Téma: Mamičkám pomôže podporný tehotenský pás

Ženy najmä v pokročilom štádiu tehotenstva určite ocenia novinku, ktorá bezpečné sedenie za volantom ešte vylepší. Prídavný pás BeSafe Pregnant s poduškou sa pripevňuje na obyčajný pás, ktorý zmäkčí a zároveň zabraňuje akémukoľvek jeho pohybu.

Prídavný pás BeSafe Pregnant s poduškou sa pripevňuje na obyčajný pás, ktorý zmäkčí a zároveň zabraňuje akémukoľvek jeho pohybu.(Zdroj: BE SAFE)

BRATISLAVA.

Zabezpečuje väčšie pohodlie pri cestovaní a v prípade kolízie odvádza tlak od brucha k bedrám, čím chráni plod pred najväčším tlakom. Podporný pás by sa mal používať od druhého mesiaca tehotenstva a stojí okolo 40 eur.

Popod brucho a medzi prsia

Spodný popruh bezpečnostného pásu musí prechádzať čo najnižšie popod brucho. Ďalšia časť pásu, ktorá smeruje od kotevného bodu šikmo cez telo k dverám musí prechádzať pomedzi prsia a ponad brucho.

Spodná časť pásu sa nikdy nesmie dostať vyššie, do takej polohy, aby prechádzala cez bruško mamičky. Pozor, ramenný pás by nikdy nemal skĺznuť z ramena.

Medzi bruchom a volantom musí byt zachovaná čo možno najväčšia vzdialenosť, takže ženy vo vysokom stupni tehotenstva by už radšej nemali samé riadiť, pretože volant predstavuje pre nenarodené dieťa najväčšie riziko.

Zásady cestovania autom pre tehotné

• používať bezpečnostné pásy
• robiť si častejšie prestávky s cvičením
• nešoférovať vo vyššom štádiu tehotenstva
• mať zo sebou dostatok tekutín
• necestovať v horúčavách
• necestovať sama
• používať voľné oblečenie
• vziať si tehotenský preukaz

TEHOTNA_PAS.JPG Upnutie pásom musí byt pohodlné - ani príliš tesné, ani príliš voľné. Ak je v aute airbag, malo by byť sedadlo posunuté čo najviac dozadu a operadlo by malo byt postavené priamo.

Deti pripútajte starostlivo

Deti sú najdrahšie, čo máme, ale neraz ich vozíme ako tovar, iba tak pohodené v interiéri auta. Dieťa stojace medzi sedadlami pri bežnej zrážke v meste nadobudne kinetickú energiu, ktorá ho katapultuje do prístrojovej dosky, čelného skla alebo aj von z auta.

Argument, že dieťa chce vidieť na cestu a mať výhľad do okolia, neobstojí, z detskej autosedačky uvidí okolie a navyše bude bezpečne pripútané.

Ani dieťa v náručí matky alebo inej dospelej osoby nie je chránené a pri náraze ho telo dospelého pritisne alebo mu vyletí z rúk. Pri náraze v rýchlosti 50 km/h a váhe dieťaťa 10 kíl by musela matka v rukách udržať 300 kíl, aby jej dieťa ostalo v náručí.

Podľa analýzy dieťa v protismernej autosedačke má riziko vážneho poranenia o 90 až 95 percent nižšie než dieťa bez autosedačky.

Správne pásy

Dieťa by malo mať veku a hmotnosti primeranú autosedačku, z ktorej by nemalo vyčnievať temeno hlavy. Malé deti pripútajte primerane napnutými, ale nie voľnými pásmi autosedačky a dbajte, aby išli cez ramená.

Najbezpečnejšie uchytenie detskej sedačky ponúka systém isofix. Ak je dieťa pripútané vstavaným bezpečnostným pásom, dôležitá je poloha pásu, aby prechádzal cez rameno a neškrtil dieťa cez krk. Sedáky pre staršie deti zabezpečujú, aby pri nehode depodkĺzli spod pása a aby ich jeho horná časť neškrtila.

V prvom rade obsadzujte detskou sedačkou, miesto vzadu vpravo za spolujazdcom, aby ste mali prístup k dieťaťu od krajnice cesty. Nezabudnite tiež na detské poistky vo dverách.

Kedy použiť detskú autosedačku na sedadle spolujazdca?

Podľa zákona o premávke na pozemných komunikáciách vedľa vodiča nesmie sedieť osoba mladšia ako dvanásť rokov alebo osoba s telesnou výškou menšou ako 150 cm. To neplatí, ak používa pre jej vek a hmotnosť určenú autosedačku. Keď je auto vybavené autosedačkami aj na iných sedadlách, napríklad zadných, musia ich deti prednostne použiť.

Keďže pri preprave štyroch detí, boli už všetky takéto zadné miesta na sedenie využité, tak napríklad päť ročné dieťa sa pri splnení týchto podmienok smie prepravovať na sedadle vedľa vodiča v autosedačke príslušnej skupiny určenej podľa hmotnosti dieťaťa a umiestnenej aj v smere jazdy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  3. Bayer posilňuje svoju značku
  4. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  5. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  10. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  1. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  2. Za katastrofálny stav chodníkov je zodpovedný starosta Števčík
  3. BILLA štartuje spoluprácu s lyžiarmi Žampovcami
  4. Bieloruský veľvyslanec sa stretol s rektorom SPU v Nitre
  5. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Bayer posilňuje svoju značku
  8. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  9. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  10. O2 a Matej Tóth otvárajú druhý ročník O2 Športovej akadémie
  1. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 938
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 15 686
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 044
  4. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 253
  5. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 10 892
  6. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 10 713
  7. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 8 375
  8. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 100
  9. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 317
  10. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien 3 243

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ministerkou vnútra bude Saková, ku Kaliňákovi má blízko

Zákazka, z ktorej mal mať podľa Špirka provízie aj Kaliňák. Aj to má za sebou nová ministerka vnútra Denisa Saková.

DOMOV

Kiska prijme Sakovú, Bugár k nej výhrady nemá

Mostu-Híd Denisa Saková neprekáža.

KOMENTÁRE

Tento Danko nás vyjde draho

Kde sa ešte v Dankovi berie sebavedomie na otáčanie témy opozičnej nespôsobilosti?

Neprehliadnite tiež

Elektrický Volkswagen I.D. R zrýchľuje lepšie ako Formula

Špeciál sa dostane na stovku za 2,25 sekundy, chystá sa pokoriť legendárne preteky do vrchu v rekordnom čase.

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.