BRATISLAVA. Jaguar XF debutoval na frankfurtskom autosalóne v roku 2007 a hoci odvtedy príliš nezostarol, britský výrobca rozhodol, že dozrel čas na facelift. Dizajnové novinky by sa mali niesť v duchu optického zblíženia modelov XF a XJ.
Či to tak naozaj bude, prezradí autosalón v New Yorku (22. apríl - 1. máj), kde modernizovaný Jaguar XF absolvuje výstavnú premiéru. Hoci špióni už niekoľkokrát pristihli testovacie prototypy, kamufláž znemožnila dešifrovať štylistické novinky. Aktuálne dokonca samotný Jaguar zverejnil dve snímky maskovaného auta z jazdných skúšok.
Nový malý diesel
Zároveň v skratke prezradil, čo všetko bude v sedane XF nové. Tým najdôležitejším je nový turbodiesel so štyrmi valcami a objemom 2,2 litra, ktorý prevezme štafetu základnej vznetovej poháňacej jednotky. Motor uložený vpredu pozdĺžne má turbodúchadlo chladené vodou a priame vstrekovanie paliva common-rail.
Agregát dosahuje výkon 140 kW (190 k), zatiaľ čo krútiaci moment vrcholí hodnotou 450 Nm. Na zadné kolesá ho prenáša osemstupňová automatická prevodovka ZF. Najslabší Jaguar XF zrýchli z pokoja na 100 km/h za 8,5 sekundy, vyvinie najvyššiu rýchlosť 225 km/h a v priemere vraj spotrebuje len 5,4 l/100 km (emisie CO2: 149 g/km).
Lepšie odhlučnená kabína
K snahe udržať apetít motora na čo najnižšej úrovni prispieva inteligentný systém štart/stop. Vďaka snímaču polohy kľukového hriadeľa riadiaca jednotka zastaví motor vždy v ideálnej polohe - jeden z valcov zostane vo finálnej fáze kompresie.
Pri opätovnom reštarte sa do tohto valca vstrekne palivo a agregát rýchlejšie naštartuje. Jaguar uvádza, že systém štart/stop dokáže znížiť priemernú spotrebu o päť až sedem percent.
Výrobca tiež spomenul, že v rámci faceliftu zapracoval na odizolovaní kabíny od motorového priestoru. Konštruktéri potlačili prenos vibrácií do priestoru pre posádku a znížili vnútorný hluk o tri decibely.
Ďalšie podrobnosti budú známe počas svetovej premiéry auta v New Yorku koncom apríla.
Autor: fg