BRATISLAVA. Dlho očakávaný turbodiesel, určený prioritne pre modely Renault Mégane, Scénic a niektoré Nissany, nesie označenie Energy dCi 130. V portofóliu francúzskej automobilky nahradí starší agregát 1,9 dCi (96 kW/130 k).
Nový motor disponuje zdvihovým objemom 1,6 litra a, na rozdiel od svojho predchodcu, štvorventilovou technikou. Systém priameho vstrekovania paliva, prepĺňanie turbodúchadlom či filter pevných častíc sú samozrejmosťou. Výkon 96 kW (130 k) sa dostaví pri 4000 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 320 Nm má vodič k dispozícii už pri otáčkach 1500/min.
Elektronika pomáha šetriť
1,6 dCi majú štandardne dopĺňať systémy, ktorých úlohou je stlačiť spotrebu nafty a produkciu emisií na minimum. Medzi ne patrí automatické vypínanie motora na križovatkách (start/stop) i funkcia rekuperácie energie. Agregát je sériovo dodávaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Renault Scénic 1,6 dCi zrýchli z pokoja na 100 km/h za 10,3 sekundy, vyvinie najvyššiu rýchlosť 195 km/h a v priemere si vypýta 4,5 litra nafty na sto kilometrov.
Produkcia nového motora prebieha vo francúzskom meste Cleon.
Autor: fg