SME

Subaru predstavilo novú Imprezu. Ako sedan, hatchback a crossover

Japonci pripravili premiéru Imprezy netradične, na dvoch frontoch. V čínskom Šanghaji debutuje štúdia XV Concept, ktorá naznačuje, ako bude vyzerať nový crossover Impreza XV. V New Yorku bol odhalený sériový sedan a hatchback.

(Zdroj: Subaru)

BRATISLAVA. Po štyroch rokoch prichádza generačná výmena kultového Subaru Impreza. Ako naznačujú prvé fotografie novinky, bývalá hviezda automobilových súťaží je opäť trochu „civilnejšia“ a elegantnejšia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Japonci pripravili premiéru Imprezy netradične, na dvoch frontoch. V čínskom Šanghaji debutuje štúdia XV Concept, ktorá naznačuje, ako bude vyzerať nový crossover Impreza XV. V New Yorku boli odhalené dve sériové verzie - sedan a hatchback.

Malé Legacy

Novinka síce po štylistickej stránke vychádza z prototypu Impreza Concept, vystaveného aj prednedávnom v Ženeve, pri pohľade na nový sedan však viac upúta jej optická spojitosť s väčším Legacy. Vyvolávajú ju najmä výrazné oblúky blatníkov, tvar koncových svetiel a zadných stĺpikov, ktoré Legacy veľmi pripomínajú.

SkryťVypnúť reklamu

Impreza hatchback má v porovnaní s predchodcom o čosi konzervatívnejšie riešenú zadnú časť. Zaujímavé je, že celková dĺžka päťdverového variantu sa nezmenila - zostala na úrovni 4414 mm. Zato rázvor narástol na 2644 mm. Rovnaká hodnota charakterizuje aj sedan. Ten však na dĺžku meria 4580 mm. Interiér je navrhnutý v konzervatívnom duchu presne tak, ako sme u Subaru zvyknutí.

Aspoň trochu emócií prináša crossover XV Concept s plastovými lemami blatníkov, výrazným zeleným lakom karosérie a 19-palcovými zliatinovými diskami. To najlepšie zatiaľ Subaru neukázalo. Na mysli samozrejme máme športové varianty WRX a WRX STi.

Iba boxer

Štvrtá generácia Subaru Impreza zrejme bude v Európe dostupná s tromi poháňacími jednotkami. Úplne nový zážihový dvojliter disponuje výkonom 110 kW (150 k). Alternatívou k nemu má byť slabší agregát s objemom 1,6 litra a zatiaľ nešpecifikovaným výkonom.

SkryťVypnúť reklamu

Pravdepodobne najviac záujemcov si získa vznetový motor 2,0 Boxer Diesel. V závislosti od motorizácie budú k dispozícii 5- a 6-stupňové manuálne prevodovky i bezstupňový Lineartronic.

Pohon všetkých štyroch kolies podľa verzie zabezpečí centrálny diferenciál s viskóznou spojkou, alebo elektronicky ovládaná medzinápravová spojka.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako rozoznať dobrú kávu? Poradí pražiarka
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 622
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 146
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 923
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 173
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 4 008
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 487
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 299
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 272
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Černek: Kto nám ukradol komunikáciu?
  2. Martin Horanský: Equity Crowdfunding - zábava s portfóliom 1 - Fintech
  3. Rado Surovka: Titanic z Devína mieri do Banskej Bystrice
  4. Martin Turčan: Slovenský štát Róberta Tisa
  5. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo
  6. Daniel Bíro: Zrúcaninu hradu Čeklís nájdeme v Bernolákove. Aké sú ďalšie zaujímavosti, súvislosti a história tohto hradu?
  7. Andrea Podešvová: Keď slávik slovenský nevie, či lepšie je mlčať
  8. Ján Šeďo: Súdruh Blanár, svet patrí nevedomým, vládnete oprávnene...
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 944
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 038
  3. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 473
  4. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 10 844
  5. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 8 315
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 8 013
  7. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 248
  8. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 495
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
SkryťZatvoriť reklamu