GARÁŽ

Caddy a Transit vyrážajú na preteky. Volkswagen asi bude rýchlejší

Ford a Volkswagen sa nás snažia presvedčiť, že úžitkové autá nie sú dobré len na rozvoz tovaru.

(Zdroj: Ford)

BRATISLAVA. Úžitkové autá majú slúžiť predovšetkým na prevoz rôznych tovarov, byť maximálne praktické a v rámci možností aj úsporné a ekologické. Ford Transit SuperSportVan a Volkswagen Caddy Racer spája iné poslanie. Namiesto objemných priestorov pre náklad vystavujú na obdiv výkony svojich motorov a športové naladenie.

Ďalší z bláznivých Transitov

Modrý ovál má v stavbe rýchlych dodávok slušnú prax. Už v roku 1971 vznikol prvý Ford Supervan. Vtedy konštruktéri zabudovali do útrob prvej generácie modelu Transit štvorlitrový osemvalec (294 kW/400 k) zo superšportového Fordu GT40. Ani chabá aerodynamika a ťažká oceľová karoséria autu nezabránili v dosiahnutí maximálnej rýchlosti 240 km/h.

Ford Transit SuperSportVan predstavuje napriek lákavému názvu v porovnaní so svojim predkom iba slabý odvar. Predstavili ho ako prototyp na výstave úžitkových vozidiel v anglickom Birminghame. Technici pod kapotu najkratšej verzie obľúbenej dodávky namontovali päťvalcový turbodiesel z veľkého Transitu Jumbo.

Agregát s objemom 3,2 litra produkuje výkon 147 kW (200 k) a najvyšší krútiaci moment 470 Nm v rozsahu 1700-2500 ot./min. Poháňané sú predné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Auto dostalo plastové doplnky karosérie, rozšírenú výbavu a zliatinové disky obuté do nízkoprofilových pneumatík s rozmerom 235/45. Jeho dynamické parametre sme sa však nedozvedeli.

Caddy je reálny pretekársky stroj

Volkswagen Caddy Racer svoj športový potenciál nepredstiera spojlermi. Ide o skutočné pretekárske náradie, určené výhradne na okruh. Kompaktná dodávka sa už niekoľko rokov zúčastňuje britskej okruhovej série Volkswagen Racing Cup, kde okrem nej pretekajú aj upravené Golfy, Jetty alebo Chrobáky.

Aktuálne bola predstavená nová verzia pretekárskeho Caddy. Poháňa ju prepĺňaný zážihový dvojliter s výkonom 199 kW (270 k) pri 3600 ot./min. a najvyšším krútiacim momentom 512 Nm pri otáčkach 3300/min. Silu motora prenáša šesťstupňová prevodovka quick shift a diferenciál s obmedzenou svornosťou na predné kolesá. Tie majú priemer 18 palcov.

O spomalenie auta sa starajú vylepšené predné brzdy s kotúčmi priemeru 355 mm. Zadné zostali sériové. Caddy sa na rozdiel od Transitu, nemôže pochváliť bohatou výbavou. Práve naopak, z kabíny zmizlo všetko nepotrebné. Pribudlo anatomické sedadlo vodiča, hasiaci systém a bezpečnostný rám.

Ani v prípade Volkswagenu neboli zverejnené žiadne dynamické parametre. Poznáme však hmotnosť vozidla - 1300 kilogramov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  2. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  3. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  5. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  7. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  9. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  10. ZOC MAX Prešov má za sebou úspešnú desaťročnicu
  1. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  2. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  3. Tréningové moduly HACCP online
  4. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  5. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  6. Slováci si nevedia predstaviť svoj deň bez chleba a pečiva
  7. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 366
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 13 225
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 12 681
  4. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 10 256
  5. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 7 724
  6. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 6 404
  7. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 6 287
  8. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 4 078
  9. Nový projekt v Karlovej Vsi sa teší obrovskému 3 268
  10. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 3 164

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Bol utiahnutý, na pódiách trpel. Avicii nebol stvorený pre slávu

Po spolupráci s Madonnou mal dojem, že ju sklamal.

KULTÚRA

Zomrel švédsky hudobník Tim Bergling, známy ako DJ Avicii

Huodbník zomrel v Ománe vo veku 28 rokov.

Neprehliadnite tiež

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.