GARÁŽ

Jaguar testuje vylepšený sedan XF a nový turbodiesel

Špióni si môžu dať prestávku. Fotografie z jazdných skúšok prototypu modernizovaného Jaguaru XF zverejnila samotná britská automobilka. A pridala aj informácie o novom základnom vznetovom agregáte.

(Zdroj: Jaguar)

BRATISLAVA. Jaguar XF debutoval na frankfurtskom autosalóne v roku 2007 a hoci odvtedy príliš nezostarol, britský výrobca rozhodol, že dozrel čas na facelift. Dizajnové novinky by sa mali niesť v duchu optického zblíženia modelov XF a XJ.

Či to tak naozaj bude, prezradí autosalón v New Yorku (22. apríl - 1. máj), kde modernizovaný Jaguar XF absolvuje výstavnú premiéru. Hoci špióni už niekoľkokrát pristihli testovacie prototypy, kamufláž znemožnila dešifrovať štylistické novinky. Aktuálne dokonca samotný Jaguar zverejnil dve snímky maskovaného auta z jazdných skúšok.

Nový malý diesel

Zároveň v skratke prezradil, čo všetko bude v sedane XF nové. Tým najdôležitejším je nový turbodiesel so štyrmi valcami a objemom 2,2 litra, ktorý prevezme štafetu základnej vznetovej poháňacej jednotky. Motor uložený vpredu pozdĺžne má turbodúchadlo chladené vodou a priame vstrekovanie paliva common-rail.

Agregát dosahuje výkon 140 kW (190 k), zatiaľ čo krútiaci moment vrcholí hodnotou 450 Nm. Na zadné kolesá ho prenáša osemstupňová automatická prevodovka ZF. Najslabší Jaguar XF zrýchli z pokoja na 100 km/h za 8,5 sekundy, vyvinie najvyššiu rýchlosť 225 km/h a v priemere vraj spotrebuje len 5,4 l/100 km (emisie CO2: 149 g/km).

Lepšie odhlučnená kabína

K snahe udržať apetít motora na čo najnižšej úrovni prispieva inteligentný systém štart/stop. Vďaka snímaču polohy kľukového hriadeľa riadiaca jednotka zastaví motor vždy v ideálnej polohe - jeden z valcov zostane vo finálnej fáze kompresie.

Pri opätovnom reštarte sa do tohto valca vstrekne palivo a agregát rýchlejšie naštartuje. Jaguar uvádza, že systém štart/stop dokáže znížiť priemernú spotrebu o päť až sedem percent.

Výrobca tiež spomenul, že v rámci faceliftu zapracoval na odizolovaní kabíny od motorového priestoru. Konštruktéri potlačili prenos vibrácií do priestoru pre posádku a znížili vnútorný hluk o tri decibely.

Ďalšie podrobnosti budú známe počas svetovej premiéry auta v New Yorku koncom apríla.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 673
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 718
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 267
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 994
  5. Kam do tepla v januári? 1 758
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 392
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 336
  8. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 288
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 942
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 898

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

ŽENA

Prečo ľudia podvádzajú? Prieskum dal jasnú odpoveď

Prečo sú aj šťastní ľudia neverní?

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.