SME V RELY

Rely Eger ovládol Béreš navigovaný Mullerom

Spanilá jazda Jozefa Béreša juniora s Róbertom Mullerom v Škode Fabia WRC a tesné súboje za nimi charakterizovali druhý diel seriálu majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach.

(Zdroj: Štefan Glovičko)

EGER. Spanilá jazda Jozefa Béreša juniora s Róbertom Mullerom v Škode Fabia WRC a tesné súboje za nimi charakterizovali druhý diel seriálu DMACK Tyres RALLY 2011, majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach. Organizátori Start Autó Eger Rallye tentoraz pripravili trať dlhú takmer 201 kilometrov, z nich 73,6 km tvorilo päť rýchlostných skúšok.

Suverénni, napriek problémom

Prvý i druhý nedeľný meraný test mali spoločných víťazov - Béreša s Mullerom, hoci ani oni nimi neprešli ako nôž maslom. „Na prvej skúške sme išli opatrne a bolo to celkom dobré. Záverečné tri-štyri kilometre druhej RS sme absolvovali na defekte,“ povedal debraďský jazdec.

Úradujúci slovenský šampión sa však drobnými problémami nenechal vyviesť z miery a pokračoval v nasadenom tempe. Po najrýchlejších časoch v ostatných troch meraných úsekoch, mohol spolu s Róbertom Mullerom na cieľovej rampe oslavovať víťazstvo systémom štart-cieľ.

„Chceli sme úspešne vykročiť do sezóny a získať čo najviac bodov do slovenského šampionátu. Podarilo sa nám to a sme radi, ale nebolo to vôbec ľahké. Miestne skúšky sú rýchle, preto sme volili Fabiu WRC. V prvý deň nás trocha trápila, ale nakoniec všetko dobre dopadlo. Víťazstvo v tejto súťaži nás potešilo, no viac oba dobré výsledky v rámci slovenského majstráku,“ pochvaľoval si J. Béreš jr.

Drotára vyradila technika

Podobne ako Béreš s Mullerom na čele, rovnako pevne sa na druhej pozícii usadili Poliaci Grzegorz Grzyb a Robert Hundla, sedlajúci ďalšiu Fabiu WRC. „Sme spokojní. Potreboval by som s týmto autom najazdiť viac kilometrov, aby som si mohol trúfnuť na prvé miesto,“ konštatoval spokojný Grzyb.

O bronz zvádzali boj dvojice Jaroslav Melichárek/Richard Lasevič v Mitsubishi Lancer WRC 05 a Igor Drotár/Vladimír Bánoci so Subaru Impreza WRC. Tesné naťahovanie sa o sekundy ukončila až plánovaná štvorhodinová prestávka v servisnej zóne, po druhej nedeľnej rýchlostnej skúške.

Drotárove Subaru pri výjazde zo servisu nechcelo naštartovať. Mechanici ho síce oživili, no v preskupení auto definitívne odmietlo poslušnosť. Prešovská dvojica tak nadviazala na smolnú vlaňajšiu sezónu. Hoci Melichárek laboroval s nastavením podvozka svojho Mitsubishi, tretiu priečku si bez problémov udržal.

Csente, alebo Mozner?

Za Melichárkom to však iskrilo. Na zemiakovú medailu mali do posledných metrov zálusk Radovan Mozner s Petrom Vejačkom, ktorí sa spoločne v kokpite súťažného auta objavili po štvorročnej prestávke. Súperom im bol Mário Csente s novým produkčným Subaru i s novým spolujazdcom, Júliusom Lapdavským.

„Myslím, že sme išli dosť rýchlo,“ povedal Csenteho nový navigátor. „Súťaž sme si mimoriadne užili, ale Mário bol lepší,“ kontroval Mozner. Napokon to bol práve on, kto sa tešil zo štvrtej priečky v celkovom poradí. Piaty Csente za ním v nedeľu zaostal o 1,3 sekundy, ale v súčte časov z oboch dní získali pohár za triumf v triede 3 Csente s Lapdavským.

Béreš jr. absolútnym víťazom

Start Autó Eger Rallye v nedeľu v rámci absolútneho poradia pokračovala druhým súťažným dňom. V pozícii priebežných lídrov doň vstúpili naši Béreš jr. s Mullerom. Tí - aj vďaka technike WRC - dokázali čeliť maďarským konkurentom a do kolónky úspechov si pripísali aj prvenstvo v absolútnom poradí. Druhú priečku v egerskej rely obsadila maďarsko-slovenská dvojica Róbert Bútor/Igor Bacigál (Peugeot 207 S2000) a tretiu Asi so Zsuzsou Pikó.

Výsledky

Majstrovstvá Slovenska, DMACK Tyres RALLY 2011:

1. Béreš/Muller (SR) Škoda Fabia WRC 36:05,5 min., 2. Grzyb/Hundla (PL) Škoda Fabia WRC +20,3, s., 3. Melichárek/Lasevič (SR/CZ) Mitsubishi Lancer WRC05 +37,4, 4. Mozner/Vejačka (SR) Subaru Impreza +3:24,7 min., 5. Csente/Lapdavský (SR) Subaru Impreza +3:26,0, 6. Bessenyey/Papp (H) Citroen C2 R2 Max +3:48,2, 7. Sźijj/Nyirfás (H) Renault Clio +3:51,0, 8. Baracskai/Lovász (H) Citroen C2 R2 Max +3:53,4, 9. Nagy/Zámečník (SR/CZ) Citroen C2 R2 Max +4:20,5, 10. Béreš sen./Klíma (SR) Audi Quattro +4:25,0.

Víťazi jednotlivých tried:

11: Béreš/Muller (SR) Škoda Fabia WRC
3: Mozner/Vejačka (SR) Subaru Impreza
5: Szijj/Nyirfás (H) Renault Clio
6: Bessenyey/Papp (H) Citroen C2 R2
8: Jurečka/Balla (SR) Renault Clio RS
9: Radó/Kovács (H) Honda Civic
F1: Konečný/Lejko (SR) Suzuki Swift
F3: Žeňuch/Bačinský (SR) Nissan Sunny
F4: Béreš sen./Klíma (SR) Audi Quattro


Absolútne poradie Start Autó Eger Rallye:

1. Béreš/Muller 1:19:34,2 h., 2. Bútor/Bacigál (H/SR) Peugeot 207 S2000 +42,1 s., 3. Asi/Pikó (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +54,3, 4. Grzyb/Hundla +1:08,3 min., 5. Kazár/Percze (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +1:21,4, 6. Herczig/Benics (H) Škoda Fabia S2000 +1:44,1, 7. Hadik/Juhász (H) Subaru Impreza +2:18,3, 8. Melichárek/Lasevič +2:20,2, 9. Kakuszi/Kakuszi (H) Ford Fiesta S2000 +2:33,5, 10. Botka/Szenner (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +3:28,7.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Od septembra opäť po starom
  2. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  3. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  4. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  8. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  4. Študenti stredných a vysokých škôl môžu získať na účet 1000€
  5. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  6. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  7. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  8. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  9. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  10. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 246
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 3 378
  3. Ako sme jazdili v socializme 1 856
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 783
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 478
  6. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 329
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 260
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 250
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 177
  10. Leto nekončí! 853

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gašpar prikryl Kočnerovho vyšetrovateľa

Policajný prezident tvrdil, že požiadal prokurátora o správu, aby mohol proti vyšetrovateľovi zakročiť. Prokuratúra takú žiadosť nedostala.

KOMENTÁRE

Ficov zásadný prelom. Alebo ani nie

Sme na priesečníku, keď Ficov prospech a prospech krajiny, sa pretínajú.

SVET

V jadre Únie už sme, je na Ficovi, čo ďalej

Slovensko začína v regióne viesť debatu o budúcnosti EÚ.

Neprehliadnite tiež

Čínska automobilka chce kúpiť americký Jeep

Great Wall má ambíciu byť najváčším výrobcom SUV na svete.

Nové BMW M5 si ako prví vyskúšajú fanúšikovia počítačových hier

Pribudol pohon všetkých kolies a výkon 600 koní.

Aké realistické sú plány zakázať autá na benzín a naftu?

Termíny sú zatiaľ orientačné ale dôležité.

Dopravná hádanka: Máte, alebo nemáte pustiť túto električku?

Vypnuté semafory môžu spôsobiť problémy.