SME

Testovali sme Shoei X-Spirit II & Shoei Multitec

Pred začiatkom novej motorkárskej sezóny predstavuje novinky medzi prilbami.

(Zdroj: shoei)

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Základ všetkého je správne načasovanie a kedy, keď nie teraz, pred začiatkom novej motorkárskej sezóny, je lepšia doba na to, aby som vám predstavil novinky pre naše hlavy.

Obe krásavice z krajiny vychádzajúceho slnka sú starostlivo zabalené s množstvom dodatkového príslušenstva. V ich neprospech hrá len to, že čierna nie je moja farba.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Požičanému koňovi ale na farbu srsti nepozeraj. Asi je to tak dobre, lebo ak mi Jožko Červienka z Asia Car Impx dodal Multiteca v bielo-modrej kombinácii, tak by som bol zmietaný túžbou o bohapustú defraudáciu.

SkryťVypnúť reklamu

1a.jpg

X-spirit II je prilba určená pre milovníkov rýchlosti a okruhov. Prilba je zložená zo sklenených vlákien a multikompozitných materiálov s cieľom poskytnúť jazdcovi optimálnu tvrdosť škrupiny pohlcujúcej nárazy.

Vychytávky typu pinlock s uzamykateľným mechanizmom a D- ringové zapínanie beriem pri prilbách určených na okruhy za esenciálne. Za samostatný riadok však určite stoja štyri písmená EQRS (emergency quick relase system). Tento systém umožňuje bezpečne sňať prilbu z jazdcovej hlavy bez poranenia krčnej chrbtice.

O tom, že to nie je žiadna rozpočtovka, vás možno presvedčia štyri veľkosti vonkajších škrupín prilby (pri konkurencii sú nastokrát úspechom tri veľkosti škrupiny) . Váha je 1450g +- 50g, čo ani s prižmúrením očí nie je najlepší údaj v tejto triede, aj keď si odmyslím karbónovú konkurenciu.

SkryťVypnúť reklamu

Prítomnosť odnímateľného bradového deflektoru, ktorý znižuje turbulencie a hluk v prilbe, hodnotím ako príjemný malý detail, ktorý umocňuje celkový dojem detailnej a premyslenej koncepcie. Dômyselný systém ventilácie a aaerodynamika s posuvným spojlerom pre optimálne nastavenie prúdenia vzduchu ma v tom utvrdzujú.

2a.jpg

Multitec, ako som už spomenul, je vyklápačka. Čo z toho vyplýva? Že musí byť čo najviac univerzálna. Pohodlná pri malých aj veľkých rýchlostiach. Za dažďa nepremokavá a nezahmlievajúca sa.

V zime dostatočne uzavretá, a v lete vám pri prvom prudkom brzdení nesmie zletieť výklopná čeľusť do prekvapenej tváre, ako sa mi to stalo pri dvoch iných značkách nemeckého a talianskeho pôvodu.

Na dlhých túrach vás musí rozmaznávať perfektným komfortom a musí byť tichá, aby ste si vedeli vychutnať obľúbenú pesničku cez handsfree sadu.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa výrobcu to nie je obyčajná vyklápačka, ale športová vyklápačka testovaná do 300km/h, vraj s pozitívnym feedbackom. Samozrejme, iba na nemeckých diaľniciach, kde nie sú rýchlostné limity.

3a.jpg

Ako prvý ľahký nedostatok jej chcem napísať absenciu slnečného štítu. To turistika predsa musí mať. Ale čo to je ešte v škatuli? Druhý tónovaný štít? No dobre, z hľadiska redukcie hmotnosti toto riešenie beriem, ale praktické to teda rozhodne nie je.

V škatuli nachádzam aj deflektor a nie hocijaký bradový, ale okolo celej prilby. Večná škoda, že sa mi ho tam pri januárovom teste Grisa skrehnutými prstami nepodarilo dopasovať ani na tri krát.

Multitec je rovnako zo sklenených vlákien ako Xspirit vystužený dvoma hmotami o rozdielnej hustote, ktoré majú na starosť pohlcovať prípadné nárazy. Škrupina, ktorá ich obopína, sa vyrába v dvoch veľkostiach. Je to však prvá vyklápačka, čo mám v rukách, ktorá sa zapína D-Ringovým zapínaním, a to kvitujem, lebo cesta na okruh s touto prilbou je tým pádom voľná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Váha 1590g je údaj na vyklápačku veľmi dobrý, ale v týchto váhových kategóriách sa bez problémov pohybuje aj početná konkurencia. Šesť ventilačných otvorov na prívod čerstvého vzduchu.

Dva z nich sú dômyselne vyvedené na plexi tak, aby sa nezahmlievalo (princíp pozná každý z nás z auta), ale v zime bez pinlocku proti zahmlievaniu skrátka nestíhajú.

A príslušenstvo? No nevyber si z ôsmich farieb plexi aspoň dve, a zo šiestich veľkostí lícnych futier práve tú, ktorá ti zapasuje tak, aby si sa cítil maximálne komfortne .

4a.jpg

CELKOVÉ HODNOTENIE V ČÍSLACH

Model X-Spirit II Multitec
Dizajn 7/10 8/10
váha 4/10 8/10
komfort a ergonómia 8/10 9/10
cena / výkon 7/10 8/10
SPOLU 26/40 33/40

Autor: Jano „raptor“ Grácz

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  3. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  4. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  6. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  7. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  8. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  1. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  2. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  3. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  7. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni
  8. Obnovná ťažba v Chotinke prebieha v súlade so zákonom
  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 10 611
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 10 133
  3. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 9 114
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 9 029
  5. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 6 582
  6. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 6 097
  7. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 4 167
  8. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 3 825
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Zvláštna krása cisárskeho Schönbrunnu
  2. Jan Pražák: Jak jsem žebral u supermarketu
  3. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  4. Vlado Jakubkovič: Prečo by si M. R. Štefánik o R. Fica ani bicykel neoprel – časť 2
  5. Vladimír Krátky: Konsolidácia verejných financií ? Predvolebná kampaň ?
  6. Timotej Opálek: Green Day - Viedeň / Wiener Stadthalle
  7. Irena Šimuneková: Ostrá
  8. Branko Štefanatný: Dve veci treba z ľudí vykoreniť
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 19 885
  2. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 13 837
  3. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 12 109
  4. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 10 162
  5. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 9 910
  6. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 7 918
  7. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 7 234
  8. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 6 958
  1. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  2. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  3. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
  4. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  5. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
  6. Marcel Rebro: Kto si mädlí ruky: Fico moralizuje, Kaliňák podpisuje
  7. Radko Mačuha: Fico je Made in China
  8. Marian Nanias: “Fazuľky” jadrového paliva fungujú…
reklama
SkryťZatvoriť reklamu