GARÁŽ

Motore Centrale R230: Novodobý Fiat 500 s pohonom zadných kolies

Taliani postavili Päťstovku Abarth s motorom uprostred a pohonom zadných kolies. Veria, že sa nájde dostatok záujemcov, aby mohli ročne vyrobiť aspoň 30 takýchto áut.

(Zdroj: Aznom)

BRATISLAVA. Komu sa zdajú Fiat 500 Abarth a jeho nabrúsenejšia verzia Essesse málo zábavné, tomu je určený Motore Centrale R230 - najnovšia kreácia talianskych úpravcov Aznom a Lucarelli-Monza.

Motor uprostred

Tí vo svojich dielňach kompletne prepracovali originálnu Päťstovku Abarth. Navrhli pre ňu nové šasi, vďaka čomu bolo možné presťahovať motor spod prednej kapoty doprostred auta, namiesto zadných sedadiel.

Prepĺňaný štvorvalec s objemom 1,4 litra technici vyladili na výkon 169 kW (230 k) a najvyšší krútiaci moment 330 Nm. Poháňané sú - samozrejme - zadné kolesá. Výrobcovia zatiaľ nezverejnili žiadne dynamické parametre svojej malej beštie. Uviedli len, že auto dostalo tlmiče Bilstein a vylepšenú brzdovú sústavu (predné brzdové kotúče majú priemer 335 mm, zadné 305 mm). Auto jazdí a semi-slikoch značky Kumho.

Silnejší variant mieri na okruh

V štádiu vývoja je aj brutálnejšia verzia tohto auta, nazvaná Pista. Charakterizuje ju výkon 206 kW (280 k) a hmotnosť 900 kilogramov. Okrem iného dostane zadný diferenciál s obmedzenou svornosťou, nastaviteľný podvozok i telemetrický zberač dát o jazde. Kabína sériovo dostane bezpečnostný rám, takže pohyb mimo okruhov zrejme nebude nemožný.

Aznom a Lucarelli-Monza pripravujú debut svojho projektu na výstave Top Marques v Monaku (14. - 17. apríl). Veria, že sa nájde dostatočný počet záujemcov, aby mohli každý rok vyrobiť aspoň 30 exemplárov modelu Motore Centrale R230.

Top Marques Monako

Jedna z najprestížnejších predajných výstav na planéte ukazuje to najlepšie zo sveta umenia, jácht, lietadiel, exkluzívnych šperkov, hodiniek a všetkého, čo súvisí s luxusom. Najdominantnejšou je však pravidelne expozícia automobilov. Dominujú v nej najmä malosérioví výrobcovia. Svoju expozíciu síce na Top Marques Monako tohto roku budú mať aj „ľudovejšie“ značky, ako Audi, Infiniti alebo Jaguar, všetci však privezú iba to najlepšie a najdrahšie zo svojej ponuky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 454
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 4 321
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 957
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 122
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 555
  6. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 451
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 360
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 243
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 092
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 071

Téma: Fiat Punto, Bravo, 500, Ducato, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

DOMOV

Dobré ráno: My sme les? Kto v spore o slovenské lesy klame

Kultúrny súboj sa najnovšie vedie o lesy.

EKONOMIKA

Peugeot prehodnotil plány, v Trnave chce vyrábať inovatívny model

PSA tu vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.