GARÁŽ

Najmenší Seat zrejme dostane názov Me

V auguste začnú výrobné linky bratislavského závodu VW opúšťať prví členovia rodiny New Small Family. Malý Volkswagen zrejme dostane označenie Lupo, Seat sa má volať Me. Meno najmenšej škodovky zatiaľ nie je známe.

Sérioví členovia rodiny New Small Family budú vychádzať zo štúdie Volkswagen Up. Na fotografii je jej elektrická verzia E-Up.(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Ešte v priebehu tohto roka bude v Bratislave spustená výroba troch nových miniáut Seat, Škoda a Volkswagen, spoločne označovaných ako New Small Family. Koncern VW Group nimi chce upútať záujem zákazníkov, ktorí doteraz v segmente A dávali prednosť konkurencii.

V auguste začnú výrobné linky opúšťať prvé malé Volkswageny, v októbri sa k nim pridajú Seaty a Škody.

S motorom vpredu

Na verejnosť sa postupne dostávajú prvé informácie týkajúce sa techniky noviniek. Tá bude pre všetky tri miniautá prakticky zhodná. Od pôvodne plánovaného konceptu s motorom uloženým vzadu a pohonom zadných kolies konštruktéri, kvôli zvýšeným nákladom na vývoj, upustili.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vozidlá tak budú mať agregáty uložené vpredu a poháňané predné kolesá. Kostrou ponuky budú zážihové agregáty 1,0 l a 1,2 TSI. K dispozícii však bude aj vznetový či elektrický variant.

Lupo, Me a...

Hoci technika i základné tvary vozidiel sú viac menej známe - dizajn má vychádzať zo štúdie VW Up - rúškom tajomstva zostávajú zahalené názvy noviniek. Volkswagen v tejto súvislosti zrejme opráši označenie Lupo.

Seat namiesto pôvodne presadzovaného mena Arosa s najväčšou pravdepodobnosťou použije jednoduchý názov Me.

Škoda používa pre nové miniauto interné označenie City Car. Česi si však nedávno nechali zaregistrovať názvy Go, Popular, Civia, Towny, Hero, Viva, Vivia či Rapid. Meno pre najmenší model sa tak možno ukrýva niekde medzi nimi.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 779
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 797
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 036
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 689
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 138
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 009
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 645
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 583
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 345
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 761

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.