SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

TEST: Najmenší Lexus jazdí ako veľký

Tichá revolúcia, s ktorou prišla japonská automobilka nikoho nezaujíma a zaniká v hluku dnešných čias. Kompakt však vyniká kvalitou jazdy, spracovaním a v podstate spotrebou v meste.

CT 200h je síce najmenší model značky, ale spomedzi súrodencov má použitých najviac LED v osvetľovacej technike. Hoci sú v batožinovom priestore ukryté batérie objem 375 litrov je konkurencieschopný.CT 200h je síce najmenší model značky, ale spomedzi súrodencov má použitých najviac LED v osvetľovacej technike. Hoci sú v batožinovom priestore ukryté batérie objem 375 litrov je konkurencieschopný. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BANSKÁ BYSTRICA. Najmenší a nie lacný Lexus CT 200h prináša do kompaktnej triedy tichú revolúciu. Dokáže jazdiť na elektrický pohon do rýchlosti 45 kilometrov za hodinu, šetrí palivo znížením odporov a minimalizovaním energetickej náročnosti na palube. Hoci v podzemných garážach, v uliciach mesta alebo pri bežnom parkovaní neobťažuje okolie hlukom, v dnešnom rachote miest to ticho nevynikne.

Ticho sme si chceli užiť aspoň počas sobotnej noci a ukázať okoliu, že máme tiché auto. Skončilo to fiaskom, pretože mladí ľudia šaleli na diskotéke, v uliciach zneli hasičské sirény a parkovanie bez použitia benzínového motora si slečny na chodníku ani len nevšimli. Preto sme naštartovali prémiový audiosystém Mark and Levinson s trinástimi reproduktormi, ktoré majú membrány z bambusu a začali holdovať muzike.

Jazdí ako veľký Lexus

Hoci je CT 200h drahý malý Lexus, kvalitou jazdy nezaprie značku. Všetky detaily sú spracované v najvyššej kvalite a pokiaľ sa benzínový motor pri plyne na podlahe a prevodovke CVT nejde rozdrapiť , interiér je tichý a počúvanie hudby relax.

Dokonca aj na nový systém ovládania Remote Touch sme si rýchlo zvykli, pretože ovládač dáva spätnú väzbu rôznym odporom voči ruke a z časti pripomína počítačovú myš, na ktorú sme zvyknutí. Keď raz BMW, Lexus a Audi skombinujú ovládanie palubného systému do jedného celku môže to byť výborné. Každý je totiž v niečom dobrý.

Rázvor náprav 2600 mm a krátke previsy karosérie zabezpečujú v prvom rade stabilné správanie na ceste a redukciu bočných zotrvačných síl. Kým pohonný hybridný agregát s celkovým výkonom 100kW (136k) nevykazuje známky deklarovanej športovosti ani náhodou, podvozok má na viac.

V meste a j v zákrutách potešilo pomerne strmé riadenie a perfektný veniec volantu. Na otočenie kolies medzi krajné polohy stačí 2,6 otáčky volantu. Priestorové zázraky nečakajte avšak pocitovo viac priestoru ako v modeloch IS určite. Najmä vzadu sa celkom dobre sedí aj nastupuje.

Farebná zábavka

Zrejme aby pohonné ústrojenstvo hybridu v podstate rovnaké ako v Aurise HSD a Priuse nevyzeralo málo honosne, Lexus CT 200h dostal prepínač voľby jazdného režimu. Okrem toho, že mení nepodstatnú farbu podsvietenia prístrojovej dosky, mení sa charakter auta a to dosť výrazne. V ekonomickom režime je rozbiehanie naozaj vláčne a pri troche šikovnosti môžete v meste jazdiť od 4 do 5 litrov na sto kilometrov.

V športovom režime je odozva na plyn ostrejšia, povedzme ako v bežnom aute, a spotreba sa pohybuje do 6,5 litra na 100 kilometrov. Úprimne si treba priznať, že testovanému kompaktnému Lexusu, ktorý v základnej výbave stojí 27 900 eur bude na ceste stíhať ktorákoľvek naftová Octavia.

V meste bude spotreba Lexusu možno o niečo lepšia, avšak kvalita jazdy, ktorú ponúka, je na míle vzdialená bežným kompaktom. Jednoducho je to veľký a tradičný Lexus v malom balení.

Zmeny k lepšiemu

Hoci ticho auta pri parkovaní a rozbiehaní nikoho nezaujme, na nočnom teste potešilo hneď niekoľko vecí. Aj výrobca veľkých limuzín ponúka malú alternatívu do mesta, Lexus neprovokuje k predvádzaniu rýchlou jazdou, lebo už na prvej križovatke mu zdúchne načipovaný Golf TDI a ukazuje ako kvalitne možno jazdiť v menšom aute.

Potešilo tiež, že taxíky sa pred diskotékou nezastavia a mladí radšej zoberú taxi, než riskovať s poldeci za volantom. Možno to bola výnimočná Jozefovská noc ale policajti, čudujte sa svete, boli tam kde treba a kontrolovali rizikové skupiny. Dokonca dolapili chlapcov čo ťukli iné auto na parkovisku a ušli.



Technické parametre – Lexus CT 200h
Max. výkon systému (kW/k) 100/136
Prevodovka bezstupňová CVT
Motor 1,8 benzín
Typ 2ZR-FXE (Atkinsonov cyklus)
Zdvihový objem (cm3) 1798
Výkon (kw/k) 73/99
Pri otáčkach (ot./min.) 5200
Krútiaci moment (Nm) 142
Pri otáčkach (ot./min) 4000
Emisná norma Euro 5
Hybridný pohon -
Elektromotor/generátor -
Typ Synchrónny motor
s permanentným magnetom
Max. napätie (V) 650
Max. výkon (kW/k) 60/80
Max. krút. Moment (Nm) 207
Vysokonapäťový akumulátor -
Typ nikel-metal hydrid
Menovité napätie (V) 201,6 (168x1,2 V)
Počet batériových modulov 28
Kapacita batérie (Ah) 6,5
Napätie sústavy (V) 650
Max. výkon (kW/k) 27/37
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,3
Maximálna rýchlosť (km/h) 180
Spotreba mesto(l/100 km) 3,9
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 3,7
Kombinovaná spotreba 3,8
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2600
Dĺžka (mm) 4320
Širka (mm) 1765
Výška (mm) 1430
Pohotovostná hmot (kg) 1370
Objem palivovej nádrže (l) 45
Objem batož. priestoru (l) 375
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  2. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  3. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  4. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  5. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  6. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  7. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  8. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  9. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  3. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  4. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  5. Zmeny v systéme revíznych postupov
  6. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  7. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  8. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  9. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  10. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 480
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 052
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 805
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 488
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 357
  6. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 3 772
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 3 471
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 098
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 705
  10. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 2 513
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lieky proti covidu od spoločnosti Merck.

Doteraz sa podalo približne 4800 dávok protilátok.


28. nov
Peter Schut.

Všetky lieky majú aj nevýhody.


28. nov
Ilustračné foto.

Týka sa to zatiaľ deviatich okresov.


20 h
Ak sa tehotnej žene ochorenie prejavuje len nádchou, odborníci odporúčajú domácu liečbu. Po desiatich dňoch by mala žena kontaktovať svojho gynekológa.

Kristellerova expresia sa nezapisuje do zdravotnej dokumentácie.


23 h

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


3 h
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


23 h
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov

Blogy SME

  1. Marián Lukáč: Blog č. 57- Vzdelávanie, školstvo a zelené investície
  2. Jana Hanuliaková: Pol milióna ľudí na Slovensku bez pitnej vody z verejného vodovodu.
  3. Štefan Vidlár: Dilemno dúchotcu
  4. Stanislav Pánis: Panika z omicronu nie je namieste!
  5. Stanislav Martinčko: Kde boli 12 rokov Fico a Pelle so svojou tlačovkovou múdrosťou ??
  6. Café Európa: Hrozí Európe ďalšia migračná kríza?
  7. Juraj Paškuliak: Ako moja matka pracovala pre podvodníka
  8. Rudolf Pado: Spoločenstvo pozitívnej deviácie alebo ako prežiť pandémiu
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 163
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 791
  3. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 7 399
  4. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 941
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 848
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 279
  7. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 004
  8. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 3 768
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu