SME
Nedeľa, 3. júl, 2022 | Meniny má Miloslav

Počet dopravných nehôd za prvý štvrťrok výrazne klesol

Na rok 2011 si polícia dala cieľ znížiť počet dopravných nehôd o päťtisíc oproti roku 2010, vtedy ich bolo 21 595. V prvom štvrťroku sa jej plán naplniť podarilo.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

BRATISLAVA. Pri plnení cieľov, ktoré si polícia dala na rok 2011, sa jej v prvom štvrťroku najviac darilo v oblasti dopravných nehôd. Ich počet v porovnaní s prvým štvrťrokom roku 2010 klesol o 1 628.

Polícia prekročila plán

Kým v minulom roku policajti za prvé tri mesiace zaznamenali 5 157 dopravných nehôd, tento rok ich bolo 3 529. Polícii sa tak podarilo počet nehôd znížiť ešte viac ako si naplánovala. V prvom štvrťroku totiž chcela docieliť, že na slovenských cestách bude maximálne 4 149 nehôd. Vyplýva to z výsledkov práce polície za prvý štvrťrok, ktoré sú zverejnené na stránke ministerstva vnútra.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

"Prekročili sme plán vo všetkých ukazovateľoch dopravnej nehodovosti. Máme lepšie výsledky, ako boli plánované, a lepšie výsledky ako kedykoľvek v histórií," povedal pri prezentovaní výsledkov policajný prezident Jaroslav Spišiak, ktorý je s poklesom dopravnej nehodovosti o 30 percent spokojný. Zásada policajtov pri dopravných nehodách bola najprv chrániť ľudské životy a zdravie a až potom ich majetok.

Najviac nehôd pre porušenie povinností vodiča

Najviac nehôd zapríčinili vodiči, ktorí porušili svoje povinnosti, tých bolo 1 214. Rýchlosť má na svedomí 616 nehôd, rok predtým bola nedovolená rýchlosť dôvodom až v 1 189 prípadoch. Ďalšou najčastejšou príčinou nehôd boli vodiči, ktorí nedali prednosť a zapríčinili tak 169 nehôd.

Za prvé tri mesiace malo dopravnú nehodu 1 960 osobných, 314 nákladných áut a 22 autobusov. Zrážke sa nevyhli ani 18 motocyklisti a 33 cyklisti.

SkryťVypnúť reklamu

Znížil sa aj počet mŕtvych a zranených

V prvom štvrťroku pri dopravných nehodách prišlo o život 66 ľudí, čo je v porovnaní s minulým rokom o sedem ľudí menej. Znížil sa i počet zranených. Ľahké zranenia pri nehodách utrpelo 1 142 ľudí, ťažko sa zranilo 189.

O život prišli 18 chodci, traja cyklisti a 45 ľudí v motorových vozidlách.

Vodiči do 20 rokov majú na svedomí desať vyhasnutých ľudských životov a vodiči, ktorých vek je od 20 do 25 rokov, šesť ľudských životov. Najviac ľudí zahynulo pri dopravných nehodách, ktoré zapríčinili vodiči starší ako 25 rokov.

Na rok 2011 si polícia dala cieľ znížiť počet dopravných nehôd o päťtisíc oproti roku 2010, vtedy ich bolo 21 595.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  2. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  3. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  8. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 709
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 828
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 417
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 9 124
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 187
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 830
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 827
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 043
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Nedelné minizamyslenie sa
  2. Ján Komrska: Decalibron, Kolorádo
  3. Štefan Vidlár: Puťin´s dron
  4. Anna Miľanová: Moja tvorba dotváraním škvŕn... 2022
  5. Martin Plesch: Dobrovoľníkom nedobrovoľne
  6. Ľubomír Maretta: Trauer
  7. Ján Slosiarik: Čo nové vedenie ministerstva školstva, to nová reforma
  8. Anna Miľanová: Matrioška a zmätok... 2022
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 21 580
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 584
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 022
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 475
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 945
  6. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 735
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 102
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 890
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu