SME V RELY

Slováci súťažia na rely v Maďarsku. Najrýchlejší sú Béreš s Mullerom

Nový ročník majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach odštartoval v maďarskom Egeri. Prvý deň okorenila náročná trať, ale aj veľké zdržania. Najviac sa darí úradujúcim šampiónom - Bérešovi s Mullerom.

Jozef Béreš junior s Róbertom Mullerom a Škodou Fabia WRC.(Zdroj: Štefan Glovičko)

EGER. Náročná trať, ale aj veľké zdržania charakterizovali prvý diel seriálu majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach - DMACK Tyres RALLY 2011. Ten sa uskutočnil u našich južných susedov v Egeri. Organizátori pripravili trať s dĺžkou 246 kilometrov, z nich bezmála 90 km tvorilo šesť rýchlostných skúšok.

V jednej sekunde

Slovenskému štartovému poľu, ozdobenému niekoľkými špeciálmi kategórie WRC, v úvode udávala tempo zmiešaná slovensko-česká posádka Jaroslav Melichárek - Richard Lasevič v Mitsubishi Lancer WRC 05. So stratou rádovo v desatinách sekundy jej na chrbát dýchali Jozef Béreš junior s navigátorom Róbertom Mullerom a Škodou Fabia WRC.

Do bojov neplánovane zasiahla havária maďarskej dvojice Tóth/Tagai (Peugeot 207 S2000). Posádkam, ktoré museli kvôli nehode na trati spomaliť, bol pridelený náhradný čas. Takmer nik z našich s ním však nebol spokojný.

„Prvá skúška sa nám vydarila, šli sme do toho trochu rýchlejšie, zadarilo sa a vyhrali sme ju. Druhú sme mali tiež dobre rozbehnutú, nanešťastie nás spomalilo havarované auto. Test bol prerušený. Uvidíme... Ideme do servisu a pokračujeme ďalej,“ povedal Jaroslav Melichárek.

Ten v polovici prvého dňa viedol s 0,9-sekundovým náskokom pred dotierajúcim Bérešom jr. Priebežne tretí boli Poliaci Grzegorz Grzyb s Robertom Hundlom a ďalšou Fabiou WRC. „Je to ťažké. Nie som zvyknutý na toto auto, ale ideme. Uvidíme, čo bude ďalej.“ Poľský pilot už v tom čase za lídrom zaostával o 21 sekúnd.

Melichárka spomalil výlet i technika

O ďalších 1,5 sekundy horší súčet časov mali štvrtí Igor Drotár s Vladimírom Bánocim, sedlajúci špeciál Subaru Impreza WRC. „Išlo sa výborne, auto funguje krásne - zvykáme si. Mám dobrý pocit,“ zhodnotil Drotár.

Prvú päticu v polovici dňa uzatvárala favorizovaná česká posádka Václav Pech - Petr Uhel v produkčnom Mitsubishi Lancer Evo IX. Tej rýchle egerské trate evidentne celkom nevyhovovali. K ich strate na prvého Béreša vo výške 52,5 sekundy prispela aj desaťsekundová penalizácia za predčasný štart do úvodného meraného testu.

Do druhej polovice sobotného programu najlepšie vstúpil mladý Béreš. Jeho, v tej chvíli, najvážnejší súper Melichárek však zaznamenal problémy a stratil pol minúty. Odrazu tak mal vedúci Béreš relatívne pohodlný, 30-sekundový náskok na čele súťaže. Melichárek výrazne strácal aj v dvoch záverečných rýchlostných skúškach, aby napokon obsadil až štvrté miesto.

„Po dobrom vykročení a víťazstve v RS1 sme mali v druhej polovici dňa menšie problémy. Boli sme mimo trate a uvoľnila sa nám hadica od turba. Aj keď sme sa snažili ju upevniť, predsa len, auto nemalo výkon, aký sme potrebovali,“ uviedol sklamaný Jaroslav Melichárek.

Béreš prvý aj v absolútnom poradí

Pred Melichárka sa postupne dostal zrýchľujúci Drotár i s nastavením svojho auta nespokojný Grzyb. Béreš junior predviedol skvelý záver a najrýchlejším časom v poslednej RS dňa zavŕšil svoj víťazný hetrik. Na cieľovú rampu vyšiel ako suverénny víťaz prvého dielu slovenského šampionátu. Druhý Grzyb naň stratil 48 a tretí Drotár takmer 90 sekúnd.

„Do súťaže sme vstupovali s tým, že pokiaľ bude fungovať technika, môžeme dosiahnuť dobrý výsledok. Počas celého dňa sme mali menšie problémy, laborovali sme so spojkou, ale nakoniec všetko dobre dopadlo,“ povedal v cieli víťazný Jozef Béreš jr.

Reprezentanti košického tímu Styllex Motorsport majú veľkú šancu triumfovať aj v absolútnom hodnotení Start Autó Eger Rallye, kde spoločne bojujú účastníci slovenského a maďarského šampionátu.

Béreš jr. s Mullerom sú aktuálne na čele pred maďarsko-slovenskou posádkou Róbert Bútor - Igor Bacigál (Peugeot 207 S2000) a Miklósom Kazárom s Nándorom Perczem (Mitsubishi Lancer Evo IX). O víťazoch sa rozhodne zajtra.
Druhý deň Eger Rallye bude v rámci slovenského šampionátu hodnotený zvlášť.

Výsledky

Majstrovstvá Slovenska, DMACK Tyres RALLY 2011:

1. Béreš jr./Muller (SR) Škoda Fabia WRC 43:28,7 min., 2. Grzyb/Hundla (PL) Škoda Fabia WRC +48,0 s., 3. Drotár/Bánoci (CZ) Subaru Impreza S12B WRC +1:29,7 min., 4. Melichárek/Lasevič (SR/CZ) Mitsubishi Lancer WRC 05 +1:42,8, 5. Ollé/Budai (H) Suzuki Swift S1600 +3:54,9, 6. Szijj/Nyirfás (H) Renault Clio +5:08,8, 7. Csente/Lapdavský (SR) Subaru Impreza +5:11,9, 8. Mozner/Vejačka (SR) Subaru Impreza +5:16,0, 9. Bessenyey/Papp (H) Citroen C2 R2 Max +5:19,9, 10. Béreš sen./Klíma (SR) Audi Quattro +5:50,4.

Víťazi jednotlivých tried:

11: Béreš jr./Muller (SR) Škoda Fabia WRC
3: Csente/Lapdavský (SR) Subaru Impreza
5: Ollé/Budai (H) Suzuki Swift S1600
6: Bessenyey/Papp (H) Citroen C2 R2
8: Špavelko/Straka (SR) Renault Clio Ragnotti
9: Radó/Kovács (H) Honda Civic
F1: Konečný/Lejko (SR) Suzuki Swift
F3: Žeňuch/Bačinský (SR) Nissan Sunny
F4: Béreš sen./Klíma (SR) Audi Quattro

Absolútne poradie:

1. Béreš jr./Muller 43:28,7 min., 2. Bútor/Bacigál (H/SR) Peugeot 207 S2000 +31,7 s., 3. Kazár/Percze (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +45,4, 4. Asi/Pikó (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +45,9, 5. Grzyb/Hundla +48,0, 6. Herczig/Benics (H) Škoda Fabia S2000 +57,9, 7. Hadik/Juhász (H) Subaru Impreza +1:05,1 min., 8. Balogh/Holcer (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +1:17,5, 9. Drotár/Bánoci +1:29,7, 10. Kakuszi/Kakuszi (H) Ford Fiesta S2000 +1:38,3.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  4. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  7. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  10. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 23 639
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 8 203
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 986
  4. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 7 330
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 910
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 800
  7. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 2 272
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 2 246
  9. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 891
  10. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 823

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Laššáková jazdí zadarmo, Kiska za vlaky platí

Najvýhodnejšie podmienky cestovania majú sudcovia Ústavného súdu v Košiciach, nemusia platiť za vlaky ani autobusy.

TECH

Odhalili pôvod záhadného hobbita, z Afriky sa dostal ako prvý

Homo floresiensis mal malý mozog a veľké nohy.

DOMOV

Danko chce obmedziť strany, súperov neodradil

Z SNS nepovedali, či pravidlo bude platiť aj pre registrované strany.

KOMENTÁRE

Hnev, strach a frustrácia na zmenu nestačia

Nevyháňal migrantov, nestaval múry, nenadbiehal skroteným rasizmom,

Neprehliadnite tiež

Videotest: Najsilnejšou zbraňou Hondy Civic je podvozok

Nové motory dostali turbo. Civic navyše zaujme dizajnom, ktorý rozhodne nie je konzervatívny.

Honda Civic Type R s novým rekordom na Nürburgringu

Type R je najrýchlejší automobil s predným náhonom na legendárnom okruhu.

Autosalón Bratislava: Pozrite si zoznam premiér

Do Incheby príde viac značiek ako vlani.

BMW radu M si čoskoro s manuálnou prevodovkou nekúpite

Klasická manuálna, ako i dvojspojková prevodovka DTC budú minulosťou.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop