SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

TEST: Mercedes CLS robí z noci deň

Z cien príplatkového vybavenia dostanete nevoľnosť a vzduchové pruženie naše katastrofálne cesty neznáša. Ani jedno konkurenčné auto tak dobre nesvieti a motor si tiež ťažko nájde konkurenta. Nehovoriac o koncepcii karosérie.

Nočný predátor. Na značku pomerne atletické tvary karosérie v čiernej jemne zanikajú a v noci úplne zmizne. Len svetlá prezradia, že toto auto vidí viac než ostatné.  Za vzduchové pruženie Airmatic si radšej nepriplácajte.Nočný predátor. Na značku pomerne atletické tvary karosérie v čiernej jemne zanikajú a v noci úplne zmizne. Len svetlá prezradia, že toto auto vidí viac než ostatné. Za vzduchové pruženie Airmatic si radšej nepriplácajte. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Noc na Horehroní prerušil budík presne o druhej v noci, lebo máme byť s rezervou o šiestej ráno na letisku vo Viedni. Pri predstave, že pod oknom čaká Mercedes CLS 350 CDI sa nutná nočná preprava mení na celkom príjemnú udalosť a relax.

No, úprimne, až ďaleko za Breznom začína byť jazda relaxom, pretože vzduchové pruženie si zo zaplátanou cestou na úrovni rozvojovej krajiny nerozumie.

Inteligentné svetlá so zabudovanými LED diódami však robia radosť od prvej zákruty. Na základe subjektívneho porovnania s množstvom iných áut je Mercedes lídrom v oblasti osvetlenia cesty. Nemáme na mysli nové doslova tuningové osvetlenie interiéru a zovňajšku pri odomykaní. Ide o predné svetlomety.

V noci má oči šelmy

S Mercedesom CLS je radosť jazdiť v noci, pretože jednak dobre vidieť a hlavne auto prispôsobuje svetelný kužeľ momentálnym podmienkam. Záleží na rýchlosti, type cesty a okolitých podmienkach.

Zvlášť na štvorprúdovkách, kedy aj v noci premávka neutícha, svietia stretávacie svetlá Mercedesu inak ako na bežnej dvojprúdovke. S obyčajnými svetlami v iných autách diaľkové na diaľnici oslepujú oprotidúcich a stretávacie bývajú na danú rýchlosť krátke.

MERCEDES_KOKPIT.JPG

Hľadal a našiel. Nové mercedesy majú vkusne navrhnutý dizajn palubnej dosky. Ergonómia ovládacích prvkov na volante je doslova prvotriedna. Pokiaľ ide o centrálny ovládač a hlavný displej na stredovej konzole, bavorskí konkurenti sa nám páčia viac.

Mercedes CLS vo vysokej rýchlosti natiahne kužeľ stretávacích svetiel ďalej ako na bežnej ceste, pretože dva pruhy oddeľuje od protismeru zvodidlo.

K dobrému pocitu z jazdy prispieva takmer neviditeľná zmena polohy lúčov svetiel. Kým v niektorých autách vidieť ako svetlá prudkým myknutím zareagujú na pohyb volantom, tu sa akoby nič nedeje, akurát šofér fantasticky vidí.

Skúsenosť s Mercedesom CLS utvrdzuje v presvedčení, že viac než natáčanie do zákrut je lepšie dynamické riadenie diaľky osvetlenia a tvaru kužeľa. Teraz si vieme predstaviť aký je rozdiel medzi tým, čo vidí v tme človek a čo čierna puma: Druhá generácia štvordverového kupé od Mercedesu to poodhalila.

Koncepcia ostala, štyrom postačuje

Model CLS po predchodcovi zdedil výnimočnosť štvordverového riešenia karosérie v štýle kupé, ktorú dnes, kde-kto kopíruje. Kým pri koncepte prvej generácie automobilový svet posmešne dvíhal kútik, dnes sa štvoro dverí s bezrámovými oknami pod strechou v tvare luku tolerujú.

Dokonca sú populárne. Napokon CLS je z bežných Mercedesov najpríťažlivejší. Aj zatváranie bezrámových okien dverí je podstatne civilizovanejšie.

MERCEDES_KUFOR.JPG

CLS vyniká asi najvyššou rýchlosťou otvárania veka batožinového priestoru cez diaľkové ovládanie. Veko zdvíhajú mechanické, nie elektronické vzpery a to je dobré.

Iba štyri miesta na sedenie nepovažujeme za slabinu, pretože ani v päťmiestnych sedanoch sa piati nevozia a tu majú štyria komfortné sedenie s inteligentnou klímou. Výhľad zo zadných sedadiel a nastupovanie bude však v triede S pohodlnejšie.

Potešilo najmä nahradenie starej „pregombíkovanej“ konzoly novým systémom Comand APS a prepracovanie informačného displeja v prístrojoch. Ambientné osvetľovanie interiéru patrí skôr do baru, než do auta, a bola to prvá vec, ktorú sme vypli.

Bez vzduchu to bude lepšie

Aj pri vysokej úrovni automobilovej techniky býva vždy niečo za niečo. Napríklad za 1700 eur automobilka ponúka vzduchové pruženie Airmatic. S ním CLS výborne zvládne náklony v zákrutách a filtrovanie vĺn na vozovke.

Aktívny účinok pruženia cítiť aj pri prudkom manévri, kedy dokonale pohltí dodatočné kmity karosérie. Lenže všetko dobré neguje jazda po rozbitých okreskách.

MERCEDES_DISPLEJ.JPG
Informačný displej v druhej generácii CLS je farebný a s výbornou grafikou. Na logiku ovládania menu displeja tlačidlami z volantu si zvyknete pomerne rýchlo.

Priečne nerovnosti, nerovné spoje asfaltov a diery to všetko cíti extrémne tvrdo. Airmatic je na dobré cesty a mimo kvalitnej vozovky je to doslova trápenie, ktoré kazí dojem z celého auta.

Z iného sveta

Dlhý zoznam príplatkového vybavenia cítiť na diaľkových trasách. Prvotriedne sedadlá, dištančný radar Distronic Plus a viaczónová klimatizácia robia z jazdy zážitok, ktorý začne šofér vnímať iba vtedy, ak potrebuje služobne ešte večer na otočku odskočiť 300 kilometrov tam a späť.

Systémy podobného druhu majú dnes aj lacnejšie komfortné autá. Chýba im však k jazde naftový šesťvalec, ktorý keď treba, ponúkne výkon 195 kW (265k) alebo krútiaci moment 620 Nm.

Pri daných výkonových parametroch a pohotovostnej hmotnosti 1815 kilogramov vyzerá výrobcom sľubovaná šesťlitrová spotreba ako blud. Keď po týždni svieti na palubnom počítači 6,6 l/100 km, zistíte, že ten motor je kus motorárskeho umenia.

MERCEDES_POLICA.JPG

Tomuto nápadu zatiaľ nikto nekonkuruje. Vysúvateľný šuflík „easy-pack“ s premenlivou hĺbkou je výborný na drobnosti, ktoré nemajú lietať po batožinovom priestore.

Skladačka na dve autá

Testovaný Mercedes CLS 350 CDI stojí v základnom vybavení 63 960 eur, avšak konkrétny model stál po pripočítaní výbavy takmer až 96 763 eur. Nečudo, pretože napríklad štýlový balík šport AMG, ktorý obsahuje velúrové koberce AMG, športový volant a dizajnové doplnky stojí 2950 eur.

Platí sa tiež za palubný systém Comand APS, inteligentný osvetľovací systém, bezkľúčový vstup aj parkovaciu kameru a tiež dištančný radar Distronic.

Cenová hladina Mercedesu CLS je celkom pochopiteľná a dáva možnosť poskladať si auto podľa vlastných predstáv. Zarážajú však doplatky 400 eur za parkovaciu kameru, 486 eur za prepravné náklady alebo 200 eur za konektory (mediálne rozhranie).

Priplácanie za „všetko“ môže byť aj pre tučné konto primastné, avšak Mercedes bude aj v základnej výbave s motorom 350 CDI jazdiť ako Mercedes. Cúvacia kamera nerobí auto autom a to bolo v teste cítiť.

SME spokojní

SME nespokojní

spotreba

pruženie na zlom asfalte

výkon motora

drahé doplnky

svetlá

-

kvalita jazdy

-

Kupujem – nekupujem

CLS má štýl a výborný dieselový motor, ktoré z neho robia najpríťažlivejší Mercedes. Ako taký mi príliš srdce netrhá, lebo nie je môj typ, avšak ak by som mal jazdiť v noci dlhé trasy, kupujem, lebo inteligentne svieti.

Mercedes CLS 350 CDI

Cena verzie od 63 960 eur
Cena testovaného modelu 96 763 eur
Objem motora 2987 cm3
Výkon 195 kW (265k)
Krútiaci moment 620 Nm
Spotreba podľa výrobcu 6,1 l/100km
Spotreba v teste 6,6 l/100km
Objem kufra 520 l
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. Päť chýb pri zateplení strechy
  6. Vitajte v postapokalyptickom svete
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  2. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. Úprava osobného motorového vozidla
  6. Important information for Brazilians living in Slovakia
  7. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  8. Vitajte v postapokalyptickom svete
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 22 646
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 166
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 967
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 633
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 858
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 879
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 572
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 479
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 260
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 247
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Mercedes-Benz

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Krízový štáb rokuje o lockdowne, jesenné prázdniny sa posunú (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 35 330. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Odberové miesto na testovanie pacientov na ochorenie COVID-19 pred Infekčným pavilónom na Kramároch.
NAKA zadržala špeciálneho prokurátora Dušana Kováčika.
Momentka z Giro d'Italia 2020.
Beata Javorcik
Cynická obluda

Zázrak v parlamente

Záborská, pevne sa spoliehajúca na hlasy fašistov, už videla svoje obmedzenie interrupcií ako hotovú vec.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson