GARÁŽ

Caddy a Transit vyrážajú na preteky. Volkswagen asi bude rýchlejší

Ford a Volkswagen sa nás snažia presvedčiť, že úžitkové autá nie sú dobré len na rozvoz tovaru.

(Zdroj: Ford)

BRATISLAVA. Úžitkové autá majú slúžiť predovšetkým na prevoz rôznych tovarov, byť maximálne praktické a v rámci možností aj úsporné a ekologické. Ford Transit SuperSportVan a Volkswagen Caddy Racer spája iné poslanie. Namiesto objemných priestorov pre náklad vystavujú na obdiv výkony svojich motorov a športové naladenie.

Ďalší z bláznivých Transitov

Modrý ovál má v stavbe rýchlych dodávok slušnú prax. Už v roku 1971 vznikol prvý Ford Supervan. Vtedy konštruktéri zabudovali do útrob prvej generácie modelu Transit štvorlitrový osemvalec (294 kW/400 k) zo superšportového Fordu GT40. Ani chabá aerodynamika a ťažká oceľová karoséria autu nezabránili v dosiahnutí maximálnej rýchlosti 240 km/h.

Ford Transit SuperSportVan predstavuje napriek lákavému názvu v porovnaní so svojim predkom iba slabý odvar. Predstavili ho ako prototyp na výstave úžitkových vozidiel v anglickom Birminghame. Technici pod kapotu najkratšej verzie obľúbenej dodávky namontovali päťvalcový turbodiesel z veľkého Transitu Jumbo.

Agregát s objemom 3,2 litra produkuje výkon 147 kW (200 k) a najvyšší krútiaci moment 470 Nm v rozsahu 1700-2500 ot./min. Poháňané sú predné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Auto dostalo plastové doplnky karosérie, rozšírenú výbavu a zliatinové disky obuté do nízkoprofilových pneumatík s rozmerom 235/45. Jeho dynamické parametre sme sa však nedozvedeli.

Caddy je reálny pretekársky stroj

Volkswagen Caddy Racer svoj športový potenciál nepredstiera spojlermi. Ide o skutočné pretekárske náradie, určené výhradne na okruh. Kompaktná dodávka sa už niekoľko rokov zúčastňuje britskej okruhovej série Volkswagen Racing Cup, kde okrem nej pretekajú aj upravené Golfy, Jetty alebo Chrobáky.

Aktuálne bola predstavená nová verzia pretekárskeho Caddy. Poháňa ju prepĺňaný zážihový dvojliter s výkonom 199 kW (270 k) pri 3600 ot./min. a najvyšším krútiacim momentom 512 Nm pri otáčkach 3300/min. Silu motora prenáša šesťstupňová prevodovka quick shift a diferenciál s obmedzenou svornosťou na predné kolesá. Tie majú priemer 18 palcov.

O spomalenie auta sa starajú vylepšené predné brzdy s kotúčmi priemeru 355 mm. Zadné zostali sériové. Caddy sa na rozdiel od Transitu, nemôže pochváliť bohatou výbavou. Práve naopak, z kabíny zmizlo všetko nepotrebné. Pribudlo anatomické sedadlo vodiča, hasiaci systém a bezpečnostný rám.

Ani v prípade Volkswagenu neboli zverejnené žiadne dynamické parametre. Poznáme však hmotnosť vozidla - 1300 kilogramov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  2. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  3. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  4. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  5. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  8. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  9. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  10. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu!
  1. 4* projekt víl a apartmánov priamo na pobreží, Chorvátsko
  2. Slováci rozhodli o najlepšom!
  3. AAA Auto má nový úver pre živnostníkov
  4. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  5. Kúpeľňa - profesionálne informácie pri jej zhotovení
  6. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá
  7. Dobrodružstvo s vodou
  8. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne
  9. Anglická spoločnosť ATG vytvára progresívny tím technikov
  10. Španielsko - raj pre milovníkov golfu
  1. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 8 688
  2. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 8 511
  3. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 6 221
  4. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne 4 960
  5. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 4 937
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 4 336
  7. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 4 213
  8. Aký bude váš doplnkový dôchodok 4 123
  9. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 586
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 322

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo Fico potrebuje kaviareň?

Rovnako ako Fico, aj Rezník bude len ťažko presviedčať demokratickú verejnosť, že sa zmenil.

DOMOV

Polícia si nahrala preberanie úplatku na Vysokej škole Sv. Alžbety

NAKA tiež obvinila šéfa daňovej kontroly.

EKONOMIKA

Hypotéku pre mladých zrušia. K podpore sa majú ľudia dostať inak

Aby ľudia vedeli, o koľko si reálne budú môcť po roku znížiť svoj základ dane, budú od bánk dostávať potvrdenia.

DOMOV

Prieskum Polisu: SMK predbehla Most-Híd

Smer by mal podľa prieskumu v parlamente 43 kresiel.

Neprehliadnite tiež

Airbus vyvíja lietajúci taxík. Ukázal, ako si predstavuje prepravu budúcnosti

Projekt Vahana ukazuje spôsob, ako si Airbus predstavuje budúcnosť mestskej premávky.

Jaguar ukázal prvý detail nového SUV E-Pace

Briti pokračujú v útoku na segment SUV, čoskoro predstavia ďalší model.

Ruskí majstri vytvorili fidget spinner z troch áut

K dvom autám zvareným chrbtami k sebe pridali tretie.

Čaro Dacie Duster spočíva v jednoduchosti (test)

Nízka cena nie je jedinou výhodou obľúbeného SUV, hodí sa do mesta aj do terénu.