BRATISLAVA. Na súčasný trend automobiliek, poskytnúť najdôležitejšie bezpečnostné prvky do všetkých tried automobilov, pokiaľ si to zákazník želá, reaguje aj Mercedes.
Automobilka patrí medzi pionierov v oblasti bezpečnosti, veď ako prvý sériovo uviedol airbagy aj stabilizačný systém ESP, ktorým je vybavený každý Mercedes.
Teraz pokračuje v bezpečnostnej ofenzíve a systémy pripravujúce auto na nehodu a schopné tiež varovať pred kolíziou a zabrzdiť vozidlo ak hrozí zrážka, zavedie do nových generácií najmenších modelov tried A a B.
Doposiaľ boli asistenčné systémy Distronic a Bas Plus určené iba pre drahšie modely značky.
Vodiči to využívajú
Prieskum značky Mercedes medzi jej zákazníkmi zistil, že až 87 percent motoristov pozitívne hodnotí zásah auta do riadenia pri neštandardne rýchlom priblížení za autom vpredu.
Ďalších 41 percent majiteľov Mercedesov má skúsenosť s aktívnym zásahom brzdového asistenta BAS Plus. Keď Mercedes ako prvý na svete uvádzal dnes už bežný systém podpory núdzového brzdenia do sériovej výroby, zistil, že dokáže skrátiť reálnu brzdnú dráhu auta o 25 percent.
Vodič v reálnej krízovej situácii síce preloží nohu z plynového pedálu na brzdu rýchlo, ale brzdu stlačí nedostatočne silno.
Čo dokáže Distronic Plus a Bas Plus
- pracuje v rozmedzí rýchlostí od 30 do 250 km/h |
- ak zistí, že hrozí nebezpečenstvo zrážky, vodič dostane vizuálnu a akustickú výstrahu |
- rozpozná jazdné situácie, ako sú pohybujúce sa kolóny a prispôsobí im spúšťací prah pre výstrahu a adaptívneho brzdového asistenta |
- pri zistení hroziaceho nebezpečenstva zrážky presne vypočíta brzdnú silu, potrebnú v ideálnom prípade na zamedzenie zrážky |
- čo najlepšie využije zvyšnú dráhu, ktorá je ešte k dispozícii, aby mal vodič idúci vzadu lepšie šance zabrániť nehode zozadu |
- ak vozidlo idúce vpredu zrýchli, tlak sa zníži a brzdenie sa obmedzí na aktivitu vodiča. Ak sa vzdialenosť zmenší, brzdný tlak sa ešte zvýši |