SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Ponáhľať sa v aute je zbytočné, ušetríte len minúty

Nemecký autoklub ADAC ukázal, že predbiehaním na okreskách veľa času neušetríte. Neustálym tlačením sa dopredu ušetríte v najlepšom prípade nejakých desať percent času.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Nemecký autoklub ADAC ukázal, že predbiehaním na okreskách veľa času neušetríte. Nehody, ktoré sa pritom stávajú, patria k najtragickejším. Neustálym tlačením sa dopredu ušetríte v najlepšom prípade nejakých desať percent času, napísal portál idnes.cz.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

ADAC porovnal v skutočnej prevádzke pokojne idúce autá s netrpezlivými predchádzačmi.

"Rýchlik", ktorý sa pred vás len tak tak vopchá pred zákrutou, aby sa vyhol 40-tonovému kamiónu v protismere, si v konečnom dôsledku veľmi nepomôže. Profesionáli z autoklubu ADAC vyrazili na frekventované cesty v okolí Mníchova.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Rýchlou jazdou ušetríte len minúty

Ak nedočkavca nenájdete "rozvešaného" po stromoch popri ceste, alebo zapichnutého v priekope, dobehnete ho s veľkou pravdepodobnosťou pokojným tempom v najbližšom meste na semafore. Niektoré autá, ktoré musel "rýchlik" pracne predbiehať, medzitým odbočili alebo zastavili. A prefrčať obcou príliš rýchlo sa nedočkavec neodváži.

"Niekedy neušetríte ani sekundu, inokedy maximálne pár minút," odkazuje ADAC nedočkavcom. A veľakrát to platí aj v mestách.

Testeri prešli šesť rôznych ciest. V jednom Audi A4 bol "večný predchádzač", v druhom vodič "kľuďas". Priemerný náskok agresívnejšieho z šoférov bol poldruha minúty na úsekoch s dĺžkou približne 20 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Niekedy došli obe autá do cieľa spoločne. Najviac si však vodič vytvoril agresívnou jazdou náskok dve minúty na dvadsaťkilometrovom úseku pred pokojným šoférom.

Kamión ako zaručený spomaľovač

Ako účinné "zdržovadlo", ktoré predchádzanie spomalí, sa podľa očakávania ukázali kamióny. Tie sa totiž na okreskách veľmi zle predbiehajú. Pre bezpečné predbiehanie kamióna potrebujete podľa ADACu voľný rozhľad na 500 až 600 metrov, na traktor má stačiť 300 metrov.

"Kto sa tlačí stále dopredu a predbieha, neušetrí viac ako 10 percent času," odkazuje ADAC.

Predbiehanie je okrem toho veľmi riskantnou disciplínou, ktorá vyžaduje veľké skúsenosti vodiča, dobrý odhad situácie a dostatočný výkon vozidla. Vedie tiež k prekračovaniu rýchlostných limitov a k zvýšenému nebezpečenstvu nehody.

SkryťVypnúť reklamu

Práve predbiehanie spôsobuje čelné nehody s tragickými následkami, pri ktorých sa autá stretávajú vo vysokej rýchlosti. Pri takýchto nehodách zomiera na nemeckých cestách ročne až 400 ľudí, uvádza ADAC.

Čas neušetríte ani na diaľnici

Portál idnes.cz napísal, že jazdiť rýchlo sa neoplatí jazdiť ani na diaľnici. Okrem toho, že si koledujete o pokutu, neušetríte veľa času.

Keď pôjdete z Košíc do Prešova 160-kou, prídete do cieľa približne o 3 minúty skôr ako ten, kto pôjde predpisovou 130-kou. Na trase Trnava - Bratislava možno neušetríte ani toľko pre časté zdržania a kolóny.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 9 009
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 882
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 524
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 085
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 913
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 549
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 238
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 125
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Profesor Jiří Horáček.

O psychedelikách hovorí expert Jiří Horáček.


27. jan
Americká lyžiarka Mikaela Shiffrinová v Špindlerovom Mlyne.

Slovenka stratila na rivalku viac ako jeden a pol sekundy.


Sportnet 23m
Ilustračná snímka.

Je najvyšší čas napadnúť exkluzivitu heterosexuálnych manželstiev na Ústavnom súde.


Daniel Podolský 27. jan
Japonský premiér Fumio Kišida.

Japonsko patrí medzi krajiny s najstarším obyvateľstvom.


26. jan

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Ctirad Klimčík: O svojráznej poézii priamej voľby prezidenta
  2. Peter Slamenik: Z kanclu do kasárne
  3. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  4. Helena Michlíková: Dúha
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (48) - Strekov (I)
  6. Ctirad Klimčík: Od Havla do Pavla
  7. Tupou Ceruzou: Prezident Pavel
  8. Anna Miľanová: Konvencie a jednotlivec...
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 491
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 069
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 142
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 019
  5. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 781
  6. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 715
  7. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 3 523
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 509
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu