Téma: Mamičkám pomôže podporný tehotenský pás

Ženy najmä v pokročilom štádiu tehotenstva určite ocenia novinku, ktorá bezpečné sedenie za volantom ešte vylepší. Prídavný pás BeSafe Pregnant s poduškou sa pripevňuje na obyčajný pás, ktorý zmäkčí a zároveň zabraňuje akémukoľvek jeho pohybu.

Prídavný pás BeSafe Pregnant s poduškou sa pripevňuje na obyčajný pás, ktorý zmäkčí a zároveň zabraňuje akémukoľvek jeho pohybu.(Zdroj: BE SAFE)

BRATISLAVA.

Zabezpečuje väčšie pohodlie pri cestovaní a v prípade kolízie odvádza tlak od brucha k bedrám, čím chráni plod pred najväčším tlakom. Podporný pás by sa mal používať od druhého mesiaca tehotenstva a stojí okolo 40 eur.

Popod brucho a medzi prsia

Spodný popruh bezpečnostného pásu musí prechádzať čo najnižšie popod brucho. Ďalšia časť pásu, ktorá smeruje od kotevného bodu šikmo cez telo k dverám musí prechádzať pomedzi prsia a ponad brucho.

Spodná časť pásu sa nikdy nesmie dostať vyššie, do takej polohy, aby prechádzala cez bruško mamičky. Pozor, ramenný pás by nikdy nemal skĺznuť z ramena.

Medzi bruchom a volantom musí byt zachovaná čo možno najväčšia vzdialenosť, takže ženy vo vysokom stupni tehotenstva by už radšej nemali samé riadiť, pretože volant predstavuje pre nenarodené dieťa najväčšie riziko.

Zásady cestovania autom pre tehotné

• používať bezpečnostné pásy
• robiť si častejšie prestávky s cvičením
• nešoférovať vo vyššom štádiu tehotenstva
• mať zo sebou dostatok tekutín
• necestovať v horúčavách
• necestovať sama
• používať voľné oblečenie
• vziať si tehotenský preukaz

TEHOTNA_PAS.JPG Upnutie pásom musí byt pohodlné - ani príliš tesné, ani príliš voľné. Ak je v aute airbag, malo by byť sedadlo posunuté čo najviac dozadu a operadlo by malo byt postavené priamo.

Deti pripútajte starostlivo

Deti sú najdrahšie, čo máme, ale neraz ich vozíme ako tovar, iba tak pohodené v interiéri auta. Dieťa stojace medzi sedadlami pri bežnej zrážke v meste nadobudne kinetickú energiu, ktorá ho katapultuje do prístrojovej dosky, čelného skla alebo aj von z auta.

Argument, že dieťa chce vidieť na cestu a mať výhľad do okolia, neobstojí, z detskej autosedačky uvidí okolie a navyše bude bezpečne pripútané.

Ani dieťa v náručí matky alebo inej dospelej osoby nie je chránené a pri náraze ho telo dospelého pritisne alebo mu vyletí z rúk. Pri náraze v rýchlosti 50 km/h a váhe dieťaťa 10 kíl by musela matka v rukách udržať 300 kíl, aby jej dieťa ostalo v náručí.

Podľa analýzy dieťa v protismernej autosedačke má riziko vážneho poranenia o 90 až 95 percent nižšie než dieťa bez autosedačky.

Správne pásy

Dieťa by malo mať veku a hmotnosti primeranú autosedačku, z ktorej by nemalo vyčnievať temeno hlavy. Malé deti pripútajte primerane napnutými, ale nie voľnými pásmi autosedačky a dbajte, aby išli cez ramená.

Najbezpečnejšie uchytenie detskej sedačky ponúka systém isofix. Ak je dieťa pripútané vstavaným bezpečnostným pásom, dôležitá je poloha pásu, aby prechádzal cez rameno a neškrtil dieťa cez krk. Sedáky pre staršie deti zabezpečujú, aby pri nehode depodkĺzli spod pása a aby ich jeho horná časť neškrtila.

V prvom rade obsadzujte detskou sedačkou, miesto vzadu vpravo za spolujazdcom, aby ste mali prístup k dieťaťu od krajnice cesty. Nezabudnite tiež na detské poistky vo dverách.

Kedy použiť detskú autosedačku na sedadle spolujazdca?

Podľa zákona o premávke na pozemných komunikáciách vedľa vodiča nesmie sedieť osoba mladšia ako dvanásť rokov alebo osoba s telesnou výškou menšou ako 150 cm. To neplatí, ak používa pre jej vek a hmotnosť určenú autosedačku. Keď je auto vybavené autosedačkami aj na iných sedadlách, napríklad zadných, musia ich deti prednostne použiť.

Keďže pri preprave štyroch detí, boli už všetky takéto zadné miesta na sedenie využité, tak napríklad päť ročné dieťa sa pri splnení týchto podmienok smie prepravovať na sedadle vedľa vodiča v autosedačke príslušnej skupiny určenej podľa hmotnosti dieťaťa a umiestnenej aj v smere jazdy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  2. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  5. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  6. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  9. Vysoká hra o súdne trovy
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 13 713
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 13 422
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 5 092
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 447
  5. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 512
  6. Splnený sen 2 229
  7. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 740
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 1 112
  9. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 082
  10. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 970

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šitie bez umŕtvenia či facka. Pôrody sprevádza aj násilie, tvrdia aktivistky

Prednostovia pôrodnickych kliník násilie na rodičkách odmietajú.

KOMENTÁRE

Odsúdenci, ktorí dávno prišli o politický vplyv

Aspoň jedna emblematická kauza sa neskončila v stratene a zmare.

Neprehliadnite tiež

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.

Volvo spúšťa značku športových áut Polestar, prvý model je hybrid

Športový hybrid Polestar 1 prichádza s výkonom 600 koní a karbónovou karosériou.

Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu?

Segment malých SUV je stále populárnejší, budúci rok by mali predaje pokoriť hranicu dvoch miliónov.

Japonská oceliareň klamala o kvalite kovov, diely sú v autách aj lietadlách

Rozsah škôd ani miera nedostatkov zatiaľ nie sú známe.