GARÁŽ

Renault začal vyrábať nový turbodiesel 1,6 dCi

Dlho očakávaný turbodiesel, určený prioritne pre modely Renault Mégane, Scénic a niektoré Nissany, nesie označenie Energy dCi 130. V portofóliu francúzskej automobilky nahradí starší agregát 1,9 dCi.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Dlho očakávaný turbodiesel, určený prioritne pre modely Renault Mégane, Scénic a niektoré Nissany, nesie označenie Energy dCi 130. V portofóliu francúzskej automobilky nahradí starší agregát 1,9 dCi (96 kW/130 k).

Nový motor disponuje zdvihovým objemom 1,6 litra a, na rozdiel od svojho predchodcu, štvorventilovou technikou. Systém priameho vstrekovania paliva, prepĺňanie turbodúchadlom či filter pevných častíc sú samozrejmosťou. Výkon 96 kW (130 k) sa dostaví pri 4000 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 320 Nm má vodič k dispozícii už pri otáčkach 1500/min.

Článok pokračuje pod video reklamou

Elektronika pomáha šetriť

1,6 dCi majú štandardne dopĺňať systémy, ktorých úlohou je stlačiť spotrebu nafty a produkciu emisií na minimum. Medzi ne patrí automatické vypínanie motora na križovatkách (start/stop) i funkcia rekuperácie energie. Agregát je sériovo dodávaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Renault Scénic 1,6 dCi zrýchli z pokoja na 100 km/h za 10,3 sekundy, vyvinie najvyššiu rýchlosť 195 km/h a v priemere si vypýta 4,5 litra nafty na sto kilometrov.

Produkcia nového motora prebieha vo francúzskom meste Cleon.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 329
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 084
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 18 579
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 492
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 427
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 739
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 153
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 433
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 224
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 628

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.