SME
Utorok, 5. júl, 2022 | Meniny má Cyril, Metod

Detské dopravné ihrisko chce využívať autoškola pre vodičov

Mestskí poslanci ešte o projekte súkromnej autoškoly nerozhodovali. Radnica ho však zrejme považuje za hotovú vec. Pôvodne neoslovila ani umeleckú školu, hoci cez jej areál má viesť príjazdová cesta k dopravnému ihrisku a autocvičisku.

Dopravné ihrisko vznikne na mieste školského ihriska. Nachádza sa medzi budovou umeleckej školy a obytnými domami (vpravo).Dopravné ihrisko vznikne na mieste školského ihriska. Nachádza sa medzi budovou umeleckej školy a obytnými domami (vpravo). (Zdroj: MIRIAM HOJČUŠOVÁ)

NITRA. Na mestskom pozemku v areáli bývalej základnej školy Vajanského bude detské dopravné ihrisko. Pre mesto ho zadarmo vybuduje firma Eurovia Sk, ktorá stavia rýchlostnú cestu.

Podľa informácií, ktoré máme k dispozícii, však ihrisko nebude slúžiť len deťom na dopravnú výchovu. Mala by ho využívať aj súkromná Autoškola Podsklan ako svoje autocvičisko.

Symbolické nájomné

Autoškola už požiadala o prenájom mestského pozemku za symbolické nájomné na 30 rokov. Za to ponúka, že pri dopravnom ihrisku postaví administratívne budovy s učebňami a sociálnymi zariadeniami, ktoré po 30 rokoch odovzdá do majetku mesta. Hodnotu diela autoškola vyčíslila na 480-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Z faktov logicky vyplýva, že nepôjde len o zázemie pre detské dopravné ihrisko, ale najmä o vlastné sídlo autoškoly na mestskom pozemku.

Autoškola argumentuje, že na detskom dopravnom ihrisku (ktoré bude zároveň využívať ako autocvičisko) zadarmo zabezpečí dopravnú výchovu „pod záštitou mesta, deti za ňu nebudú platiť žiadne poplatky“.

Zo žiadosti, ktorú predložila na radnicu, tiež vyplýva, že autoškola chce dopravné ihrisko využiť aj komerčne pre rodiny s deťmi a pre komerčnú výučbu vodičov. Doslova sa spomína „názorné preskúšanie si vedomostí na ploche dopravného ihriska“.

Viceprimátor Štefan Štefek nám povedal, že Autoškola Podsklan žiada mesto o pozemok pre detské dopravné ihrisko už niekoľko rokov. „V dopoludňajších hodinách budú ihrisko využívať MŠ a ZŠ, v popoludňajších hodinách široká verejnosť,“ povedal Štefek. Kedy tam bude fungovať autocvičisko, neupresnil. Pritom nám však potvrdil, že s jeho fungovaním počíta.

SkryťVypnúť reklamu

„Od začiatku som vychádzal z toho, že tam bude aj autoškola a autocvičisko,“ povedal Štefek. Ak s tým vraj majú problém iné autoškoly, „nech si napíšu žiadosť, mesto sa ňou bude s plnou vážnosťou zaoberať“.

Rozhodnúť by mali poslanci

Štefek dodal, že projekt, „ktorý predložil pán Podsklan, je možné realizovať až po schválení mestským zastupiteľstvom“. To by malo o žiadosti rokovať koncom mája.

Kuriózne (no v Nitre nie neobvyklé) preto je, že sa tento projekt už teraz považuje za hotovú vec. Napríklad v stanovisku, ktoré nám poslala hovorkyňa spoločnosti Eurovia, sa píše: „Dopravné ihrisko v Nitre vybuduje spoločnosť EUROVIA SK, bezplatne alebo za symbolickú čiastku ho odovzdá do správy mestu Nitra, budú to však iba plochy. Administratívne budovy, tribúny, učebne vybuduje súkromná autoškola, ktorá to bude mať následne v prenájme. Keďže doteraz bola k dispozícii len štúdia dopravného ihriska, čakáme na schválenú projektovú dokumentáciu, následne sa začne s prácami, ktoré by mali byť zrealizované v rámci jedného mesiaca od doručenia projektovej dokumentácie.“

SkryťVypnúť reklamu

Ťažko si predstaviť, že si hovorkyňa informácie o autoškole sama vymyslela, spoločnosti Eurovea SK muselo projekt na mestskom pozemku prezentovať mesto. Štúdiu, ktorú má Eurovia k dispozícii, dala údajne vypracovať súkromná autoškola.

Prípad hodný osobitného zreteľa

V prípade je zarážajúca ešte jedna vec – priestory po bývalej ZŠ Vajanského, v areáli ktorej bude dopravné ihrisko, teraz využíva Základná umelecká škola J. Rosinského. Jej zriaďovateľom je mesto. Príjazdová cesta k dopravného ihrisku a autocvičisku má viesť práve cez jej areál, popod učebne, kde vyučujú hudbu. Školu však nikto o zámere neinformoval. Radnica tak urobila až dodatočne, keď sa učitelia o príjazdovej ceste dozvedeli z iných zdrojov.

Odboru majetku na mestskom úrade stanovisko ZUŠ pôvodne vôbec nechýbalo. Aj bez neho odporučil schváliť zámer prenájmu pozemkov súkromnej autoškole ako prípad hodný osobitného zreteľa.

SkryťVypnúť reklamu

„Z hľadiska bezpečnosti detí, výchovno-vyučovacieho procesu, strategického zámeru a ochrany majetku to nie je absolútne prípustné,“ tlmočila nám stanovisko pedagogickej rady Alena Vaňová, riaditeľka umeleckej školy.

„Zoberú nám parkovacie miesta za koncertnou sálou, popod okná budú jazdiť autá, bude tu hluk. Priestor za koncertnou sálou pritom využívame počas výučby, plánujeme tu aj promenádne koncerty,“ dodali nespokojní učitelia.

Viceprimátor Štefek po protestoch školy zmenil rétoriku. Povedal, že je zatiaľ predčasné hovoriť, či bude viesť príjazdová cesta cez areál ZUŠ. Majiteľ autoškoly na naše otázky nereagoval.


Vpravo budova ZUŠ. Autá by do nej mali prístup z Vajanského ulice.

Príjazdová cesta má viesť cez areál ZUŠ, popod okná učební. Na snímke hore je štúdia dopravného ihriska spolu s budovami, ktorú predložila autoškola.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín
  2. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  3. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín
  2. OverenaSpolocnost.sk - novinka v oblasti účtovných auditov
  3. Nadšenie zo skúsenosti prenášajú v dm na zákazníka
  4. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  5. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  6. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  7. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  8. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 16 071
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 854
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 12 229
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 436
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 427
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti 5 181
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 903
  8. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 2 300
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Z pohľadu cien kľúčových komodít patria Slováci k najzraniteľnejším v EÚ.


1. júl

Za prácou odchádzajú do zahraničia.


3. júl
Súboje Petra Sagana a Wouta van Aerta v rokoch 2020 a 2022 na Tour de France.

Elite národný rozhodca Lukáš Radosa hodnotí súboje na Tour de France.


7 h
Predseda SaS Richard Sulík.

Republiková rada SaS zasadne v stredu popoludní.


a 1 ďalší 10 h

Neprehliadnite tiež

Prvé kusy MG ZS u bratislavského predajcu.

Cenník vyzerá ako pred vlnou zdražovania.


15 h
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl

Blogy SME

  1. Kristína Jakubičková: Niektorí fajčiari sa správajú ako holuby, len otravnejšie.
  2. Vlasta Žampová: O tom potom Béla Bugár - Harakter
  3. Naďa Serafínová: Ako si rýchlo a jednoducho zarobiť. A iné rozprávky z paralelného vesmíru.
  4. Michal Rodziňák: VC Británie F1: Dráma v troch dejstvách
  5. Eka Balašková: Viete požiadať o pomoc?
  6. Vladimír Krátky: Wiener šniceľ je 10 x väčší ako bryndzáky ( II. )
  7. Lea Linerová: Feminizmus na pätnásť minút
  8. Marián Kozák: Stretnutie s mojimi spolužiakmi z vysokej školy v Nitre po 16 rokoch
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 23 474
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 13 323
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 209
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 081
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 818
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 050
  7. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 932
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 880
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu