Driftovacia mašina za ľudovú cenu

Na slovenský trh vstúpilo výborne vyladené športové kupé s neuveriteľnou cenovkou. Za 3,8-litrový šesťvalec s výkonom 223 kW/303 k so zadným náhonom, samosvorným diferenciálom a brzdami Brembo chce Hyundai iba 30.000 euro.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA.

Suma 30.000 euro nie je určite ľudová, ale na to s akou technikou je toto auto vybavené a čo dokáže je to určite viac než akciová cena. To navyše hovoríme o najdrahšej verzii s motorom 3.8 V6 a plnou výbavou. S dvojlitrovým turbomotorom (154 kW/210 k) a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou môžete mať toto nádherné kupé už od neuveriteľných 27.226 euro.

Čas emócií prichádza

Mnoho ľudí sa ma počas testovania Genesisu Coupé pýtalo, či je to nástupca v minulosti známeho športového modelu s pohonom predných kolies, vyrábaným pod menom Coupé. Určite nie. S pôvodným Coupé nemá vôbec nič spoločné a bude lepšie, keď na neho úplne zabudnete, pretože toto auto je z úplne iného súdka.

Genesis Coupé je obrovská chuťovka, po mechanickej stránke geniálne vyladený drifter a nielen chabý pokus o športové auto. Toto je čistý naturalista s úplne vypínateľným ESP, dravým a nádherne znejúcim šesťvalcom, samosvorným diferenciálom, samozrejme zadným náhonom a úžasnými brzdami Brembo.

Navyše, nie je to jediný športový model od značky Hyundai, ktorý je schopný zamotať hlavu nadšeným vodičom. Nedávno som vo vývojovom a výskumnom centre automobilky videl najnadupanejšiu verziu menšieho kupé Veloster, s dvomi sľubne vyzerajúcimi rúrami v strede zadného nárazníka, ktorá už na pohľad vyzerala veľmi ostro.

Práve pod jej kapotu sa pravdepodobne nasťahuje preplňovaný štvorvalec 1.6 T-GDI s výkonom 158 kW/215 k. Takže tento rok sa ešte máme na čo tešiť.

Dizajnom nadchne, interiér mu odpustíme

Genesis Coupé je prvý Hyundai, ktorý ma vážne chytil za srdce. Už samotným vzhľadom karosérie, ktorá mu dodáva dynamiku a dôležitosť superšportu. Nádherne rozčapená zadná časť so širokou zadnou nápravou a svalnatými blatníkmi mu v kontraste s nižším a užším predkom dodáva náboj amerických muscle cars.

Po štylistickej stránke dominantný zadok, z ktorého priam vyžaruje koncepcia zadného náhonu, ešte viac opticky nadupáva výrazný zadný spojler a veľké koncovky výfuku. Tie tam nie sú len na parádu, ale motor si cez ne vie dosť počuteľne zarevať aj odpľuť.

Jediným slabým detailom zovňajšku je maska chladiča. Jej grafický vzor sa tomuto autu vôbec nehodí. Vyzerá ako by ju niekto vzal z detského šľapacieho autíčka. Na interiéri najviac vidieť aj cítiť, pre ktorý trh bol Genesis Coupé prioritne vyvinutý.

Kokpit je čistá Amerika. Neprekypuje nápadom ani invenciou. Má úplne jednoduchú architektúru aj materiály, ale ako povedal môj kolega – za danú sumu nikto nemôže čakať interiér Audi alebo BMW, zvlášť keď Hyundai množstvo peňazí vrazil do techniky.

A to je aspoň pre mňa v prípade športového auta oveľa lepšia a dôležitejšia investícia. Pretože športové auto môže byť vnútri aj holé, pokiaľ jazdí a spôsobuje radosť svojmu majiteľovi tak ako Genesis Coupé.

Kašlať na plasty. Vypracovanie má kvalitné, kožené sedačky sú nádherné aj výborne tvarované a iba body k dobru Genesisu Coupé dodávajú zadné sedadlá, ktoré sú spomedzi priamej konkurencie asi najviac použiteľné na sedenie a dlhšie cestovanie.

Hoci priestor na hlavu je limitovaný pre osoby s výškou do 150 cm. Zadných pasažierov berú váženejšie aj dizajnéri, ktorí im znížili spodnú linku zadných bočných okien, aby videli do strán aspoň niečo.

Nádherný koncert

Na prvé zoznámenie som si požičal skvostný, 3,8-litrový V6 motorom s výkonom 223 kW/303 k. Na voľnobehu a v nízkych otáčkach má nádherný a kultivovaný zvuk, ale po prepnutí variabilného časovania ventilov do vysokootáčkového režimu vie aj pekne zarevať.

Pokiaľ dovtedy budete o jeho papierovom výkone trochu pochybovať, po vytlačení akcelerátora na podlahu točivý V6 motor predvedie ródeo, na ktoré sa len tak nezabúda. Jeho ťah je impozantný.

S vypnutým ESP treba plyn dávkovať veľmi jemne, lebo zadok je náchylný prudko sa utrhnúť. Naučiť sa s ním narábať ale nie je problém, pretože na pokyny vodičovej pravej nohy reaguje dosť citlivo. Spočiatku si môžete pomáhať pri nahadzovaní zadnej časti do šmyku ručnou brzdou. Po pár tréningoch vám to pôjde aj s nohou.

Šesťstupňová automatická prevodovka ZF nie je možno ani tak zlá, ako mi vadí, že radí úplne ticho a vôbec necítiť zmenu prevodového stupňa. Na diaľnici a pri komótnych presunoch je to výhoda , ale pri športovej jazde to prekáža.

V manuálnom režime vie podržať otáčky (takmer po 7000 1/min), hoci nie po obmedzovač. Pomerne rýchlo sme našli spoločnú reč aj pri ostrejšej jazde. Nemám však rád, ak pri radení krídelkami pod volantom aj tak musím stále pozerať aký mám zaradený stupeň.

Vďaka dlhému rázvoru náprav, dokonca dlhšiemu než má Škoda Superb si s Genesisom užijete dlhé drifty, ale aj naháňačku po obľúbenej ceste, či rýchlu jazdu po diaľnici. S každou prejdenou zákrutou bude vo vás silnieť nadšenie z vyladenia podvozka, jeho stability a ochoty meniť smer.

Genesis zahýna do zákrut s úžasnou agilitou, úplne atypickou pre kórejské autá. Ešte v žiadnom kórejskom aute som si tak „nepokecal“ s prednými kolesami. Pri rýchlej jazde po kľukatých cestách som doslova cítil oporu širokej viacprvkovej zadnej nápravy a vedel tiež oceniť trakciu všetkých štyroch kolies.

Samotnú pochvalu si zaslúžia brzdy Brembo so štvorpiestikovými strmeňmi. Za odolnosť voči fadingu, ale najmä schopnosť dávkovať brzdnú silu podľa potreby.

Kupujem - nekupujem

Po predošlých skúsenostiach so športovými modelmi značky Hyundai som radšej nič prevratné nečakal a dostal som doslova mega koncert adrenalínu a zážitkov. Genesis Coupé má široký dynamický register, ale v prvom rade je to výborne postavené športové auto, s ktorým si perfektne zadriftujete aj s chuťou sa vybláznite na rýchlostnej skúške alebo okruhu. Na okruh som sa s ním zatiaľ nedostal. Ten mi ostáva ešte dlžný. Za danú sumu nie je o čom. Jednoznačne kupujem.

Tabuľka Hyundai Genesis Coupé
Motor 3.8 V6
Zdvihový objem [cm3] 3778
Výkon [kW/k] 223/303
pri otáčkach [1/min] 6300
Krútiaci moment [Nm] 361
pri otáčkach [1/min] 4700
Maximálna rýchlosť [km/h] 240
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 6,3
Nameraná spotreba [l/100 km] 9,8-13,2
Emisie CO2 [g/km] 235
Batožinový priestor [l] 332
Cena modelu od [€] 30.654

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  2. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  3. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  4. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  5. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  9. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  10. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  1. Kŕčové žily: nepekné a nebezpečné
  2. Študenti obhajovali návrhy na využitie Pisztoryho paláca
  3. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  4. Kúpte si nehnuteľnosť v 5* luxusnom rezorte v zálive Sistiana
  5. Odmeny za diplomové práce na Stavebnej fakulte STU v Bratislave
  6. Zmluva o nájme pre ambasádu USA neoprávnene zaradená do programu
  7. 4* projekt víl a apartmánov priamo na pobreží, Chorvátsko
  8. Slováci rozhodli o najlepšom!
  9. AAA Auto má nový úver pre živnostníkov
  10. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 10 273
  2. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 4 882
  3. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 4 834
  4. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 754
  5. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 602
  6. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 249
  7. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 199
  8. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 3 161
  9. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne 2 647
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 561

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Volkswagen: Odborári dostali to, čo sme im núkali pred štrajkom

Na jar ponúkal Volkswagen zvýšenie platov o 12 percent.

ŠPORT

Sagan vracia investované milióny. Jeho šéf je spokojný

Denk založil pred siedmimi rokmi amatérsky tím, teraz je medzi elitou.

KULTÚRA

Ľubomír Feldek: Význam má hnutie, ktorému ide o život

Namiesto aliancie za rodinu by mala vzniknúť aliancia proti rodine, hovorí.

Neprehliadnite tiež

Aj so štvorvalcom je BMW 420i Cabrio veľmi zábavné auto (test)

BMW ukázalo, že stále dokáže vyrobiť príťažlivé a dynamické auto i bez strechy.

Veteránistov pod Tatrami neodradilo počasie

Na Ružomberskej ruži sa zišlo 142 posádok.

Prieskum: Nové autá sú najspoľahlivejšie, aké kedy boli

Zákazníkov hnevá autorádio aj adaptívny tempomat.

Tesla najala Slováka ako šéfa pre systém Autopilot

Priamym nadriadeným Andreja Karpathyho bude Elon Musk.