Pred STK bolo auto pojazdné, po kontrole ho odtiahli

Peter Dobrota z Jovíc prišiel koncom februára na Stanicu technickej kontroly v Rožňave s pojazdným autom. Po približne 20 minútach mu auto vytlačili z priestorov STK s tým, že je nepojazdné.

Stanica technickej kontroly. Jej zamestnanci tvrdia, že auto sa u nich určite nepokazilo.(Zdroj: jak)

Peter Dobrota z Jovíc prišiel koncom februára na Stanicu technickej kontroly (STK) v Rožňave s pojazdným autom. Po približne 20 minútach mu auto vytlačili z priestorov STK s tým, že je nepojazdné. Firma, ktorá vykonávala kontrolu, odmieta akúkoľvek zodpovednosť.

ROŽŇAVA. Dôchodca Peter Dobrota z Jovíc išiel autom Škoda Octavia 1.9 Tdi na povinnú emisnú kontrolu do STK v Rožňave. "Auto, s ktorým som prišiel na kontrolu, bolo v úplnom poriadku a príkladne som sa oň staral. Asi po 20 minútach si ma zavolali a auto vytlačili von s tým, že údajne samovoľne zhasol motor a nejde naštartovať. Prišlo mi to veľmi zvláštne, a tak som zavolal syna a auto sme odtiahli do najbližšieho servisu," hovorí P. Dobrota.

V rožňavskom pneuservise, kam auto napokon odtiahli, tvrdia, že motor je neopraviteľný. "Pán Dobrota nám pritiahol auto značky Škoda Octavia 1.9 tdi, rok výroby 2003, s približne 215-tisíc najazdenými kilometrami. Po dôkladnej prehliadke motora sme zistili, že sa zlomil hriadeľ na treťom valci. Čo znamená, že motor je neopraviteľný. Zlomenie muselo nastať pri vytočení na príliš veľké otáčky. Auto pred kontrolou mohlo byť pokojne v poriadku, ak by nebolo, tak by technici museli niečo pri vytáčaní motora počuť. Diesel nemá rád vysoké otáčky, obzvlášť keď na to auto nebolo pred tým zvyknuté," povedal pre denník Korzár zamestnanec pneuservisu.

STK v Rožňave odmieta zodpovednosť

Reakciu sme chceli získať aj zo strany vykonávateľa kontroly. Tam nám však k tomuto prípadu odmietli poskytnúť bližšie informácie. "Konzultovali sme tento prípad s naším nadriadeným orgánom S-EKA, s. r. o., a bližšie sa k nemu odmietame vyjadriť. Stojíme si však za tým, že u nás sa to auto nepokazilo," povedala zástupkyňa riaditeľa STK v Rožňave Erika Demková.

Ochotného prístupu zo strany STK sa P. Dobrota nedočkal. "Bol som tam päťkrát a oni mi stále tvrdili to isté, že všetko prebehlo podľa predpisov. Posielal som im aj minulý týždeň doporučený list, v ktorom žiadam o oficiálne vyhlásenie, zatiaľ som však nedostal žiadnu odpoveď. Neviem kam a na koho sa mám obrátiť. Okrem toho nechápem prečo, keď mali nejaké podozrenie na poruchu, túto kontrolu začali vykonávať. V súčasnosti ak je nejaká porucha, tak ju elektronika hlási, a ja som si nič také nevšimol."

Dôkazné bremeno je na poškodenom

"V prvom rade musím povedať, že nemám pred sebou žiadne podklady k tejto udalosti. Emisná kontrola sa vykonáva metódou voľnej akcelerácie, nesmú sa však prekročiť maximálne konštrukčné otáčky motora, ktoré uvádza výrobca. Pri prípadnom poškodení auta je technik zodpovedný iba vtedy, ak nedodrží správne metódy postupu," hovorí Peter Lenďák, výkonný riaditeľ firmy S-EKA, na ktorú sa odvolávali aj v STK Rožňava.

"Motor musí byť pred kontrolou zahriaty na primeranú teplotu, ktorá sa zaznamenáva. Ak sú rozoznateľné predvídateľné poruchy motora, ako napríklad klepanie, nepristúpi sa k meraniu emisií. Pokiaľ ide o poškodenie hriadeľa, tak podľa môjho názoru ide s najväčšou pravdepodobnosťou o únavový lom, ktorého zlomenie vysoká akcelerácia pri meraní urýchlila. Poškodeného plne chápem, no podľa súčasnej platnej legislatívy je dôkazné bremeno na ňom. Pokiaľ s danou firmou nedospejú k nejakej džentlmenskej dohode, musí si dotyčný zaplatiť súdneho znalca, ktorý určí, či bolo poškodenie predvídateľné, alebo nie," dodáva Lenďák na margo možného pochybenia pri meraní emisií.

S-EKA je poverená organizácia pre emisné kontroly cestných motorových vozidiel.

jak

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 480
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 881
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 712
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 691
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 796
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 588
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 277
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 276
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 188
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 790

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.