SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Ponáhľať sa v aute je zbytočné, ušetríte len minúty

Nemecký autoklub ADAC ukázal, že predbiehaním na okreskách veľa času neušetríte. Neustálym tlačením sa dopredu ušetríte v najlepšom prípade nejakých desať percent času.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Nemecký autoklub ADAC ukázal, že predbiehaním na okreskách veľa času neušetríte. Nehody, ktoré sa pritom stávajú, patria k najtragickejším. Neustálym tlačením sa dopredu ušetríte v najlepšom prípade nejakých desať percent času, napísal portál idnes.cz.

ADAC porovnal v skutočnej prevádzke pokojne idúce autá s netrpezlivými predchádzačmi.

"Rýchlik", ktorý sa pred vás len tak tak vopchá pred zákrutou, aby sa vyhol 40-tonovému kamiónu v protismere, si v konečnom dôsledku veľmi nepomôže. Profesionáli z autoklubu ADAC vyrazili na frekventované cesty v okolí Mníchova.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Rýchlou jazdou ušetríte len minúty

Ak nedočkavca nenájdete "rozvešaného" po stromoch popri ceste, alebo zapichnutého v priekope, dobehnete ho s veľkou pravdepodobnosťou pokojným tempom v najbližšom meste na semafore. Niektoré autá, ktoré musel "rýchlik" pracne predbiehať, medzitým odbočili alebo zastavili. A prefrčať obcou príliš rýchlo sa nedočkavec neodváži.

"Niekedy neušetríte ani sekundu, inokedy maximálne pár minút," odkazuje ADAC nedočkavcom. A veľakrát to platí aj v mestách.

Testeri prešli šesť rôznych ciest. V jednom Audi A4 bol "večný predchádzač", v druhom vodič "kľuďas". Priemerný náskok agresívnejšieho z šoférov bol poldruha minúty na úsekoch s dĺžkou približne 20 kilometrov.

Skryť Vypnúť reklamu

Niekedy došli obe autá do cieľa spoločne. Najviac si však vodič vytvoril agresívnou jazdou náskok dve minúty na dvadsaťkilometrovom úseku pred pokojným šoférom.

Kamión ako zaručený spomaľovač

Ako účinné "zdržovadlo", ktoré predchádzanie spomalí, sa podľa očakávania ukázali kamióny. Tie sa totiž na okreskách veľmi zle predbiehajú. Pre bezpečné predbiehanie kamióna potrebujete podľa ADACu voľný rozhľad na 500 až 600 metrov, na traktor má stačiť 300 metrov.

"Kto sa tlačí stále dopredu a predbieha, neušetrí viac ako 10 percent času," odkazuje ADAC.

Predbiehanie je okrem toho veľmi riskantnou disciplínou, ktorá vyžaduje veľké skúsenosti vodiča, dobrý odhad situácie a dostatočný výkon vozidla. Vedie tiež k prekračovaniu rýchlostných limitov a k zvýšenému nebezpečenstvu nehody.

Skryť Vypnúť reklamu

Práve predbiehanie spôsobuje čelné nehody s tragickými následkami, pri ktorých sa autá stretávajú vo vysokej rýchlosti. Pri takýchto nehodách zomiera na nemeckých cestách ročne až 400 ľudí, uvádza ADAC.

Čas neušetríte ani na diaľnici

Portál idnes.cz napísal, že jazdiť rýchlo sa neoplatí jazdiť ani na diaľnici. Okrem toho, že si koledujete o pokutu, neušetríte veľa času.

Keď pôjdete z Košíc do Prešova 160-kou, prídete do cieľa približne o 3 minúty skôr ako ten, kto pôjde predpisovou 130-kou. Na trase Trnava - Bratislava možno neušetríte ani toľko pre časté zdržania a kolóny.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 703
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 986
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 564
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 282
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 529
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 446
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 297
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 320
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 303
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 10 572
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump patrí do múzea

Trump bol nesmiernou inšpiráciou pre všetkých populistov, ale aj autokratov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.