BRATISLAVA. Komu sa zdajú Fiat 500 Abarth a jeho nabrúsenejšia verzia Essesse málo zábavné, tomu je určený Motore Centrale R230 - najnovšia kreácia talianskych úpravcov Aznom a Lucarelli-Monza.
Motor uprostred
Tí vo svojich dielňach kompletne prepracovali originálnu Päťstovku Abarth. Navrhli pre ňu nové šasi, vďaka čomu bolo možné presťahovať motor spod prednej kapoty doprostred auta, namiesto zadných sedadiel.
Prepĺňaný štvorvalec s objemom 1,4 litra technici vyladili na výkon 169 kW (230 k) a najvyšší krútiaci moment 330 Nm. Poháňané sú - samozrejme - zadné kolesá. Výrobcovia zatiaľ nezverejnili žiadne dynamické parametre svojej malej beštie. Uviedli len, že auto dostalo tlmiče Bilstein a vylepšenú brzdovú sústavu (predné brzdové kotúče majú priemer 335 mm, zadné 305 mm). Auto jazdí a semi-slikoch značky Kumho.
Silnejší variant mieri na okruh
V štádiu vývoja je aj brutálnejšia verzia tohto auta, nazvaná Pista. Charakterizuje ju výkon 206 kW (280 k) a hmotnosť 900 kilogramov. Okrem iného dostane zadný diferenciál s obmedzenou svornosťou, nastaviteľný podvozok i telemetrický zberač dát o jazde. Kabína sériovo dostane bezpečnostný rám, takže pohyb mimo okruhov zrejme nebude nemožný.
Aznom a Lucarelli-Monza pripravujú debut svojho projektu na výstave Top Marques v Monaku (14. - 17. apríl). Veria, že sa nájde dostatočný počet záujemcov, aby mohli každý rok vyrobiť aspoň 30 exemplárov modelu Motore Centrale R230.
Top Marques Monako |
![]() |
Jedna z najprestížnejších predajných výstav na planéte ukazuje to najlepšie zo sveta umenia, jácht, lietadiel, exkluzívnych šperkov, hodiniek a všetkého, čo súvisí s luxusom. Najdominantnejšou je však pravidelne expozícia automobilov. Dominujú v nej najmä malosérioví výrobcovia. Svoju expozíciu síce na Top Marques Monako tohto roku budú mať aj „ľudovejšie“ značky, ako Audi, Infiniti alebo Jaguar, všetci však privezú iba to najlepšie a najdrahšie zo svojej ponuky. |
Autor: fg