BRATISLAVA. Kombinovať rôzne typy automobilov do jedného je dnes v móde. Pokúsili sa o to aj čínski dizajnéri, keď pre francúzsky Peugeot postavili štúdiu SXC. V nej chceli zladiť vlastnosti športovo-úžitkového vozidla (SUV) a luxusného sedanu.
Pre štyroch
Výsledok ich práce rozvíja aktuálny štylistický jazyk značky Peugeot. Dominujú v ňom pomerne malé svetlomety a čisté línie, doplnené mnohými prelismi. Prototyp, ktorému najviac pristane označenie crossover, stojí na 22-palcových kolesách.
Jeho interiér sa nesie v maximálne futuristickom duchu, keď vodič je doslova obklopený tromi displejmi s modrým podsvietením. Posádka má k dispozícii štyri samostatné sedadlá. Kabínu presvetlí sklenená strecha. Pri vonkajších rozmeroch auta - 4870 x 2035 x 1610 mm a rázvore 3000 mm sa dá predpokladať, že vo vnútri panujú veľkorysé priestorové podmienky.
Hybridná štvorkolka
Pohon štúdie SXC zabezpečuje to najzaujímavejšie, čo má Peugeot aktuálne vo svojom portfóliu. Hybridný systém kombinuje zážihový turbomotor (160 kW/218 k) a elektromotor (70 kW/95 k).
Zatiaľ čo spaľovací agregát roztáča výhradne predné kolesá, elektrický nezávisle na ňom obsluhuje zadnú nápravu. Kombinovaný výkon pri pohone všetkých kolies dosahuje hodnotu 230 kW (313 k). Vozidlo je schopné jazdiť aj výlučne na elektrinu, no nie viac ako 12,5 kilometra.
Priemerná spotreba benzínu predstavuje 5,8 l/100 km a emisie CO2 143 g/km.
Autor: fg