Renault predstavil ambiciózny šesťročný plán

Francúzska automobilka predstavila obchodnú aj modelovú stratégiu na najbližších šesť rokov. Jej plány sú pomerne ambiciózne, pretože do roku 2016 sa chce stať európskou dvojkou.

Dacia je jedným z troch pilierov ziskovosti, na ktorých chce skupina Renault stavať aj v budúcnosti.(Zdroj: Daniel Hlinka)

BRATISLAVA. Keď prezident koncernu Renault-Nissan Carlos Ghosn nastúpil na svoj post v roku 2005, dal si tri základné ciele. Do roku 2009 sa Laguna tretej generácie mala dostať medzi tri najspoľahlivejšie vozidlá vo svojej triede.

Operatívna marža mala vzrásť na 6% v porovnaní s rokom 2005 (3,2%) a predaj vozidiel značky Renault mal narásť o 800.000 kusov. Tomuto výsledku mala pomôcť rozsiahla modelová ofenzíva, ktorej sme posledné tri roky svedkami . Do roku 2009 sa žiaľ ani jeden z týchto cieľov nesplnil.

Objektívne však musíme poznamenať, že kvalita automobilov značky Renault išla rapídne hore, čo sa už začalo prejavovať a má sa ešte prejaviť v najbližšom období. Do predajných plánov zase prehovorila kríza, ktorú Renault prežil bez ujmy iba vďaka tomu, že sa nespoliehal na európsky trh.

Piliere z Meganu a Dacie

Taktiež zásluhou troch hlavných pilierov, na ktoré sa chce stavať aj v budúcnosti. Prvým pilierom ziskovosti je modelový rad Mégane, druhým Dacia, predovšetkým jej modely Sandero a Duster a tretím ľahké úžitkové autá.

Renault chce tiež zachovať nastavenú úroveň kvality, keď v období od roku 2006 až 2010 klesli náklady skupiny na garančné opravy až o 57%.

Povzbudený týmito úspechmi si Renault stanovil ďalší ambiciózny plán. Tentokrát však nie na tri, ale na šesť rokov. Nový šesťročný plán nesie názov Drive the Change a zahŕňa sedem základných bodov, s medzisúčtom v roku 2013.

Do dvoch rokov chce skupina Renault predávať tri milióny automobilov ročne a operatívnu free cash flow udržať na úrovni dvoch miliárd eur. A čo obsahuje tých sedem bodov?

Prvým záväzkom je inovácia poháňacích sústav s cieľom zmenšiť ich dopad na životné prostredie. V spolupráci s japonským partnerom Nissan má Renault ambíciu stať sa lídrom vo vývoji a výrobe elektromobilov.

elektromobil_big.jpg
V spolupráci s Nissanom si Renault trúfa umiestniť na celosvetové trhy až 1,5 milióna elektrických vozidiel do roku 2016.

Bez elektromobilov to nepôjde

Už tento rok uvedie na trh prvé elektromobily Fluence Z.E., Kangoo Z.E. a Twizy Z.E., po ktorých v roku 2012 príde ZOE Z.E. Medzitým bude naďalej inovovať aj klasické spaľovacie motory. Už tento rok uvedie do predaja novú rodinu benzínových aj naftových motorov „Energy“.

Jej prvým členom bude 1,6-litrový naftový štvorvalec s výkonom 96 kW/130 k, ktorý ponúkne najlepší pomer výkonu, spotreby a emisií vo svojej objemovej triede. V máji tohto roku ho začnú montovať do modelov Scénic a Grand Scénic. V porovnaní s predošlým motorom 1.9 dCi rovnakého výkonu klesnú vďaka nemu emisie oboch modelov až o 20%.

Pôjdu o liter dole so spotrebou

Pripravené sú tiež nové benzínové agregáty rodiny „Energy“. V modeloch segmentov A, B a C znížia produkciu emisií približne o 40 g/km (-30%) a spotrebu paliva o 1 l/100 km. Všetky pripravované inovácie majú jeden hlavný menovateľ – zníženie produkcie emisií CO₂ z dnešného priemeru automobilky Renault 137 g/km na 120 g/km do roku 2013 a 100 g do roku 2016.

Druhý záväzok sa týka rozšírenia portfólia modelov. Súčasná modelová paleta sa do roku 2013 rozrastie o 4 na 44 modelov. Z nich tri majú byť spomínané elektromobily. V tomto období zohrá dôležitú úlohu inovované Twingo (2011), interne nazývané ako fáza dva a úplne nové Clio (2012).

Dacia ešte tento rok predstaví nový sedemmiestny van a v roku 2012 sa dočkáme aj prvého ľahkého úžitkového vozidla z dielne rumunskej automobilky.

Novinky zahalené tajomstvom

Počas nasledujúcich troch rokov potom pribudnú ďalšie štyri modely. O aké segmenty pôjde zatiaľ nie je známe.

V spolupráci s Nissanom si Renault trúfa umiestniť na celosvetové trhy až 1,5 milióna elektromobilov do roku 2016. Od roku 2015 chce aliancia disponovať produkčnou kapacitou 500.000 elektromobilov ročne.

Tretí záväzok sa týka posilnenia imidžu značky prostredníctvom kvality, atraktívneho dizajnu a neustáleho prílevu inovácii. Štvrtým je zlepšovanie vzťahov predajnej siete so zákazníkmi, v čom majú predovšetkým slovenskí díleri vážne rezervy (česť výnimkám).

Výdavky na vývoj a výskum v rovnováhe

Počnúc ešte týmto rokom Renault uvedie do praxe tzv. „Costumer Promise“ (sľub zákazníkovi), ktorý obsahuje osem predsavzatí , vrátane informácií o stave objednávky, cez doručenie až po testovacie jazdy. To bude predovšetkým na slovenských dílerov bič, ktorý mnohí zákazníci budú určite radi využívať.

Piaty záväzok má za úlohu udržať výdavky na výskum a vývoj na úrovni 9% celkového obratu skupiny Renault. Budú sa zdieľať platformy. Až 80% modelov uvedených na trh v období rokov 2014 až 2016 budú postavené na platforme zdieľanej s určitým partnerom. Štandardizované budú tiež súčiastky.

Šiesty záväzok sa týka zníženia výrobných nákladov. Rozšírením výrobného procesu monozukuri na všetky fabriky skupiny by mal Renault dosiahnuť až 12-zníženie priamych výrobných nákladov do roku 2013.

Asi najväčšou ambíciou zaváňa úplne posledný záväzok – stať sa európskou dvojkou. Medzi hlavné priority Renaultu patria tiež trhy v Brazílii, Indii a Rusku. Druhým najväčším trhom pre Renault má byť Brazília, štvrtým Rusko (posun 5 priečok) a najväčší posun sa očakáva od Indie, ktorá by sa mala vyšplhať na 11. miesto (posun o 20 pozícii vyššie).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 364
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 9 008
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 092
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 486
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 727
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 606
  7. Kam do tepla v januári? 1 969
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 787
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 617
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 973

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Opäť si zavaril. Trump nevie skrývať, že je rasista

Trump útočí na Mexičanov, nemá rád Afroameričanov. Prezidentovi neveria, že nie je rasista.

KOMENTÁRE

Trumpova Amerika prichádza o líderstvo

Neschopnosť a nepredvídateľnosť Trumpa je dôvodom pádu povesti USA.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.