Detské dopravné ihrisko chce využívať autoškola pre vodičov

Mestskí poslanci ešte o projekte súkromnej autoškoly nerozhodovali. Radnica ho však zrejme považuje za hotovú vec. Pôvodne neoslovila ani umeleckú školu, hoci cez jej areál má viesť príjazdová cesta k dopravnému ihrisku a autocvičisku.

Dopravné ihrisko vznikne na mieste školského ihriska. Nachádza sa medzi budovou umeleckej školy a obytnými domami (vpravo).(Zdroj: MIRIAM HOJČUŠOVÁ)

NITRA. Na mestskom pozemku v areáli bývalej základnej školy Vajanského bude detské dopravné ihrisko. Pre mesto ho zadarmo vybuduje firma Eurovia Sk, ktorá stavia rýchlostnú cestu.

Podľa informácií, ktoré máme k dispozícii, však ihrisko nebude slúžiť len deťom na dopravnú výchovu. Mala by ho využívať aj súkromná Autoškola Podsklan ako svoje autocvičisko.

Symbolické nájomné

Autoškola už požiadala o prenájom mestského pozemku za symbolické nájomné na 30 rokov. Za to ponúka, že pri dopravnom ihrisku postaví administratívne budovy s učebňami a sociálnymi zariadeniami, ktoré po 30 rokoch odovzdá do majetku mesta. Hodnotu diela autoškola vyčíslila na 480-tisíc eur.

Z faktov logicky vyplýva, že nepôjde len o zázemie pre detské dopravné ihrisko, ale najmä o vlastné sídlo autoškoly na mestskom pozemku.

Autoškola argumentuje, že na detskom dopravnom ihrisku (ktoré bude zároveň využívať ako autocvičisko) zadarmo zabezpečí dopravnú výchovu „pod záštitou mesta, deti za ňu nebudú platiť žiadne poplatky“.

Zo žiadosti, ktorú predložila na radnicu, tiež vyplýva, že autoškola chce dopravné ihrisko využiť aj komerčne pre rodiny s deťmi a pre komerčnú výučbu vodičov. Doslova sa spomína „názorné preskúšanie si vedomostí na ploche dopravného ihriska“.

Viceprimátor Štefan Štefek nám povedal, že Autoškola Podsklan žiada mesto o pozemok pre detské dopravné ihrisko už niekoľko rokov. „V dopoludňajších hodinách budú ihrisko využívať MŠ a ZŠ, v popoludňajších hodinách široká verejnosť,“ povedal Štefek. Kedy tam bude fungovať autocvičisko, neupresnil. Pritom nám však potvrdil, že s jeho fungovaním počíta.

„Od začiatku som vychádzal z toho, že tam bude aj autoškola a autocvičisko,“ povedal Štefek. Ak s tým vraj majú problém iné autoškoly, „nech si napíšu žiadosť, mesto sa ňou bude s plnou vážnosťou zaoberať“.

Rozhodnúť by mali poslanci

Štefek dodal, že projekt, „ktorý predložil pán Podsklan, je možné realizovať až po schválení mestským zastupiteľstvom“. To by malo o žiadosti rokovať koncom mája.

Kuriózne (no v Nitre nie neobvyklé) preto je, že sa tento projekt už teraz považuje za hotovú vec. Napríklad v stanovisku, ktoré nám poslala hovorkyňa spoločnosti Eurovia, sa píše: „Dopravné ihrisko v Nitre vybuduje spoločnosť EUROVIA SK, bezplatne alebo za symbolickú čiastku ho odovzdá do správy mestu Nitra, budú to však iba plochy. Administratívne budovy, tribúny, učebne vybuduje súkromná autoškola, ktorá to bude mať následne v prenájme. Keďže doteraz bola k dispozícii len štúdia dopravného ihriska, čakáme na schválenú projektovú dokumentáciu, následne sa začne s prácami, ktoré by mali byť zrealizované v rámci jedného mesiaca od doručenia projektovej dokumentácie.“

Ťažko si predstaviť, že si hovorkyňa informácie o autoškole sama vymyslela, spoločnosti Eurovea SK muselo projekt na mestskom pozemku prezentovať mesto. Štúdiu, ktorú má Eurovia k dispozícii, dala údajne vypracovať súkromná autoškola.

Prípad hodný osobitného zreteľa

V prípade je zarážajúca ešte jedna vec – priestory po bývalej ZŠ Vajanského, v areáli ktorej bude dopravné ihrisko, teraz využíva Základná umelecká škola J. Rosinského. Jej zriaďovateľom je mesto. Príjazdová cesta k dopravného ihrisku a autocvičisku má viesť práve cez jej areál, popod učebne, kde vyučujú hudbu. Školu však nikto o zámere neinformoval. Radnica tak urobila až dodatočne, keď sa učitelia o príjazdovej ceste dozvedeli z iných zdrojov.

Odboru majetku na mestskom úrade stanovisko ZUŠ pôvodne vôbec nechýbalo. Aj bez neho odporučil schváliť zámer prenájmu pozemkov súkromnej autoškole ako prípad hodný osobitného zreteľa.

„Z hľadiska bezpečnosti detí, výchovno-vyučovacieho procesu, strategického zámeru a ochrany majetku to nie je absolútne prípustné,“ tlmočila nám stanovisko pedagogickej rady Alena Vaňová, riaditeľka umeleckej školy.

„Zoberú nám parkovacie miesta za koncertnou sálou, popod okná budú jazdiť autá, bude tu hluk. Priestor za koncertnou sálou pritom využívame počas výučby, plánujeme tu aj promenádne koncerty,“ dodali nespokojní učitelia.

Viceprimátor Štefek po protestoch školy zmenil rétoriku. Povedal, že je zatiaľ predčasné hovoriť, či bude viesť príjazdová cesta cez areál ZUŠ. Majiteľ autoškoly na naše otázky nereagoval.


Vpravo budova ZUŠ. Autá by do nej mali prístup z Vajanského ulice.

Príjazdová cesta má viesť cez areál ZUŠ, popod okná učební. Na snímke hore je štúdia dopravného ihriska spolu s budovami, ktorú predložila autoškola.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  2. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  5. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  7. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  9. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  10. ZOC MAX Prešov má za sebou úspešnú desaťročnicu
  1. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  2. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  3. Tréningové moduly HACCP online
  4. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  5. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  6. Slováci si nevedia predstaviť svoj deň bez chleba a pečiva
  7. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 370
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 13 247
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 12 719
  4. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 10 195
  5. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 7 646
  6. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 6 503
  7. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 6 281
  8. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 4 092
  9. Nový projekt v Karlovej Vsi sa teší obrovskému 3 268
  10. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 3 173

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Bol utiahnutý, na pódiách trpel. Avicii nebol stvorený pre slávu

Po spolupráci s Madonnou mal dojem, že ju sklamal.

KULTÚRA

Zomrel švédsky hudobník Tim Bergling, známy ako DJ Avicii

Huodbník zomrel v Ománe vo veku 28 rokov.

Neprehliadnite tiež

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.