GARÁŽ

Caddy a Transit vyrážajú na preteky. Volkswagen asi bude rýchlejší

Ford a Volkswagen sa nás snažia presvedčiť, že úžitkové autá nie sú dobré len na rozvoz tovaru.

(Zdroj: Ford)

BRATISLAVA. Úžitkové autá majú slúžiť predovšetkým na prevoz rôznych tovarov, byť maximálne praktické a v rámci možností aj úsporné a ekologické. Ford Transit SuperSportVan a Volkswagen Caddy Racer spája iné poslanie. Namiesto objemných priestorov pre náklad vystavujú na obdiv výkony svojich motorov a športové naladenie.

Ďalší z bláznivých Transitov

Modrý ovál má v stavbe rýchlych dodávok slušnú prax. Už v roku 1971 vznikol prvý Ford Supervan. Vtedy konštruktéri zabudovali do útrob prvej generácie modelu Transit štvorlitrový osemvalec (294 kW/400 k) zo superšportového Fordu GT40. Ani chabá aerodynamika a ťažká oceľová karoséria autu nezabránili v dosiahnutí maximálnej rýchlosti 240 km/h.

Ford Transit SuperSportVan predstavuje napriek lákavému názvu v porovnaní so svojim predkom iba slabý odvar. Predstavili ho ako prototyp na výstave úžitkových vozidiel v anglickom Birminghame. Technici pod kapotu najkratšej verzie obľúbenej dodávky namontovali päťvalcový turbodiesel z veľkého Transitu Jumbo.

Agregát s objemom 3,2 litra produkuje výkon 147 kW (200 k) a najvyšší krútiaci moment 470 Nm v rozsahu 1700-2500 ot./min. Poháňané sú predné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Auto dostalo plastové doplnky karosérie, rozšírenú výbavu a zliatinové disky obuté do nízkoprofilových pneumatík s rozmerom 235/45. Jeho dynamické parametre sme sa však nedozvedeli.

Caddy je reálny pretekársky stroj

Volkswagen Caddy Racer svoj športový potenciál nepredstiera spojlermi. Ide o skutočné pretekárske náradie, určené výhradne na okruh. Kompaktná dodávka sa už niekoľko rokov zúčastňuje britskej okruhovej série Volkswagen Racing Cup, kde okrem nej pretekajú aj upravené Golfy, Jetty alebo Chrobáky.

Aktuálne bola predstavená nová verzia pretekárskeho Caddy. Poháňa ju prepĺňaný zážihový dvojliter s výkonom 199 kW (270 k) pri 3600 ot./min. a najvyšším krútiacim momentom 512 Nm pri otáčkach 3300/min. Silu motora prenáša šesťstupňová prevodovka quick shift a diferenciál s obmedzenou svornosťou na predné kolesá. Tie majú priemer 18 palcov.

O spomalenie auta sa starajú vylepšené predné brzdy s kotúčmi priemeru 355 mm. Zadné zostali sériové. Caddy sa na rozdiel od Transitu, nemôže pochváliť bohatou výbavou. Práve naopak, z kabíny zmizlo všetko nepotrebné. Pribudlo anatomické sedadlo vodiča, hasiaci systém a bezpečnostný rám.

Ani v prípade Volkswagenu neboli zverejnené žiadne dynamické parametre. Poznáme však hmotnosť vozidla - 1300 kilogramov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  2. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  3. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  4. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  5. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  6. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  9. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  10. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  1. OMV ponúkne svojim zákazníkom chute známeho šéfkuchára
  2. OMV ponúkne zákazníkom chute známeho šéfkuchára Braňa Križana
  3. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  4. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  5. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  6. Všetko, čo rodiny milujú
  7. Bratislava má najmodernejšiu linku na triedenie surovín
  8. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  9. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  10. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  1. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 23 670
  2. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 19 273
  3. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek 12 797
  4. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 8 030
  5. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 5 682
  6. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo 5 193
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 4 748
  8. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely 3 808
  9. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby 3 239
  10. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť 2 806

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Trump je najškodlivejší zjav, čo Zem nosila

Výročná správa SIS je opäť raz akoby volanie po zrušení inštitúcie.

EKONOMIKA

Most nepodporí návrh Smeru o odchodoch do dôchodku

Smer sa pri návrhu zákona o budúcich dôchodkoch obráti na opozíciu.

dnes píše matia lenická

O ženách chcú opäť rozhodovať muži

Naša katolícka cirkev odmieta počúvať a nasledovať vlastného pápeža.

ŠPORT

Syna chváli i karhá. Je už lepší ako ja, tvrdí bývalý reprezentant

Chytanie má založené na výbornom čítaní hry, hovorí o Patrikovi Rybárovi otec.

Neprehliadnite tiež

Ferrari SP38 je ďalším unikátom z Maranella

Pod jedinečným zovňajškom sa skrýva technika z modelu 488 GTB.

Volvo už do nových modelov nebude montovať naftové motory

Švédska automobilka sa sústredí na elektrifikáciu svojich modelov.

Pod Prístavným mostom havaroval linkový autobus

Kĺbová Karosa sa po zrážke s osobným autom skoro prevrátila do priekopy.

Peugeot Traveller Business VIP: Podarený útok na Multivan

Šesťmiestna verzia je dobrým spoločníkom na veľké výlety aj pojazdnou kanceláriou.

Problémy s STK pokračujú, Érsek čiastočne ustúpi vodičom

Ministerstvo dopravy zmenilo pravidlá pre stanice technickej kontroly.