Pred STK bolo auto pojazdné, po kontrole ho odtiahli

Peter Dobrota z Jovíc prišiel koncom februára na Stanicu technickej kontroly v Rožňave s pojazdným autom. Po približne 20 minútach mu auto vytlačili z priestorov STK s tým, že je nepojazdné.

Stanica technickej kontroly. Jej zamestnanci tvrdia, že auto sa u nich určite nepokazilo.(Zdroj: jak)

Peter Dobrota z Jovíc prišiel koncom februára na Stanicu technickej kontroly (STK) v Rožňave s pojazdným autom. Po približne 20 minútach mu auto vytlačili z priestorov STK s tým, že je nepojazdné. Firma, ktorá vykonávala kontrolu, odmieta akúkoľvek zodpovednosť.

ROŽŇAVA. Dôchodca Peter Dobrota z Jovíc išiel autom Škoda Octavia 1.9 Tdi na povinnú emisnú kontrolu do STK v Rožňave. "Auto, s ktorým som prišiel na kontrolu, bolo v úplnom poriadku a príkladne som sa oň staral. Asi po 20 minútach si ma zavolali a auto vytlačili von s tým, že údajne samovoľne zhasol motor a nejde naštartovať. Prišlo mi to veľmi zvláštne, a tak som zavolal syna a auto sme odtiahli do najbližšieho servisu," hovorí P. Dobrota.

V rožňavskom pneuservise, kam auto napokon odtiahli, tvrdia, že motor je neopraviteľný. "Pán Dobrota nám pritiahol auto značky Škoda Octavia 1.9 tdi, rok výroby 2003, s približne 215-tisíc najazdenými kilometrami. Po dôkladnej prehliadke motora sme zistili, že sa zlomil hriadeľ na treťom valci. Čo znamená, že motor je neopraviteľný. Zlomenie muselo nastať pri vytočení na príliš veľké otáčky. Auto pred kontrolou mohlo byť pokojne v poriadku, ak by nebolo, tak by technici museli niečo pri vytáčaní motora počuť. Diesel nemá rád vysoké otáčky, obzvlášť keď na to auto nebolo pred tým zvyknuté," povedal pre denník Korzár zamestnanec pneuservisu.

STK v Rožňave odmieta zodpovednosť

Reakciu sme chceli získať aj zo strany vykonávateľa kontroly. Tam nám však k tomuto prípadu odmietli poskytnúť bližšie informácie. "Konzultovali sme tento prípad s naším nadriadeným orgánom S-EKA, s. r. o., a bližšie sa k nemu odmietame vyjadriť. Stojíme si však za tým, že u nás sa to auto nepokazilo," povedala zástupkyňa riaditeľa STK v Rožňave Erika Demková.

Ochotného prístupu zo strany STK sa P. Dobrota nedočkal. "Bol som tam päťkrát a oni mi stále tvrdili to isté, že všetko prebehlo podľa predpisov. Posielal som im aj minulý týždeň doporučený list, v ktorom žiadam o oficiálne vyhlásenie, zatiaľ som však nedostal žiadnu odpoveď. Neviem kam a na koho sa mám obrátiť. Okrem toho nechápem prečo, keď mali nejaké podozrenie na poruchu, túto kontrolu začali vykonávať. V súčasnosti ak je nejaká porucha, tak ju elektronika hlási, a ja som si nič také nevšimol."

Dôkazné bremeno je na poškodenom

"V prvom rade musím povedať, že nemám pred sebou žiadne podklady k tejto udalosti. Emisná kontrola sa vykonáva metódou voľnej akcelerácie, nesmú sa však prekročiť maximálne konštrukčné otáčky motora, ktoré uvádza výrobca. Pri prípadnom poškodení auta je technik zodpovedný iba vtedy, ak nedodrží správne metódy postupu," hovorí Peter Lenďák, výkonný riaditeľ firmy S-EKA, na ktorú sa odvolávali aj v STK Rožňava.

"Motor musí byť pred kontrolou zahriaty na primeranú teplotu, ktorá sa zaznamenáva. Ak sú rozoznateľné predvídateľné poruchy motora, ako napríklad klepanie, nepristúpi sa k meraniu emisií. Pokiaľ ide o poškodenie hriadeľa, tak podľa môjho názoru ide s najväčšou pravdepodobnosťou o únavový lom, ktorého zlomenie vysoká akcelerácia pri meraní urýchlila. Poškodeného plne chápem, no podľa súčasnej platnej legislatívy je dôkazné bremeno na ňom. Pokiaľ s danou firmou nedospejú k nejakej džentlmenskej dohode, musí si dotyčný zaplatiť súdneho znalca, ktorý určí, či bolo poškodenie predvídateľné, alebo nie," dodáva Lenďák na margo možného pochybenia pri meraní emisií.

S-EKA je poverená organizácia pre emisné kontroly cestných motorových vozidiel.

jak

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 258
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 842
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 485
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 467
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 273
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 871
  7. Kam do tepla v januári? 2 076
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 862
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 689
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 002

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kuzminová: Presvedčila som sa, že chyba nie je v streleckej forme

Slovenská biatlonistka je bez stresu a vo väčšej pohode. V stíhacích pretekoch skončila jedenásta.

PLUS

Logopedička: Nikdy nie je neskoro odnaučiť sa ráčkovať

Detí s problémami je čoraz viac.

KOMENTÁRE

Aký bude Trump bez Bannona

S odchodom vplyvného poradcu pohasne aj Trumpov záujem o biely nacionalizmus.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.