SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky
SME V RELY

Rely Eger ovládol Béreš navigovaný Mullerom

Spanilá jazda Jozefa Béreša juniora s Róbertom Mullerom v Škode Fabia WRC a tesné súboje za nimi charakterizovali druhý diel seriálu majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach.

(Zdroj: Štefan Glovičko)

EGER. Spanilá jazda Jozefa Béreša juniora s Róbertom Mullerom v Škode Fabia WRC a tesné súboje za nimi charakterizovali druhý diel seriálu DMACK Tyres RALLY 2011, majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach. Organizátori Start Autó Eger Rallye tentoraz pripravili trať dlhú takmer 201 kilometrov, z nich 73,6 km tvorilo päť rýchlostných skúšok.

Suverénni, napriek problémom

Prvý i druhý nedeľný meraný test mali spoločných víťazov - Béreša s Mullerom, hoci ani oni nimi neprešli ako nôž maslom. „Na prvej skúške sme išli opatrne a bolo to celkom dobré. Záverečné tri-štyri kilometre druhej RS sme absolvovali na defekte,“ povedal debraďský jazdec.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Úradujúci slovenský šampión sa však drobnými problémami nenechal vyviesť z miery a pokračoval v nasadenom tempe. Po najrýchlejších časoch v ostatných troch meraných úsekoch, mohol spolu s Róbertom Mullerom na cieľovej rampe oslavovať víťazstvo systémom štart-cieľ.

„Chceli sme úspešne vykročiť do sezóny a získať čo najviac bodov do slovenského šampionátu. Podarilo sa nám to a sme radi, ale nebolo to vôbec ľahké. Miestne skúšky sú rýchle, preto sme volili Fabiu WRC. V prvý deň nás trocha trápila, ale nakoniec všetko dobre dopadlo. Víťazstvo v tejto súťaži nás potešilo, no viac oba dobré výsledky v rámci slovenského majstráku,“ pochvaľoval si J. Béreš jr.

Drotára vyradila technika

Podobne ako Béreš s Mullerom na čele, rovnako pevne sa na druhej pozícii usadili Poliaci Grzegorz Grzyb a Robert Hundla, sedlajúci ďalšiu Fabiu WRC. „Sme spokojní. Potreboval by som s týmto autom najazdiť viac kilometrov, aby som si mohol trúfnuť na prvé miesto,“ konštatoval spokojný Grzyb.

Skryť Vypnúť reklamu

O bronz zvádzali boj dvojice Jaroslav Melichárek/Richard Lasevič v Mitsubishi Lancer WRC 05 a Igor Drotár/Vladimír Bánoci so Subaru Impreza WRC. Tesné naťahovanie sa o sekundy ukončila až plánovaná štvorhodinová prestávka v servisnej zóne, po druhej nedeľnej rýchlostnej skúške.

Drotárove Subaru pri výjazde zo servisu nechcelo naštartovať. Mechanici ho síce oživili, no v preskupení auto definitívne odmietlo poslušnosť. Prešovská dvojica tak nadviazala na smolnú vlaňajšiu sezónu. Hoci Melichárek laboroval s nastavením podvozka svojho Mitsubishi, tretiu priečku si bez problémov udržal.

Csente, alebo Mozner?

Za Melichárkom to však iskrilo. Na zemiakovú medailu mali do posledných metrov zálusk Radovan Mozner s Petrom Vejačkom, ktorí sa spoločne v kokpite súťažného auta objavili po štvorročnej prestávke. Súperom im bol Mário Csente s novým produkčným Subaru i s novým spolujazdcom, Júliusom Lapdavským.

Skryť Vypnúť reklamu

„Myslím, že sme išli dosť rýchlo,“ povedal Csenteho nový navigátor. „Súťaž sme si mimoriadne užili, ale Mário bol lepší,“ kontroval Mozner. Napokon to bol práve on, kto sa tešil zo štvrtej priečky v celkovom poradí. Piaty Csente za ním v nedeľu zaostal o 1,3 sekundy, ale v súčte časov z oboch dní získali pohár za triumf v triede 3 Csente s Lapdavským.

Béreš jr. absolútnym víťazom

Start Autó Eger Rallye v nedeľu v rámci absolútneho poradia pokračovala druhým súťažným dňom. V pozícii priebežných lídrov doň vstúpili naši Béreš jr. s Mullerom. Tí - aj vďaka technike WRC - dokázali čeliť maďarským konkurentom a do kolónky úspechov si pripísali aj prvenstvo v absolútnom poradí. Druhú priečku v egerskej rely obsadila maďarsko-slovenská dvojica Róbert Bútor/Igor Bacigál (Peugeot 207 S2000) a tretiu Asi so Zsuzsou Pikó.

Skryť Vypnúť reklamu

Výsledky

Majstrovstvá Slovenska, DMACK Tyres RALLY 2011:

1. Béreš/Muller (SR) Škoda Fabia WRC 36:05,5 min., 2. Grzyb/Hundla (PL) Škoda Fabia WRC +20,3, s., 3. Melichárek/Lasevič (SR/CZ) Mitsubishi Lancer WRC05 +37,4, 4. Mozner/Vejačka (SR) Subaru Impreza +3:24,7 min., 5. Csente/Lapdavský (SR) Subaru Impreza +3:26,0, 6. Bessenyey/Papp (H) Citroen C2 R2 Max +3:48,2, 7. Sźijj/Nyirfás (H) Renault Clio +3:51,0, 8. Baracskai/Lovász (H) Citroen C2 R2 Max +3:53,4, 9. Nagy/Zámečník (SR/CZ) Citroen C2 R2 Max +4:20,5, 10. Béreš sen./Klíma (SR) Audi Quattro +4:25,0.

Víťazi jednotlivých tried:

11: Béreš/Muller (SR) Škoda Fabia WRC
3: Mozner/Vejačka (SR) Subaru Impreza
5: Szijj/Nyirfás (H) Renault Clio
6: Bessenyey/Papp (H) Citroen C2 R2
8: Jurečka/Balla (SR) Renault Clio RS
9: Radó/Kovács (H) Honda Civic
F1: Konečný/Lejko (SR) Suzuki Swift
F3: Žeňuch/Bačinský (SR) Nissan Sunny
F4: Béreš sen./Klíma (SR) Audi Quattro

Skryť Vypnúť reklamu


Absolútne poradie Start Autó Eger Rallye:

1. Béreš/Muller 1:19:34,2 h., 2. Bútor/Bacigál (H/SR) Peugeot 207 S2000 +42,1 s., 3. Asi/Pikó (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +54,3, 4. Grzyb/Hundla +1:08,3 min., 5. Kazár/Percze (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +1:21,4, 6. Herczig/Benics (H) Škoda Fabia S2000 +1:44,1, 7. Hadik/Juhász (H) Subaru Impreza +2:18,3, 8. Melichárek/Lasevič +2:20,2, 9. Kakuszi/Kakuszi (H) Ford Fiesta S2000 +2:33,5, 10. Botka/Szenner (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +3:28,7.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 681
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 21 989
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 231
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 525
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 861
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 842
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 992
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 774
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 323
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.