Fiat navýšil svoj podiel v Chrysleri

Fiat dnes oficiálne potvrdil, že zvýšil svoj podiel v americkej automobilke Chrysler o päť percent na rovných tridsať. K väčšinovému vlastníctvu mu ešte chýba splniť poslednú úlohu. Výroba úsporného Chrysleru na podvozku Fiatu.

DETROIT. Taliansky koncern Fiat dnes oficiálne potvrdil, že zvýšil svoj podiel v americkej automobilke Chrysler o 5 % na 30 %, keďže splnil podmienky, ktoré mu dala vláda vo Washingtone.

Americká automobilka totiž hravo prekročila vládou určený objem predaja vo svete a rozšírila svoju ponuku na trhy mimo Severnej Ameriky cez sieť dílerov Fiatu. To bola časť kritérií, ktorými vláda v USA podmienila svoj súhlas so zvýšením podielu Fiatu v Chrysleri.

Podľa tejto zmluvy musel Chrysler dosiahnuť na zahraničných trhoch obrat minimálne 1,5 miliardy USD (1,04 miliardy eur). Vlaňajšie tržby americkej automobilky mimo USA, Kanady a Mexika sa pritom vyšplhali na 5,4 miliardy USD.

Okrem toho mal Chrysler predávať svoje vozidlá v zahraničí cez sieť dílerov Fiatu. To však bol problém v Latinskej Amerike, najmä v Brazílii, kde to zákony o udelení licencie na predaj neumožňujú. Chrysler sa preto dohodol s ministerstvom financií USA, že bude predávať svoje vozidlá v Brazílii pod značkou Fiat.

Ďalšiu podmienku, ktorou bolo spustenie výroby úsporných motorov, Chrysler splnil už v januári.

Poslednou prekážkou, ktorá bráni Fiatu zvýšiť svoj podiel v Chrysleri na 51 %, je výroba modelu Chrysler s úsporným motorom na platforme Fiatu. Tento cieľ by mala automobilka dosiahnuť v 4. kvartáli tohto roka.

Informovala o tom agentúra Reuters.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 13 389
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 799
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 700
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 965
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 829
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 206
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 172
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 907
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 568
  10. Splnený sen 559

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Ak veríme politikom, v Česku vláda nevznikne. Nemá ako

S Babišom nechcú strany vládnuť. Len Okamura, ale toho nechce Babiš.

DOMOV

Strašifták, Buzik, Čačurák. Ako sa žije ľuďom s netradičným priezviskom?

Hanlivé priezvisko úrad zmení za tri eurá, inak to stojí stovku.

DOMOV

Odišiel milionár, ktorý nechal hovoriť iných

Príbeh Petra Vajdu je úzko spätý s novinami.

KULTÚRA

Belgické rádio a minca medzi polkami zadku. Ako Suchet oživil svojho Poirota

Najťažší bol posledný deň nakrúcania.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.