Téma: Mamičkám pomôže podporný tehotenský pás

Ženy najmä v pokročilom štádiu tehotenstva určite ocenia novinku, ktorá bezpečné sedenie za volantom ešte vylepší. Prídavný pás BeSafe Pregnant s poduškou sa pripevňuje na obyčajný pás, ktorý zmäkčí a zároveň zabraňuje akémukoľvek jeho pohybu.

Prídavný pás BeSafe Pregnant s poduškou sa pripevňuje na obyčajný pás, ktorý zmäkčí a zároveň zabraňuje akémukoľvek jeho pohybu.(Zdroj: BE SAFE)

BRATISLAVA.

Zabezpečuje väčšie pohodlie pri cestovaní a v prípade kolízie odvádza tlak od brucha k bedrám, čím chráni plod pred najväčším tlakom. Podporný pás by sa mal používať od druhého mesiaca tehotenstva a stojí okolo 40 eur.

Popod brucho a medzi prsia

Spodný popruh bezpečnostného pásu musí prechádzať čo najnižšie popod brucho. Ďalšia časť pásu, ktorá smeruje od kotevného bodu šikmo cez telo k dverám musí prechádzať pomedzi prsia a ponad brucho.

Spodná časť pásu sa nikdy nesmie dostať vyššie, do takej polohy, aby prechádzala cez bruško mamičky. Pozor, ramenný pás by nikdy nemal skĺznuť z ramena.

Medzi bruchom a volantom musí byt zachovaná čo možno najväčšia vzdialenosť, takže ženy vo vysokom stupni tehotenstva by už radšej nemali samé riadiť, pretože volant predstavuje pre nenarodené dieťa najväčšie riziko.

Zásady cestovania autom pre tehotné

• používať bezpečnostné pásy
• robiť si častejšie prestávky s cvičením
• nešoférovať vo vyššom štádiu tehotenstva
• mať zo sebou dostatok tekutín
• necestovať v horúčavách
• necestovať sama
• používať voľné oblečenie
• vziať si tehotenský preukaz

TEHOTNA_PAS.JPG Upnutie pásom musí byt pohodlné - ani príliš tesné, ani príliš voľné. Ak je v aute airbag, malo by byť sedadlo posunuté čo najviac dozadu a operadlo by malo byt postavené priamo.

Deti pripútajte starostlivo

Deti sú najdrahšie, čo máme, ale neraz ich vozíme ako tovar, iba tak pohodené v interiéri auta. Dieťa stojace medzi sedadlami pri bežnej zrážke v meste nadobudne kinetickú energiu, ktorá ho katapultuje do prístrojovej dosky, čelného skla alebo aj von z auta.

Argument, že dieťa chce vidieť na cestu a mať výhľad do okolia, neobstojí, z detskej autosedačky uvidí okolie a navyše bude bezpečne pripútané.

Ani dieťa v náručí matky alebo inej dospelej osoby nie je chránené a pri náraze ho telo dospelého pritisne alebo mu vyletí z rúk. Pri náraze v rýchlosti 50 km/h a váhe dieťaťa 10 kíl by musela matka v rukách udržať 300 kíl, aby jej dieťa ostalo v náručí.

Podľa analýzy dieťa v protismernej autosedačke má riziko vážneho poranenia o 90 až 95 percent nižšie než dieťa bez autosedačky.

Správne pásy

Dieťa by malo mať veku a hmotnosti primeranú autosedačku, z ktorej by nemalo vyčnievať temeno hlavy. Malé deti pripútajte primerane napnutými, ale nie voľnými pásmi autosedačky a dbajte, aby išli cez ramená.

Najbezpečnejšie uchytenie detskej sedačky ponúka systém isofix. Ak je dieťa pripútané vstavaným bezpečnostným pásom, dôležitá je poloha pásu, aby prechádzal cez rameno a neškrtil dieťa cez krk. Sedáky pre staršie deti zabezpečujú, aby pri nehode depodkĺzli spod pása a aby ich jeho horná časť neškrtila.

V prvom rade obsadzujte detskou sedačkou, miesto vzadu vpravo za spolujazdcom, aby ste mali prístup k dieťaťu od krajnice cesty. Nezabudnite tiež na detské poistky vo dverách.

Kedy použiť detskú autosedačku na sedadle spolujazdca?

Podľa zákona o premávke na pozemných komunikáciách vedľa vodiča nesmie sedieť osoba mladšia ako dvanásť rokov alebo osoba s telesnou výškou menšou ako 150 cm. To neplatí, ak používa pre jej vek a hmotnosť určenú autosedačku. Keď je auto vybavené autosedačkami aj na iných sedadlách, napríklad zadných, musia ich deti prednostne použiť.

Keďže pri preprave štyroch detí, boli už všetky takéto zadné miesta na sedenie využité, tak napríklad päť ročné dieťa sa pri splnení týchto podmienok smie prepravovať na sedadle vedľa vodiča v autosedačke príslušnej skupiny určenej podľa hmotnosti dieťaťa a umiestnenej aj v smere jazdy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 6 028
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 232
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 2 999
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 507
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 494
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 387
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 386
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 164
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 947
  10. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni. 911

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako mení transplantácia srdca vnímanie okolitého sveta

Transplantácia orgánov sa ukazuje ako otázka niekoľkých rokov. Vhodné srdce pre Jana Škrlanta sa však našlo už po šiestich týždňoch.

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

BRATISLAVA

Rušiť gymnáziá, prihlasovať ľudí? Kandidáti povedali, čo chcú s Bratislavou

V SME Naživo diskutovali Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.

KOMENTÁRE

Macron otvoril témy, riešenia sa budú tvoriť

O žiadne veľké integračné manévre nejde.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si 30 najpredávanejších áut v Európe za prvý polrok

Úspech zaznamenal Volkswagen Tiguan aj Citroen C3.

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.