GARÁŽ

Caddy a Transit vyrážajú na preteky. Volkswagen asi bude rýchlejší

Ford a Volkswagen sa nás snažia presvedčiť, že úžitkové autá nie sú dobré len na rozvoz tovaru.

(Zdroj: Ford)

BRATISLAVA. Úžitkové autá majú slúžiť predovšetkým na prevoz rôznych tovarov, byť maximálne praktické a v rámci možností aj úsporné a ekologické. Ford Transit SuperSportVan a Volkswagen Caddy Racer spája iné poslanie. Namiesto objemných priestorov pre náklad vystavujú na obdiv výkony svojich motorov a športové naladenie.

Ďalší z bláznivých Transitov

Modrý ovál má v stavbe rýchlych dodávok slušnú prax. Už v roku 1971 vznikol prvý Ford Supervan. Vtedy konštruktéri zabudovali do útrob prvej generácie modelu Transit štvorlitrový osemvalec (294 kW/400 k) zo superšportového Fordu GT40. Ani chabá aerodynamika a ťažká oceľová karoséria autu nezabránili v dosiahnutí maximálnej rýchlosti 240 km/h.

Ford Transit SuperSportVan predstavuje napriek lákavému názvu v porovnaní so svojim predkom iba slabý odvar. Predstavili ho ako prototyp na výstave úžitkových vozidiel v anglickom Birminghame. Technici pod kapotu najkratšej verzie obľúbenej dodávky namontovali päťvalcový turbodiesel z veľkého Transitu Jumbo.

Agregát s objemom 3,2 litra produkuje výkon 147 kW (200 k) a najvyšší krútiaci moment 470 Nm v rozsahu 1700-2500 ot./min. Poháňané sú predné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Auto dostalo plastové doplnky karosérie, rozšírenú výbavu a zliatinové disky obuté do nízkoprofilových pneumatík s rozmerom 235/45. Jeho dynamické parametre sme sa však nedozvedeli.

Caddy je reálny pretekársky stroj

Volkswagen Caddy Racer svoj športový potenciál nepredstiera spojlermi. Ide o skutočné pretekárske náradie, určené výhradne na okruh. Kompaktná dodávka sa už niekoľko rokov zúčastňuje britskej okruhovej série Volkswagen Racing Cup, kde okrem nej pretekajú aj upravené Golfy, Jetty alebo Chrobáky.

Aktuálne bola predstavená nová verzia pretekárskeho Caddy. Poháňa ju prepĺňaný zážihový dvojliter s výkonom 199 kW (270 k) pri 3600 ot./min. a najvyšším krútiacim momentom 512 Nm pri otáčkach 3300/min. Silu motora prenáša šesťstupňová prevodovka quick shift a diferenciál s obmedzenou svornosťou na predné kolesá. Tie majú priemer 18 palcov.

O spomalenie auta sa starajú vylepšené predné brzdy s kotúčmi priemeru 355 mm. Zadné zostali sériové. Caddy sa na rozdiel od Transitu, nemôže pochváliť bohatou výbavou. Práve naopak, z kabíny zmizlo všetko nepotrebné. Pribudlo anatomické sedadlo vodiča, hasiaci systém a bezpečnostný rám.

Ani v prípade Volkswagenu neboli zverejnené žiadne dynamické parametre. Poznáme však hmotnosť vozidla - 1300 kilogramov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  4. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  6. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  7. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  8. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  9. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  10. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 15 568
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 11 933
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 318
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 965
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 238
  6. Kam do tepla v januári? 2 164
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 838
  8. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 642
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 268
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 1 139

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Ilumináti, pedofília a ŠtB. Špinavý boj o Hrad sa rozbieha

Na Kisku pred voľbami vytiahli scientológiu, na Drahoša iluminátov. Hoaxy môžu pomôcť Zemanovi vyhrať.

DOMOV

Dobré ráno: Česi si dovolili, čo si u nás ani Fico netrúfol

Ako prebiehajú české prezidentské voľby.

KOMENTÁRE

Zeman sa buď zaprie, alebo prehrá

Konfrontačná kampaň tentoraz stačiť nebude.

DOMOV

Kosík rozšíril zoznam Lexových káuz

S Lexom sa spája viac ako desať káuz.

Neprehliadnite tiež

Hyundai odhalil nový Veloster. Zvláštne dvere ostali, pribudla ostrá verzia N

Druhá generácia sa už do Európy zrejme nedostane.

Filmový Mustang Bullitt sa vracia v najlepšej kondícii

K premiére zelenej klasiky vznikol aj krátky film.

Dopravná hádanka: Kedy môžete jazdiť po vyšrafovanej ploche?

Vodiči si cez šikmé čiary skracujú cestu.