Testovali sme Shoei X-Spirit II & Shoei Multitec

Pred začiatkom novej motorkárskej sezóny predstavuje novinky medzi prilbami.

(Zdroj: shoei)

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Základ všetkého je správne načasovanie a kedy, keď nie teraz, pred začiatkom novej motorkárskej sezóny, je lepšia doba na to, aby som vám predstavil novinky pre naše hlavy.

Obe krásavice z krajiny vychádzajúceho slnka sú starostlivo zabalené s množstvom dodatkového príslušenstva. V ich neprospech hrá len to, že čierna nie je moja farba.

Požičanému koňovi ale na farbu srsti nepozeraj. Asi je to tak dobre, lebo ak mi Jožko Červienka z Asia Car Impx dodal Multiteca v bielo-modrej kombinácii, tak by som bol zmietaný túžbou o bohapustú defraudáciu.

Článok pokračuje pod video reklamou

1a.jpg

X-spirit II je prilba určená pre milovníkov rýchlosti a okruhov. Prilba je zložená zo sklenených vlákien a multikompozitných materiálov s cieľom poskytnúť jazdcovi optimálnu tvrdosť škrupiny pohlcujúcej nárazy.

Vychytávky typu pinlock s uzamykateľným mechanizmom a D- ringové zapínanie beriem pri prilbách určených na okruhy za esenciálne. Za samostatný riadok však určite stoja štyri písmená EQRS (emergency quick relase system). Tento systém umožňuje bezpečne sňať prilbu z jazdcovej hlavy bez poranenia krčnej chrbtice.

O tom, že to nie je žiadna rozpočtovka, vás možno presvedčia štyri veľkosti vonkajších škrupín prilby (pri konkurencii sú nastokrát úspechom tri veľkosti škrupiny) . Váha je 1450g +- 50g, čo ani s prižmúrením očí nie je najlepší údaj v tejto triede, aj keď si odmyslím karbónovú konkurenciu.

Prítomnosť odnímateľného bradového deflektoru, ktorý znižuje turbulencie a hluk v prilbe, hodnotím ako príjemný malý detail, ktorý umocňuje celkový dojem detailnej a premyslenej koncepcie. Dômyselný systém ventilácie a aaerodynamika s posuvným spojlerom pre optimálne nastavenie prúdenia vzduchu ma v tom utvrdzujú.

2a.jpg

Multitec, ako som už spomenul, je vyklápačka. Čo z toho vyplýva? Že musí byť čo najviac univerzálna. Pohodlná pri malých aj veľkých rýchlostiach. Za dažďa nepremokavá a nezahmlievajúca sa.

V zime dostatočne uzavretá, a v lete vám pri prvom prudkom brzdení nesmie zletieť výklopná čeľusť do prekvapenej tváre, ako sa mi to stalo pri dvoch iných značkách nemeckého a talianskeho pôvodu.

Na dlhých túrach vás musí rozmaznávať perfektným komfortom a musí byť tichá, aby ste si vedeli vychutnať obľúbenú pesničku cez handsfree sadu.

Podľa výrobcu to nie je obyčajná vyklápačka, ale športová vyklápačka testovaná do 300km/h, vraj s pozitívnym feedbackom. Samozrejme, iba na nemeckých diaľniciach, kde nie sú rýchlostné limity.

3a.jpg

Ako prvý ľahký nedostatok jej chcem napísať absenciu slnečného štítu. To turistika predsa musí mať. Ale čo to je ešte v škatuli? Druhý tónovaný štít? No dobre, z hľadiska redukcie hmotnosti toto riešenie beriem, ale praktické to teda rozhodne nie je.

V škatuli nachádzam aj deflektor a nie hocijaký bradový, ale okolo celej prilby. Večná škoda, že sa mi ho tam pri januárovom teste Grisa skrehnutými prstami nepodarilo dopasovať ani na tri krát.

Multitec je rovnako zo sklenených vlákien ako Xspirit vystužený dvoma hmotami o rozdielnej hustote, ktoré majú na starosť pohlcovať prípadné nárazy. Škrupina, ktorá ich obopína, sa vyrába v dvoch veľkostiach. Je to však prvá vyklápačka, čo mám v rukách, ktorá sa zapína D-Ringovým zapínaním, a to kvitujem, lebo cesta na okruh s touto prilbou je tým pádom voľná.

Váha 1590g je údaj na vyklápačku veľmi dobrý, ale v týchto váhových kategóriách sa bez problémov pohybuje aj početná konkurencia. Šesť ventilačných otvorov na prívod čerstvého vzduchu.

Dva z nich sú dômyselne vyvedené na plexi tak, aby sa nezahmlievalo (princíp pozná každý z nás z auta), ale v zime bez pinlocku proti zahmlievaniu skrátka nestíhajú.

A príslušenstvo? No nevyber si z ôsmich farieb plexi aspoň dve, a zo šiestich veľkostí lícnych futier práve tú, ktorá ti zapasuje tak, aby si sa cítil maximálne komfortne .

4a.jpg

CELKOVÉ HODNOTENIE V ČÍSLACH

Model X-Spirit II Multitec
Dizajn 7/10 8/10
váha 4/10 8/10
komfort a ergonómia 8/10 9/10
cena / výkon 7/10 8/10
SPOLU 26/40 33/40

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  2. Za palivo Shell BMW domov
  3. V špeciálnom kole sú pre kotly a čerpadlá vyčlenené 4 milióny €
  4. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  5. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  6. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  7. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  8. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  9. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  10. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  1. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  2. V špeciálnom kole sú pre kotly a čerpadlá vyčlenené 4 milióny €
  3. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  4. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  5. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  6. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si piatykrát odnáša Martinus
  7. Za palivo Shell BMW domov
  8. Shell ponúkne najrýchlejšie dobíjanie elektromobilov v Európe
  9. Za tankovanie môžete platiť mobilom
  10. Shell zásadne inovoval celý sortiment palív
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 20 623
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 17 330
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 14 302
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 066
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 621
  6. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 5 741
  7. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 5 205
  8. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 5 090
  9. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 4 030
  10. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú 3 480

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

SIS sa zbavila prvej odhalenej budovy

Tajná služba sa zbavila prvej budovy, ktorá sa dala odhaliť cez internet. Ministerstvo vnútra tam chcelo byty pre zamestnancov v ťažkej životnej situácii.

DOMOV

Z armády odchádza na protest skúsený generál

Generálporučík Macko je jediný Slovák, ktorý riadil základňu NATO.

DOMOV

Dobré ráno: Stačilo by Slovákom 200 eur, aby boli šťastní?

Fínsko experimentovalo so základným príjmom.

KOMENTÁRE

Chorobopis slobody tlače na Slovensku sa výrazne zmenil

Kontrolovať mocných môžu len autenticky slobodné médiá.

Neprehliadnite tiež

Škoda predstavila ďalšie SUV. Volá sa Kamiq a na našich cestách ho nestretnete

Auto je trochu dlhšie ako európsky Karoq a má cieliť na mladšiu klientelu.

Zviera v aute nesmie nikoho ohroziť, inak vodič riskuje pokutu

Ako prevážať psa v aute, aby ste nedostali pokutu?

V zaparkovanom aute psa nenechávajte, radšej ho zoberte so sebou

Vzduch v aute na slnku sa zohrieva extrémne rýchlo, nepomôžu ani pootvorené okná.

Autosalón v Pekingu otvára svoje brány. Ponúkne vyše 100 svetových premiér

Na výstavnej ploche s rozlohou 220-tisíc metrov štvorcových si môžu návštevníci pozrieť vyše 1000 áut.