SME
Pondelok, 21. jún, 2021 | Meniny má AlojzKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Alfa Romeo 156 Sportwagon 2,4 JTD – kombi s vytrénovanými svalmi

Sedan strednej triedy Alfa Romeo 156 predstavený začiatkom roku 1997 vzbudil veľkú pozornosť odborníkov i motoristickej verejnosti. Ušlo sa mu aj ocenenie európsky automobil roka. Aj keď sa tomu nechce veriť, odvodenina kombi pomenovaná Sportwagon imidž A

lfy 156 ešte zdvihla. Vlastne aké to kombi, keď priestor pre batožiny má Sportwagon menší o 20 litrov ako štvordverák sedan. Na rodinné sťahovanie je batožinový priestor malý a na veľkú rodinnú dovolenku tiež. Na čo je potom tomuto autu pod kapotou päťvalcový takmer dvaapollitrový  turbodiesel so 150 konskými silami a krútiacim momentom 305 Nm.  Najskôr na to, aby sme vytrénované svaly tohto šprintéra či ťahúňa spoločne vyskúšali v našom redakčnom teste. Okrem toho - športový imidž v spojení s naftou?!

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Prečo nie, keď taliansky výrobca dal do vienka sportwagonu so silnejším vznetovým motorom vlastnosti trénovaného šprintéra schopného zdolať z pokoja stokilometrovú rýchlosť za 9,4 sekundy a dosiahnuť najvyššiu rýchlosť 212 km/h. To dokáže krásavec s dvojpriestorovou karosériou s atraktívnym dizajnom, povestnou to pýchou talianskych automobilov. A práve ním sa mohla pýšiť aj sýtočervená Alfa Romeo 156 Sportwagom 2,4 JTD. Jej dynamický vzhľad zvýrazňuje klinovitá predná časť a dozadu stúpajúce bočné línie, podobný kupé budia šikovne ukryté kľučky zadných dverí. Okrem atraktívneho dizajnu ponúka táto športová limuzína aj vynikajúce dynamické a jazdné vlastnosti, komfort a bohatú výbavu.

Testovaná alfa mala až osem airbagov, digitálnu klimatizáciu, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické sťahovanie bočných okien vpredu i vzadu, elektrické nastavovanie a vyhrievanie vonkajších zrkadiel, výškovo i osovo nastaviteľný volant s kožou potiahnutým vencom, imobilizér, atermické sklá a ďalšie fajnovosti. Športový duch v atraktívnom interiéri Alfy Romeo zvýrazňujú analógové prístroje s bielymi ciferníkmi na tradičnom mieste pred vodičom a „budíky“ na stredovom paneli privrátené k vodičovi i veľmi dobre anatomicky tvarované sedadlá  s výrazne vystupujúcimi bokmi.

Skryť Vypnúť reklamu

Malým kontrastom je ich príjemné velúrové čalúnenie. Postačujúci batožinový priestor má dobrý prístup rozmernými piatymi dverami a variabilita po odklopení niektorého alebo oboch častí asymetricky delených operadiel zadných sedadiel. Vo výborne izolovanom a odhlučnenom interiéri takmer nepočuť zvuk výkonného motora. Vlastne len pri prudšej akcelerácii. Aj preto je jazda s turbodieselom pod kapotou veľmi príjemným zážitkom. Na pridanie plynu auto primerané zrýchli. Tvrdšie naladený podvozok a tuhá karoséria precízne reagujú na povely spoza volantu. Spotreba sa odvíja od dynamiky jazdy. Nás počas testu krotili len rýchlostné limity v obciach, mimo nich i na autostrádach. Aj preto podľa palubného počítača činila len neuveriteľných 5,9 l/100 km.
                            

Skryť Vypnúť reklamu

TECHNICKÉ ÚDAJE

Alfa Romeo 156 Sportwagon 2,4 JTD Distinctive  

Motor
Radový kvapalinou chladený vznetový päťvalec uložený vpredu naprieč, preplňovaný turbodúchadlom. Vstrekovanie nafty systémom Commom Rail. Ventilový rozvod SOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Dva ventily v každom valci. Hlava valcov  z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 2387 cm3, vŕtanie a zdvih 82,0/90,4 mm. Kompresný pomer 18,45:1. Najväčší výkon 110 kW/150 k pri otáčkach 4000 min-1. Najvyšší krútiaci moment 305 Nm pri otáčkach 1800 min-1. Šesťkrát uložený kľukový hriadeľ.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,800 – 2,235 – 1,360 - 0,971 - 0,707, R 3,545, stály prevod hnanej nápravy 3,353.

Skryť Vypnúť reklamu

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Vpredu i vzadu nezávislé zavesenie kolies, predné na dvojitých priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson. Priečny skrutný stabilizátor. Vzadu viacprvkové zavesenie s pozdĺžnymi a priečnymi ramenami. Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi, priečny skrutný stabilizátor.  Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné  s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS. Parkovacia brzda s účinkom na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 215/45 R 17.

Karoséria
Samonosná celokovová, štvordverové päťmiestne kombi.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4430/1745/1420 mm, rázvor náprav 2595 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1511/1506 mm. Pohotovostná hmotnosť 1435 kg. Objem batožinového priestoru 378 l. Objem palivovej nádrže 63 l.

Skryť Vypnúť reklamu

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 212 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 9,4 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116  8,9/5,5/6,7 l/100 km.
Cena: 1 139 000 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 9,7 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) – 6,4/8,3  s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 8,6/11,7 s
Max.  rýchlosť  210 km/h
Spotreba počas testu 5,9 l/100 km

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Audi A4 Avant 2,5 TDI
Zdvih. objem 2496  cm³
Výkon 114 kW/155 k
Krút. mom. 310/1400 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,6 s
Max. rých. 219 km/h
Spotreba mesto 9,8 l/100 km
mimo mesta 5,4 l/100 km
kombinovaná 7,0 l/100 km
Cena 1 481 500 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

BMW 320d Touring
Zdvih. objem 1995 cm³
Výkon 110 kW/150 k
Krút. mom. 330/2000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,3 s
Max. rých. 211 km/h
Spotreba mesto 7,8 l/100 km
mimo mesta 4,5 l/100 km
kombinovaná 5,7 l/100 km
Cena 1 311 110 Sk                                   

Renault Laguna Grandtour 2,2 dCi
Zdvih. objem 2188 cm³
Výkon 110 kW/150 k
Krút. mom. 320/1750 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,8 s
Max. rých. 215 km/h
Spotreba mesto 8,4 l/100 km
mimo mesta 5,1 l/100 km
kombinovaná 6,3 l/100 km
Cena 1 079 900 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  2. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  3. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  4. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  5. 15 otázok o separovaní. Minimálne na jednu nebudete vedieť odpovedať
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  7. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  8. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  9. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  10. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  1. Spoločnosť ASBIS uvádza na európske trhy novinku
  2. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  3. V BILLA pokračuje Doba slovenská
  4. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  5. Legislative intention - recodification of the corporate law
  6. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  7. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  8. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  9. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  10. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 14 057
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 505
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 776
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 7 974
  5. Po Slovensku na motorke 6 793
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 6 528
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 5 736
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 461
  9. Crème de la crème po slovensky 3 220
  10. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 2 790
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Mikulec nevylúčil, že kontrola na hraniciach bude nepretržitá.

Doterajšie pravidlá štát nemení.


19m
Sklárne Slovglass posledné desaťročie chátrajú.

Osud sklární v Poltári je varovaním.


20 h
Dole vodou so Samom Marcom

Ako nazvete tých, ktorí vedome vlastných voličov povzbudzujú v tom, aby umreli?


20. jún
Nataša Holinová

Aké zbytočné bolo prejaviť sa takto okázalo proti Matićovej správe.


18. jún

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Golf Limited

V zvýhodnenej výbave Limited nechýba adaptívny tempomat ani cúvacia kamera.


18. jún
Nový emblém Dacia.

Kaki farba odkazuje na schopnosti v teréne, ale aj ekológiu.


17. jún
Najkrajší výhľad na Tatry ponúka čerpacia stanica Slovnaft na D1 v Štrbe.

Na cestovanie si vyčleňte aspoň štyri hodiny.


17. jún
Väčšina ponúka bohatú výbavu už v základe.

Ceny sa pohybujú od 15 do 25-tisíc eur.


16. jún