SME
Streda, 8. február, 2023 | Meniny má Zoja

Nový malý Mercedes bude športovejší a príde z Maďarska

Štúdia Concept A naznačuje, ako bude vyzerať nová generácia Mercedesu-Benz triedy A. Dostane športovejšiu vizáž, nové prepĺňané motory. Vyrábať ju budú v Kecskeméte.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. O tom, že tretia generácia Mercedesu-Benz triedy A bude radikálne iná ako jej predchodcovia, sme informovali nedávno. Auto už nebude používať takzvanú sendvičovú platformu, vďaka čomu môže byť výrazne nižšie a viac športovo ladené. Stuttgartská automobilka aktuálne tieto informácie potvrdila a zverejnila prvé fotografie štúdie Mercedes Concept A, predskokana nového sériového „Áčka“.

Z inej planéty

Ako naznačuje prototyp, účinnou zbraňou nového Mercedesu triedy A v boji s konkurenčným Audi A3 či BMW 1 môže byť dynamikou nabitý exteriér. Dlhá predná kapota, prelisy tiahnúce sa profilom karosérie, malá plocha bočného presklenia v kombinácii s veľkými kolesami a diódovou technikou v predných i koncových svetlách vyzerajú naozaj dobre.

Podľa výrobcu, auto pôsobí tak, že by mohlo pochádzať aj z inej planéty. Jeho dizajnéri sa údajne inšpirovali vetrom, vlnami a leteckou technikou.

Sériovú verziu začnú vyrábať v roku 2012

Interiér trojdverového hatchbacku je zariadený maximálne jednoducho. Pre cestujúcich sú pripravené štyri samostatné sedadlá. Aj vo vnútri nájdeme spojitosť auta s letectvom. Palubná doska má tvar krídla a výduchy klimatizácie majú pripomínať prúdové lietadlo.

Otázkou zostáva, čo z vydareného dizajnu štúdie sa dostane do sériovej výroby. Tá bude prebiehať od roku 2012 v maďarskom Kecskeméte. Okrem trojdverového hatchbacku, budú k dispozícii aj ďalšie karosárske verzie Mercedesu triedy A.

Nový prepĺňaný dvojliter

Poznáme aj techniku pod kapotou Conceptu A. Jeho predné kolesá poháňa prepĺňaný zážihový štvorvalec s objemom 2,0 litra, priamym vstrekovaním paliva a výkonom 155 kW (211 k). Agregát patrí k novej generácii poháňacích jednotiek Mercedes M270. Spolupracuje s dvojspojkovou automatickou prevodovkou.

Na palube sa nachádza aj radarový systém varujúci pred možnou kolíziou, doplnený o adaptívny brzdový asistent. Mercedes-Benz Concept A je údajne prvý zástupca segmentu nižšej strednej triedy, vybavený týmto zariadením.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  2. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  3. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  7. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  2. Na bezpečnom internete záleží
  3. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  4. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  5. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 5 390
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 983
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 265
  4. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 235
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 846
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 704
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 666
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 372
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  3. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  4. Jozef Stasík: EU a roboty
  5. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  6. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  7. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Nitrianska Blatnica
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 018
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 437
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 401
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 960
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 325
  7. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 513
  8. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 512
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
SkryťZatvoriť reklamu