Ponáhľať sa v aute je zbytočné, ušetríte len minúty

Nemecký autoklub ADAC ukázal, že predbiehaním na okreskách veľa času neušetríte. Neustálym tlačením sa dopredu ušetríte v najlepšom prípade nejakých desať percent času.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Nemecký autoklub ADAC ukázal, že predbiehaním na okreskách veľa času neušetríte. Nehody, ktoré sa pritom stávajú, patria k najtragickejším. Neustálym tlačením sa dopredu ušetríte v najlepšom prípade nejakých desať percent času, napísal portál idnes.cz.

ADAC porovnal v skutočnej prevádzke pokojne idúce autá s netrpezlivými predchádzačmi.

"Rýchlik", ktorý sa pred vás len tak tak vopchá pred zákrutou, aby sa vyhol 40-tonovému kamiónu v protismere, si v konečnom dôsledku veľmi nepomôže. Profesionáli z autoklubu ADAC vyrazili na frekventované cesty v okolí Mníchova.

Rýchlou jazdou ušetríte len minúty

Ak nedočkavca nenájdete "rozvešaného" po stromoch popri ceste, alebo zapichnutého v priekope, dobehnete ho s veľkou pravdepodobnosťou pokojným tempom v najbližšom meste na semafore. Niektoré autá, ktoré musel "rýchlik" pracne predbiehať, medzitým odbočili alebo zastavili. A prefrčať obcou príliš rýchlo sa nedočkavec neodváži.

"Niekedy neušetríte ani sekundu, inokedy maximálne pár minút," odkazuje ADAC nedočkavcom. A veľakrát to platí aj v mestách.

Testeri prešli šesť rôznych ciest. V jednom Audi A4 bol "večný predchádzač", v druhom vodič "kľuďas". Priemerný náskok agresívnejšieho z šoférov bol poldruha minúty na úsekoch s dĺžkou približne 20 kilometrov.

Niekedy došli obe autá do cieľa spoločne. Najviac si však vodič vytvoril agresívnou jazdou náskok dve minúty na dvadsaťkilometrovom úseku pred pokojným šoférom.

Kamión ako zaručený spomaľovač

Ako účinné "zdržovadlo", ktoré predchádzanie spomalí, sa podľa očakávania ukázali kamióny. Tie sa totiž na okreskách veľmi zle predbiehajú. Pre bezpečné predbiehanie kamióna potrebujete podľa ADACu voľný rozhľad na 500 až 600 metrov, na traktor má stačiť 300 metrov.

"Kto sa tlačí stále dopredu a predbieha, neušetrí viac ako 10 percent času," odkazuje ADAC.

Predbiehanie je okrem toho veľmi riskantnou disciplínou, ktorá vyžaduje veľké skúsenosti vodiča, dobrý odhad situácie a dostatočný výkon vozidla. Vedie tiež k prekračovaniu rýchlostných limitov a k zvýšenému nebezpečenstvu nehody.

Práve predbiehanie spôsobuje čelné nehody s tragickými následkami, pri ktorých sa autá stretávajú vo vysokej rýchlosti. Pri takýchto nehodách zomiera na nemeckých cestách ročne až 400 ľudí, uvádza ADAC.

Čas neušetríte ani na diaľnici

Portál idnes.cz napísal, že jazdiť rýchlo sa neoplatí jazdiť ani na diaľnici. Okrem toho, že si koledujete o pokutu, neušetríte veľa času.

Keď pôjdete z Košíc do Prešova 160-kou, prídete do cieľa približne o 3 minúty skôr ako ten, kto pôjde predpisovou 130-kou. Na trase Trnava - Bratislava možno neušetríte ani toľko pre časté zdržania a kolóny.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 8 669
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 6 303
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 018
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 209
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 682
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 022
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 828
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 819
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 379
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 283

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Geológ: Ochladili Zem a vyhubili ľudí. Našu planétu čaká supererupcia

Výbuch supervulkánu by bol aj dnes katastrofický, hovorí geochronológ Martin Danišík, ktorý publikoval v prestížnom vedeckom časopise.

BLOG INEKO

Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech

Rozdiely vo vzdelávaní medzi Slovenskom a krajinami OECD.

KOMENTÁRE

Nerobme z Kisku dobrého anjela, ide o princíp

To, čo sa urobilo v prípade prezidenta, očakávame aj pri vládnych kauzách.

Neprehliadnite tiež

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.