NOVINKY

Audi ukazuje, ako môže vyzerať sériový elektromobil

Prototyp postavený na báze Audi A3 Sportback sa v niektorých parametroch vyrovná svojim súrodencom so spaľovacími motormi. Limitujúcimi faktormi sú však maximálna rýchlosť a dojazd.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Konštruktérov automobilky Audi nenecháva elektrický pohon chladných. Pravidelne nás zásobujú štúdiami rôznych typov vozidiel, ktoré ženie dopredu elektrická energia, prípadne kombinácia elektriny a spaľovacieho motora. Najnovší prototyp možno nerozprúdi krv v žilách ako kupé e-tron Concept, má však blízko k sériovej výrobe. Volá sa Audi A3 e-tron.

120 kilometrov na jedno nabitie

Pod jeho prednou kapotou sa ukrýva elektrický agregát s výkonom 100 kW (136 k) a najvyšším krútiacim momentom 270 Nm. Motor je napájaný z lítiovo-iónových článkov s kapacitou 26,5 kWh, uložených pod dnom batožinového priestoru a v stredovom tuneli.

Audi A3 e-tron zrýchli z pokoja na 100 km/h za 11,2 sekundy, čo je takmer rovnaká hodnota, akú dosahuje Audi A3 Sportback, vybavený základným zážihovým štvorvalcom 1,2 TFSI (77 kW/105 k). Limitujúcim faktorom elektromobilu je však elektronicky obmedzená najvyššia rýchlosť 145 km/h a tiež dojazd 120 kilometrov.

Dobitý za štyri až deväť hodín

Opätovné nabitie batérií z elektrickej siete 230 V trvá deväť hodín, ak ale použijete 400 V rýchlonabíjačku, čakanie sa skráti na štyri hodiny.

Škoda, že výrobca zatiaľ neuviedol niektoré detaily, ako hmotnosť auta, prípadne ďalší osud tohto prototypu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 28 523
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 061
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 430
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 939
  5. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 541
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 534
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 493
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 340
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 297
  10. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 195

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke.

SVET

Stala sa nehoda? Treba natáčať

Prácu záchranárov komplikujú ľudia, ktorí sa chcú pochváliť zábermi.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.