SME

Malé Mercedesy budú tiež zabraňovať kolíziám

S príchodom nových generácií Mercedesov tried A a B plánuje automobilka rozšíriť dostupnosť bezpečnostných systémov Distronic a Bas Plus aj do malých Mercedesov.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Na súčasný trend automobiliek, poskytnúť najdôležitejšie bezpečnostné prvky do všetkých tried automobilov, pokiaľ si to zákazník želá, reaguje aj Mercedes.

Automobilka patrí medzi pionierov v oblasti bezpečnosti, veď ako prvý sériovo uviedol airbagy aj stabilizačný systém ESP, ktorým je vybavený každý Mercedes.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Teraz pokračuje v bezpečnostnej ofenzíve a systémy pripravujúce auto na nehodu a schopné tiež varovať pred kolíziou a zabrzdiť vozidlo ak hrozí zrážka, zavedie do nových generácií najmenších modelov tried A a B.

SkryťVypnúť reklamu

Doposiaľ boli asistenčné systémy Distronic a Bas Plus určené iba pre drahšie modely značky.

Vodiči to využívajú

Prieskum značky Mercedes medzi jej zákazníkmi zistil, že až 87 percent motoristov pozitívne hodnotí zásah auta do riadenia pri neštandardne rýchlom priblížení za autom vpredu.

Ďalších 41 percent majiteľov Mercedesov má skúsenosť s aktívnym zásahom brzdového asistenta BAS Plus. Keď Mercedes ako prvý na svete uvádzal dnes už bežný systém podpory núdzového brzdenia do sériovej výroby, zistil, že dokáže skrátiť reálnu brzdnú dráhu auta o 25 percent.

Vodič v reálnej krízovej situácii síce preloží nohu z plynového pedálu na brzdu rýchlo, ale brzdu stlačí nedostatočne silno.

Čo dokáže Distronic Plus a Bas Plus

- pracuje v rozmedzí rýchlostí od 30 do 250 km/h
- ak zistí, že hrozí nebezpečenstvo zrážky, vodič dostane vizuálnu a akustickú výstrahu
- rozpozná jazdné situácie, ako sú pohybujúce sa kolóny a prispôsobí im spúšťací prah pre výstrahu a adaptívneho brzdového asistenta
- pri zistení hroziaceho nebezpečenstva zrážky presne vypočíta brzdnú silu, potrebnú v ideálnom prípade na zamedzenie zrážky
- čo najlepšie využije zvyšnú dráhu, ktorá je ešte k dispozícii, aby mal vodič idúci vzadu lepšie šance zabrániť nehode zozadu
- ak vozidlo idúce vpredu zrýchli, tlak sa zníži a brzdenie sa obmedzí na aktivitu vodiča. Ak sa vzdialenosť zmenší, brzdný tlak sa ešte zvýši
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 832
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 628
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 526
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 184
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 136
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 837
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 757
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 733
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Tušš: Dobro vs. zlo
  2. Rado Surovka: Zrátali to korupčníkom
  3. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  4. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  5. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  6. Eva Bachletová: Naše svetlo
  7. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  8. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 130
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 477
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 881
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 598
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 18 344
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 210
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 695
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 6 740
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu