NOVINKY

Ford Focus ECOnetic je vraj najúspornejší kompakt v Európe

Ford nameral najúspornejšej verzii nového Focusu spotrebu pod 3,5 l/100 km a emisie CO2 95 g/km. Jej tajomstvo sa ukrýva v šetrnom vznetovom agregáte a rozsiahlych úpravách.

(Zdroj: Ford)

BRATISLAVA. Nový Focus sa postupne udomácňuje na svetových trhoch a výrobca ho dopĺňa o nové verzie. Športový variant ST už poznáme - jeho predaj odštartuje na budúci rok. V rovnakom období príde na trh Ford Focus ECOnetic, určený tým, ktorí hľadia predovšetkým na nízku spotrebu paliva a produkciu emisií.

Posvietili si na aerodynamiku

Auto absolvuje výstavnú premiéru na autosalóne AutoRAI v Amsterdame a Ford ho uvádza s tým, že ide o vôbec najúspornejšieho zástupcu nižšej strednej triedy. K ambicióznemu tvrdeniu pridáva aj výsledky vlastných meraní. Podľa nich, Ford Focus ECOnetic v priemere spotrebuje menej ako 3,5 litra nafty na sto kilometrov a do ovzdušia vypustí pod 95 gramov CO2 na kilometer.

Tajomstvo malého apetítu sa ukrýva vo vznetovom štvorvalci 1,6 Duratorq TDCi (77 kW/105 k) a rozsiahlych úpravách. Tie neobišli prakticky žiadnu časť auta. Vylepšenú aerodynamiku má na svedomí čiastočne zakrytovaný podvozok. Deflektory pomáhajú usmerňovať prúdenie vzduchu pod autom.

Dizajnéri tiež navrhli špeciálne aerodynamicky optimalizované kryty plechových diskov kolies. Na pohľad možno nevyzerajú lákavo, ale prispievajú k zníženiu spotreby nafty. Lamely aktívnej mriežky v prednom nárazníku sa natáčajú tak, aby k chladiču púšťali iba toľko vzduchu, koľko je nevyhnutne potrebné. Po naštartovaní sú úplne zavreté a poháňacia jednotka sa rýchlejšie zahreje.

Redší olej, pneumatiky s nízkym valivým odporom

Modifikácie samotného agregátu sa sústredili na zdokonalenie procesu spaľovania a zníženie strát spôsobených trením. Nové vstrekovače, pracujúce s tlakom až 1600 bar, presnejšie dávkujú palivo do valcov. Nový je tiež systém variabilnej geometrie lopatiek turbodúchadla i piestne krúžky s povlakom znižujúcim trenie. Šesťstupňová manuálna prevodovka má dlhší stály prevod a redšiu olejovú náplň.

K folklóru podobných ekologicky ladených modelov patrí systém štart/stop, funkcia rekuperácie energie pri brzdení, pneumatiky s nízkym valivým odporom a indikátor radenia. Ford neprezradil dynamické parametre Focusu ECOnetic. Uviedol však, že zákazníci si ho budú môcť kúpiť ako hatchback alebo kombi. Predaj bude spustený začiatkom budúceho roka.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 147
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 347
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 457
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 393
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 721
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 401
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 003
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 510
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 837
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 675

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.