BRATISLAVA. Mníchovská automobilka rozdelí premiéru novej M-päťky na dve časti. Aktuálne zverejnila fotografie štúdie Concept M5, ktorá absolvuje výstavnú premiéru o niekoľko dní v Šanghaji. Na jeseň vo Frankfurte odhalení sériovú verziu.
Výrobca uvádza, že rozdiely medzi prototypom a produkčným autom budú minimálne.
Pritiahne aj dizajnom
Dizajnéri športovej divízie M GmbH sa pohrali s konzervatívnymi tvarmi štandardného BMW 5 a dodali im viac agresivity a dynamiky. Charakteristickým rysom je predný nárazník s tromi veľkými otvormi pre prívod vzduchu do motorového priestoru.
Za rozšírenými prednými blatníkmi sú odvetrávacie otvory, doplnené o logo „M“ a bočné smerovky. Vzadu pritiahne pozornosť nárazník, spod ktorého vytŕčajú dve dvojité koncovky výfuku. Snímky interiéru na verejnosť zatiaľ neprenikli.
Dizajn štúdie určenej pre šanghajský autosalón dotvárajú 20-palcové zliatinové disky, obuté do pneumatík rozmeru 265/35 a špeciálny „chrómovaný“ lak Chrome Shadow.
Kvôli spotrebe a emisiám...
Hoci konkrétne výkonové a dynamické parametre nového BMW M5 neboli zverejnené, automobilka prezradila aspoň niečo. Exotický desaťvalec, ktorý poháňal predošlú M-päťku, nahradil zážihový osemvalec, doplnený o systém dvojitého prepĺňania TwinPower Turbo.
Prečo konštruktéri ubrali ikonickému športovému sedanu dva valce, je hádam každému jasné - kvôli snahe znížiť spotrebu paliva a produkciu emisií. V tejto súvislosti sme sa dozvedeli, že nový agregát je v porovnaní so starým minimálne o 25 percent úspornejší a šetrnejší k životnému prostrediu. K tomu prispieva aj systém štart-stop.
Zatiaľ neznámy výkon a krútiaci moment na zadné kolesá prenáša sedemstupňová dvojspojková prevodovka. Samozrejmosťou je zadný diferenciál s obmedzenou svornosťou a podvozok ladený špecialistami s bohatými skúsenosťami z motoristického športu.
Predaj BMW M5 F10 má odštartovať ešte do konca tohto roka.
Autor: fg