Renault predstavil ambiciózny šesťročný plán

Francúzska automobilka predstavila obchodnú aj modelovú stratégiu na najbližších šesť rokov. Jej plány sú pomerne ambiciózne, pretože do roku 2016 sa chce stať európskou dvojkou.

Dacia je jedným z troch pilierov ziskovosti, na ktorých chce skupina Renault stavať aj v budúcnosti.(Zdroj: Daniel Hlinka)

BRATISLAVA. Keď prezident koncernu Renault-Nissan Carlos Ghosn nastúpil na svoj post v roku 2005, dal si tri základné ciele. Do roku 2009 sa Laguna tretej generácie mala dostať medzi tri najspoľahlivejšie vozidlá vo svojej triede.

Operatívna marža mala vzrásť na 6% v porovnaní s rokom 2005 (3,2%) a predaj vozidiel značky Renault mal narásť o 800.000 kusov. Tomuto výsledku mala pomôcť rozsiahla modelová ofenzíva, ktorej sme posledné tri roky svedkami . Do roku 2009 sa žiaľ ani jeden z týchto cieľov nesplnil.

Článok pokračuje pod video reklamou

Objektívne však musíme poznamenať, že kvalita automobilov značky Renault išla rapídne hore, čo sa už začalo prejavovať a má sa ešte prejaviť v najbližšom období. Do predajných plánov zase prehovorila kríza, ktorú Renault prežil bez ujmy iba vďaka tomu, že sa nespoliehal na európsky trh.

Piliere z Meganu a Dacie

Taktiež zásluhou troch hlavných pilierov, na ktoré sa chce stavať aj v budúcnosti. Prvým pilierom ziskovosti je modelový rad Mégane, druhým Dacia, predovšetkým jej modely Sandero a Duster a tretím ľahké úžitkové autá.

Renault chce tiež zachovať nastavenú úroveň kvality, keď v období od roku 2006 až 2010 klesli náklady skupiny na garančné opravy až o 57%.

Povzbudený týmito úspechmi si Renault stanovil ďalší ambiciózny plán. Tentokrát však nie na tri, ale na šesť rokov. Nový šesťročný plán nesie názov Drive the Change a zahŕňa sedem základných bodov, s medzisúčtom v roku 2013.

Do dvoch rokov chce skupina Renault predávať tri milióny automobilov ročne a operatívnu free cash flow udržať na úrovni dvoch miliárd eur. A čo obsahuje tých sedem bodov?

Prvým záväzkom je inovácia poháňacích sústav s cieľom zmenšiť ich dopad na životné prostredie. V spolupráci s japonským partnerom Nissan má Renault ambíciu stať sa lídrom vo vývoji a výrobe elektromobilov.

elektromobil_big.jpg
V spolupráci s Nissanom si Renault trúfa umiestniť na celosvetové trhy až 1,5 milióna elektrických vozidiel do roku 2016.

Bez elektromobilov to nepôjde

Už tento rok uvedie na trh prvé elektromobily Fluence Z.E., Kangoo Z.E. a Twizy Z.E., po ktorých v roku 2012 príde ZOE Z.E. Medzitým bude naďalej inovovať aj klasické spaľovacie motory. Už tento rok uvedie do predaja novú rodinu benzínových aj naftových motorov „Energy“.

Jej prvým členom bude 1,6-litrový naftový štvorvalec s výkonom 96 kW/130 k, ktorý ponúkne najlepší pomer výkonu, spotreby a emisií vo svojej objemovej triede. V máji tohto roku ho začnú montovať do modelov Scénic a Grand Scénic. V porovnaní s predošlým motorom 1.9 dCi rovnakého výkonu klesnú vďaka nemu emisie oboch modelov až o 20%.

Pôjdu o liter dole so spotrebou

Pripravené sú tiež nové benzínové agregáty rodiny „Energy“. V modeloch segmentov A, B a C znížia produkciu emisií približne o 40 g/km (-30%) a spotrebu paliva o 1 l/100 km. Všetky pripravované inovácie majú jeden hlavný menovateľ – zníženie produkcie emisií CO₂ z dnešného priemeru automobilky Renault 137 g/km na 120 g/km do roku 2013 a 100 g do roku 2016.

Druhý záväzok sa týka rozšírenia portfólia modelov. Súčasná modelová paleta sa do roku 2013 rozrastie o 4 na 44 modelov. Z nich tri majú byť spomínané elektromobily. V tomto období zohrá dôležitú úlohu inovované Twingo (2011), interne nazývané ako fáza dva a úplne nové Clio (2012).

Dacia ešte tento rok predstaví nový sedemmiestny van a v roku 2012 sa dočkáme aj prvého ľahkého úžitkového vozidla z dielne rumunskej automobilky.

Novinky zahalené tajomstvom

Počas nasledujúcich troch rokov potom pribudnú ďalšie štyri modely. O aké segmenty pôjde zatiaľ nie je známe.

V spolupráci s Nissanom si Renault trúfa umiestniť na celosvetové trhy až 1,5 milióna elektromobilov do roku 2016. Od roku 2015 chce aliancia disponovať produkčnou kapacitou 500.000 elektromobilov ročne.

Tretí záväzok sa týka posilnenia imidžu značky prostredníctvom kvality, atraktívneho dizajnu a neustáleho prílevu inovácii. Štvrtým je zlepšovanie vzťahov predajnej siete so zákazníkmi, v čom majú predovšetkým slovenskí díleri vážne rezervy (česť výnimkám).

Výdavky na vývoj a výskum v rovnováhe

Počnúc ešte týmto rokom Renault uvedie do praxe tzv. „Costumer Promise“ (sľub zákazníkovi), ktorý obsahuje osem predsavzatí , vrátane informácií o stave objednávky, cez doručenie až po testovacie jazdy. To bude predovšetkým na slovenských dílerov bič, ktorý mnohí zákazníci budú určite radi využívať.

Piaty záväzok má za úlohu udržať výdavky na výskum a vývoj na úrovni 9% celkového obratu skupiny Renault. Budú sa zdieľať platformy. Až 80% modelov uvedených na trh v období rokov 2014 až 2016 budú postavené na platforme zdieľanej s určitým partnerom. Štandardizované budú tiež súčiastky.

Šiesty záväzok sa týka zníženia výrobných nákladov. Rozšírením výrobného procesu monozukuri na všetky fabriky skupiny by mal Renault dosiahnuť až 12-zníženie priamych výrobných nákladov do roku 2013.

Asi najväčšou ambíciou zaváňa úplne posledný záväzok – stať sa európskou dvojkou. Medzi hlavné priority Renaultu patria tiež trhy v Brazílii, Indii a Rusku. Druhým najväčším trhom pre Renault má byť Brazília, štvrtým Rusko (posun 5 priečok) a najväčší posun sa očakáva od Indie, ktorá by sa mala vyšplhať na 11. miesto (posun o 20 pozícii vyššie).

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  2. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  3. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  4. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  5. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  6. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  9. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  10. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  1. Predstavenie projektu Ružomberok v pohybe
  2. OMV ponúkne svojim zákazníkom chute známeho šéfkuchára
  3. OMV ponúkne zákazníkom chute známeho šéfkuchára Braňa Križana
  4. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  5. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  6. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  7. Všetko, čo rodiny milujú
  8. Bratislava má najmodernejšiu linku na triedenie surovín
  9. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  10. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  1. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 24 101
  2. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek 13 625
  3. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 13 512
  4. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 6 729
  5. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 6 540
  6. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely 6 192
  7. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo 5 265
  8. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 5 169
  9. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby 3 866
  10. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť 3 434

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Novinár Hanus: Keď som zistil, že som sa v kauze Cervanová mýlil, nemohol som spať

Niektoré katolícke média neinformovali o kauze Bezák, lebo sa rozhodli, že budú láskavé, aby neznepokovali čitateľov, vraví MARTIN HANUS.

KOMENTÁRE

Danko s Ficom si dávno zvykli na Bugára, ktorý nereptá

Bugár pripravil pre Fica s Dankom naozaj nepríjemnú situáciu.

TECH

Ako si vybrať najlepší fotoaparát podľa toho, čo chcete fotiť

Od lacných kompaktov až po drahú zrkadlovku.

PRIMÁR

Hrozí cukrovka iba tým ľuďom, ktorí jedia veľa cukru?

Ak človek odopiera sladké, neznamená to, že mu nehrozí cukrovka.

Neprehliadnite tiež

Citroen C5 Aircross prichádza. Má byť najpohodlnejším SUV

Novinka chce zaujať aj farebnými kombináciami a kvalitným interiérom.

Ferrari SP38 je ďalším unikátom z Maranella

Pod jedinečným zovňajškom sa skrýva technika z modelu 488 GTB.

Volvo už do nových modelov nebude montovať naftové motory

Švédska automobilka sa sústredí na elektrifikáciu svojich modelov.

Pod Prístavným mostom havaroval linkový autobus

Kĺbová Karosa sa po zrážke s osobným autom skoro prevrátila do priekopy.

Peugeot Traveller Business VIP: Podarený útok na Multivan

Šesťmiestna verzia je dobrým spoločníkom na veľké výlety aj pojazdnou kanceláriou.