SME
reklama

Alfa Romeo 156 Sportwagon 2,4 JTD – kombi s vytrénovanými svalmi

Sedan strednej triedy Alfa Romeo 156 predstavený začiatkom roku 1997 vzbudil veľkú pozornosť odborníkov i motoristickej verejnosti. Ušlo sa mu aj ocenenie európsky automobil roka. Aj keď sa tomu nechce veriť, odvodenina kombi pomenovaná Sportwagon imidž A

lfy 156 ešte zdvihla. Vlastne aké to kombi, keď priestor pre batožiny má Sportwagon menší o 20 litrov ako štvordverák sedan. Na rodinné sťahovanie je batožinový priestor malý a na veľkú rodinnú dovolenku tiež. Na čo je potom tomuto autu pod kapotou päťvalcový takmer dvaapollitrový  turbodiesel so 150 konskými silami a krútiacim momentom 305 Nm.  Najskôr na to, aby sme vytrénované svaly tohto šprintéra či ťahúňa spoločne vyskúšali v našom redakčnom teste. Okrem toho - športový imidž v spojení s naftou?!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prečo nie, keď taliansky výrobca dal do vienka sportwagonu so silnejším vznetovým motorom vlastnosti trénovaného šprintéra schopného zdolať z pokoja stokilometrovú rýchlosť za 9,4 sekundy a dosiahnuť najvyššiu rýchlosť 212 km/h. To dokáže krásavec s dvojpriestorovou karosériou s atraktívnym dizajnom, povestnou to pýchou talianskych automobilov. A práve ním sa mohla pýšiť aj sýtočervená Alfa Romeo 156 Sportwagom 2,4 JTD. Jej dynamický vzhľad zvýrazňuje klinovitá predná časť a dozadu stúpajúce bočné línie, podobný kupé budia šikovne ukryté kľučky zadných dverí. Okrem atraktívneho dizajnu ponúka táto športová limuzína aj vynikajúce dynamické a jazdné vlastnosti, komfort a bohatú výbavu.

Testovaná alfa mala až osem airbagov, digitálnu klimatizáciu, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické sťahovanie bočných okien vpredu i vzadu, elektrické nastavovanie a vyhrievanie vonkajších zrkadiel, výškovo i osovo nastaviteľný volant s kožou potiahnutým vencom, imobilizér, atermické sklá a ďalšie fajnovosti. Športový duch v atraktívnom interiéri Alfy Romeo zvýrazňujú analógové prístroje s bielymi ciferníkmi na tradičnom mieste pred vodičom a „budíky“ na stredovom paneli privrátené k vodičovi i veľmi dobre anatomicky tvarované sedadlá  s výrazne vystupujúcimi bokmi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Malým kontrastom je ich príjemné velúrové čalúnenie. Postačujúci batožinový priestor má dobrý prístup rozmernými piatymi dverami a variabilita po odklopení niektorého alebo oboch častí asymetricky delených operadiel zadných sedadiel. Vo výborne izolovanom a odhlučnenom interiéri takmer nepočuť zvuk výkonného motora. Vlastne len pri prudšej akcelerácii. Aj preto je jazda s turbodieselom pod kapotou veľmi príjemným zážitkom. Na pridanie plynu auto primerané zrýchli. Tvrdšie naladený podvozok a tuhá karoséria precízne reagujú na povely spoza volantu. Spotreba sa odvíja od dynamiky jazdy. Nás počas testu krotili len rýchlostné limity v obciach, mimo nich i na autostrádach. Aj preto podľa palubného počítača činila len neuveriteľných 5,9 l/100 km.
                            

SkryťVypnúť reklamu
reklama

TECHNICKÉ ÚDAJE

Alfa Romeo 156 Sportwagon 2,4 JTD Distinctive  

Motor
Radový kvapalinou chladený vznetový päťvalec uložený vpredu naprieč, preplňovaný turbodúchadlom. Vstrekovanie nafty systémom Commom Rail. Ventilový rozvod SOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Dva ventily v každom valci. Hlava valcov  z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 2387 cm3, vŕtanie a zdvih 82,0/90,4 mm. Kompresný pomer 18,45:1. Najväčší výkon 110 kW/150 k pri otáčkach 4000 min-1. Najvyšší krútiaci moment 305 Nm pri otáčkach 1800 min-1. Šesťkrát uložený kľukový hriadeľ.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,800 – 2,235 – 1,360 - 0,971 - 0,707, R 3,545, stály prevod hnanej nápravy 3,353.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Vpredu i vzadu nezávislé zavesenie kolies, predné na dvojitých priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson. Priečny skrutný stabilizátor. Vzadu viacprvkové zavesenie s pozdĺžnymi a priečnymi ramenami. Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi, priečny skrutný stabilizátor.  Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné  s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS. Parkovacia brzda s účinkom na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 215/45 R 17.

Karoséria
Samonosná celokovová, štvordverové päťmiestne kombi.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4430/1745/1420 mm, rázvor náprav 2595 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1511/1506 mm. Pohotovostná hmotnosť 1435 kg. Objem batožinového priestoru 378 l. Objem palivovej nádrže 63 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 212 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 9,4 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116  8,9/5,5/6,7 l/100 km.
Cena: 1 139 000 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 9,7 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) – 6,4/8,3  s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 8,6/11,7 s
Max.  rýchlosť  210 km/h
Spotreba počas testu 5,9 l/100 km

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Audi A4 Avant 2,5 TDI
Zdvih. objem 2496  cm³
Výkon 114 kW/155 k
Krút. mom. 310/1400 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,6 s
Max. rých. 219 km/h
Spotreba mesto 9,8 l/100 km
mimo mesta 5,4 l/100 km
kombinovaná 7,0 l/100 km
Cena 1 481 500 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

BMW 320d Touring
Zdvih. objem 1995 cm³
Výkon 110 kW/150 k
Krút. mom. 330/2000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,3 s
Max. rých. 211 km/h
Spotreba mesto 7,8 l/100 km
mimo mesta 4,5 l/100 km
kombinovaná 5,7 l/100 km
Cena 1 311 110 Sk                                   

Renault Laguna Grandtour 2,2 dCi
Zdvih. objem 2188 cm³
Výkon 110 kW/150 k
Krút. mom. 320/1750 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,8 s
Max. rých. 215 km/h
Spotreba mesto 8,4 l/100 km
mimo mesta 5,1 l/100 km
kombinovaná 6,3 l/100 km
Cena 1 079 900 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 20 157
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 873
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 546
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 947
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 402
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 401
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 924
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 558
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  2. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  4. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  5. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  6. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  7. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  8. Martin Borecky: Rakovina
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 315
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 655
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 454
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 925
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 378
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 336
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu