TEST: Najmenší Lexus jazdí ako veľký

Tichá revolúcia, s ktorou prišla japonská automobilka nikoho nezaujíma a zaniká v hluku dnešných čias. Kompakt však vyniká kvalitou jazdy, spracovaním a v podstate spotrebou v meste.

CT 200h je síce najmenší model značky, ale spomedzi súrodencov má použitých najviac LED v osvetľovacej technike. Hoci sú v batožinovom priestore ukryté batérie objem 375 litrov je konkurencieschopný.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BANSKÁ BYSTRICA. Najmenší a nie lacný Lexus CT 200h prináša do kompaktnej triedy tichú revolúciu. Dokáže jazdiť na elektrický pohon do rýchlosti 45 kilometrov za hodinu, šetrí palivo znížením odporov a minimalizovaním energetickej náročnosti na palube. Hoci v podzemných garážach, v uliciach mesta alebo pri bežnom parkovaní neobťažuje okolie hlukom, v dnešnom rachote miest to ticho nevynikne.

Ticho sme si chceli užiť aspoň počas sobotnej noci a ukázať okoliu, že máme tiché auto. Skončilo to fiaskom, pretože mladí ľudia šaleli na diskotéke, v uliciach zneli hasičské sirény a parkovanie bez použitia benzínového motora si slečny na chodníku ani len nevšimli. Preto sme naštartovali prémiový audiosystém Mark and Levinson s trinástimi reproduktormi, ktoré majú membrány z bambusu a začali holdovať muzike.

Jazdí ako veľký Lexus

Hoci je CT 200h drahý malý Lexus, kvalitou jazdy nezaprie značku. Všetky detaily sú spracované v najvyššej kvalite a pokiaľ sa benzínový motor pri plyne na podlahe a prevodovke CVT nejde rozdrapiť , interiér je tichý a počúvanie hudby relax.

Dokonca aj na nový systém ovládania Remote Touch sme si rýchlo zvykli, pretože ovládač dáva spätnú väzbu rôznym odporom voči ruke a z časti pripomína počítačovú myš, na ktorú sme zvyknutí. Keď raz BMW, Lexus a Audi skombinujú ovládanie palubného systému do jedného celku môže to byť výborné. Každý je totiž v niečom dobrý.

Rázvor náprav 2600 mm a krátke previsy karosérie zabezpečujú v prvom rade stabilné správanie na ceste a redukciu bočných zotrvačných síl. Kým pohonný hybridný agregát s celkovým výkonom 100kW (136k) nevykazuje známky deklarovanej športovosti ani náhodou, podvozok má na viac.

V meste a j v zákrutách potešilo pomerne strmé riadenie a perfektný veniec volantu. Na otočenie kolies medzi krajné polohy stačí 2,6 otáčky volantu. Priestorové zázraky nečakajte avšak pocitovo viac priestoru ako v modeloch IS určite. Najmä vzadu sa celkom dobre sedí aj nastupuje.

Farebná zábavka

Zrejme aby pohonné ústrojenstvo hybridu v podstate rovnaké ako v Aurise HSD a Priuse nevyzeralo málo honosne, Lexus CT 200h dostal prepínač voľby jazdného režimu. Okrem toho, že mení nepodstatnú farbu podsvietenia prístrojovej dosky, mení sa charakter auta a to dosť výrazne. V ekonomickom režime je rozbiehanie naozaj vláčne a pri troche šikovnosti môžete v meste jazdiť od 4 do 5 litrov na sto kilometrov.

V športovom režime je odozva na plyn ostrejšia, povedzme ako v bežnom aute, a spotreba sa pohybuje do 6,5 litra na 100 kilometrov. Úprimne si treba priznať, že testovanému kompaktnému Lexusu, ktorý v základnej výbave stojí 27 900 eur bude na ceste stíhať ktorákoľvek naftová Octavia.

V meste bude spotreba Lexusu možno o niečo lepšia, avšak kvalita jazdy, ktorú ponúka, je na míle vzdialená bežným kompaktom. Jednoducho je to veľký a tradičný Lexus v malom balení.

Zmeny k lepšiemu

Hoci ticho auta pri parkovaní a rozbiehaní nikoho nezaujme, na nočnom teste potešilo hneď niekoľko vecí. Aj výrobca veľkých limuzín ponúka malú alternatívu do mesta, Lexus neprovokuje k predvádzaniu rýchlou jazdou, lebo už na prvej križovatke mu zdúchne načipovaný Golf TDI a ukazuje ako kvalitne možno jazdiť v menšom aute.

Potešilo tiež, že taxíky sa pred diskotékou nezastavia a mladí radšej zoberú taxi, než riskovať s poldeci za volantom. Možno to bola výnimočná Jozefovská noc ale policajti, čudujte sa svete, boli tam kde treba a kontrolovali rizikové skupiny. Dokonca dolapili chlapcov čo ťukli iné auto na parkovisku a ušli.



Technické parametre – Lexus CT 200h
Max. výkon systému (kW/k) 100/136
Prevodovka bezstupňová CVT
Motor 1,8 benzín
Typ 2ZR-FXE (Atkinsonov cyklus)
Zdvihový objem (cm3) 1798
Výkon (kw/k) 73/99
Pri otáčkach (ot./min.) 5200
Krútiaci moment (Nm) 142
Pri otáčkach (ot./min) 4000
Emisná norma Euro 5
Hybridný pohon -
Elektromotor/generátor -
Typ Synchrónny motor
s permanentným magnetom
Max. napätie (V) 650
Max. výkon (kW/k) 60/80
Max. krút. Moment (Nm) 207
Vysokonapäťový akumulátor -
Typ nikel-metal hydrid
Menovité napätie (V) 201,6 (168x1,2 V)
Počet batériových modulov 28
Kapacita batérie (Ah) 6,5
Napätie sústavy (V) 650
Max. výkon (kW/k) 27/37
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,3
Maximálna rýchlosť (km/h) 180
Spotreba mesto(l/100 km) 3,9
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 3,7
Kombinovaná spotreba 3,8
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2600
Dĺžka (mm) 4320
Širka (mm) 1765
Výška (mm) 1430
Pohotovostná hmot (kg) 1370
Objem palivovej nádrže (l) 45
Objem batož. priestoru (l) 375

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 8 266
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 6 463
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 001
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 235
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 711
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 015
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 816
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 809
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 373
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 295

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Geológ: Ochladili Zem a vyhubili ľudí. Našu planétu čaká supererupcia

Výbuch supervulkánu by bol aj dnes katastrofický, hovorí geochronológ Martin Danišík, ktorý publikoval v prestížnom vedeckom časopise.

BLOG INEKO

Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech

Rozdiely vo vzdelávaní medzi Slovenskom a krajinami OECD.

KOMENTÁRE

Nerobme z Kisku dobrého anjela, ide o princíp

To, čo štátne orgány dokázali urobiť v prípade prezidenta, očakávame aj v kauzách, v ktorých figurujú členovia vlády a ich kamaráti.

Neprehliadnite tiež

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.