SME

Detské dopravné ihrisko chce využívať autoškola pre vodičov

Mestskí poslanci ešte o projekte súkromnej autoškoly nerozhodovali. Radnica ho však zrejme považuje za hotovú vec. Pôvodne neoslovila ani umeleckú školu, hoci cez jej areál má viesť príjazdová cesta k dopravnému ihrisku a autocvičisku.

Dopravné ihrisko vznikne na mieste školského ihriska. Nachádza sa medzi budovou umeleckej školy a obytnými domami (vpravo).Dopravné ihrisko vznikne na mieste školského ihriska. Nachádza sa medzi budovou umeleckej školy a obytnými domami (vpravo). (Zdroj: MIRIAM HOJČUŠOVÁ)

NITRA. Na mestskom pozemku v areáli bývalej základnej školy Vajanského bude detské dopravné ihrisko. Pre mesto ho zadarmo vybuduje firma Eurovia Sk, ktorá stavia rýchlostnú cestu.

Podľa informácií, ktoré máme k dispozícii, však ihrisko nebude slúžiť len deťom na dopravnú výchovu. Mala by ho využívať aj súkromná Autoškola Podsklan ako svoje autocvičisko.

Symbolické nájomné

Autoškola už požiadala o prenájom mestského pozemku za symbolické nájomné na 30 rokov. Za to ponúka, že pri dopravnom ihrisku postaví administratívne budovy s učebňami a sociálnymi zariadeniami, ktoré po 30 rokoch odovzdá do majetku mesta. Hodnotu diela autoškola vyčíslila na 480-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

Z faktov logicky vyplýva, že nepôjde len o zázemie pre detské dopravné ihrisko, ale najmä o vlastné sídlo autoškoly na mestskom pozemku.

Autoškola argumentuje, že na detskom dopravnom ihrisku (ktoré bude zároveň využívať ako autocvičisko) zadarmo zabezpečí dopravnú výchovu „pod záštitou mesta, deti za ňu nebudú platiť žiadne poplatky“.

Zo žiadosti, ktorú predložila na radnicu, tiež vyplýva, že autoškola chce dopravné ihrisko využiť aj komerčne pre rodiny s deťmi a pre komerčnú výučbu vodičov. Doslova sa spomína „názorné preskúšanie si vedomostí na ploche dopravného ihriska“.

Viceprimátor Štefan Štefek nám povedal, že Autoškola Podsklan žiada mesto o pozemok pre detské dopravné ihrisko už niekoľko rokov. „V dopoludňajších hodinách budú ihrisko využívať MŠ a ZŠ, v popoludňajších hodinách široká verejnosť,“ povedal Štefek. Kedy tam bude fungovať autocvičisko, neupresnil. Pritom nám však potvrdil, že s jeho fungovaním počíta.

SkryťVypnúť reklamu

„Od začiatku som vychádzal z toho, že tam bude aj autoškola a autocvičisko,“ povedal Štefek. Ak s tým vraj majú problém iné autoškoly, „nech si napíšu žiadosť, mesto sa ňou bude s plnou vážnosťou zaoberať“.

Rozhodnúť by mali poslanci

Štefek dodal, že projekt, „ktorý predložil pán Podsklan, je možné realizovať až po schválení mestským zastupiteľstvom“. To by malo o žiadosti rokovať koncom mája.

Kuriózne (no v Nitre nie neobvyklé) preto je, že sa tento projekt už teraz považuje za hotovú vec. Napríklad v stanovisku, ktoré nám poslala hovorkyňa spoločnosti Eurovia, sa píše: „Dopravné ihrisko v Nitre vybuduje spoločnosť EUROVIA SK, bezplatne alebo za symbolickú čiastku ho odovzdá do správy mestu Nitra, budú to však iba plochy. Administratívne budovy, tribúny, učebne vybuduje súkromná autoškola, ktorá to bude mať následne v prenájme. Keďže doteraz bola k dispozícii len štúdia dopravného ihriska, čakáme na schválenú projektovú dokumentáciu, následne sa začne s prácami, ktoré by mali byť zrealizované v rámci jedného mesiaca od doručenia projektovej dokumentácie.“

SkryťVypnúť reklamu

Ťažko si predstaviť, že si hovorkyňa informácie o autoškole sama vymyslela, spoločnosti Eurovea SK muselo projekt na mestskom pozemku prezentovať mesto. Štúdiu, ktorú má Eurovia k dispozícii, dala údajne vypracovať súkromná autoškola.

Prípad hodný osobitného zreteľa

V prípade je zarážajúca ešte jedna vec – priestory po bývalej ZŠ Vajanského, v areáli ktorej bude dopravné ihrisko, teraz využíva Základná umelecká škola J. Rosinského. Jej zriaďovateľom je mesto. Príjazdová cesta k dopravného ihrisku a autocvičisku má viesť práve cez jej areál, popod učebne, kde vyučujú hudbu. Školu však nikto o zámere neinformoval. Radnica tak urobila až dodatočne, keď sa učitelia o príjazdovej ceste dozvedeli z iných zdrojov.

Odboru majetku na mestskom úrade stanovisko ZUŠ pôvodne vôbec nechýbalo. Aj bez neho odporučil schváliť zámer prenájmu pozemkov súkromnej autoškole ako prípad hodný osobitného zreteľa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Z hľadiska bezpečnosti detí, výchovno-vyučovacieho procesu, strategického zámeru a ochrany majetku to nie je absolútne prípustné,“ tlmočila nám stanovisko pedagogickej rady Alena Vaňová, riaditeľka umeleckej školy.

„Zoberú nám parkovacie miesta za koncertnou sálou, popod okná budú jazdiť autá, bude tu hluk. Priestor za koncertnou sálou pritom využívame počas výučby, plánujeme tu aj promenádne koncerty,“ dodali nespokojní učitelia.

Viceprimátor Štefek po protestoch školy zmenil rétoriku. Povedal, že je zatiaľ predčasné hovoriť, či bude viesť príjazdová cesta cez areál ZUŠ. Majiteľ autoškoly na naše otázky nereagoval.


Vpravo budova ZUŠ. Autá by do nej mali prístup z Vajanského ulice.

Príjazdová cesta má viesť cez areál ZUŠ, popod okná učební. Na snímke hore je štúdia dopravného ihriska spolu s budovami, ktorú predložila autoškola.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 551
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 257
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 706
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 039
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 146
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 932
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 830
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 430
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 209
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 742
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 970
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 938
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 571
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 716
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 957
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 871
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu