SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Jaguar testuje vylepšený sedan XF a nový turbodiesel

Špióni si môžu dať prestávku. Fotografie z jazdných skúšok prototypu modernizovaného Jaguaru XF zverejnila samotná britská automobilka. A pridala aj informácie o novom základnom vznetovom agregáte.

(Zdroj: Jaguar)

BRATISLAVA. Jaguar XF debutoval na frankfurtskom autosalóne v roku 2007 a hoci odvtedy príliš nezostarol, britský výrobca rozhodol, že dozrel čas na facelift. Dizajnové novinky by sa mali niesť v duchu optického zblíženia modelov XF a XJ.

Či to tak naozaj bude, prezradí autosalón v New Yorku (22. apríl - 1. máj), kde modernizovaný Jaguar XF absolvuje výstavnú premiéru. Hoci špióni už niekoľkokrát pristihli testovacie prototypy, kamufláž znemožnila dešifrovať štylistické novinky. Aktuálne dokonca samotný Jaguar zverejnil dve snímky maskovaného auta z jazdných skúšok.

Nový malý diesel

Zároveň v skratke prezradil, čo všetko bude v sedane XF nové. Tým najdôležitejším je nový turbodiesel so štyrmi valcami a objemom 2,2 litra, ktorý prevezme štafetu základnej vznetovej poháňacej jednotky. Motor uložený vpredu pozdĺžne má turbodúchadlo chladené vodou a priame vstrekovanie paliva common-rail.

Agregát dosahuje výkon 140 kW (190 k), zatiaľ čo krútiaci moment vrcholí hodnotou 450 Nm. Na zadné kolesá ho prenáša osemstupňová automatická prevodovka ZF. Najslabší Jaguar XF zrýchli z pokoja na 100 km/h za 8,5 sekundy, vyvinie najvyššiu rýchlosť 225 km/h a v priemere vraj spotrebuje len 5,4 l/100 km (emisie CO2: 149 g/km).

Lepšie odhlučnená kabína

K snahe udržať apetít motora na čo najnižšej úrovni prispieva inteligentný systém štart/stop. Vďaka snímaču polohy kľukového hriadeľa riadiaca jednotka zastaví motor vždy v ideálnej polohe - jeden z valcov zostane vo finálnej fáze kompresie.

Pri opätovnom reštarte sa do tohto valca vstrekne palivo a agregát rýchlejšie naštartuje. Jaguar uvádza, že systém štart/stop dokáže znížiť priemernú spotrebu o päť až sedem percent.

Výrobca tiež spomenul, že v rámci faceliftu zapracoval na odizolovaní kabíny od motorového priestoru. Konštruktéri potlačili prenos vibrácií do priestoru pre posádku a znížili vnútorný hluk o tri decibely.

Ďalšie podrobnosti budú známe počas svetovej premiéry auta v New Yorku koncom apríla.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Máme 30 rokov, vy môžete mať predplatné na rok len za 30 eur
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 8 457
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 798
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 834
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 161
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 889
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 546
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 288
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 210
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lubomír Kopeček

Politológ hodnotí výsledok českých prezidentských volieb.


15 h
Paul Kristofic.

O rekordoch v tíme nehovoria.


Nikola Baďová 11 h
Ilustračná snímka.

Je najvyšší čas napadnúť exkluzivitu heterosexuálnych manželstiev na Ústavnom súde.


Daniel Podolský 27. jan
Milan Škriniar

Kapitán slovenskej futbalovej reprezentácie bude najneskôr od leta hráčom PSG.


Sportnet 8 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  2. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (48) - Strekov (I)
  3. Helena Michlíková: Dúha
  4. Ctirad Klimčík: Od Havla do Pavla
  5. Tupou Ceruzou: Prezident Pavel
  6. Anna Miľanová: Konvencie a jednotlivec...
  7. Ján Škerko: Čo je hlavnou chybou Progresívneho Slovenska?
  8. Ján Šeďo: On to tak nemyslel, to médiá nepochopili...no nazdar.
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 486
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 108
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 118
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 007
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 073
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 778
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 715
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 493
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu