SME V RELY

Rely Eger ovládol Béreš navigovaný Mullerom

Spanilá jazda Jozefa Béreša juniora s Róbertom Mullerom v Škode Fabia WRC a tesné súboje za nimi charakterizovali druhý diel seriálu majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach.

(Zdroj: Štefan Glovičko)

EGER. Spanilá jazda Jozefa Béreša juniora s Róbertom Mullerom v Škode Fabia WRC a tesné súboje za nimi charakterizovali druhý diel seriálu DMACK Tyres RALLY 2011, majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach. Organizátori Start Autó Eger Rallye tentoraz pripravili trať dlhú takmer 201 kilometrov, z nich 73,6 km tvorilo päť rýchlostných skúšok.

Suverénni, napriek problémom

Prvý i druhý nedeľný meraný test mali spoločných víťazov - Béreša s Mullerom, hoci ani oni nimi neprešli ako nôž maslom. „Na prvej skúške sme išli opatrne a bolo to celkom dobré. Záverečné tri-štyri kilometre druhej RS sme absolvovali na defekte,“ povedal debraďský jazdec.

Úradujúci slovenský šampión sa však drobnými problémami nenechal vyviesť z miery a pokračoval v nasadenom tempe. Po najrýchlejších časoch v ostatných troch meraných úsekoch, mohol spolu s Róbertom Mullerom na cieľovej rampe oslavovať víťazstvo systémom štart-cieľ.

„Chceli sme úspešne vykročiť do sezóny a získať čo najviac bodov do slovenského šampionátu. Podarilo sa nám to a sme radi, ale nebolo to vôbec ľahké. Miestne skúšky sú rýchle, preto sme volili Fabiu WRC. V prvý deň nás trocha trápila, ale nakoniec všetko dobre dopadlo. Víťazstvo v tejto súťaži nás potešilo, no viac oba dobré výsledky v rámci slovenského majstráku,“ pochvaľoval si J. Béreš jr.

Drotára vyradila technika

Podobne ako Béreš s Mullerom na čele, rovnako pevne sa na druhej pozícii usadili Poliaci Grzegorz Grzyb a Robert Hundla, sedlajúci ďalšiu Fabiu WRC. „Sme spokojní. Potreboval by som s týmto autom najazdiť viac kilometrov, aby som si mohol trúfnuť na prvé miesto,“ konštatoval spokojný Grzyb.

O bronz zvádzali boj dvojice Jaroslav Melichárek/Richard Lasevič v Mitsubishi Lancer WRC 05 a Igor Drotár/Vladimír Bánoci so Subaru Impreza WRC. Tesné naťahovanie sa o sekundy ukončila až plánovaná štvorhodinová prestávka v servisnej zóne, po druhej nedeľnej rýchlostnej skúške.

Drotárove Subaru pri výjazde zo servisu nechcelo naštartovať. Mechanici ho síce oživili, no v preskupení auto definitívne odmietlo poslušnosť. Prešovská dvojica tak nadviazala na smolnú vlaňajšiu sezónu. Hoci Melichárek laboroval s nastavením podvozka svojho Mitsubishi, tretiu priečku si bez problémov udržal.

Csente, alebo Mozner?

Za Melichárkom to však iskrilo. Na zemiakovú medailu mali do posledných metrov zálusk Radovan Mozner s Petrom Vejačkom, ktorí sa spoločne v kokpite súťažného auta objavili po štvorročnej prestávke. Súperom im bol Mário Csente s novým produkčným Subaru i s novým spolujazdcom, Júliusom Lapdavským.

„Myslím, že sme išli dosť rýchlo,“ povedal Csenteho nový navigátor. „Súťaž sme si mimoriadne užili, ale Mário bol lepší,“ kontroval Mozner. Napokon to bol práve on, kto sa tešil zo štvrtej priečky v celkovom poradí. Piaty Csente za ním v nedeľu zaostal o 1,3 sekundy, ale v súčte časov z oboch dní získali pohár za triumf v triede 3 Csente s Lapdavským.

Béreš jr. absolútnym víťazom

Start Autó Eger Rallye v nedeľu v rámci absolútneho poradia pokračovala druhým súťažným dňom. V pozícii priebežných lídrov doň vstúpili naši Béreš jr. s Mullerom. Tí - aj vďaka technike WRC - dokázali čeliť maďarským konkurentom a do kolónky úspechov si pripísali aj prvenstvo v absolútnom poradí. Druhú priečku v egerskej rely obsadila maďarsko-slovenská dvojica Róbert Bútor/Igor Bacigál (Peugeot 207 S2000) a tretiu Asi so Zsuzsou Pikó.

Výsledky

Majstrovstvá Slovenska, DMACK Tyres RALLY 2011:

1. Béreš/Muller (SR) Škoda Fabia WRC 36:05,5 min., 2. Grzyb/Hundla (PL) Škoda Fabia WRC +20,3, s., 3. Melichárek/Lasevič (SR/CZ) Mitsubishi Lancer WRC05 +37,4, 4. Mozner/Vejačka (SR) Subaru Impreza +3:24,7 min., 5. Csente/Lapdavský (SR) Subaru Impreza +3:26,0, 6. Bessenyey/Papp (H) Citroen C2 R2 Max +3:48,2, 7. Sźijj/Nyirfás (H) Renault Clio +3:51,0, 8. Baracskai/Lovász (H) Citroen C2 R2 Max +3:53,4, 9. Nagy/Zámečník (SR/CZ) Citroen C2 R2 Max +4:20,5, 10. Béreš sen./Klíma (SR) Audi Quattro +4:25,0.

Víťazi jednotlivých tried:

11: Béreš/Muller (SR) Škoda Fabia WRC
3: Mozner/Vejačka (SR) Subaru Impreza
5: Szijj/Nyirfás (H) Renault Clio
6: Bessenyey/Papp (H) Citroen C2 R2
8: Jurečka/Balla (SR) Renault Clio RS
9: Radó/Kovács (H) Honda Civic
F1: Konečný/Lejko (SR) Suzuki Swift
F3: Žeňuch/Bačinský (SR) Nissan Sunny
F4: Béreš sen./Klíma (SR) Audi Quattro


Absolútne poradie Start Autó Eger Rallye:

1. Béreš/Muller 1:19:34,2 h., 2. Bútor/Bacigál (H/SR) Peugeot 207 S2000 +42,1 s., 3. Asi/Pikó (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +54,3, 4. Grzyb/Hundla +1:08,3 min., 5. Kazár/Percze (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +1:21,4, 6. Herczig/Benics (H) Škoda Fabia S2000 +1:44,1, 7. Hadik/Juhász (H) Subaru Impreza +2:18,3, 8. Melichárek/Lasevič +2:20,2, 9. Kakuszi/Kakuszi (H) Ford Fiesta S2000 +2:33,5, 10. Botka/Szenner (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +3:28,7.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 008
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 173
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 701
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 115
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 417
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 407
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 320
  8. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 160
  9. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 156
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 121

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Lieková agentúra v Bratislave nebude.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.