TEST: Mercedes CLS robí z noci deň

Z cien príplatkového vybavenia dostanete nevoľnosť a vzduchové pruženie naše katastrofálne cesty neznáša. Ani jedno konkurenčné auto tak dobre nesvieti a motor si tiež ťažko nájde konkurenta. Nehovoriac o koncepcii karosérie.

Nočný predátor. Na značku pomerne atletické tvary karosérie v čiernej jemne zanikajú a v noci úplne zmizne. Len svetlá prezradia, že toto auto vidí viac než ostatné. Za vzduchové pruženie Airmatic si radšej nepriplácajte.(Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Noc na Horehroní prerušil budík presne o druhej v noci, lebo máme byť s rezervou o šiestej ráno na letisku vo Viedni. Pri predstave, že pod oknom čaká Mercedes CLS 350 CDI sa nutná nočná preprava mení na celkom príjemnú udalosť a relax.

No, úprimne, až ďaleko za Breznom začína byť jazda relaxom, pretože vzduchové pruženie si zo zaplátanou cestou na úrovni rozvojovej krajiny nerozumie.

Inteligentné svetlá so zabudovanými LED diódami však robia radosť od prvej zákruty. Na základe subjektívneho porovnania s množstvom iných áut je Mercedes lídrom v oblasti osvetlenia cesty. Nemáme na mysli nové doslova tuningové osvetlenie interiéru a zovňajšku pri odomykaní. Ide o predné svetlomety.

V noci má oči šelmy

S Mercedesom CLS je radosť jazdiť v noci, pretože jednak dobre vidieť a hlavne auto prispôsobuje svetelný kužeľ momentálnym podmienkam. Záleží na rýchlosti, type cesty a okolitých podmienkach.

Zvlášť na štvorprúdovkách, kedy aj v noci premávka neutícha, svietia stretávacie svetlá Mercedesu inak ako na bežnej dvojprúdovke. S obyčajnými svetlami v iných autách diaľkové na diaľnici oslepujú oprotidúcich a stretávacie bývajú na danú rýchlosť krátke.

MERCEDES_KOKPIT.JPG

Hľadal a našiel. Nové mercedesy majú vkusne navrhnutý dizajn palubnej dosky. Ergonómia ovládacích prvkov na volante je doslova prvotriedna. Pokiaľ ide o centrálny ovládač a hlavný displej na stredovej konzole, bavorskí konkurenti sa nám páčia viac.

Mercedes CLS vo vysokej rýchlosti natiahne kužeľ stretávacích svetiel ďalej ako na bežnej ceste, pretože dva pruhy oddeľuje od protismeru zvodidlo.

K dobrému pocitu z jazdy prispieva takmer neviditeľná zmena polohy lúčov svetiel. Kým v niektorých autách vidieť ako svetlá prudkým myknutím zareagujú na pohyb volantom, tu sa akoby nič nedeje, akurát šofér fantasticky vidí.

Skúsenosť s Mercedesom CLS utvrdzuje v presvedčení, že viac než natáčanie do zákrut je lepšie dynamické riadenie diaľky osvetlenia a tvaru kužeľa. Teraz si vieme predstaviť aký je rozdiel medzi tým, čo vidí v tme človek a čo čierna puma: Druhá generácia štvordverového kupé od Mercedesu to poodhalila.

Koncepcia ostala, štyrom postačuje

Model CLS po predchodcovi zdedil výnimočnosť štvordverového riešenia karosérie v štýle kupé, ktorú dnes, kde-kto kopíruje. Kým pri koncepte prvej generácie automobilový svet posmešne dvíhal kútik, dnes sa štvoro dverí s bezrámovými oknami pod strechou v tvare luku tolerujú.

Dokonca sú populárne. Napokon CLS je z bežných Mercedesov najpríťažlivejší. Aj zatváranie bezrámových okien dverí je podstatne civilizovanejšie.

MERCEDES_KUFOR.JPG

CLS vyniká asi najvyššou rýchlosťou otvárania veka batožinového priestoru cez diaľkové ovládanie. Veko zdvíhajú mechanické, nie elektronické vzpery a to je dobré.

Iba štyri miesta na sedenie nepovažujeme za slabinu, pretože ani v päťmiestnych sedanoch sa piati nevozia a tu majú štyria komfortné sedenie s inteligentnou klímou. Výhľad zo zadných sedadiel a nastupovanie bude však v triede S pohodlnejšie.

Potešilo najmä nahradenie starej „pregombíkovanej“ konzoly novým systémom Comand APS a prepracovanie informačného displeja v prístrojoch. Ambientné osvetľovanie interiéru patrí skôr do baru, než do auta, a bola to prvá vec, ktorú sme vypli.

Bez vzduchu to bude lepšie

Aj pri vysokej úrovni automobilovej techniky býva vždy niečo za niečo. Napríklad za 1700 eur automobilka ponúka vzduchové pruženie Airmatic. S ním CLS výborne zvládne náklony v zákrutách a filtrovanie vĺn na vozovke.

Aktívny účinok pruženia cítiť aj pri prudkom manévri, kedy dokonale pohltí dodatočné kmity karosérie. Lenže všetko dobré neguje jazda po rozbitých okreskách.

MERCEDES_DISPLEJ.JPG
Informačný displej v druhej generácii CLS je farebný a s výbornou grafikou. Na logiku ovládania menu displeja tlačidlami z volantu si zvyknete pomerne rýchlo.

Priečne nerovnosti, nerovné spoje asfaltov a diery to všetko cíti extrémne tvrdo. Airmatic je na dobré cesty a mimo kvalitnej vozovky je to doslova trápenie, ktoré kazí dojem z celého auta.

Z iného sveta

Dlhý zoznam príplatkového vybavenia cítiť na diaľkových trasách. Prvotriedne sedadlá, dištančný radar Distronic Plus a viaczónová klimatizácia robia z jazdy zážitok, ktorý začne šofér vnímať iba vtedy, ak potrebuje služobne ešte večer na otočku odskočiť 300 kilometrov tam a späť.

Systémy podobného druhu majú dnes aj lacnejšie komfortné autá. Chýba im však k jazde naftový šesťvalec, ktorý keď treba, ponúkne výkon 195 kW (265k) alebo krútiaci moment 620 Nm.

Pri daných výkonových parametroch a pohotovostnej hmotnosti 1815 kilogramov vyzerá výrobcom sľubovaná šesťlitrová spotreba ako blud. Keď po týždni svieti na palubnom počítači 6,6 l/100 km, zistíte, že ten motor je kus motorárskeho umenia.

MERCEDES_POLICA.JPG

Tomuto nápadu zatiaľ nikto nekonkuruje. Vysúvateľný šuflík „easy-pack“ s premenlivou hĺbkou je výborný na drobnosti, ktoré nemajú lietať po batožinovom priestore.

Skladačka na dve autá

Testovaný Mercedes CLS 350 CDI stojí v základnom vybavení 63 960 eur, avšak konkrétny model stál po pripočítaní výbavy takmer až 96 763 eur. Nečudo, pretože napríklad štýlový balík šport AMG, ktorý obsahuje velúrové koberce AMG, športový volant a dizajnové doplnky stojí 2950 eur.

Platí sa tiež za palubný systém Comand APS, inteligentný osvetľovací systém, bezkľúčový vstup aj parkovaciu kameru a tiež dištančný radar Distronic.

Cenová hladina Mercedesu CLS je celkom pochopiteľná a dáva možnosť poskladať si auto podľa vlastných predstáv. Zarážajú však doplatky 400 eur za parkovaciu kameru, 486 eur za prepravné náklady alebo 200 eur za konektory (mediálne rozhranie).

Priplácanie za „všetko“ môže byť aj pre tučné konto primastné, avšak Mercedes bude aj v základnej výbave s motorom 350 CDI jazdiť ako Mercedes. Cúvacia kamera nerobí auto autom a to bolo v teste cítiť.

SME spokojní

SME nespokojní

spotreba

pruženie na zlom asfalte

výkon motora

drahé doplnky

svetlá

-

kvalita jazdy

-

Kupujem – nekupujem

CLS má štýl a výborný dieselový motor, ktoré z neho robia najpríťažlivejší Mercedes. Ako taký mi príliš srdce netrhá, lebo nie je môj typ, avšak ak by som mal jazdiť v noci dlhé trasy, kupujem, lebo inteligentne svieti.

Mercedes CLS 350 CDI

Cena verzie od 63 960 eur
Cena testovaného modelu 96 763 eur
Objem motora 2987 cm3
Výkon 195 kW (265k)
Krútiaci moment 620 Nm
Spotreba podľa výrobcu 6,1 l/100km
Spotreba v teste 6,6 l/100km
Objem kufra 520 l

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  2. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  3. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  4. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  5. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  9. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  10. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  1. Študenti obhajovali návrhy na využitie Pisztoryho paláca
  2. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  3. Kúpte si nehnuteľnosť v 5* luxusnom rezorte v zálive Sistiana
  4. Odmeny za diplomové práce na Stavebnej fakulte STU v Bratislave
  5. Zmluva o nájme pre ambasádu USA neoprávnene zaradená do programu
  6. 4* projekt víl a apartmánov priamo na pobreží, Chorvátsko
  7. Slováci rozhodli o najlepšom!
  8. AAA Auto má nový úver pre živnostníkov
  9. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  10. Kúpeľňa - profesionálne informácie pri jej zhotovení
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 9 744
  2. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 4 998
  3. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 4 926
  4. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 816
  5. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne 3 792
  6. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 739
  7. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 264
  8. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 256
  9. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 3 213
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 554

Téma: Mercedes ML, C, E, AMG, A ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ako narastú platy vo Volkswagene a čo s obednou pauzou

Finálna dohoda je pri tretej tarifnej triede vyššia.

DOMOV

Muži v horúčavách trpia pre módu - ak je povinná

Slovenskí šoféri sú na tom lepšie ako Francúzi.

BLOG TRANSPARENCY INTERNATIONAL

Firmy, ktoré súťažili s Evkou. Podozrenie vopred dohodnutej zákazky sa zvyšuje

Kto súťažil s Agentúrou Evka.

Neprehliadnite tiež

Aj so štvorvalcom je BMW 420i Cabrio veľmi zábavné auto (test)

BMW ukázalo, že stále dokáže vyrobiť príťažlivé a dynamické auto i bez strechy.

Veteránistov pod Tatrami neodradilo počasie

Na Ružomberskej ruži sa zišlo 142 posádok.

Prieskum: Nové autá sú najspoľahlivejšie, aké kedy boli

Zákazníkov hnevá autorádio aj adaptívny tempomat.

Tesla najala Slováka ako šéfa pre systém Autopilot

Priamym nadriadeným Andreja Karpathyho bude Elon Musk.