TEST: Najmenší Lexus jazdí ako veľký

Tichá revolúcia, s ktorou prišla japonská automobilka nikoho nezaujíma a zaniká v hluku dnešných čias. Kompakt však vyniká kvalitou jazdy, spracovaním a v podstate spotrebou v meste.

CT 200h je síce najmenší model značky, ale spomedzi súrodencov má použitých najviac LED v osvetľovacej technike. Hoci sú v batožinovom priestore ukryté batérie objem 375 litrov je konkurencieschopný.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BANSKÁ BYSTRICA. Najmenší a nie lacný Lexus CT 200h prináša do kompaktnej triedy tichú revolúciu. Dokáže jazdiť na elektrický pohon do rýchlosti 45 kilometrov za hodinu, šetrí palivo znížením odporov a minimalizovaním energetickej náročnosti na palube. Hoci v podzemných garážach, v uliciach mesta alebo pri bežnom parkovaní neobťažuje okolie hlukom, v dnešnom rachote miest to ticho nevynikne.

Ticho sme si chceli užiť aspoň počas sobotnej noci a ukázať okoliu, že máme tiché auto. Skončilo to fiaskom, pretože mladí ľudia šaleli na diskotéke, v uliciach zneli hasičské sirény a parkovanie bez použitia benzínového motora si slečny na chodníku ani len nevšimli. Preto sme naštartovali prémiový audiosystém Mark and Levinson s trinástimi reproduktormi, ktoré majú membrány z bambusu a začali holdovať muzike.

Jazdí ako veľký Lexus

Hoci je CT 200h drahý malý Lexus, kvalitou jazdy nezaprie značku. Všetky detaily sú spracované v najvyššej kvalite a pokiaľ sa benzínový motor pri plyne na podlahe a prevodovke CVT nejde rozdrapiť , interiér je tichý a počúvanie hudby relax.

Dokonca aj na nový systém ovládania Remote Touch sme si rýchlo zvykli, pretože ovládač dáva spätnú väzbu rôznym odporom voči ruke a z časti pripomína počítačovú myš, na ktorú sme zvyknutí. Keď raz BMW, Lexus a Audi skombinujú ovládanie palubného systému do jedného celku môže to byť výborné. Každý je totiž v niečom dobrý.

Rázvor náprav 2600 mm a krátke previsy karosérie zabezpečujú v prvom rade stabilné správanie na ceste a redukciu bočných zotrvačných síl. Kým pohonný hybridný agregát s celkovým výkonom 100kW (136k) nevykazuje známky deklarovanej športovosti ani náhodou, podvozok má na viac.

V meste a j v zákrutách potešilo pomerne strmé riadenie a perfektný veniec volantu. Na otočenie kolies medzi krajné polohy stačí 2,6 otáčky volantu. Priestorové zázraky nečakajte avšak pocitovo viac priestoru ako v modeloch IS určite. Najmä vzadu sa celkom dobre sedí aj nastupuje.

Farebná zábavka

Zrejme aby pohonné ústrojenstvo hybridu v podstate rovnaké ako v Aurise HSD a Priuse nevyzeralo málo honosne, Lexus CT 200h dostal prepínač voľby jazdného režimu. Okrem toho, že mení nepodstatnú farbu podsvietenia prístrojovej dosky, mení sa charakter auta a to dosť výrazne. V ekonomickom režime je rozbiehanie naozaj vláčne a pri troche šikovnosti môžete v meste jazdiť od 4 do 5 litrov na sto kilometrov.

V športovom režime je odozva na plyn ostrejšia, povedzme ako v bežnom aute, a spotreba sa pohybuje do 6,5 litra na 100 kilometrov. Úprimne si treba priznať, že testovanému kompaktnému Lexusu, ktorý v základnej výbave stojí 27 900 eur bude na ceste stíhať ktorákoľvek naftová Octavia.

V meste bude spotreba Lexusu možno o niečo lepšia, avšak kvalita jazdy, ktorú ponúka, je na míle vzdialená bežným kompaktom. Jednoducho je to veľký a tradičný Lexus v malom balení.

Zmeny k lepšiemu

Hoci ticho auta pri parkovaní a rozbiehaní nikoho nezaujme, na nočnom teste potešilo hneď niekoľko vecí. Aj výrobca veľkých limuzín ponúka malú alternatívu do mesta, Lexus neprovokuje k predvádzaniu rýchlou jazdou, lebo už na prvej križovatke mu zdúchne načipovaný Golf TDI a ukazuje ako kvalitne možno jazdiť v menšom aute.

Potešilo tiež, že taxíky sa pred diskotékou nezastavia a mladí radšej zoberú taxi, než riskovať s poldeci za volantom. Možno to bola výnimočná Jozefovská noc ale policajti, čudujte sa svete, boli tam kde treba a kontrolovali rizikové skupiny. Dokonca dolapili chlapcov čo ťukli iné auto na parkovisku a ušli.



Technické parametre – Lexus CT 200h
Max. výkon systému (kW/k) 100/136
Prevodovka bezstupňová CVT
Motor 1,8 benzín
Typ 2ZR-FXE (Atkinsonov cyklus)
Zdvihový objem (cm3) 1798
Výkon (kw/k) 73/99
Pri otáčkach (ot./min.) 5200
Krútiaci moment (Nm) 142
Pri otáčkach (ot./min) 4000
Emisná norma Euro 5
Hybridný pohon -
Elektromotor/generátor -
Typ Synchrónny motor
s permanentným magnetom
Max. napätie (V) 650
Max. výkon (kW/k) 60/80
Max. krút. Moment (Nm) 207
Vysokonapäťový akumulátor -
Typ nikel-metal hydrid
Menovité napätie (V) 201,6 (168x1,2 V)
Počet batériových modulov 28
Kapacita batérie (Ah) 6,5
Napätie sústavy (V) 650
Max. výkon (kW/k) 27/37
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,3
Maximálna rýchlosť (km/h) 180
Spotreba mesto(l/100 km) 3,9
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 3,7
Kombinovaná spotreba 3,8
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2600
Dĺžka (mm) 4320
Širka (mm) 1765
Výška (mm) 1430
Pohotovostná hmot (kg) 1370
Objem palivovej nádrže (l) 45
Objem batož. priestoru (l) 375

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 744
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 484
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 952
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 278
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 824
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 494
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 448
  8. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 292
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 818
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 467

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Niektorí ľudia majú zvláštny dar, chutí im dúha a vidia zvuky

Ak vám vonia hudba alebo zapácha nejaká situácia, zrejme máte dobrú slovnú zásobu a radi sa vyjadrujete opisne. Alebo ste synestetik a myslíte to doslovne.

EKONOMIKA

Osem zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Ľudí čaká viac dokladovania a prísnejšie posudzovanie.

ŠPORT

Sagan pobavil otázkou na súpera aj odpoveďou, prečo bol na toalete

Špekulovalo sa o zdravotných problémoch.

Neprehliadnite tiež

Nový Ford Fiesta ST dostal trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.

Ferrari predstavilo nový monopost pre nadchádzajúcu sezónu F1

Nové auto má v zadnej časti žraločiu plutvu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop