Ponáhľať sa v aute je zbytočné, ušetríte len minúty

Nemecký autoklub ADAC ukázal, že predbiehaním na okreskách veľa času neušetríte. Neustálym tlačením sa dopredu ušetríte v najlepšom prípade nejakých desať percent času.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Nemecký autoklub ADAC ukázal, že predbiehaním na okreskách veľa času neušetríte. Nehody, ktoré sa pritom stávajú, patria k najtragickejším. Neustálym tlačením sa dopredu ušetríte v najlepšom prípade nejakých desať percent času, napísal portál idnes.cz.

ADAC porovnal v skutočnej prevádzke pokojne idúce autá s netrpezlivými predchádzačmi.

"Rýchlik", ktorý sa pred vás len tak tak vopchá pred zákrutou, aby sa vyhol 40-tonovému kamiónu v protismere, si v konečnom dôsledku veľmi nepomôže. Profesionáli z autoklubu ADAC vyrazili na frekventované cesty v okolí Mníchova.

Článok pokračuje pod video reklamou

Rýchlou jazdou ušetríte len minúty

Ak nedočkavca nenájdete "rozvešaného" po stromoch popri ceste, alebo zapichnutého v priekope, dobehnete ho s veľkou pravdepodobnosťou pokojným tempom v najbližšom meste na semafore. Niektoré autá, ktoré musel "rýchlik" pracne predbiehať, medzitým odbočili alebo zastavili. A prefrčať obcou príliš rýchlo sa nedočkavec neodváži.

"Niekedy neušetríte ani sekundu, inokedy maximálne pár minút," odkazuje ADAC nedočkavcom. A veľakrát to platí aj v mestách.

Testeri prešli šesť rôznych ciest. V jednom Audi A4 bol "večný predchádzač", v druhom vodič "kľuďas". Priemerný náskok agresívnejšieho z šoférov bol poldruha minúty na úsekoch s dĺžkou približne 20 kilometrov.

Niekedy došli obe autá do cieľa spoločne. Najviac si však vodič vytvoril agresívnou jazdou náskok dve minúty na dvadsaťkilometrovom úseku pred pokojným šoférom.

Kamión ako zaručený spomaľovač

Ako účinné "zdržovadlo", ktoré predchádzanie spomalí, sa podľa očakávania ukázali kamióny. Tie sa totiž na okreskách veľmi zle predbiehajú. Pre bezpečné predbiehanie kamióna potrebujete podľa ADACu voľný rozhľad na 500 až 600 metrov, na traktor má stačiť 300 metrov.

"Kto sa tlačí stále dopredu a predbieha, neušetrí viac ako 10 percent času," odkazuje ADAC.

Predbiehanie je okrem toho veľmi riskantnou disciplínou, ktorá vyžaduje veľké skúsenosti vodiča, dobrý odhad situácie a dostatočný výkon vozidla. Vedie tiež k prekračovaniu rýchlostných limitov a k zvýšenému nebezpečenstvu nehody.

Práve predbiehanie spôsobuje čelné nehody s tragickými následkami, pri ktorých sa autá stretávajú vo vysokej rýchlosti. Pri takýchto nehodách zomiera na nemeckých cestách ročne až 400 ľudí, uvádza ADAC.

Čas neušetríte ani na diaľnici

Portál idnes.cz napísal, že jazdiť rýchlo sa neoplatí jazdiť ani na diaľnici. Okrem toho, že si koledujete o pokutu, neušetríte veľa času.

Keď pôjdete z Košíc do Prešova 160-kou, prídete do cieľa približne o 3 minúty skôr ako ten, kto pôjde predpisovou 130-kou. Na trase Trnava - Bratislava možno neušetríte ani toľko pre časté zdržania a kolóny.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  2. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  5. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  7. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  9. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  10. ZOC MAX Prešov má za sebou úspešnú desaťročnicu
  1. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  2. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  3. Tréningové moduly HACCP online
  4. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  5. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  6. Slováci si nevedia predstaviť svoj deň bez chleba a pečiva
  7. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 357
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 13 024
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 12 392
  4. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 10 966
  5. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 8 090
  6. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 6 498
  7. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 5 814
  8. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 3 945
  9. Nový projekt v Karlovej Vsi sa teší obrovskému 3 268
  10. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 3 065

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Orbán môže zničiť posledný pilier nezávislosti. V ohrození sú súdy

Chystané zákony už vyháňajú z Budapešti Sorosovu mimovládku, súdnictvo zatiaľ zostáva pomerne nezávislé.

ŠPORT

ONLINE: Trenčín odmieta dať titul Banskej Bystrici na domácom ľade

Prenos môžete sledovať online s nami.

KOMENTÁRE

V Rusku začala výmena, nastupuje putinovská generácia

Putin chce ponúknuť generačnú výmenu ako náhradu za politickú zmenu.

Neprehliadnite tiež

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.