2: 149 g/km).

Lepšie odhlučnená kabína

K snahe udržať apetít motora na čo najnižšej úrovni prispieva inteligentný systém štart/stop. Vďaka snímaču polohy kľukového hriadeľa riadiaca jednotka zastaví motor vždy v ideálnej polohe - jeden z valcov zostane vo finálnej fáze kompresie.

Pri opätovnom reštarte sa do tohto valca vstrekne palivo a agregát rýchlejšie naštartuje. Jaguar uvádza, že systém štart/stop dokáže znížiť priemernú spotrebu o päť až sedem percent.

Výrobca tiež spomenul, že v rámci faceliftu zapracoval na odizolovaní kabíny od motorového priestoru. Konštruktéri potlačili prenos vibrácií do priestoru pre posádku a znížili vnútorný hluk o tri decibely.

Ďalšie podrobnosti budú známe počas svetovej premiéry auta v New Yorku koncom apríla.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 8 213
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 7 949
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 7 814
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 680
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 7 247
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 095
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 4 599
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 449
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 756
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 1 721