NOVINKY

Audi ukazuje, ako môže vyzerať sériový elektromobil

Prototyp postavený na báze Audi A3 Sportback sa v niektorých parametroch vyrovná svojim súrodencom so spaľovacími motormi. Limitujúcimi faktormi sú však maximálna rýchlosť a dojazd.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Konštruktérov automobilky Audi nenecháva elektrický pohon chladných. Pravidelne nás zásobujú štúdiami rôznych typov vozidiel, ktoré ženie dopredu elektrická energia, prípadne kombinácia elektriny a spaľovacieho motora. Najnovší prototyp možno nerozprúdi krv v žilách ako kupé e-tron Concept, má však blízko k sériovej výrobe. Volá sa Audi A3 e-tron.

120 kilometrov na jedno nabitie

Pod jeho prednou kapotou sa ukrýva elektrický agregát s výkonom 100 kW (136 k) a najvyšším krútiacim momentom 270 Nm. Motor je napájaný z lítiovo-iónových článkov s kapacitou 26,5 kWh, uložených pod dnom batožinového priestoru a v stredovom tuneli.

Audi A3 e-tron zrýchli z pokoja na 100 km/h za 11,2 sekundy, čo je takmer rovnaká hodnota, akú dosahuje Audi A3 Sportback, vybavený základným zážihovým štvorvalcom 1,2 TFSI (77 kW/105 k). Limitujúcim faktorom elektromobilu je však elektronicky obmedzená najvyššia rýchlosť 145 km/h a tiež dojazd 120 kilometrov.

Dobitý za štyri až deväť hodín

Opätovné nabitie batérií z elektrickej siete 230 V trvá deväť hodín, ak ale použijete 400 V rýchlonabíjačku, čakanie sa skráti na štyri hodiny.

Škoda, že výrobca zatiaľ neuviedol niektoré detaily, ako hmotnosť auta, prípadne ďalší osud tohto prototypu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  10. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  4. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  5. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  6. Accessible Urban Living
  7. RPSP – A good intention ruined by execution
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Riešenia pre hnedú planétu
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 9 473
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 784
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 657
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 2 623
  5. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 277
  6. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 224
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 845
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 538
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 518
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 334