SME

Ford Focus ECOnetic je vraj najúspornejší kompakt v Európe

Ford nameral najúspornejšej verzii nového Focusu spotrebu pod 3,5 l/100 km a emisie CO2 95 g/km. Jej tajomstvo sa ukrýva v šetrnom vznetovom agregáte a rozsiahlych úpravách.

(Zdroj: Ford)

BRATISLAVA. Nový Focus sa postupne udomácňuje na svetových trhoch a výrobca ho dopĺňa o nové verzie. Športový variant ST už poznáme - jeho predaj odštartuje na budúci rok. V rovnakom období príde na trh Ford Focus ECOnetic, určený tým, ktorí hľadia predovšetkým na nízku spotrebu paliva a produkciu emisií.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Posvietili si na aerodynamiku

Auto absolvuje výstavnú premiéru na autosalóne AutoRAI v Amsterdame a Ford ho uvádza s tým, že ide o vôbec najúspornejšieho zástupcu nižšej strednej triedy. K ambicióznemu tvrdeniu pridáva aj výsledky vlastných meraní. Podľa nich, Ford Focus ECOnetic v priemere spotrebuje menej ako 3,5 litra nafty na sto kilometrov a do ovzdušia vypustí pod 95 gramov CO2 na kilometer.

SkryťVypnúť reklamu

Tajomstvo malého apetítu sa ukrýva vo vznetovom štvorvalci 1,6 Duratorq TDCi (77 kW/105 k) a rozsiahlych úpravách. Tie neobišli prakticky žiadnu časť auta. Vylepšenú aerodynamiku má na svedomí čiastočne zakrytovaný podvozok. Deflektory pomáhajú usmerňovať prúdenie vzduchu pod autom.

Dizajnéri tiež navrhli špeciálne aerodynamicky optimalizované kryty plechových diskov kolies. Na pohľad možno nevyzerajú lákavo, ale prispievajú k zníženiu spotreby nafty. Lamely aktívnej mriežky v prednom nárazníku sa natáčajú tak, aby k chladiču púšťali iba toľko vzduchu, koľko je nevyhnutne potrebné. Po naštartovaní sú úplne zavreté a poháňacia jednotka sa rýchlejšie zahreje.

Redší olej, pneumatiky s nízkym valivým odporom

Modifikácie samotného agregátu sa sústredili na zdokonalenie procesu spaľovania a zníženie strát spôsobených trením. Nové vstrekovače, pracujúce s tlakom až 1600 bar, presnejšie dávkujú palivo do valcov. Nový je tiež systém variabilnej geometrie lopatiek turbodúchadla i piestne krúžky s povlakom znižujúcim trenie. Šesťstupňová manuálna prevodovka má dlhší stály prevod a redšiu olejovú náplň.

SkryťVypnúť reklamu

K folklóru podobných ekologicky ladených modelov patrí systém štart/stop, funkcia rekuperácie energie pri brzdení, pneumatiky s nízkym valivým odporom a indikátor radenia. Ford neprezradil dynamické parametre Focusu ECOnetic. Uviedol však, že zákazníci si ho budú môcť kúpiť ako hatchback alebo kombi. Predaj bude spustený začiatkom budúceho roka.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 787
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 613
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 505
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 164
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 155
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 823
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 749
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 753
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Tušš: Dobro vs. zlo
  2. Rado Surovka: Zrátali to korupčníkom
  3. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  4. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  5. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  6. Eva Bachletová: Naše svetlo
  7. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  8. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 107
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 471
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 875
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 568
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 19 141
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 199
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 720
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 6 809
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu