NOVINKY

Luxusný crossover Peugeot SXC vznikol v Číne

Štúdia kombinuje prvky športovo-úžitkových áut a limuzín. Jej všetky štyri kolesá poháňa hybridný systém, zložený zo zážihového turbomotora a elektrického agregátu.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Kombinovať rôzne typy automobilov do jedného je dnes v móde. Pokúsili sa o to aj čínski dizajnéri, keď pre francúzsky Peugeot postavili štúdiu SXC. V nej chceli zladiť vlastnosti športovo-úžitkového vozidla (SUV) a luxusného sedanu.

Pre štyroch

Výsledok ich práce rozvíja aktuálny štylistický jazyk značky Peugeot. Dominujú v ňom pomerne malé svetlomety a čisté línie, doplnené mnohými prelismi. Prototyp, ktorému najviac pristane označenie crossover, stojí na 22-palcových kolesách.

Jeho interiér sa nesie v maximálne futuristickom duchu, keď vodič je doslova obklopený tromi displejmi s modrým podsvietením. Posádka má k dispozícii štyri samostatné sedadlá. Kabínu presvetlí sklenená strecha. Pri vonkajších rozmeroch auta - 4870 x 2035 x 1610 mm a rázvore 3000 mm sa dá predpokladať, že vo vnútri panujú veľkorysé priestorové podmienky.

Hybridná štvorkolka

Pohon štúdie SXC zabezpečuje to najzaujímavejšie, čo má Peugeot aktuálne vo svojom portfóliu. Hybridný systém kombinuje zážihový turbomotor (160 kW/218 k) a elektromotor (70 kW/95 k).

Zatiaľ čo spaľovací agregát roztáča výhradne predné kolesá, elektrický nezávisle na ňom obsluhuje zadnú nápravu. Kombinovaný výkon pri pohone všetkých kolies dosahuje hodnotu 230 kW (313 k). Vozidlo je schopné jazdiť aj výlučne na elektrinu, no nie viac ako 12,5 kilometra.

Priemerná spotreba benzínu predstavuje 5,8 l/100 km a emisie CO2 143 g/km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 667
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 966
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 106
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 670
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 447
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 857
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 472

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.