GARÁŽ

Renault začal vyrábať nový turbodiesel 1,6 dCi

Dlho očakávaný turbodiesel, určený prioritne pre modely Renault Mégane, Scénic a niektoré Nissany, nesie označenie Energy dCi 130. V portofóliu francúzskej automobilky nahradí starší agregát 1,9 dCi.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Dlho očakávaný turbodiesel, určený prioritne pre modely Renault Mégane, Scénic a niektoré Nissany, nesie označenie Energy dCi 130. V portofóliu francúzskej automobilky nahradí starší agregát 1,9 dCi (96 kW/130 k).

Nový motor disponuje zdvihovým objemom 1,6 litra a, na rozdiel od svojho predchodcu, štvorventilovou technikou. Systém priameho vstrekovania paliva, prepĺňanie turbodúchadlom či filter pevných častíc sú samozrejmosťou. Výkon 96 kW (130 k) sa dostaví pri 4000 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 320 Nm má vodič k dispozícii už pri otáčkach 1500/min.

Elektronika pomáha šetriť

1,6 dCi majú štandardne dopĺňať systémy, ktorých úlohou je stlačiť spotrebu nafty a produkciu emisií na minimum. Medzi ne patrí automatické vypínanie motora na križovatkách (start/stop) i funkcia rekuperácie energie. Agregát je sériovo dodávaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Renault Scénic 1,6 dCi zrýchli z pokoja na 100 km/h za 10,3 sekundy, vyvinie najvyššiu rýchlosť 195 km/h a v priemere si vypýta 4,5 litra nafty na sto kilometrov.

Produkcia nového motora prebieha vo francúzskom meste Cleon.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  8. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Riešenia pre hnedú planétu
  4. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  5. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 18 363
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 852
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 818
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 137
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 446
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 962
  7. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 891
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 703
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 570
  10. Slováci triedia lepšie 1 198

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy. Rozmýšľame, kde sme boli v 1989, komu sme v 1993 tlieskali a čoho sme sa v 1995 báli.

DOMOV

Dobré ráno: Privítajte nových pánov, singularita je tu

O nových pokrokoch vo vývoji umelej inteligencie.

KOMENTÁRE

Mobilizácia Smeru. Kto ďalej dohodí kameňom

Kamene ako najlepšia formu sebaobrany.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.