Renault predstavil ambiciózny šesťročný plán

Francúzska automobilka predstavila obchodnú aj modelovú stratégiu na najbližších šesť rokov. Jej plány sú pomerne ambiciózne, pretože do roku 2016 sa chce stať európskou dvojkou.

Dacia je jedným z troch pilierov ziskovosti, na ktorých chce skupina Renault stavať aj v budúcnosti.(Zdroj: Daniel Hlinka)

BRATISLAVA. Keď prezident koncernu Renault-Nissan Carlos Ghosn nastúpil na svoj post v roku 2005, dal si tri základné ciele. Do roku 2009 sa Laguna tretej generácie mala dostať medzi tri najspoľahlivejšie vozidlá vo svojej triede.

Operatívna marža mala vzrásť na 6% v porovnaní s rokom 2005 (3,2%) a predaj vozidiel značky Renault mal narásť o 800.000 kusov. Tomuto výsledku mala pomôcť rozsiahla modelová ofenzíva, ktorej sme posledné tri roky svedkami . Do roku 2009 sa žiaľ ani jeden z týchto cieľov nesplnil.

Objektívne však musíme poznamenať, že kvalita automobilov značky Renault išla rapídne hore, čo sa už začalo prejavovať a má sa ešte prejaviť v najbližšom období. Do predajných plánov zase prehovorila kríza, ktorú Renault prežil bez ujmy iba vďaka tomu, že sa nespoliehal na európsky trh.

Piliere z Meganu a Dacie

Taktiež zásluhou troch hlavných pilierov, na ktoré sa chce stavať aj v budúcnosti. Prvým pilierom ziskovosti je modelový rad Mégane, druhým Dacia, predovšetkým jej modely Sandero a Duster a tretím ľahké úžitkové autá.

Renault chce tiež zachovať nastavenú úroveň kvality, keď v období od roku 2006 až 2010 klesli náklady skupiny na garančné opravy až o 57%.

Povzbudený týmito úspechmi si Renault stanovil ďalší ambiciózny plán. Tentokrát však nie na tri, ale na šesť rokov. Nový šesťročný plán nesie názov Drive the Change a zahŕňa sedem základných bodov, s medzisúčtom v roku 2013.

Do dvoch rokov chce skupina Renault predávať tri milióny automobilov ročne a operatívnu free cash flow udržať na úrovni dvoch miliárd eur. A čo obsahuje tých sedem bodov?

Prvým záväzkom je inovácia poháňacích sústav s cieľom zmenšiť ich dopad na životné prostredie. V spolupráci s japonským partnerom Nissan má Renault ambíciu stať sa lídrom vo vývoji a výrobe elektromobilov.

elektromobil_big.jpg
V spolupráci s Nissanom si Renault trúfa umiestniť na celosvetové trhy až 1,5 milióna elektrických vozidiel do roku 2016.

Bez elektromobilov to nepôjde

Už tento rok uvedie na trh prvé elektromobily Fluence Z.E., Kangoo Z.E. a Twizy Z.E., po ktorých v roku 2012 príde ZOE Z.E. Medzitým bude naďalej inovovať aj klasické spaľovacie motory. Už tento rok uvedie do predaja novú rodinu benzínových aj naftových motorov „Energy“.

Jej prvým členom bude 1,6-litrový naftový štvorvalec s výkonom 96 kW/130 k, ktorý ponúkne najlepší pomer výkonu, spotreby a emisií vo svojej objemovej triede. V máji tohto roku ho začnú montovať do modelov Scénic a Grand Scénic. V porovnaní s predošlým motorom 1.9 dCi rovnakého výkonu klesnú vďaka nemu emisie oboch modelov až o 20%.

Pôjdu o liter dole so spotrebou

Pripravené sú tiež nové benzínové agregáty rodiny „Energy“. V modeloch segmentov A, B a C znížia produkciu emisií približne o 40 g/km (-30%) a spotrebu paliva o 1 l/100 km. Všetky pripravované inovácie majú jeden hlavný menovateľ – zníženie produkcie emisií CO₂ z dnešného priemeru automobilky Renault 137 g/km na 120 g/km do roku 2013 a 100 g do roku 2016.

Druhý záväzok sa týka rozšírenia portfólia modelov. Súčasná modelová paleta sa do roku 2013 rozrastie o 4 na 44 modelov. Z nich tri majú byť spomínané elektromobily. V tomto období zohrá dôležitú úlohu inovované Twingo (2011), interne nazývané ako fáza dva a úplne nové Clio (2012).

Dacia ešte tento rok predstaví nový sedemmiestny van a v roku 2012 sa dočkáme aj prvého ľahkého úžitkového vozidla z dielne rumunskej automobilky.

Novinky zahalené tajomstvom

Počas nasledujúcich troch rokov potom pribudnú ďalšie štyri modely. O aké segmenty pôjde zatiaľ nie je známe.

V spolupráci s Nissanom si Renault trúfa umiestniť na celosvetové trhy až 1,5 milióna elektromobilov do roku 2016. Od roku 2015 chce aliancia disponovať produkčnou kapacitou 500.000 elektromobilov ročne.

Tretí záväzok sa týka posilnenia imidžu značky prostredníctvom kvality, atraktívneho dizajnu a neustáleho prílevu inovácii. Štvrtým je zlepšovanie vzťahov predajnej siete so zákazníkmi, v čom majú predovšetkým slovenskí díleri vážne rezervy (česť výnimkám).

Výdavky na vývoj a výskum v rovnováhe

Počnúc ešte týmto rokom Renault uvedie do praxe tzv. „Costumer Promise“ (sľub zákazníkovi), ktorý obsahuje osem predsavzatí , vrátane informácií o stave objednávky, cez doručenie až po testovacie jazdy. To bude predovšetkým na slovenských dílerov bič, ktorý mnohí zákazníci budú určite radi využívať.

Piaty záväzok má za úlohu udržať výdavky na výskum a vývoj na úrovni 9% celkového obratu skupiny Renault. Budú sa zdieľať platformy. Až 80% modelov uvedených na trh v období rokov 2014 až 2016 budú postavené na platforme zdieľanej s určitým partnerom. Štandardizované budú tiež súčiastky.

Šiesty záväzok sa týka zníženia výrobných nákladov. Rozšírením výrobného procesu monozukuri na všetky fabriky skupiny by mal Renault dosiahnuť až 12-zníženie priamych výrobných nákladov do roku 2013.

Asi najväčšou ambíciou zaváňa úplne posledný záväzok – stať sa európskou dvojkou. Medzi hlavné priority Renaultu patria tiež trhy v Brazílii, Indii a Rusku. Druhým najväčším trhom pre Renault má byť Brazília, štvrtým Rusko (posun 5 priečok) a najväčší posun sa očakáva od Indie, ktorá by sa mala vyšplhať na 11. miesto (posun o 20 pozícii vyššie).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  3. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  4. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  5. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  6. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  7. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  10. Vysoká hra o súdne trovy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 526
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 6 769
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 274
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 2 407
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 218
  6. Splnený sen 1 657
  7. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 254
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 068
  9. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 1 068
  10. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 981

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Babiš pre SME: Nie som skorumpovaný, ale ostatní sú

Kauza Čapí hnízdo je pomsta, tvrdí možný budúci český premiér.

TECH

Facebook sa radikálne mení, začal ukrývať správy

Nová funkcia rozdelí obsah do dvoch kanálov.

SVET

Trump urazil matku padlého vojaka. Navyše vraj klame

Vedel, do čoho ide, povedal o zabitom vojakovi prezident.

Neprehliadnite tiež

Motory v autách by mohli dostať turbo pre každý valec, pomôže to odozve

Konštruktéri snívajú o trojvalci s tromi turbami a šiestimi škrtiacimi klapkami.

Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.

Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.