GARÁŽ

Jaguar testuje vylepšený sedan XF a nový turbodiesel

Špióni si môžu dať prestávku. Fotografie z jazdných skúšok prototypu modernizovaného Jaguaru XF zverejnila samotná britská automobilka. A pridala aj informácie o novom základnom vznetovom agregáte.

(Zdroj: Jaguar)

BRATISLAVA. Jaguar XF debutoval na frankfurtskom autosalóne v roku 2007 a hoci odvtedy príliš nezostarol, britský výrobca rozhodol, že dozrel čas na facelift. Dizajnové novinky by sa mali niesť v duchu optického zblíženia modelov XF a XJ.

Či to tak naozaj bude, prezradí autosalón v New Yorku (22. apríl - 1. máj), kde modernizovaný Jaguar XF absolvuje výstavnú premiéru. Hoci špióni už niekoľkokrát pristihli testovacie prototypy, kamufláž znemožnila dešifrovať štylistické novinky. Aktuálne dokonca samotný Jaguar zverejnil dve snímky maskovaného auta z jazdných skúšok.

Nový malý diesel

Zároveň v skratke prezradil, čo všetko bude v sedane XF nové. Tým najdôležitejším je nový turbodiesel so štyrmi valcami a objemom 2,2 litra, ktorý prevezme štafetu základnej vznetovej poháňacej jednotky. Motor uložený vpredu pozdĺžne má turbodúchadlo chladené vodou a priame vstrekovanie paliva common-rail.

Agregát dosahuje výkon 140 kW (190 k), zatiaľ čo krútiaci moment vrcholí hodnotou 450 Nm. Na zadné kolesá ho prenáša osemstupňová automatická prevodovka ZF. Najslabší Jaguar XF zrýchli z pokoja na 100 km/h za 8,5 sekundy, vyvinie najvyššiu rýchlosť 225 km/h a v priemere vraj spotrebuje len 5,4 l/100 km (emisie CO2: 149 g/km).

Lepšie odhlučnená kabína

K snahe udržať apetít motora na čo najnižšej úrovni prispieva inteligentný systém štart/stop. Vďaka snímaču polohy kľukového hriadeľa riadiaca jednotka zastaví motor vždy v ideálnej polohe - jeden z valcov zostane vo finálnej fáze kompresie.

Pri opätovnom reštarte sa do tohto valca vstrekne palivo a agregát rýchlejšie naštartuje. Jaguar uvádza, že systém štart/stop dokáže znížiť priemernú spotrebu o päť až sedem percent.

Výrobca tiež spomenul, že v rámci faceliftu zapracoval na odizolovaní kabíny od motorového priestoru. Konštruktéri potlačili prenos vibrácií do priestoru pre posádku a znížili vnútorný hluk o tri decibely.

Ďalšie podrobnosti budú známe počas svetovej premiéry auta v New Yorku koncom apríla.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Používate make-up? Potom spozornite
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  7. Vianočný bázar chalaňov
  8. Vianočné mecheche 2017
  9. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  10. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 334
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 196
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 003
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 138
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 216
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 201
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 122
  8. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 093
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 962
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 859

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poórovi a jeho ľuďom sa za posledný rok v trnavskej nemocnici darilo

Firmy s väzbami na trnavského podnikateľa dodávajú nemocnici palivo, servisujú počítače a riadia tendre.

KOMENTÁRE

Fico to zabalil, s horúcou kávou si nebude páliť prsty

Aká neopätovaná je náklonnosť kaviarne k Smeru – tam ju predsa nik nemiluje!

Denník SME s knihou Róberta Bezáka

Denník SME pripravil pre vás v utorok 19. decembra špeciálne vydanie.

KULTÚRA

Najškaredšia modelka na svete sa dočkala vlastného filmu

Madame slúžka je netypická francúzska komédia.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.