SME
Sobota, 4. február, 2023 | Meniny má Veronika

Téma: Mamičkám pomôže podporný tehotenský pás

Ženy najmä v pokročilom štádiu tehotenstva určite ocenia novinku, ktorá bezpečné sedenie za volantom ešte vylepší. Prídavný pás BeSafe Pregnant s poduškou sa pripevňuje na obyčajný pás, ktorý zmäkčí a zároveň zabraňuje akémukoľvek jeho pohybu.

Prídavný pás BeSafe Pregnant s poduškou sa pripevňuje na obyčajný pás, ktorý zmäkčí a zároveň zabraňuje akémukoľvek jeho pohybu.Prídavný pás BeSafe Pregnant s poduškou sa pripevňuje na obyčajný pás, ktorý zmäkčí a zároveň zabraňuje akémukoľvek jeho pohybu. (Zdroj: BE SAFE)

BRATISLAVA.

Zabezpečuje väčšie pohodlie pri cestovaní a v prípade kolízie odvádza tlak od brucha k bedrám, čím chráni plod pred najväčším tlakom. Podporný pás by sa mal používať od druhého mesiaca tehotenstva a stojí okolo 40 eur.

Popod brucho a medzi prsia

Spodný popruh bezpečnostného pásu musí prechádzať čo najnižšie popod brucho. Ďalšia časť pásu, ktorá smeruje od kotevného bodu šikmo cez telo k dverám musí prechádzať pomedzi prsia a ponad brucho.

Spodná časť pásu sa nikdy nesmie dostať vyššie, do takej polohy, aby prechádzala cez bruško mamičky. Pozor, ramenný pás by nikdy nemal skĺznuť z ramena.

Medzi bruchom a volantom musí byt zachovaná čo možno najväčšia vzdialenosť, takže ženy vo vysokom stupni tehotenstva by už radšej nemali samé riadiť, pretože volant predstavuje pre nenarodené dieťa najväčšie riziko.

Zásady cestovania autom pre tehotné

• používať bezpečnostné pásy
• robiť si častejšie prestávky s cvičením
• nešoférovať vo vyššom štádiu tehotenstva
• mať zo sebou dostatok tekutín
• necestovať v horúčavách
• necestovať sama
• používať voľné oblečenie
• vziať si tehotenský preukaz

TEHOTNA_PAS.JPG Upnutie pásom musí byt pohodlné - ani príliš tesné, ani príliš voľné. Ak je v aute airbag, malo by byť sedadlo posunuté čo najviac dozadu a operadlo by malo byt postavené priamo.

Deti pripútajte starostlivo

Deti sú najdrahšie, čo máme, ale neraz ich vozíme ako tovar, iba tak pohodené v interiéri auta. Dieťa stojace medzi sedadlami pri bežnej zrážke v meste nadobudne kinetickú energiu, ktorá ho katapultuje do prístrojovej dosky, čelného skla alebo aj von z auta.

Argument, že dieťa chce vidieť na cestu a mať výhľad do okolia, neobstojí, z detskej autosedačky uvidí okolie a navyše bude bezpečne pripútané.

Ani dieťa v náručí matky alebo inej dospelej osoby nie je chránené a pri náraze ho telo dospelého pritisne alebo mu vyletí z rúk. Pri náraze v rýchlosti 50 km/h a váhe dieťaťa 10 kíl by musela matka v rukách udržať 300 kíl, aby jej dieťa ostalo v náručí.

Podľa analýzy dieťa v protismernej autosedačke má riziko vážneho poranenia o 90 až 95 percent nižšie než dieťa bez autosedačky.

Správne pásy

Dieťa by malo mať veku a hmotnosti primeranú autosedačku, z ktorej by nemalo vyčnievať temeno hlavy. Malé deti pripútajte primerane napnutými, ale nie voľnými pásmi autosedačky a dbajte, aby išli cez ramená.

Najbezpečnejšie uchytenie detskej sedačky ponúka systém isofix. Ak je dieťa pripútané vstavaným bezpečnostným pásom, dôležitá je poloha pásu, aby prechádzal cez rameno a neškrtil dieťa cez krk. Sedáky pre staršie deti zabezpečujú, aby pri nehode depodkĺzli spod pása a aby ich jeho horná časť neškrtila.

V prvom rade obsadzujte detskou sedačkou, miesto vzadu vpravo za spolujazdcom, aby ste mali prístup k dieťaťu od krajnice cesty. Nezabudnite tiež na detské poistky vo dverách.

Kedy použiť detskú autosedačku na sedadle spolujazdca?

Podľa zákona o premávke na pozemných komunikáciách vedľa vodiča nesmie sedieť osoba mladšia ako dvanásť rokov alebo osoba s telesnou výškou menšou ako 150 cm. To neplatí, ak používa pre jej vek a hmotnosť určenú autosedačku. Keď je auto vybavené autosedačkami aj na iných sedadlách, napríklad zadných, musia ich deti prednostne použiť.

Keďže pri preprave štyroch detí, boli už všetky takéto zadné miesta na sedenie využité, tak napríklad päť ročné dieťa sa pri splnení týchto podmienok smie prepravovať na sedadle vedľa vodiča v autosedačke príslušnej skupiny určenej podľa hmotnosti dieťaťa a umiestnenej aj v smere jazdy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  3. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  7. Dodajte vašej pokožke šťavu
  8. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  3. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  4. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  5. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 12 920
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 3 924
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 062
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  5. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 796
  6. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 1 782
  7. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 1 524
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 100
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

DS 9 E-Tense 4x4

Výkon aj výbava na prvý pohľad vyzerajú lákavo.


13 h
Budúce modely Peugeotu už rátajú s dlhšou životnosťou.

Nová éra áut je už teraz vo vývoji.


3. feb
Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


2. feb

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb

Blogy SME

  1. Soňa Kallová: To najťažšie na záver. Národný park Mt. Kenya (UNESCO). Mt. Kenya verzus Kilimandžáro.
  2. Jozef Kozár: Výber z výskumu Marsu: Január 2023
  3. Robert Štepaník: diel 82 - rubrika: moje najhranejšie (v septembri 2022) - časť 2
  4. Martin Šuraba: Hrobárov almanach
  5. Ján Škerko: „Múdry“ Sulík spoluvytváral negatívny obraz o Matovičovi a dal ho „dole“
  6. Aliancia NIE RAKOVINE: Svetový deň proti rakovine
  7. Alec Borový: Autonómne systémy ako budúcnosť slovenskej armády
  8. Tupou Ceruzou: Iveta
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 7 189
  2. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 6 506
  3. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 4 045
  4. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 004
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 442
  6. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 3 127
  7. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 2 621
  8. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 2 541
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu