SME V RELY

Slováci súťažia na rely v Maďarsku. Najrýchlejší sú Béreš s Mullerom

Nový ročník majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach odštartoval v maďarskom Egeri. Prvý deň okorenila náročná trať, ale aj veľké zdržania. Najviac sa darí úradujúcim šampiónom - Bérešovi s Mullerom.

Jozef Béreš junior s Róbertom Mullerom a Škodou Fabia WRC.(Zdroj: Štefan Glovičko)

EGER. Náročná trať, ale aj veľké zdržania charakterizovali prvý diel seriálu majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach - DMACK Tyres RALLY 2011. Ten sa uskutočnil u našich južných susedov v Egeri. Organizátori pripravili trať s dĺžkou 246 kilometrov, z nich bezmála 90 km tvorilo šesť rýchlostných skúšok.

V jednej sekunde

Slovenskému štartovému poľu, ozdobenému niekoľkými špeciálmi kategórie WRC, v úvode udávala tempo zmiešaná slovensko-česká posádka Jaroslav Melichárek - Richard Lasevič v Mitsubishi Lancer WRC 05. So stratou rádovo v desatinách sekundy jej na chrbát dýchali Jozef Béreš junior s navigátorom Róbertom Mullerom a Škodou Fabia WRC.

Do bojov neplánovane zasiahla havária maďarskej dvojice Tóth/Tagai (Peugeot 207 S2000). Posádkam, ktoré museli kvôli nehode na trati spomaliť, bol pridelený náhradný čas. Takmer nik z našich s ním však nebol spokojný.

„Prvá skúška sa nám vydarila, šli sme do toho trochu rýchlejšie, zadarilo sa a vyhrali sme ju. Druhú sme mali tiež dobre rozbehnutú, nanešťastie nás spomalilo havarované auto. Test bol prerušený. Uvidíme... Ideme do servisu a pokračujeme ďalej,“ povedal Jaroslav Melichárek.

Ten v polovici prvého dňa viedol s 0,9-sekundovým náskokom pred dotierajúcim Bérešom jr. Priebežne tretí boli Poliaci Grzegorz Grzyb s Robertom Hundlom a ďalšou Fabiou WRC. „Je to ťažké. Nie som zvyknutý na toto auto, ale ideme. Uvidíme, čo bude ďalej.“ Poľský pilot už v tom čase za lídrom zaostával o 21 sekúnd.

Melichárka spomalil výlet i technika

O ďalších 1,5 sekundy horší súčet časov mali štvrtí Igor Drotár s Vladimírom Bánocim, sedlajúci špeciál Subaru Impreza WRC. „Išlo sa výborne, auto funguje krásne - zvykáme si. Mám dobrý pocit,“ zhodnotil Drotár.

Prvú päticu v polovici dňa uzatvárala favorizovaná česká posádka Václav Pech - Petr Uhel v produkčnom Mitsubishi Lancer Evo IX. Tej rýchle egerské trate evidentne celkom nevyhovovali. K ich strate na prvého Béreša vo výške 52,5 sekundy prispela aj desaťsekundová penalizácia za predčasný štart do úvodného meraného testu.

Do druhej polovice sobotného programu najlepšie vstúpil mladý Béreš. Jeho, v tej chvíli, najvážnejší súper Melichárek však zaznamenal problémy a stratil pol minúty. Odrazu tak mal vedúci Béreš relatívne pohodlný, 30-sekundový náskok na čele súťaže. Melichárek výrazne strácal aj v dvoch záverečných rýchlostných skúškach, aby napokon obsadil až štvrté miesto.

„Po dobrom vykročení a víťazstve v RS1 sme mali v druhej polovici dňa menšie problémy. Boli sme mimo trate a uvoľnila sa nám hadica od turba. Aj keď sme sa snažili ju upevniť, predsa len, auto nemalo výkon, aký sme potrebovali,“ uviedol sklamaný Jaroslav Melichárek.

Béreš prvý aj v absolútnom poradí

Pred Melichárka sa postupne dostal zrýchľujúci Drotár i s nastavením svojho auta nespokojný Grzyb. Béreš junior predviedol skvelý záver a najrýchlejším časom v poslednej RS dňa zavŕšil svoj víťazný hetrik. Na cieľovú rampu vyšiel ako suverénny víťaz prvého dielu slovenského šampionátu. Druhý Grzyb naň stratil 48 a tretí Drotár takmer 90 sekúnd.

„Do súťaže sme vstupovali s tým, že pokiaľ bude fungovať technika, môžeme dosiahnuť dobrý výsledok. Počas celého dňa sme mali menšie problémy, laborovali sme so spojkou, ale nakoniec všetko dobre dopadlo,“ povedal v cieli víťazný Jozef Béreš jr.

Reprezentanti košického tímu Styllex Motorsport majú veľkú šancu triumfovať aj v absolútnom hodnotení Start Autó Eger Rallye, kde spoločne bojujú účastníci slovenského a maďarského šampionátu.

Béreš jr. s Mullerom sú aktuálne na čele pred maďarsko-slovenskou posádkou Róbert Bútor - Igor Bacigál (Peugeot 207 S2000) a Miklósom Kazárom s Nándorom Perczem (Mitsubishi Lancer Evo IX). O víťazoch sa rozhodne zajtra.
Druhý deň Eger Rallye bude v rámci slovenského šampionátu hodnotený zvlášť.

Výsledky

Majstrovstvá Slovenska, DMACK Tyres RALLY 2011:

1. Béreš jr./Muller (SR) Škoda Fabia WRC 43:28,7 min., 2. Grzyb/Hundla (PL) Škoda Fabia WRC +48,0 s., 3. Drotár/Bánoci (CZ) Subaru Impreza S12B WRC +1:29,7 min., 4. Melichárek/Lasevič (SR/CZ) Mitsubishi Lancer WRC 05 +1:42,8, 5. Ollé/Budai (H) Suzuki Swift S1600 +3:54,9, 6. Szijj/Nyirfás (H) Renault Clio +5:08,8, 7. Csente/Lapdavský (SR) Subaru Impreza +5:11,9, 8. Mozner/Vejačka (SR) Subaru Impreza +5:16,0, 9. Bessenyey/Papp (H) Citroen C2 R2 Max +5:19,9, 10. Béreš sen./Klíma (SR) Audi Quattro +5:50,4.

Víťazi jednotlivých tried:

11: Béreš jr./Muller (SR) Škoda Fabia WRC
3: Csente/Lapdavský (SR) Subaru Impreza
5: Ollé/Budai (H) Suzuki Swift S1600
6: Bessenyey/Papp (H) Citroen C2 R2
8: Špavelko/Straka (SR) Renault Clio Ragnotti
9: Radó/Kovács (H) Honda Civic
F1: Konečný/Lejko (SR) Suzuki Swift
F3: Žeňuch/Bačinský (SR) Nissan Sunny
F4: Béreš sen./Klíma (SR) Audi Quattro

Absolútne poradie:

1. Béreš jr./Muller 43:28,7 min., 2. Bútor/Bacigál (H/SR) Peugeot 207 S2000 +31,7 s., 3. Kazár/Percze (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +45,4, 4. Asi/Pikó (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +45,9, 5. Grzyb/Hundla +48,0, 6. Herczig/Benics (H) Škoda Fabia S2000 +57,9, 7. Hadik/Juhász (H) Subaru Impreza +1:05,1 min., 8. Balogh/Holcer (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +1:17,5, 9. Drotár/Bánoci +1:29,7, 10. Kakuszi/Kakuszi (H) Ford Fiesta S2000 +1:38,3.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  3. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  4. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  7. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  8. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 218
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 478
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 240
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 195
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 084
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 117
  7. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 065
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 993
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 484
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 363

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

KOMENTÁRE

Máme na viac, než zborovičkovaní bliakať Slovenskoooo

Slovensko má potenciál byť jednou z najlepších krajín sveta. Čo sme pre to urobili, aby sa ňou stalo?

DOMOV

Právnik z Via Iuris: Sudcovia vyslali prekvapivý signál

Vo voľbách neuspeli kandidáti reformného združenia.

DOMOV

Lunter: Strava pomohla matke z rakoviny, no šarlatánov neuznávam

Kandidát na župana šarlatánov neuznáva.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen na stretnutí fanúšikov GTI predviedol práce svojich učňov

Už desať rokov Volkswagen pravidelne ukazuje svetu projekty svojich mladých učňov.

Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu?

S Atkinsonovým cyklom sa v dnešných motoroch stretávame čoraz častejšie.