Autoslalom v Bojniciach na novej trati

Druhé preteky sezóny 2011 seriálu AZ pneu AutoSlalom sa konali v úplne novom prostredí na trati v Bojniciach. Okrem nového prostredia priniesla nová trať aj nový podiel nehôd na akciu.

BOJNICE. Druhé preteky sezóny 2011 seriálu AZ pneu AutoSlalom sa konali v úplne novom prostredí na trati v Bojniciach. Organizátori ňou dodržujú vybudovanú tradíciu aspoň jednej celkom novej trate pre každú sezónu. Záujem o marcové preteky bol pre AutoSlalom už tradične veľký.

V online predregistrácii sa do pretekov, ktoré sa jazdili aj ako prvý podnik MSR v automobilovom slalome, zapísalo až 120 jazdcov. V deň pretekov sa na štart postavilo 101 pretekárov. Účasť asi čiastočne ovplyvnila neutešená predpoveď, ktorá sa nakoniec, našťastie, vôbec nepotvrdila.

Nová trať v Bojniciach

Novou traťou pre sezónu 2011 je areál kaskádového parkoviska Pod Régiou v Bojniciach. Známa lokalita stredného Slovenska, malebné historické mestečko, rozprávkové prostredie s výhľadom na najkrajší slovenský zámok a celú prievidzkú dolinu. Čo viac si možno želať? Čo tak ešte rozľahlé depo uprostred trate pre skvelý výhľad jazdcov a divákov na výkony všetkých pretekárov? Doslova dokonalé.

Ale ako asi všetko, aj trať v Bojniciach má aj svoje proti. V porovnaní s väčšinou ostatných AS tratí je rizikovejšou. Nie všade totiž ponúka dostatočné výbehové zóny, na ktoré si slalomári za tie roky už zvykli. Prejavilo sa to v doposiaľ najväčšom počte nehôd, či poškodení áut v histórii seriálu.

Trojnásobný nárast nehôd

Preteky II. AZ pneu AutoSlalom TopSpeed.sk sprevádzalo doposiaľ najviac poškodení. Dve pekné zánovné autá skončili nielen mimo trate, ale aj mimo vyasfaltovanej, či vybetónovanej plochy. To sa podpísalo aj pod ich poškodeniami. Obe ostali nepojazdné.

Okrem toho ďalšie minimálne tri autá zaznamenali poškodenia menšieho rozsahu. Aj tie sú však pre seriál netypické. Okrem spomenutých menších výbehových zón sa tu, navyše, striedajú povrchy asfalt-betón. Z hľadiska priľnavosti je to minimálna zmena, ale pre vedenie vozidla na limite pneu asi významná.

Organizátori rely alebo kopcov, možno aj okruhových pretekov by sa nad dvoma mimoriadkami
bez zranení s len nepojazdnými vozidlami a ďalšími troma-štyrmi poškodenými kolesami, či nápravami len pousmiali.

Na AutoSlalome, pri celkovom počte vyše 400 štartov za deň je to naozaj zanedbateľne malý podiel, presne 1,5%. AutoSlalom bol doposiaľ typický tým, že podiel nehôd, či poškodení sa na pretekoch pohyboval v rovnakom parametri do 0,5%. V Bojniciach má teda trojnásobný nárast. Z tohto pohľadu je to veľa.

Bezpečnosť vždy na prvom mieste

Organizátorom seriálu AZ pneu AutoSlalom stále nesmierne záleží v prvom rade na bezpečnosti celých pretekov. Teda na bezpečnosti a vhodnosti areálu, trate, divákov i jazdcov. Až potom je na rade rýchlosť, zábava a adrenalín. Bojnice neboli výnimkou.

Na rozdiel od areálu Agrokomplex Nitra, kde sa AS tím minulý rok pokúšal pripraviť zaujímavú trať, no z bezpečnostných dôvodov od realizácie upustil, sa parkovisko Pod Régiou s istými kompromismi vyhovovalo. Trať bola pre všetkých jazdcov rovnako nová. Ako vždy predtým, aj na túto poskytli organizátori jazdcom video z pohľadu vodiča, pre zoznámenie sa s traťou a prostredím.

Aj pilotovať treba s rozumom

Nech je areál či trať akokoľvek bezpečná, podmienkou je jazdiť s rozumom. To platí úplne všade, na všetkých pretekoch na svete. Hlavným rozdielom bolo, že kým na väčšine iných AS tratí po jazdeckej chybe väčšinou padajú kužele, či nasleduje šmyk do veľkej výbehovej zóny, v Bojniciach v niektorých prípadoch nasledoval kontakt s prekážkou.

Niektorí jazdci si však na seriáli AutoSlalom obľúbili práve možnosť jazdiť prakticky bezhlavo a bez zábran. V depe sa medzi jazdcami po celý deň rozoberalo, či to je alebo nie je miesto, či forma trate vhodná pre AutoSlalom.

Podľa ohlasov po pretekoch sa ukazuje, že drvivá väčšina jazdcov miesto i trať schvaľuje. Veľmi sa im páčila a radi by sa tu vrátili znova. Pravdou je, že Bojnice ponúkajú seriálu mimoriadne zaujímavé možnosti.

Ako prebehli samotné preteky?

Málokoho prekvapilo, že na prvom mieste sa aj v Bojniciach ocitol ostrieľaný slalomový matador Tonda Červenka s Peugeotom 205 Gti. Tonda sa zároveň s časom 01:05,079 postaral o rekord trate.

Jednoznačným prekvapením podujatia boli dvaja jazdci. S celkovým druhým a v triede S4 + 2000 ccm prvým miestom prekvapil Tomáš Polerecký na Evo IX. Od celkového víťazstva ho delilo v súčte dvoch lepších jázd len 0,6 s!

Druhým prekvapením bola, medzičasom skúsená, aj keď stále veľmi mladá Lucka Červenková na Citroene Saxo VTS. Nielen, že vyhrala svoju kategóriu D – dámy, na čo sú už asi všetci zvyknutí, ako druhá skončila aj novej kategórii SS2 – 1600 ccm.

V celkovom hodnotení, dokonca, vystúpila na nádhernom šiestom mieste za autami ako spomínaný špeciál 205 GTi, 2x Lancer Evo IX a jeden doslova kopčiarsky špeciál Saxo VTS. Za tento výkon mladej kočke patrí skutočná poklona.

Celkovo sa dá povedať, že v pretekoch bodovali hlavne tí jazdci, ktorí majú, ako sa vraví, vyoperovaný strach, no vedia sa výborne kontrolovať. Za zmienku iste stoja mená ako Vašo Faltus na Lanceri Evo IX, ktorý skončil druhý v triede S4 a celkovo piaty. Medzi tradičné mená v celkovej prvej desiatke sa dostali aj nové tváre Braňa Gogu na Honde S2000 turbo, či Milana Matiasa na Forde Sierra.

V najmenšej kategórii S1 do 1400 ccm patrí úcta Adamovi Čaneckému, ktorý na úplne sériovom Suzuki Swift 1,3 takmer vyhral kategóriu. Zvalenie jedného kužeľa v tretej ostrej jazde ho v súčte časov odsunulo o cca 0,9 s na druhé miesto za Zoliho Lovásza na Peugeote 106 Rallye. Za pozornosť stojí aj štvrté miesto v triede pre Pavola Polucha na krásnom Forde Fiesta.

V kategórii S2 do 1 600 ccm sa okrem tradične skvele jazdiaceho ICEMANa – Mira Baláža na Renaulte Twingo RS darilo aj relatívne novým menám jazdiacim na Honde Civic Vti. Lepší z nich, Luboš Hudák, síce za prvým celkovo zaostal o 6 s, no od tretieho Michala Weisa ho delilo tiež slušných 5,4 s. Štvrtá v S2, Monika Weisová potvrdzuje, že úroveň žien – slalomárok je naozaj vysoká.

Kategória S3 zaznamenala vďaka otvoreniu kategórie SS, rovnako ako kategória S2 najväčšie uvoľnenie. Tak sa tu na prvých troch miestach objavili celkom nové tváre. Najrýchlejší dvojliter, Renault Clio Sport170 sedlal Vlado Okáli, nasledoval až nepochopiteľne rýchly a čistý Tomáš Drgoň na obyčajnom rodinnom Forde Focus 1,8i a prvú trojku uzavrel Peter Granát na Nissane Almera GTi. Škoda jedného padnutého kužeľa pre Reného Marona na VW Golf II GTi s LPG. Bez neho mohol byť v hre o tretie miesto v S3 aj on.

Výsledky v S4 sme už rozobrali, pretože ovplyvnili celkové poradie. Z nemenovaných sa oplatí spomenúť Michala Baďuru na Audi A4 3,0 Tdi quattro, ktorý podľa mnohých už aj v Trebaticiach jazdil ako blázon a s tak ťažkým a nevhodným autom na slalom si vyslúžil obdiv všetkých.

Pozornosť pútal aj relatívne nový slalomár Michal Mydlo s novým Fordom Focus RS. Krásne, drahé a silné auto sa nebál popreháňať v stiesnených podmienkach, ale snažil sa vybojoval si v triede siedme miesto.

SS2 do 1 600 ccm kraľoval Michal Kašpar na ostro upravenom pretekárskom náradí Saxo VTS. Druhá Lucka Červenková na prekvapenie všetkých asi po tretíkrát porazila ostrieľaného jazdca Mikiho Čambala. Zaujímavé je aj piate miesto nového Vlada Machoňa na Opeli Corsa Gsi.

V SS3 sú sústredené tie najväčšie slalomárske zveriny štartového poľa. Okrem Tondu Červenku na prvom a Jara Ušelu na druhom mieste, cez ktorých sa prakticky nedá dostať, si tretie miesto zabezpečil Miro Tichý na Nissane 100NX napriek tomu, že túto trať pre jej znížený bezpečnostný štandard nemá rád.

Do oka by vám mal padnúť aj výkon Mareka Puterku na Fiate Punto GT turbo, ktorý celý deň držal krok so šialene rýchlym upraveným VW Golf II Tdi Tomáša Palaja.

Seriál AZ pneu AutoSlalom pokračuje tradične na veľkonočný pondelok III. AZ pneu AutoSlalom TRANSLATA 2011 dňa 25.04. Online predregistrácia začína vždy sedem dní vopred na www.autoslalom.sk

II. AZ pneu AutoSlalom TopSpeed.sk 2011
26.03.2011 (sobota) Bojnice

Víťazi jednotlivých kategórií

Kategória S1 do 1 400 ccm

I. miesto št. č. 905 Zoltán LOVÁSZ Peugeot 106 Rally 2:24.184
II. miesto št. č. 088 Adam ČANECKÝ Suzuki Swift 1.2 2:25.011
III. miesto št. č. 731 Rasťo ŠIMON Fiat 127 2:25.645

Kategória S2 do 1 600 ccm

I. miesto št. č. 008 Miro BALÁŽ Renault Twingo RS 2:17.428
II. miesto št. č. 024 Luboš HUDÁK Honda Civic VTi 2:23.400
III. miesto št. č. 262 Michal WEIS Honda Civic VTi 2:28.828

Kategória S3 do 2 000 ccm

I. miesto št. č. 016 Vlado OKÁLI Renault Clio Sport 2:23.548
II. miesto št. č. 096 Tomáš DRGOŇ Ford Focus 1,8i 2:25.009
III. miesto št. č. 026 Peter GRANÁT Nissan Almera GTi 2:25.313

Kategória S4 nad 2 000 ccm

I. miesto št. č. 098 Tomáš POLERECKÝ Mitsubishi EVO VIII 2:11.052
II. miesto št. č. 047 Václav FALTUS Mitsubishi EVO VIII 2:15.627
III. miesto št. č. 124 Branislav GOGA Honda S2000 turbo 2:18.186

Kategória SS2 do 1 600 ccm

I. miesto št. č. 176 Michal KAŠPAR Citroen Saxo VTS 2:13.380
II. miesto št. č. 021 Lucka ČERVENKOVÁ Citroen Saxo VTS 2:16.951
III. miesto št. č. 009 Miki ČAMBAL Citroen Saxo VTS 2:19.080

Kategória SS3 nad 1 600 ccm

I. miesto št. č. 777 Tonda ČERVENKA Peugeot 205 GTi 2:10.659
II. miesto št. č. 020 Jaro UŠELA Peugeot 205 GTi 2:13.609
III. miesto št. č. 011 Miro TICHÝ Nissan 100NX 2:18.958

Kategória D - dámy

I. miesto št. č. 021 Lucka ČERVENKOVÁ Citroen Saxo VTS 2:16.951
II. miesto št. č. 300 Monika WEISOVÁ Honda Civic Vti 2:29.330
III. miesto št. č. 910 Barbora VAŇOVÁ Honda S2000turbo 2:41.751

Kategória J - juniori

I. miesto št. č. 169 Aleš KONEČNÝ Citroen Saxo VTS 2:26.170
II. miesto št. č. 907 Štefan DEMETER Suzuki Swift GTO 2:27.747
III. miesto št. č. 221 Matej DEMETER Suzuki Swift GTO 2:31.424

Podrobnejšie výsledky, fotoalbumy, videá z pretekov a profily jazdcov hľadajte na www.autoslalom.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 662
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 759
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 575
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 123
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 666
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 340
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 171
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 092
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 716
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 651

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa to stalo s časom? Náramkové hodinky miznú z rúk

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

KOMENTÁRE

Mala byť ombudsmanka aj na pochode za rodinu?

Bubon, koláž Krista a zástava, celý výjav pripomínal akúsi civilnú procesiu.

BRATISLAVA

Dá sa v Dunaji oficiálne kúpať?

Na Dunaji bolo kedysi nielen legendárne Lido, ale aj lodné kúpaliská.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.