SME

Audi predstavilo malé SUV - Q3

Najkompaktnejšie Audi vhodné pre jazdu v ľahšom teréne pripomína niekdajšiu štúdiu Cross Coupe quattro. Poháňajú ho výhradne dvojlitrové motory a systém pohonu 4x4 pracuje s medzinápravovou spojkou Haldex.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Najmenšie športovo-úžitkové vozidlo z dielne ingolstadtskej automobilky Audi bude jednou z najvýznamnejších premiér blížiaceho sa šanghajského autosalónu. Výrobca však uverejnil prvé fotografie a základné technické údaje k novinke už teraz.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pripomína pôvodný prototyp

Dizajn Q3 poteší tých, ktorých oslovil vzhľad štúdie Audi Cross Coupe quattro. Sériová verzia sa totiž na ňu veľmi podobá. Základné tvary zostali zachované, dizajnéri iba mierne prepracovali prednú a zadnú časť, ktoré korešpondujú s najnovšími modelmi Audi - A1 a A6.

SkryťVypnúť reklamu

Interiér obsahuje niekoľko prvkov z malej A-jednotky, vrátane výklopného displeja navigačného systému alebo rádia.

Vozidlo charakterizujú rozmery 4385 x 1831 x 1608 mm a rázvor osí kolies s hodnotou 2603 mm. V závislosti od motorizácie a výbavy, auto jazdí na kolesách s priemerom 16 až 19 palcov. Svetlá výška dosahuje 170 mm.

Iba dvojlitre

Audi bude do modelu Q3 montovať dve poháňacie jednotky, obe disponujú priamym vstrekovaním paliva a prepĺňaním. Zážihový agregát 2,0 TFSI v slabšej verzii produkuje výkon 125 kW (170 k), v silnejšej 155 kW (211 k).

Slabší motor štandardne spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, silnejší s dvojspojkovým sedemstupňovým automatom S-Tronic. V oboch prípadoch sa krútiaci moment prenáša na všetky štyri kolesá prostredníctvom medzinápravovej spojky Haldex.

SkryťVypnúť reklamu

Vznetový dvojliter dosahuje 103 kW (140 k) a 130 kW (177 k). Výkonnejší variant dopĺňa prevodovka S-Tronic i pohon 4x4. Základný diesel si musí vystačiť so sériovo dodávanou manuálnou prevodovkou a jednou poháňanou nápravou. Dosahuje však sympatickú priemernú spotrebu nafty 5,2 l/100 km.

Výroba Audi Q3 bude prebiehať v novej hale výrobného závodu Seat, v španielskom meste Martorell. Ceny na nemeckom trhu budú štartovať od čiastky 29 900 eur.

Načítavam video...

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 234
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 463
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 186
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 762
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 708
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 680
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 944
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  2. Eva Bachletová: Naše svetlo
  3. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  4. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  5. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  6. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  7. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  8. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 33 964
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 828
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 409
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 827
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 400
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 114
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 312
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 292
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu