Pred STK bolo auto pojazdné, po kontrole ho odtiahli

Peter Dobrota z Jovíc prišiel koncom februára na Stanicu technickej kontroly v Rožňave s pojazdným autom. Po približne 20 minútach mu auto vytlačili z priestorov STK s tým, že je nepojazdné.

Stanica technickej kontroly. Jej zamestnanci tvrdia, že auto sa u nich určite nepokazilo.(Zdroj: jak)

Peter Dobrota z Jovíc prišiel koncom februára na Stanicu technickej kontroly (STK) v Rožňave s pojazdným autom. Po približne 20 minútach mu auto vytlačili z priestorov STK s tým, že je nepojazdné. Firma, ktorá vykonávala kontrolu, odmieta akúkoľvek zodpovednosť.

ROŽŇAVA. Dôchodca Peter Dobrota z Jovíc išiel autom Škoda Octavia 1.9 Tdi na povinnú emisnú kontrolu do STK v Rožňave. "Auto, s ktorým som prišiel na kontrolu, bolo v úplnom poriadku a príkladne som sa oň staral. Asi po 20 minútach si ma zavolali a auto vytlačili von s tým, že údajne samovoľne zhasol motor a nejde naštartovať. Prišlo mi to veľmi zvláštne, a tak som zavolal syna a auto sme odtiahli do najbližšieho servisu," hovorí P. Dobrota.

V rožňavskom pneuservise, kam auto napokon odtiahli, tvrdia, že motor je neopraviteľný. "Pán Dobrota nám pritiahol auto značky Škoda Octavia 1.9 tdi, rok výroby 2003, s približne 215-tisíc najazdenými kilometrami. Po dôkladnej prehliadke motora sme zistili, že sa zlomil hriadeľ na treťom valci. Čo znamená, že motor je neopraviteľný. Zlomenie muselo nastať pri vytočení na príliš veľké otáčky. Auto pred kontrolou mohlo byť pokojne v poriadku, ak by nebolo, tak by technici museli niečo pri vytáčaní motora počuť. Diesel nemá rád vysoké otáčky, obzvlášť keď na to auto nebolo pred tým zvyknuté," povedal pre denník Korzár zamestnanec pneuservisu.

STK v Rožňave odmieta zodpovednosť

Reakciu sme chceli získať aj zo strany vykonávateľa kontroly. Tam nám však k tomuto prípadu odmietli poskytnúť bližšie informácie. "Konzultovali sme tento prípad s naším nadriadeným orgánom S-EKA, s. r. o., a bližšie sa k nemu odmietame vyjadriť. Stojíme si však za tým, že u nás sa to auto nepokazilo," povedala zástupkyňa riaditeľa STK v Rožňave Erika Demková.

Ochotného prístupu zo strany STK sa P. Dobrota nedočkal. "Bol som tam päťkrát a oni mi stále tvrdili to isté, že všetko prebehlo podľa predpisov. Posielal som im aj minulý týždeň doporučený list, v ktorom žiadam o oficiálne vyhlásenie, zatiaľ som však nedostal žiadnu odpoveď. Neviem kam a na koho sa mám obrátiť. Okrem toho nechápem prečo, keď mali nejaké podozrenie na poruchu, túto kontrolu začali vykonávať. V súčasnosti ak je nejaká porucha, tak ju elektronika hlási, a ja som si nič také nevšimol."

Dôkazné bremeno je na poškodenom

"V prvom rade musím povedať, že nemám pred sebou žiadne podklady k tejto udalosti. Emisná kontrola sa vykonáva metódou voľnej akcelerácie, nesmú sa však prekročiť maximálne konštrukčné otáčky motora, ktoré uvádza výrobca. Pri prípadnom poškodení auta je technik zodpovedný iba vtedy, ak nedodrží správne metódy postupu," hovorí Peter Lenďák, výkonný riaditeľ firmy S-EKA, na ktorú sa odvolávali aj v STK Rožňava.

"Motor musí byť pred kontrolou zahriaty na primeranú teplotu, ktorá sa zaznamenáva. Ak sú rozoznateľné predvídateľné poruchy motora, ako napríklad klepanie, nepristúpi sa k meraniu emisií. Pokiaľ ide o poškodenie hriadeľa, tak podľa môjho názoru ide s najväčšou pravdepodobnosťou o únavový lom, ktorého zlomenie vysoká akcelerácia pri meraní urýchlila. Poškodeného plne chápem, no podľa súčasnej platnej legislatívy je dôkazné bremeno na ňom. Pokiaľ s danou firmou nedospejú k nejakej džentlmenskej dohode, musí si dotyčný zaplatiť súdneho znalca, ktorý určí, či bolo poškodenie predvídateľné, alebo nie," dodáva Lenďák na margo možného pochybenia pri meraní emisií.

S-EKA je poverená organizácia pre emisné kontroly cestných motorových vozidiel.

jak

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hypotéka pre mladých? Len do konca roka
  2. Týchto 5 adrenalínových zážitkov na dovolenke radšej neskúšajte
  3. Posledná šanca na Nobelovu cenu
  4. Kŕčové žily: Nepekné a nebezpečné
  5. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  7. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  8. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  9. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  10. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  1. Hypotéka pre mladých? Len do konca roka
  2. Týchto 5 adrenalínových zážitkov na dovolenke radšej neskúšajte
  3. Posledná šanca na Nobelovu cenu
  4. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa
  5. Mladí futbalisti získali takmer 50 tisíc eur
  6. OMV modernizuje čerpacie stanice. Prioritou je pohodlie zákazník
  7. Aj zmrzlina podlieha trendom, mali ste už špenátovú?
  8. Prémiovosť slovenského trhu rastie, dovozová Metaxa je na čele
  9. Neseďte doma, cestujte z Košíc do sveta
  10. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 10 066
  2. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 4 451
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka 4 081
  4. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 592
  5. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 196
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 033
  7. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 2 856
  8. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 2 600
  9. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu? 1 910
  10. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 1 902

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Na krádežiach munície si mohli privyrobiť aj vojaci. Sklady sa majú strážiť inak

Investície do zabezpečenia munície a ďalších vojenských objektov chýbajú už roky.

KOMENTÁRE

Kým nezmizne MiG, Gajdoš bude v kresle

V normálnom štáte by sa minister obrany rána vo funkcii nedožil.

DOMOV

Historička: Nerobme rovnaké chyby ako Rimania pri utečencoch

Vždy ju zaujímal stret civilizácií a spôsob, ako sa dokážu integrovať.

DOMOV

Na krádežiach munície si mohli privyrobiť aj vojaci. Sklady sa majú strážiť inak

Investície do zabezpečenia munície a ďalších vojenských objektov chýbajú už roky.

Neprehliadnite tiež

Pokuty v Česku: Kde a na čo si treba dať pozor?

Body zbierajú iba miestni. Aké dopravné predpisy a pokuty má Česko

Pokuty v Maďarsku: Kde a na čo si treba dať pozor?

Pokuta vám príde aj za jazdu bez diaľničnej známky. Aké dopravné predpisy a pokuty má Maďarsko

Pokuty v Rakúsku: Kde a na čo si treba dať pozor?

Pokuta za rýchlosť vám môže prísť aj poštou. Aké dopravné predpisy a pokuty má Rakúsko

Seat predstavil malý crossover Arona

Arona je druhé z troch SUV, ktoré plánuje Seat vyrábať.