TEST: Mercedes CLS robí z noci deň

Z cien príplatkového vybavenia dostanete nevoľnosť a vzduchové pruženie naše katastrofálne cesty neznáša. Ani jedno konkurenčné auto tak dobre nesvieti a motor si tiež ťažko nájde konkurenta. Nehovoriac o koncepcii karosérie.

Nočný predátor. Na značku pomerne atletické tvary karosérie v čiernej jemne zanikajú a v noci úplne zmizne. Len svetlá prezradia, že toto auto vidí viac než ostatné. Za vzduchové pruženie Airmatic si radšej nepriplácajte.(Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Noc na Horehroní prerušil budík presne o druhej v noci, lebo máme byť s rezervou o šiestej ráno na letisku vo Viedni. Pri predstave, že pod oknom čaká Mercedes CLS 350 CDI sa nutná nočná preprava mení na celkom príjemnú udalosť a relax.

No, úprimne, až ďaleko za Breznom začína byť jazda relaxom, pretože vzduchové pruženie si zo zaplátanou cestou na úrovni rozvojovej krajiny nerozumie.

Inteligentné svetlá so zabudovanými LED diódami však robia radosť od prvej zákruty. Na základe subjektívneho porovnania s množstvom iných áut je Mercedes lídrom v oblasti osvetlenia cesty. Nemáme na mysli nové doslova tuningové osvetlenie interiéru a zovňajšku pri odomykaní. Ide o predné svetlomety.

V noci má oči šelmy

S Mercedesom CLS je radosť jazdiť v noci, pretože jednak dobre vidieť a hlavne auto prispôsobuje svetelný kužeľ momentálnym podmienkam. Záleží na rýchlosti, type cesty a okolitých podmienkach.

Zvlášť na štvorprúdovkách, kedy aj v noci premávka neutícha, svietia stretávacie svetlá Mercedesu inak ako na bežnej dvojprúdovke. S obyčajnými svetlami v iných autách diaľkové na diaľnici oslepujú oprotidúcich a stretávacie bývajú na danú rýchlosť krátke.

MERCEDES_KOKPIT.JPG

Hľadal a našiel. Nové mercedesy majú vkusne navrhnutý dizajn palubnej dosky. Ergonómia ovládacích prvkov na volante je doslova prvotriedna. Pokiaľ ide o centrálny ovládač a hlavný displej na stredovej konzole, bavorskí konkurenti sa nám páčia viac.

Mercedes CLS vo vysokej rýchlosti natiahne kužeľ stretávacích svetiel ďalej ako na bežnej ceste, pretože dva pruhy oddeľuje od protismeru zvodidlo.

K dobrému pocitu z jazdy prispieva takmer neviditeľná zmena polohy lúčov svetiel. Kým v niektorých autách vidieť ako svetlá prudkým myknutím zareagujú na pohyb volantom, tu sa akoby nič nedeje, akurát šofér fantasticky vidí.

Skúsenosť s Mercedesom CLS utvrdzuje v presvedčení, že viac než natáčanie do zákrut je lepšie dynamické riadenie diaľky osvetlenia a tvaru kužeľa. Teraz si vieme predstaviť aký je rozdiel medzi tým, čo vidí v tme človek a čo čierna puma: Druhá generácia štvordverového kupé od Mercedesu to poodhalila.

Koncepcia ostala, štyrom postačuje

Model CLS po predchodcovi zdedil výnimočnosť štvordverového riešenia karosérie v štýle kupé, ktorú dnes, kde-kto kopíruje. Kým pri koncepte prvej generácie automobilový svet posmešne dvíhal kútik, dnes sa štvoro dverí s bezrámovými oknami pod strechou v tvare luku tolerujú.

Dokonca sú populárne. Napokon CLS je z bežných Mercedesov najpríťažlivejší. Aj zatváranie bezrámových okien dverí je podstatne civilizovanejšie.

MERCEDES_KUFOR.JPG

CLS vyniká asi najvyššou rýchlosťou otvárania veka batožinového priestoru cez diaľkové ovládanie. Veko zdvíhajú mechanické, nie elektronické vzpery a to je dobré.

Iba štyri miesta na sedenie nepovažujeme za slabinu, pretože ani v päťmiestnych sedanoch sa piati nevozia a tu majú štyria komfortné sedenie s inteligentnou klímou. Výhľad zo zadných sedadiel a nastupovanie bude však v triede S pohodlnejšie.

Potešilo najmä nahradenie starej „pregombíkovanej“ konzoly novým systémom Comand APS a prepracovanie informačného displeja v prístrojoch. Ambientné osvetľovanie interiéru patrí skôr do baru, než do auta, a bola to prvá vec, ktorú sme vypli.

Bez vzduchu to bude lepšie

Aj pri vysokej úrovni automobilovej techniky býva vždy niečo za niečo. Napríklad za 1700 eur automobilka ponúka vzduchové pruženie Airmatic. S ním CLS výborne zvládne náklony v zákrutách a filtrovanie vĺn na vozovke.

Aktívny účinok pruženia cítiť aj pri prudkom manévri, kedy dokonale pohltí dodatočné kmity karosérie. Lenže všetko dobré neguje jazda po rozbitých okreskách.

MERCEDES_DISPLEJ.JPG
Informačný displej v druhej generácii CLS je farebný a s výbornou grafikou. Na logiku ovládania menu displeja tlačidlami z volantu si zvyknete pomerne rýchlo.

Priečne nerovnosti, nerovné spoje asfaltov a diery to všetko cíti extrémne tvrdo. Airmatic je na dobré cesty a mimo kvalitnej vozovky je to doslova trápenie, ktoré kazí dojem z celého auta.

Z iného sveta

Dlhý zoznam príplatkového vybavenia cítiť na diaľkových trasách. Prvotriedne sedadlá, dištančný radar Distronic Plus a viaczónová klimatizácia robia z jazdy zážitok, ktorý začne šofér vnímať iba vtedy, ak potrebuje služobne ešte večer na otočku odskočiť 300 kilometrov tam a späť.

Systémy podobného druhu majú dnes aj lacnejšie komfortné autá. Chýba im však k jazde naftový šesťvalec, ktorý keď treba, ponúkne výkon 195 kW (265k) alebo krútiaci moment 620 Nm.

Pri daných výkonových parametroch a pohotovostnej hmotnosti 1815 kilogramov vyzerá výrobcom sľubovaná šesťlitrová spotreba ako blud. Keď po týždni svieti na palubnom počítači 6,6 l/100 km, zistíte, že ten motor je kus motorárskeho umenia.

MERCEDES_POLICA.JPG

Tomuto nápadu zatiaľ nikto nekonkuruje. Vysúvateľný šuflík „easy-pack“ s premenlivou hĺbkou je výborný na drobnosti, ktoré nemajú lietať po batožinovom priestore.

Skladačka na dve autá

Testovaný Mercedes CLS 350 CDI stojí v základnom vybavení 63 960 eur, avšak konkrétny model stál po pripočítaní výbavy takmer až 96 763 eur. Nečudo, pretože napríklad štýlový balík šport AMG, ktorý obsahuje velúrové koberce AMG, športový volant a dizajnové doplnky stojí 2950 eur.

Platí sa tiež za palubný systém Comand APS, inteligentný osvetľovací systém, bezkľúčový vstup aj parkovaciu kameru a tiež dištančný radar Distronic.

Cenová hladina Mercedesu CLS je celkom pochopiteľná a dáva možnosť poskladať si auto podľa vlastných predstáv. Zarážajú však doplatky 400 eur za parkovaciu kameru, 486 eur za prepravné náklady alebo 200 eur za konektory (mediálne rozhranie).

Priplácanie za „všetko“ môže byť aj pre tučné konto primastné, avšak Mercedes bude aj v základnej výbave s motorom 350 CDI jazdiť ako Mercedes. Cúvacia kamera nerobí auto autom a to bolo v teste cítiť.

SME spokojní

SME nespokojní

spotreba

pruženie na zlom asfalte

výkon motora

drahé doplnky

svetlá

-

kvalita jazdy

-

Kupujem – nekupujem

CLS má štýl a výborný dieselový motor, ktoré z neho robia najpríťažlivejší Mercedes. Ako taký mi príliš srdce netrhá, lebo nie je môj typ, avšak ak by som mal jazdiť v noci dlhé trasy, kupujem, lebo inteligentne svieti.

Mercedes CLS 350 CDI

Cena verzie od 63 960 eur
Cena testovaného modelu 96 763 eur
Objem motora 2987 cm3
Výkon 195 kW (265k)
Krútiaci moment 620 Nm
Spotreba podľa výrobcu 6,1 l/100km
Spotreba v teste 6,6 l/100km
Objem kufra 520 l

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 15 153
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 951
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 800
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 793
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 506
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 996
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 725
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 578
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 545
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 011

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Podozrivé inzeráty lákajú na zdravotné pomôcky. Sú to šmejdy

Načúvací prístroj alebo strojček, ktorý narovnáva krivý palec na nohe, by si ľudia mali vyberať u lekára, nie v inzerátoch.

KOMENTÁRE

Komédia na súdoch. Prečo nie sú prípady Majského a Čuňu uzavreté

Treba sa pýtať, kde sme urobili chybu.

PRIMÁR

Desať potravín, ktoré nabijú telo energiou

Proti únave a vyčerpaniu sa dá bojovať aj jedlom.

Neprehliadnite tiež

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.