SME
Utorok, 31. január, 2023 | Meniny má Emil

Slováci súťažia na rely v Maďarsku. Najrýchlejší sú Béreš s Mullerom

Nový ročník majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach odštartoval v maďarskom Egeri. Prvý deň okorenila náročná trať, ale aj veľké zdržania. Najviac sa darí úradujúcim šampiónom - Bérešovi s Mullerom.

Jozef Béreš junior s Róbertom Mullerom a Škodou Fabia WRC.Jozef Béreš junior s Róbertom Mullerom a Škodou Fabia WRC. (Zdroj: Štefan Glovičko)

EGER. Náročná trať, ale aj veľké zdržania charakterizovali prvý diel seriálu majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach - DMACK Tyres RALLY 2011. Ten sa uskutočnil u našich južných susedov v Egeri. Organizátori pripravili trať s dĺžkou 246 kilometrov, z nich bezmála 90 km tvorilo šesť rýchlostných skúšok.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V jednej sekunde

Slovenskému štartovému poľu, ozdobenému niekoľkými špeciálmi kategórie WRC, v úvode udávala tempo zmiešaná slovensko-česká posádka Jaroslav Melichárek - Richard Lasevič v Mitsubishi Lancer WRC 05. So stratou rádovo v desatinách sekundy jej na chrbát dýchali Jozef Béreš junior s navigátorom Róbertom Mullerom a Škodou Fabia WRC.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Do bojov neplánovane zasiahla havária maďarskej dvojice Tóth/Tagai (Peugeot 207 S2000). Posádkam, ktoré museli kvôli nehode na trati spomaliť, bol pridelený náhradný čas. Takmer nik z našich s ním však nebol spokojný.

„Prvá skúška sa nám vydarila, šli sme do toho trochu rýchlejšie, zadarilo sa a vyhrali sme ju. Druhú sme mali tiež dobre rozbehnutú, nanešťastie nás spomalilo havarované auto. Test bol prerušený. Uvidíme... Ideme do servisu a pokračujeme ďalej,“ povedal Jaroslav Melichárek.

Ten v polovici prvého dňa viedol s 0,9-sekundovým náskokom pred dotierajúcim Bérešom jr. Priebežne tretí boli Poliaci Grzegorz Grzyb s Robertom Hundlom a ďalšou Fabiou WRC. „Je to ťažké. Nie som zvyknutý na toto auto, ale ideme. Uvidíme, čo bude ďalej.“ Poľský pilot už v tom čase za lídrom zaostával o 21 sekúnd.

SkryťVypnúť reklamu

Melichárka spomalil výlet i technika

O ďalších 1,5 sekundy horší súčet časov mali štvrtí Igor Drotár s Vladimírom Bánocim, sedlajúci špeciál Subaru Impreza WRC. „Išlo sa výborne, auto funguje krásne - zvykáme si. Mám dobrý pocit,“ zhodnotil Drotár.

Prvú päticu v polovici dňa uzatvárala favorizovaná česká posádka Václav Pech - Petr Uhel v produkčnom Mitsubishi Lancer Evo IX. Tej rýchle egerské trate evidentne celkom nevyhovovali. K ich strate na prvého Béreša vo výške 52,5 sekundy prispela aj desaťsekundová penalizácia za predčasný štart do úvodného meraného testu.

Do druhej polovice sobotného programu najlepšie vstúpil mladý Béreš. Jeho, v tej chvíli, najvážnejší súper Melichárek však zaznamenal problémy a stratil pol minúty. Odrazu tak mal vedúci Béreš relatívne pohodlný, 30-sekundový náskok na čele súťaže. Melichárek výrazne strácal aj v dvoch záverečných rýchlostných skúškach, aby napokon obsadil až štvrté miesto.

SkryťVypnúť reklamu

„Po dobrom vykročení a víťazstve v RS1 sme mali v druhej polovici dňa menšie problémy. Boli sme mimo trate a uvoľnila sa nám hadica od turba. Aj keď sme sa snažili ju upevniť, predsa len, auto nemalo výkon, aký sme potrebovali,“ uviedol sklamaný Jaroslav Melichárek.

Béreš prvý aj v absolútnom poradí

Pred Melichárka sa postupne dostal zrýchľujúci Drotár i s nastavením svojho auta nespokojný Grzyb. Béreš junior predviedol skvelý záver a najrýchlejším časom v poslednej RS dňa zavŕšil svoj víťazný hetrik. Na cieľovú rampu vyšiel ako suverénny víťaz prvého dielu slovenského šampionátu. Druhý Grzyb naň stratil 48 a tretí Drotár takmer 90 sekúnd.

„Do súťaže sme vstupovali s tým, že pokiaľ bude fungovať technika, môžeme dosiahnuť dobrý výsledok. Počas celého dňa sme mali menšie problémy, laborovali sme so spojkou, ale nakoniec všetko dobre dopadlo,“ povedal v cieli víťazný Jozef Béreš jr.

SkryťVypnúť reklamu

Reprezentanti košického tímu Styllex Motorsport majú veľkú šancu triumfovať aj v absolútnom hodnotení Start Autó Eger Rallye, kde spoločne bojujú účastníci slovenského a maďarského šampionátu.

Béreš jr. s Mullerom sú aktuálne na čele pred maďarsko-slovenskou posádkou Róbert Bútor - Igor Bacigál (Peugeot 207 S2000) a Miklósom Kazárom s Nándorom Perczem (Mitsubishi Lancer Evo IX). O víťazoch sa rozhodne zajtra.
Druhý deň Eger Rallye bude v rámci slovenského šampionátu hodnotený zvlášť.

Výsledky

Majstrovstvá Slovenska, DMACK Tyres RALLY 2011:

1. Béreš jr./Muller (SR) Škoda Fabia WRC 43:28,7 min., 2. Grzyb/Hundla (PL) Škoda Fabia WRC +48,0 s., 3. Drotár/Bánoci (CZ) Subaru Impreza S12B WRC +1:29,7 min., 4. Melichárek/Lasevič (SR/CZ) Mitsubishi Lancer WRC 05 +1:42,8, 5. Ollé/Budai (H) Suzuki Swift S1600 +3:54,9, 6. Szijj/Nyirfás (H) Renault Clio +5:08,8, 7. Csente/Lapdavský (SR) Subaru Impreza +5:11,9, 8. Mozner/Vejačka (SR) Subaru Impreza +5:16,0, 9. Bessenyey/Papp (H) Citroen C2 R2 Max +5:19,9, 10. Béreš sen./Klíma (SR) Audi Quattro +5:50,4.

SkryťVypnúť reklamu

Víťazi jednotlivých tried:

11: Béreš jr./Muller (SR) Škoda Fabia WRC
3: Csente/Lapdavský (SR) Subaru Impreza
5: Ollé/Budai (H) Suzuki Swift S1600
6: Bessenyey/Papp (H) Citroen C2 R2
8: Špavelko/Straka (SR) Renault Clio Ragnotti
9: Radó/Kovács (H) Honda Civic
F1: Konečný/Lejko (SR) Suzuki Swift
F3: Žeňuch/Bačinský (SR) Nissan Sunny
F4: Béreš sen./Klíma (SR) Audi Quattro

Absolútne poradie:

1. Béreš jr./Muller 43:28,7 min., 2. Bútor/Bacigál (H/SR) Peugeot 207 S2000 +31,7 s., 3. Kazár/Percze (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +45,4, 4. Asi/Pikó (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +45,9, 5. Grzyb/Hundla +48,0, 6. Herczig/Benics (H) Škoda Fabia S2000 +57,9, 7. Hadik/Juhász (H) Subaru Impreza +1:05,1 min., 8. Balogh/Holcer (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +1:17,5, 9. Drotár/Bánoci +1:29,7, 10. Kakuszi/Kakuszi (H) Ford Fiesta S2000 +1:38,3.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  2. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  3. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Svalovice sa netreba obávať
  6. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  7. Study program MANAGEMENT in English language
  8. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 410
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 748
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 151
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 034
  5. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 615
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 587
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 494
  8. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 798
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Eduard Heger.

V názve OĽaNO už Budajova Zmena zdola nie je.


8 h

Ruská odnož banky poskytuje úľavy vojakom zapojeným do vojnovej agresie.


12 h
Vyhrotená kampaň Babišovi k víťazstvu v prezidentských voľbách nepomohla.

Babišova kampaň prekročila hranice etiky.


8 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Je vôbec možné pospájať slovenský politický bordel?


a 2 ďalší 4 h

Neprehliadnite tiež

Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


10 h
Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Ako to dopadne na Ukrajine ?
  2. Jano Kováčik: Nové hlavné mestá vznikajú aj v 21. storočí
  3. Tupou Ceruzou: Tanky pre Ukrajinu
  4. Lubo Repka: Dostali sa plavebné spoločnosti z krízy?
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Liptovské Matiašovce
  6. Roman Kebísek: Ostrolúcka písala o Štúrovi ako orlovi a o sebe ako lastovičke
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca.
  8. Alexander Hričko: Odevy Uhorska v období raného novoveku
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 22 006
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 14 161
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 7 888
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 669
  5. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 359
  6. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 3 916
  7. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 835
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 737
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu