BRATISLAVA. Po štyroch rokoch prichádza generačná výmena kultového Subaru Impreza. Ako naznačujú prvé fotografie novinky, bývalá hviezda automobilových súťaží je opäť trochu „civilnejšia“ a elegantnejšia.
Japonci pripravili premiéru Imprezy netradične, na dvoch frontoch. V čínskom Šanghaji debutuje štúdia XV Concept, ktorá naznačuje, ako bude vyzerať nový crossover Impreza XV. V New Yorku boli odhalené dve sériové verzie - sedan a hatchback.
Malé Legacy
Novinka síce po štylistickej stránke vychádza z prototypu Impreza Concept, vystaveného aj prednedávnom v Ženeve, pri pohľade na nový sedan však viac upúta jej optická spojitosť s väčším Legacy. Vyvolávajú ju najmä výrazné oblúky blatníkov, tvar koncových svetiel a zadných stĺpikov, ktoré Legacy veľmi pripomínajú.
Impreza hatchback má v porovnaní s predchodcom o čosi konzervatívnejšie riešenú zadnú časť. Zaujímavé je, že celková dĺžka päťdverového variantu sa nezmenila - zostala na úrovni 4414 mm. Zato rázvor narástol na 2644 mm. Rovnaká hodnota charakterizuje aj sedan. Ten však na dĺžku meria 4580 mm. Interiér je navrhnutý v konzervatívnom duchu presne tak, ako sme u Subaru zvyknutí.
Aspoň trochu emócií prináša crossover XV Concept s plastovými lemami blatníkov, výrazným zeleným lakom karosérie a 19-palcovými zliatinovými diskami. To najlepšie zatiaľ Subaru neukázalo. Na mysli samozrejme máme športové varianty WRX a WRX STi.
Iba boxer
Štvrtá generácia Subaru Impreza zrejme bude v Európe dostupná s tromi poháňacími jednotkami. Úplne nový zážihový dvojliter disponuje výkonom 110 kW (150 k). Alternatívou k nemu má byť slabší agregát s objemom 1,6 litra a zatiaľ nešpecifikovaným výkonom.
Pravdepodobne najviac záujemcov si získa vznetový motor 2,0 Boxer Diesel. V závislosti od motorizácie budú k dispozícii 5- a 6-stupňové manuálne prevodovky i bezstupňový Lineartronic.
Pohon všetkých štyroch kolies podľa verzie zabezpečí centrálny diferenciál s viskóznou spojkou, alebo elektronicky ovládaná medzinápravová spojka.
Autor: fg