Detské dopravné ihrisko chce využívať autoškola pre vodičov

Mestskí poslanci ešte o projekte súkromnej autoškoly nerozhodovali. Radnica ho však zrejme považuje za hotovú vec. Pôvodne neoslovila ani umeleckú školu, hoci cez jej areál má viesť príjazdová cesta k dopravnému ihrisku a autocvičisku.

Dopravné ihrisko vznikne na mieste školského ihriska. Nachádza sa medzi budovou umeleckej školy a obytnými domami (vpravo).(Zdroj: MIRIAM HOJČUŠOVÁ)

NITRA. Na mestskom pozemku v areáli bývalej základnej školy Vajanského bude detské dopravné ihrisko. Pre mesto ho zadarmo vybuduje firma Eurovia Sk, ktorá stavia rýchlostnú cestu.

Podľa informácií, ktoré máme k dispozícii, však ihrisko nebude slúžiť len deťom na dopravnú výchovu. Mala by ho využívať aj súkromná Autoškola Podsklan ako svoje autocvičisko.

Symbolické nájomné

Autoškola už požiadala o prenájom mestského pozemku za symbolické nájomné na 30 rokov. Za to ponúka, že pri dopravnom ihrisku postaví administratívne budovy s učebňami a sociálnymi zariadeniami, ktoré po 30 rokoch odovzdá do majetku mesta. Hodnotu diela autoškola vyčíslila na 480-tisíc eur.

Z faktov logicky vyplýva, že nepôjde len o zázemie pre detské dopravné ihrisko, ale najmä o vlastné sídlo autoškoly na mestskom pozemku.

Autoškola argumentuje, že na detskom dopravnom ihrisku (ktoré bude zároveň využívať ako autocvičisko) zadarmo zabezpečí dopravnú výchovu „pod záštitou mesta, deti za ňu nebudú platiť žiadne poplatky“.

Zo žiadosti, ktorú predložila na radnicu, tiež vyplýva, že autoškola chce dopravné ihrisko využiť aj komerčne pre rodiny s deťmi a pre komerčnú výučbu vodičov. Doslova sa spomína „názorné preskúšanie si vedomostí na ploche dopravného ihriska“.

Viceprimátor Štefan Štefek nám povedal, že Autoškola Podsklan žiada mesto o pozemok pre detské dopravné ihrisko už niekoľko rokov. „V dopoludňajších hodinách budú ihrisko využívať MŠ a ZŠ, v popoludňajších hodinách široká verejnosť,“ povedal Štefek. Kedy tam bude fungovať autocvičisko, neupresnil. Pritom nám však potvrdil, že s jeho fungovaním počíta.

„Od začiatku som vychádzal z toho, že tam bude aj autoškola a autocvičisko,“ povedal Štefek. Ak s tým vraj majú problém iné autoškoly, „nech si napíšu žiadosť, mesto sa ňou bude s plnou vážnosťou zaoberať“.

Rozhodnúť by mali poslanci

Štefek dodal, že projekt, „ktorý predložil pán Podsklan, je možné realizovať až po schválení mestským zastupiteľstvom“. To by malo o žiadosti rokovať koncom mája.

Kuriózne (no v Nitre nie neobvyklé) preto je, že sa tento projekt už teraz považuje za hotovú vec. Napríklad v stanovisku, ktoré nám poslala hovorkyňa spoločnosti Eurovia, sa píše: „Dopravné ihrisko v Nitre vybuduje spoločnosť EUROVIA SK, bezplatne alebo za symbolickú čiastku ho odovzdá do správy mestu Nitra, budú to však iba plochy. Administratívne budovy, tribúny, učebne vybuduje súkromná autoškola, ktorá to bude mať následne v prenájme. Keďže doteraz bola k dispozícii len štúdia dopravného ihriska, čakáme na schválenú projektovú dokumentáciu, následne sa začne s prácami, ktoré by mali byť zrealizované v rámci jedného mesiaca od doručenia projektovej dokumentácie.“

Ťažko si predstaviť, že si hovorkyňa informácie o autoškole sama vymyslela, spoločnosti Eurovea SK muselo projekt na mestskom pozemku prezentovať mesto. Štúdiu, ktorú má Eurovia k dispozícii, dala údajne vypracovať súkromná autoškola.

Prípad hodný osobitného zreteľa

V prípade je zarážajúca ešte jedna vec – priestory po bývalej ZŠ Vajanského, v areáli ktorej bude dopravné ihrisko, teraz využíva Základná umelecká škola J. Rosinského. Jej zriaďovateľom je mesto. Príjazdová cesta k dopravného ihrisku a autocvičisku má viesť práve cez jej areál, popod učebne, kde vyučujú hudbu. Školu však nikto o zámere neinformoval. Radnica tak urobila až dodatočne, keď sa učitelia o príjazdovej ceste dozvedeli z iných zdrojov.

Odboru majetku na mestskom úrade stanovisko ZUŠ pôvodne vôbec nechýbalo. Aj bez neho odporučil schváliť zámer prenájmu pozemkov súkromnej autoškole ako prípad hodný osobitného zreteľa.

„Z hľadiska bezpečnosti detí, výchovno-vyučovacieho procesu, strategického zámeru a ochrany majetku to nie je absolútne prípustné,“ tlmočila nám stanovisko pedagogickej rady Alena Vaňová, riaditeľka umeleckej školy.

„Zoberú nám parkovacie miesta za koncertnou sálou, popod okná budú jazdiť autá, bude tu hluk. Priestor za koncertnou sálou pritom využívame počas výučby, plánujeme tu aj promenádne koncerty,“ dodali nespokojní učitelia.

Viceprimátor Štefek po protestoch školy zmenil rétoriku. Povedal, že je zatiaľ predčasné hovoriť, či bude viesť príjazdová cesta cez areál ZUŠ. Majiteľ autoškoly na naše otázky nereagoval.


Vpravo budova ZUŠ. Autá by do nej mali prístup z Vajanského ulice.

Príjazdová cesta má viesť cez areál ZUŠ, popod okná učební. Na snímke hore je štúdia dopravného ihriska spolu s budovami, ktorú predložila autoškola.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  3. Legendárna Transsibírska magistrála
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 11 737
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 767
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 250
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 704
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 511
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 863
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 821
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 670
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 607
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 037

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Komédia na súdoch: prečo nie sú prípady Majského a Čuňu uzavreté

Treba sa pýtať, kde sme – ako súdruhovia z NDR – urobili chybu.

ŠPORT

Slovenskí hokejisti prehrali s Rusmi po predĺžení na turnaji v Nórsku

Slovákom patrí priebežne druhé miesto.

KOMENTÁRE

Prečo sa v kostoloch nediskutuje

Chromík a Kuffa kázali proti Istanbulskému dohovoru. Vraj veď násilie na ženách nikto nechce.

Neprehliadnite tiež

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.