SME V RELY

Rely Eger ovládol Béreš navigovaný Mullerom

Spanilá jazda Jozefa Béreša juniora s Róbertom Mullerom v Škode Fabia WRC a tesné súboje za nimi charakterizovali druhý diel seriálu majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach.

(Zdroj: Štefan Glovičko)

EGER. Spanilá jazda Jozefa Béreša juniora s Róbertom Mullerom v Škode Fabia WRC a tesné súboje za nimi charakterizovali druhý diel seriálu DMACK Tyres RALLY 2011, majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach. Organizátori Start Autó Eger Rallye tentoraz pripravili trať dlhú takmer 201 kilometrov, z nich 73,6 km tvorilo päť rýchlostných skúšok.

Suverénni, napriek problémom

Prvý i druhý nedeľný meraný test mali spoločných víťazov - Béreša s Mullerom, hoci ani oni nimi neprešli ako nôž maslom. „Na prvej skúške sme išli opatrne a bolo to celkom dobré. Záverečné tri-štyri kilometre druhej RS sme absolvovali na defekte,“ povedal debraďský jazdec.

Úradujúci slovenský šampión sa však drobnými problémami nenechal vyviesť z miery a pokračoval v nasadenom tempe. Po najrýchlejších časoch v ostatných troch meraných úsekoch, mohol spolu s Róbertom Mullerom na cieľovej rampe oslavovať víťazstvo systémom štart-cieľ.

„Chceli sme úspešne vykročiť do sezóny a získať čo najviac bodov do slovenského šampionátu. Podarilo sa nám to a sme radi, ale nebolo to vôbec ľahké. Miestne skúšky sú rýchle, preto sme volili Fabiu WRC. V prvý deň nás trocha trápila, ale nakoniec všetko dobre dopadlo. Víťazstvo v tejto súťaži nás potešilo, no viac oba dobré výsledky v rámci slovenského majstráku,“ pochvaľoval si J. Béreš jr.

Drotára vyradila technika

Podobne ako Béreš s Mullerom na čele, rovnako pevne sa na druhej pozícii usadili Poliaci Grzegorz Grzyb a Robert Hundla, sedlajúci ďalšiu Fabiu WRC. „Sme spokojní. Potreboval by som s týmto autom najazdiť viac kilometrov, aby som si mohol trúfnuť na prvé miesto,“ konštatoval spokojný Grzyb.

O bronz zvádzali boj dvojice Jaroslav Melichárek/Richard Lasevič v Mitsubishi Lancer WRC 05 a Igor Drotár/Vladimír Bánoci so Subaru Impreza WRC. Tesné naťahovanie sa o sekundy ukončila až plánovaná štvorhodinová prestávka v servisnej zóne, po druhej nedeľnej rýchlostnej skúške.

Drotárove Subaru pri výjazde zo servisu nechcelo naštartovať. Mechanici ho síce oživili, no v preskupení auto definitívne odmietlo poslušnosť. Prešovská dvojica tak nadviazala na smolnú vlaňajšiu sezónu. Hoci Melichárek laboroval s nastavením podvozka svojho Mitsubishi, tretiu priečku si bez problémov udržal.

Csente, alebo Mozner?

Za Melichárkom to však iskrilo. Na zemiakovú medailu mali do posledných metrov zálusk Radovan Mozner s Petrom Vejačkom, ktorí sa spoločne v kokpite súťažného auta objavili po štvorročnej prestávke. Súperom im bol Mário Csente s novým produkčným Subaru i s novým spolujazdcom, Júliusom Lapdavským.

„Myslím, že sme išli dosť rýchlo,“ povedal Csenteho nový navigátor. „Súťaž sme si mimoriadne užili, ale Mário bol lepší,“ kontroval Mozner. Napokon to bol práve on, kto sa tešil zo štvrtej priečky v celkovom poradí. Piaty Csente za ním v nedeľu zaostal o 1,3 sekundy, ale v súčte časov z oboch dní získali pohár za triumf v triede 3 Csente s Lapdavským.

Béreš jr. absolútnym víťazom

Start Autó Eger Rallye v nedeľu v rámci absolútneho poradia pokračovala druhým súťažným dňom. V pozícii priebežných lídrov doň vstúpili naši Béreš jr. s Mullerom. Tí - aj vďaka technike WRC - dokázali čeliť maďarským konkurentom a do kolónky úspechov si pripísali aj prvenstvo v absolútnom poradí. Druhú priečku v egerskej rely obsadila maďarsko-slovenská dvojica Róbert Bútor/Igor Bacigál (Peugeot 207 S2000) a tretiu Asi so Zsuzsou Pikó.

Výsledky

Majstrovstvá Slovenska, DMACK Tyres RALLY 2011:

1. Béreš/Muller (SR) Škoda Fabia WRC 36:05,5 min., 2. Grzyb/Hundla (PL) Škoda Fabia WRC +20,3, s., 3. Melichárek/Lasevič (SR/CZ) Mitsubishi Lancer WRC05 +37,4, 4. Mozner/Vejačka (SR) Subaru Impreza +3:24,7 min., 5. Csente/Lapdavský (SR) Subaru Impreza +3:26,0, 6. Bessenyey/Papp (H) Citroen C2 R2 Max +3:48,2, 7. Sźijj/Nyirfás (H) Renault Clio +3:51,0, 8. Baracskai/Lovász (H) Citroen C2 R2 Max +3:53,4, 9. Nagy/Zámečník (SR/CZ) Citroen C2 R2 Max +4:20,5, 10. Béreš sen./Klíma (SR) Audi Quattro +4:25,0.

Víťazi jednotlivých tried:

11: Béreš/Muller (SR) Škoda Fabia WRC
3: Mozner/Vejačka (SR) Subaru Impreza
5: Szijj/Nyirfás (H) Renault Clio
6: Bessenyey/Papp (H) Citroen C2 R2
8: Jurečka/Balla (SR) Renault Clio RS
9: Radó/Kovács (H) Honda Civic
F1: Konečný/Lejko (SR) Suzuki Swift
F3: Žeňuch/Bačinský (SR) Nissan Sunny
F4: Béreš sen./Klíma (SR) Audi Quattro


Absolútne poradie Start Autó Eger Rallye:

1. Béreš/Muller 1:19:34,2 h., 2. Bútor/Bacigál (H/SR) Peugeot 207 S2000 +42,1 s., 3. Asi/Pikó (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +54,3, 4. Grzyb/Hundla +1:08,3 min., 5. Kazár/Percze (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +1:21,4, 6. Herczig/Benics (H) Škoda Fabia S2000 +1:44,1, 7. Hadik/Juhász (H) Subaru Impreza +2:18,3, 8. Melichárek/Lasevič +2:20,2, 9. Kakuszi/Kakuszi (H) Ford Fiesta S2000 +2:33,5, 10. Botka/Szenner (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +3:28,7.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  3. Cíťte sa v priestore príjemne
  4. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  7. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  9. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  10. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 659
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 741
  3. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 677
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 588
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 167
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 021
  7. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 2 920
  8. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 2 148
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 007
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 990

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Čudne rozdelené peniaze siahajú ku Kaliňákovmu známemu

Spoločnosť Highchem s pätnástimi zamestnancami a vyše miliónovými tržbami nemá podľa hodnotenia dostatočné odborné kapacity.

DOMOV

Sieť čelí exekúciám, dlžoby nespláca ani SDKÚ

Sieť nezaplatila vyše 500-tisíc eur, pre ktoré ju naháňajú exekútori.

Neprehliadnite tiež

Peugeot 301 je lacný sedan, za ktorý sa nemusíte hanbiť (test)

Facelift mu dodal eleganciu a trochu luxusu.

Prečo rôzne značky predávajú to isté auto?

Niektoré autá sa predávajú pod rôznymi značkami v rôznych krajinách, niektoré môžeme vidieť s rozdielnym logom výrobcu aj u nás.

Mercedes spúšťa systém, s ktorým vystúpite z auta a ono sa odparkuje

Hľadanie parkovacieho miesta sa stane minulosťou.

Šéf Dacie prezradil, aká bude budúcnosť automobilky

S väčšími ani menšími Daciami sa už nepočíta.