SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: MV Agusta Brutale 920

Lacnejšia sestra veľkej Brutale ma fantastický ťah motora, úžasné tvary, šokujúcu cenu a tiež nedostatky.

(Zdroj: autor)

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Málokedy sa dostaneme za riadítka ešte nezabehnutej motorky, ktorú nemôžete vyskúšať v celom spektre otáčok. Pri Japoncoch by sme do toho asi nešli, ale u MV Agusty je dôvod na oslavu už len to, že ju môžeme vidieť naživo.

Testovaný kúsok má zatiaľ nabehaných len 225 kilometrov a točiť sa smie len do šiestich tisícok otáčok, teda do polovice cesty k maximálnemu výkonu.

11_moto_big.jpgDizajn je vec subjektívna, ja to vnímam asi nasledovne. Tragédia sú vôbec celé zvody, keď vynechám peknú dvojitú koncovku, vyzerajú surovo akoby boli vyrobené na záverečnej skúške zváracieho kurzu.

Trochu prestrelená mi príde aj čierna farba na všetkých častiach motocykla, čím zaniká krásny priehradkový rám, zaujímavo tvarovaná nádrž, motor, kolesá a vôbec všetky časti motocykla okrem výfuku.

Prístrojovka je zložená z analógového otáčkomera, digitálneho displeja a panela s kontrolkami nad displejom. Na výber sú dve palivové mapy, normal a šport.

12_moto_big.jpg

Displej ďalej zobrazuje celkové najazdené kilometre, trip, aktuálnu rýchlosť a zaradený prevodový stupeň. Za to jedinou zmienkou o stave paliva v 23 litrovej nádrži je len kontrolka rezervy, ktorá sa síce rozsvieti, ale nik nevie, kedy to „zdochne“.

Jednotka zapadá ako do perinky a konečne vyrážam vpred. V ústrety ďalším nedostatkom. Medzi ne patrí trebárs slabší rajd. Za jazdy to samozrejme nevadí, ale pri obracaní na užšej ceste si musíte viac vyratúvať, či vám to vydá na jeden krát.

Spätné zrkadlá si zaslúžia maximálne dva z desiatich bodov, aj to len za to, že vďaka nim môže motorka legálne jazdiť po verejných komunikáciách. Okrem lakťov v nich nevidieť nič iné a to sa môžete lopotiť s ich nastavením koľko chcete.

13_moto_big.jpg

Keďže nik nevie, koľko paliva je v nádrži, pre istotu dotankujem o pár sekúnd už míňam tabulu označujúcu koniec Bratislavy. Čo s jazdcom robí nápor vetra a ani maximálnu rýchlosť dnes nezistíme, napriek tomu vieme, že na šestke pri šesťtisíc otáčkach dosiahnete rýchlosť 145 kilometrov za hodinu.

Štvorvalcový agregát s maximálnym výkonom 129 koní pri 10 500 otáčkach a maximálnym krútiacim momentom 95 Nm 8100 ot./min. je až neskutočný ťahúň. Od dvoch tisícok sa krásne zbiera a pri štyri a pol tisíckach sa na tvárach anjelov strážnych objavia prvé kropaje potu.

Ak som dal zrkadlám dva z desiatich bodov, motor si zaslúži plných desať i keď odozva plynu je okamžitá a bez maznania, presuny mestom tak najlepšie zvládnete na päťke, šestka je veľa a na štvorke pri prejazde nerovností s motorkou trhá.

14_moto_big.jpg

Svižným tempom sa blížim k Pezinskej babe. Je vidieť, že MV Agusta svojim modelom 920 trochu z brutálnosti poľavila a snažila sa vtrieť pod kožu aj povedzme bežnejším smrteľníkom.

Vďaka pružnosti motora si kopce vychutnajú aj turistickejší alebo menej skúsení jazdci, motorka sa ťahá von z vracákov s nevídanou chuťou prakticky na akejkoľvek zaradenej rýchlosti a práve tu, na výjazdoch, prispieva k bezpečnosti aj kontrola trakcie, tá sa dá nastavovať v ôsmich stupňoch.

Cestu v ústrety bežnému ľudu potvrdzuje aj príjemne nastavený podvozok. Vpredu žehlí nerovnosti plne nastaviteľná USD vidlica Marzocchi, cez ktorú sa do riadítok dostáva od predného kolesa dostatok informácií. Zadný tlmič pochádza od firmy Sachs s nastaviteľným predpätím a odskokom.

Možno sa vám teraz názov Brutale zdá prehnaný, ale nie. Ticho sivého lesa rozprestierajúceho svoje koruny nad lístím pamätajúcim minulý rok narúša len mohutný zvuk z dvojitej koncovky a pískanie zadnej pneumatiky, ktorá sa kĺže po studenom asfalte pri každom podradení o dva stupne nadol.

15_moto_big.jpg
Hoci ako hovorí kamarát, brzdy sú nepriateľ rýchlosti, bola by chyba vynechať ich. Predná radiálna dvojkotúčová so štvorpiestikovými strmeňmi od Bremba plní svoju prácu na výbornú, zadná štvorpiestiková od Nissinu je trošku horšie čitateľná a neviem presne odhadnúť moment, kedy sa koleso úplne zablokuje, to hovorím o tom zadnom, predné sa po povolení točiť do maxima 11 600 otáčok bude dotýkať asfaltu zrejme len zriedka.

Na komplexné hodnotenie prípadne aj porovnanie s konkurenciou si počkáme na obdobie po ukončení zábehu, kedy sa k tejto motorke ešte vrátime. Zatiaľ vieme, že má úžasný spodok otáčok, fajn podvozok, veľkú nádrž, kontrolu trakcie, nastaviteľné palivové mapy, letmo uchytené zadné koleso a podľa mňa aj veľmi zaujímavú cenu.

Na druhej strane, nie najšťastnejšiu farebnú kombináciu, slabší rajd, chýbajúci palivomer a nie práve vábne vyzerajúce zvody.

16_moto_big.jpgTabuľka ;

Motor radový štvorvalec , 16 ventilov
Objem motora 921 cm3
Výkon 96 kW pri 10500 ot./min.
Maximálny krútiaci moment 95 Nm 8100 ot./min.
Prevodovka 6-rýchl.
Chladenie vodou
Predné odpruženie hydraulická vidlica up side down Marzocchi, Ø 50 mm, plne nastaviteľná
Zadné odpruženie tlmič Sachs, nastaviteľný odskok a predpätie
Predná brzda radiálna dvojkotúčová, Ø 310 mm, 4-piestikové strmene Brembo
Zadná brzda kotúčová, štvorpiestikové strmene Nissin, Ø 210 mm,
Predná pneu 120/70 ZR17"
Zadná pneu 180/55 ZR17"
Rázvor 1 430mm
Suchá hmotnosť 190 kg
Objem palivovej nádrže 23 litrov
Cena 11 900 eur
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 40 745
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 38 752
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 11 994
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 116
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 169
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 135
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 451
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 237
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 040
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 937
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister vnútra SR Roman Mikulec, predseda vlády SR Igor Matovič a minister zdravotníctva SR Marek Krajčí počas tlačového brífingu k vyhodnoteniu doterajších výsledkov celoplošného skríningu na ochorenie COVID-19.

Na Slovensku prebieha plošné testovanie. PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 236-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 4 068 obetí.

7 h
Petra Vlhová reaguje po vypadnutí v super-G.

Super-G vyhrala Gutová-Behramiová.

5 h
Rázcestie v obci Martinová.

Maďarov na severe nechcú a Rómov nikde nechcú, opisujú ľudia z Martinovej.

22. jan
Conor McGregor.

McGregor nezvládol svoj návrat do klietky.

6 h

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan