Na mýte by sa tento rok malo vybrať o sedem percent viac

Výber mýta v tomto roku by sa mal oproti vlaňajšku zvýšiť o 7 % na 151,3 mil. eur.

BRATISLAVA. Predpokladá to Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. s tým, že v prvom polroku tohto roka majú príjmy z výberu mýta dosiahnuť 73,8 mil. eur.

V prvom roku prevádzky vlani mýto vynieslo 141,4 mil. eur, keď výpadok oproti očakávaným príjmom predstavoval 12 mil. eur pre dočasné pozastavenie spoplatnenia ciest prvej triedy začiatkom minulého roka.

"V oblasti vývoja mýtneho systému sa budeme zameriavať na kontrolu súladu poskytovanej služby s požiadavkami definovanými zmluvou a riešiť identifikované nedostatky. Zároveň budeme tiež systém priebežne optimalizovať, predovšetkým za účelom zvyšovania komfortu platiteľov mýta," informoval v piatok hovorca NDS Marcel Jánošík agentúru SITA.

Článok pokračuje pod video reklamou

Diaľničná spoločnosť si na základe zmluvy s prevádzkovateľom mýtneho systému, spoločnosťou SkyToll, a.s. uplatní zľavu z ceny za prevádzku mýta. Dôvodom je nesplnenie záväznej úrovne efektívnosti výberu mýta v prvom polroku minulého roka, keď namiesto požadovaných 98,91 % bola nižšia o 0,1 %.

"NDS v zmysle zmluvy rešpektuje merania nezávislého znalca a teda aj merania v prvom polroku 2010," uviedol Jánošík. Výšku uplatnenej zľavy neuviedol. V druhom polroku vlaňajška efektívnosť mýta vzrástla oproti záväzku o 0,08 % na 98,99 %.

"Keďže parameter efektívnosť výberu mýta je komplexný ukazovateľ vypovedajúci o kvalite poskytovanej služby, možno konštatovať, že hlavným dôvodom zvýšenia efektívnosti výberu mýta bolo kvalitnejšie poskytovanie služby zo strany prevádzkovateľa systému," dodal

Súčasné mýtne sadzby plánuje NDS optimalizovať z dôvodu lepšieho zohľadnenia dopadov vozidiel na životné prostredie, a to diferenciáciou sadzieb podľa emisných tried. Výšku mýtnych poplatkov chcú diaľničiari zároveň upraviť podľa času jazdy automobilov pre optimalizáciu dopravného prúdu.

Cieľom tohto opatrenia bude zvyšovanie bezpečnosti a plynulosti premávky na cestách. Diaľničiari neuviedli, kedy majú byť sadzby mýta upravené, poplatky by sa však mohli zmeniť najskôr po dvoch rokoch prevádzky mýtneho systému, teda od budúceho roka.

Pokiaľ ide o štyri opatrenia, ktorých splnenie prisľúbilo ministerstvo dopravy v oblasti fungovania mýta Únii autodopravcov Slovenska, aby zabránilo ich plánovanému štrajku, zatiaľ pokračujú rokovania. NDS sa má k tomu vyjadriť až po ich ukončení.

Podľa záväzkov rezortu dopravy mala byť do konca marca zrušená povinná kaucia pri platbe mýta faktúrami, nie je však známe, či sa tak aj stalo. Do konca apríla by sa mala cena za pevnú montáž palubnej jednotky znížiť na cenu určenú znalcom s primeraným ziskom pre servis.

Úseky a rozsah spoplatnenia ciest prvej triedy majú byť zracionalizované do konca mája. Pri kreditnom spôsobe platby mýta má byť zároveň povolený debet bez pokút a sankcií s možnosťou vyrovnania debetu v určitom čase.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 246
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 771
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 969
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 762
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 167
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 014
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 630
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 614
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 357
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 755

Téma: Diaľnice


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.