EGER. Náročná trať, ale aj veľké zdržania charakterizovali prvý diel seriálu majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach - DMACK Tyres RALLY 2011. Ten sa uskutočnil u našich južných susedov v Egeri. Organizátori pripravili trať s dĺžkou 246 kilometrov, z nich bezmála 90 km tvorilo šesť rýchlostných skúšok.
V jednej sekunde
Slovenskému štartovému poľu, ozdobenému niekoľkými špeciálmi kategórie WRC, v úvode udávala tempo zmiešaná slovensko-česká posádka Jaroslav Melichárek - Richard Lasevič v Mitsubishi Lancer WRC 05. So stratou rádovo v desatinách sekundy jej na chrbát dýchali Jozef Béreš junior s navigátorom Róbertom Mullerom a Škodou Fabia WRC.
Do bojov neplánovane zasiahla havária maďarskej dvojice Tóth/Tagai (Peugeot 207 S2000). Posádkam, ktoré museli kvôli nehode na trati spomaliť, bol pridelený náhradný čas. Takmer nik z našich s ním však nebol spokojný.
„Prvá skúška sa nám vydarila, šli sme do toho trochu rýchlejšie, zadarilo sa a vyhrali sme ju. Druhú sme mali tiež dobre rozbehnutú, nanešťastie nás spomalilo havarované auto. Test bol prerušený. Uvidíme... Ideme do servisu a pokračujeme ďalej,“ povedal Jaroslav Melichárek.
Ten v polovici prvého dňa viedol s 0,9-sekundovým náskokom pred dotierajúcim Bérešom jr. Priebežne tretí boli Poliaci Grzegorz Grzyb s Robertom Hundlom a ďalšou Fabiou WRC. „Je to ťažké. Nie som zvyknutý na toto auto, ale ideme. Uvidíme, čo bude ďalej.“ Poľský pilot už v tom čase za lídrom zaostával o 21 sekúnd.
Melichárka spomalil výlet i technika
O ďalších 1,5 sekundy horší súčet časov mali štvrtí Igor Drotár s Vladimírom Bánocim, sedlajúci špeciál Subaru Impreza WRC. „Išlo sa výborne, auto funguje krásne - zvykáme si. Mám dobrý pocit,“ zhodnotil Drotár.
Prvú päticu v polovici dňa uzatvárala favorizovaná česká posádka Václav Pech - Petr Uhel v produkčnom Mitsubishi Lancer Evo IX. Tej rýchle egerské trate evidentne celkom nevyhovovali. K ich strate na prvého Béreša vo výške 52,5 sekundy prispela aj desaťsekundová penalizácia za predčasný štart do úvodného meraného testu.
Do druhej polovice sobotného programu najlepšie vstúpil mladý Béreš. Jeho, v tej chvíli, najvážnejší súper Melichárek však zaznamenal problémy a stratil pol minúty. Odrazu tak mal vedúci Béreš relatívne pohodlný, 30-sekundový náskok na čele súťaže. Melichárek výrazne strácal aj v dvoch záverečných rýchlostných skúškach, aby napokon obsadil až štvrté miesto.
„Po dobrom vykročení a víťazstve v RS1 sme mali v druhej polovici dňa menšie problémy. Boli sme mimo trate a uvoľnila sa nám hadica od turba. Aj keď sme sa snažili ju upevniť, predsa len, auto nemalo výkon, aký sme potrebovali,“ uviedol sklamaný Jaroslav Melichárek.
Béreš prvý aj v absolútnom poradí
Pred Melichárka sa postupne dostal zrýchľujúci Drotár i s nastavením svojho auta nespokojný Grzyb. Béreš junior predviedol skvelý záver a najrýchlejším časom v poslednej RS dňa zavŕšil svoj víťazný hetrik. Na cieľovú rampu vyšiel ako suverénny víťaz prvého dielu slovenského šampionátu. Druhý Grzyb naň stratil 48 a tretí Drotár takmer 90 sekúnd.
„Do súťaže sme vstupovali s tým, že pokiaľ bude fungovať technika, môžeme dosiahnuť dobrý výsledok. Počas celého dňa sme mali menšie problémy, laborovali sme so spojkou, ale nakoniec všetko dobre dopadlo,“ povedal v cieli víťazný Jozef Béreš jr.
Reprezentanti košického tímu Styllex Motorsport majú veľkú šancu triumfovať aj v absolútnom hodnotení Start Autó Eger Rallye, kde spoločne bojujú účastníci slovenského a maďarského šampionátu.
Béreš jr. s Mullerom sú aktuálne na čele pred maďarsko-slovenskou posádkou Róbert Bútor - Igor Bacigál (Peugeot 207 S2000) a Miklósom Kazárom s Nándorom Perczem (Mitsubishi Lancer Evo IX). O víťazoch sa rozhodne zajtra.
Druhý deň Eger Rallye bude v rámci slovenského šampionátu hodnotený zvlášť.
Výsledky
Majstrovstvá Slovenska, DMACK Tyres RALLY 2011:
1. Béreš jr./Muller (SR) Škoda Fabia WRC 43:28,7 min., 2. Grzyb/Hundla (PL) Škoda Fabia WRC +48,0 s., 3. Drotár/Bánoci (CZ) Subaru Impreza S12B WRC +1:29,7 min., 4. Melichárek/Lasevič (SR/CZ) Mitsubishi Lancer WRC 05 +1:42,8, 5. Ollé/Budai (H) Suzuki Swift S1600 +3:54,9, 6. Szijj/Nyirfás (H) Renault Clio +5:08,8, 7. Csente/Lapdavský (SR) Subaru Impreza +5:11,9, 8. Mozner/Vejačka (SR) Subaru Impreza +5:16,0, 9. Bessenyey/Papp (H) Citroen C2 R2 Max +5:19,9, 10. Béreš sen./Klíma (SR) Audi Quattro +5:50,4.
Víťazi jednotlivých tried:
11: Béreš jr./Muller (SR) Škoda Fabia WRC
3: Csente/Lapdavský (SR) Subaru Impreza
5: Ollé/Budai (H) Suzuki Swift S1600
6: Bessenyey/Papp (H) Citroen C2 R2
8: Špavelko/Straka (SR) Renault Clio Ragnotti
9: Radó/Kovács (H) Honda Civic
F1: Konečný/Lejko (SR) Suzuki Swift
F3: Žeňuch/Bačinský (SR) Nissan Sunny
F4: Béreš sen./Klíma (SR) Audi Quattro
Absolútne poradie:
1. Béreš jr./Muller 43:28,7 min., 2. Bútor/Bacigál (H/SR) Peugeot 207 S2000 +31,7 s., 3. Kazár/Percze (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +45,4, 4. Asi/Pikó (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +45,9, 5. Grzyb/Hundla +48,0, 6. Herczig/Benics (H) Škoda Fabia S2000 +57,9, 7. Hadik/Juhász (H) Subaru Impreza +1:05,1 min., 8. Balogh/Holcer (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +1:17,5, 9. Drotár/Bánoci +1:29,7, 10. Kakuszi/Kakuszi (H) Ford Fiesta S2000 +1:38,3.