SME

Caddy a Transit vyrážajú na preteky. Volkswagen asi bude rýchlejší

Ford a Volkswagen sa nás snažia presvedčiť, že úžitkové autá nie sú dobré len na rozvoz tovaru.

(Zdroj: Ford)

BRATISLAVA. Úžitkové autá majú slúžiť predovšetkým na prevoz rôznych tovarov, byť maximálne praktické a v rámci možností aj úsporné a ekologické. Ford Transit SuperSportVan a Volkswagen Caddy Racer spája iné poslanie. Namiesto objemných priestorov pre náklad vystavujú na obdiv výkony svojich motorov a športové naladenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalší z bláznivých Transitov

Modrý ovál má v stavbe rýchlych dodávok slušnú prax. Už v roku 1971 vznikol prvý Ford Supervan. Vtedy konštruktéri zabudovali do útrob prvej generácie modelu Transit štvorlitrový osemvalec (294 kW/400 k) zo superšportového Fordu GT40. Ani chabá aerodynamika a ťažká oceľová karoséria autu nezabránili v dosiahnutí maximálnej rýchlosti 240 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Ford Transit SuperSportVan predstavuje napriek lákavému názvu v porovnaní so svojim predkom iba slabý odvar. Predstavili ho ako prototyp na výstave úžitkových vozidiel v anglickom Birminghame. Technici pod kapotu najkratšej verzie obľúbenej dodávky namontovali päťvalcový turbodiesel z veľkého Transitu Jumbo.

Agregát s objemom 3,2 litra produkuje výkon 147 kW (200 k) a najvyšší krútiaci moment 470 Nm v rozsahu 1700-2500 ot./min. Poháňané sú predné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Auto dostalo plastové doplnky karosérie, rozšírenú výbavu a zliatinové disky obuté do nízkoprofilových pneumatík s rozmerom 235/45. Jeho dynamické parametre sme sa však nedozvedeli.

Caddy je reálny pretekársky stroj

Volkswagen Caddy Racer svoj športový potenciál nepredstiera spojlermi. Ide o skutočné pretekárske náradie, určené výhradne na okruh. Kompaktná dodávka sa už niekoľko rokov zúčastňuje britskej okruhovej série Volkswagen Racing Cup, kde okrem nej pretekajú aj upravené Golfy, Jetty alebo Chrobáky.

SkryťVypnúť reklamu

Aktuálne bola predstavená nová verzia pretekárskeho Caddy. Poháňa ju prepĺňaný zážihový dvojliter s výkonom 199 kW (270 k) pri 3600 ot./min. a najvyšším krútiacim momentom 512 Nm pri otáčkach 3300/min. Silu motora prenáša šesťstupňová prevodovka quick shift a diferenciál s obmedzenou svornosťou na predné kolesá. Tie majú priemer 18 palcov.

O spomalenie auta sa starajú vylepšené predné brzdy s kotúčmi priemeru 355 mm. Zadné zostali sériové. Caddy sa na rozdiel od Transitu, nemôže pochváliť bohatou výbavou. Práve naopak, z kabíny zmizlo všetko nepotrebné. Pribudlo anatomické sedadlo vodiča, hasiaci systém a bezpečnostný rám.

Ani v prípade Volkswagenu neboli zverejnené žiadne dynamické parametre. Poznáme však hmotnosť vozidla - 1300 kilogramov.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 383
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 398
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 041
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 790
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 622
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 566
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 035
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  2. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  3. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  4. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  5. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  6. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  7. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  8. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 39 737
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 685
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 366
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 805
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 315
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 075
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 464
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 500
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu