ŠANGHAJ.
Koncern GM je po Volkswagene druhým najsilnejším hráčom na čínskom automobilovom trhu. Najobľúbenejšou značkou z jeho portfólia je Buick, preto aj väčšinu modelov u nás známych pod značkami Opel a Chevrolet tu stretnete práve s logom Buick.
Na snímkach čínska verzia Astry v chrómovom vyhotovení karosérie a športová Insignia v Európe známa ako OPC.
Španielska automobilka Seat v Šanghaji ohlásila vstup na čínsky trh.
Do Číny sa automobilky tlačia všetkými kanálmi. Niet sa čo diviť, keď od roku 2000 tunajší automobilový trh narástol zo 647.546 vozidiel na vlaňajších takmer 11,5 milióna automobilov.
Až dve expozície v dvoch odlišných halách mal na výstavisku Expo francúzsky Citroen, ktorý si Šanghaj vybral za miesto premiéry svojho nového imidžového modelu DS5. V interiéri nás zaujali kožou potiahnutá palubná doska a exkluzívne kožené poťahy sedadiel.
Tento pán na snímkach nemá obuté chodúle. Ide o čínsku basketbalovú hviezdu pôsobiacu v NBA. Má 30 rokov a volá sa Yao Ming. Momentálne má vraj voľno kvôli zraneniu a tak si odskočil na domáci autosalón, kde ho na každom kroku sprevádzal dav fanúšikov. Vďaka jeho nadpriemernej výške ho bolo dobre vidieť.
Scania
Na šanghajskom autosalóne vystavujú aj výrobcovia úžitkových a nákladných automobilov. Chuťovku v podobe kabrioletu predviedla Scania. Tento ťahač vážiaci 6470 kg poháňa 16,2-litrový V8 motor s výkonom 735 kW/999 k a maximálnym krútiacim momentom 3580 Nm, dostupným od 1660 ot. 1/min.
Nie, toto nie je malá Optima, ale Kia K2. Dizajnovo veľmi vydarený malý sedan pre čínsky trh. Rozmerovo sa radí medzi Picanto a nové Rio, ktoré v Číne označujú ako K3.
V Šanghaji oslávil premiéru aj Nissan Tiida. Nástupca v Európe najškaredšieho modelu značky vyzerá celkom k svetu a na rozdiel od predchodcu by si určite našiel viac priaznivcov aj u nás. Tejto novinke sa určite budeme venovať podrobnejšie.
Popri modeli Beetle bol druhou hlavnou hviezdou expozície značky Volkswagen nový Passat pre čínsky trh. S predĺženým rázvorom náprav a viditeľne veľkorysejším miestom pre nohy zadných pasažierov.
Skúter je v Číne dôležitým dopravným prostriedkom. Napadlo by vás, že v ekológii sú Číňania tak ďaleko, že do centra mesta Šanghaj môžu už jazdiť iba so skútrami poháňanými elektrinou?
Elektroskútre sú tu bežná vec. Preto aj Šanghaj Volkswagen ako najväčší domáci výrobca automobilov sa rozhodol priložiť ruku k dielu a predstavil vlastný koncept elektrického skútra.
Asi najviac obletovaná novinka šanghajského autosalónu. Nová Q3 vyzerá naživo oveľa športovejšie a dynamickejšie než na snímkach. Nastupovanie do auta trochu komplikujú vysoké a hrubé prahy.
Priestor na hlavami zadných pasažierov zachraňujú vykrojenia do stropu. Miesta na nohy nie je veľa, ale necítil som sa ani stiesnene. Pocit z priestoru na zadných sedadlách je porovnateľný s modelom A3.
Ak si odmyslíte spätné zrkadlá, prahy a disky, pozeráte sa vraj na sériovú podobu BMW M5. Pôvodný desaťvalec strieda preplňovaný V8 motor s výkonom 412 kW/560 k. Nová M5 by mala byť rovnako ostrá ako predchodca, ale príjemnejšia na každodenné užívanie.
Dokonca sa zvažuje aj verzia s pohonom xDrive. Uvidíme ako sa výrobca vysporiada s hmotnosťou auta.