SME

VW Golf sa dnes stal najpredávanejším vozidlom nemeckého koncernu

Wolfsburg 25. júna (TASR) - Hranatý, nudný, nemastný-neslaný - VW Golf prežil 28 rokov a štyri "plastické operácie" v úlohe terča kritikov, no dnes ...

Wolfsburg 25. júna (TASR) - Hranatý, nudný, nemastný-neslaný - VW Golf prežil 28 rokov a štyri "plastické operácie" v úlohe terča kritikov, no dnes sa stal najpredávanejším modelom koncernu Volkswagen AG a z prvého miesta vytlačil legendárneho Chrobáka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Strieborný Golf číslo 21 517 415 dnes opustil montážnu linku v hlavnej továrni VW vo Wolfsburgu, čím prekonal množstvo vyrobených Chrobákov, no ešte stále zaostáva za zhruba 26 miliónmi predaných vozidiel Toyota Corolla.

Golf si vďaka reputácii spoľahlivého vozidla a celému radu voliteľných motorov - od pomalých až po "trhačov asfaltu" - získal popularitu u mladých aj starších kupcov. Ako cituje agentúra Reuters dnešné vydanie denníka Die Welt: "Nemecká literatúra, film aj populárna hudba by sa dnes mali hlboko pokloniť malému čiernemu autu z Wolfsburgu. Dokázal to, čo oni nie: získal nemeckému produktu popularitu na celom svete."

SkryťVypnúť reklamu

Od začiatku výroby v roku 1974 sa Golf stal základom, na ktorom nemecký koncern postavil svoj úspech, hoci v súčasnosti, podobne ako ostatné automobilky, zápasí s nepriaznivou situáciou na kľúčových trhoch v Európe a USA. A hoci Golf z hľadiska celkového predaja stále stojí v tieni Corolly, svoju súčasnú pozíciu dosiahol podstatne rýchlejšie než Toyota a Chrobák. Corolla sa totiž začala vyrábať už v roku 1966 a Chrobákovi trvalo 56 rokov, kým sa dopracoval k číslu 21,5 milióna predaných vozidiel. Starý Chrobák sa stále vyrába v Mexiku, kým nový je v podstate Golf zamaskovaný "hrbatou" karosériou.

VW vyrába 3 600 Golfov denne v továrňach vo Wolfsburgu, v Bruseli, Juhoafrickej republike, Brazílii a na Slovensku. Koncern plánuje už piatu generáciu tohto vozidla, ktorá v priebehu niekoľkých rokov nahradí súčasný dizajn. Hoci odborníci pozorne sledujú, ako bude vyzerať nový Golf, nemožno očakávať žiadnu príliš radikálnu zmenu: "Golf je Golf. A tým aj vždy zostane," povedal výkonný riaditeľ VW Bernd Pischetsrieder.

SkryťVypnúť reklamu

* 1 sov

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 94 622
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 940
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 627
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 461
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 787
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 328
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 262
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 697
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu