Driftovacia mašina za ľudovú cenu

Na slovenský trh vstúpilo výborne vyladené športové kupé s neuveriteľnou cenovkou. Za 3,8-litrový šesťvalec s výkonom 223 kW/303 k so zadným náhonom, samosvorným diferenciálom a brzdami Brembo chce Hyundai iba 30.000 euro.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA.

Suma 30.000 euro nie je určite ľudová, ale na to s akou technikou je toto auto vybavené a čo dokáže je to určite viac než akciová cena. To navyše hovoríme o najdrahšej verzii s motorom 3.8 V6 a plnou výbavou. S dvojlitrovým turbomotorom (154 kW/210 k) a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou môžete mať toto nádherné kupé už od neuveriteľných 27.226 euro.

Čas emócií prichádza

Mnoho ľudí sa ma počas testovania Genesisu Coupé pýtalo, či je to nástupca v minulosti známeho športového modelu s pohonom predných kolies, vyrábaným pod menom Coupé. Určite nie. S pôvodným Coupé nemá vôbec nič spoločné a bude lepšie, keď na neho úplne zabudnete, pretože toto auto je z úplne iného súdka.

Genesis Coupé je obrovská chuťovka, po mechanickej stránke geniálne vyladený drifter a nielen chabý pokus o športové auto. Toto je čistý naturalista s úplne vypínateľným ESP, dravým a nádherne znejúcim šesťvalcom, samosvorným diferenciálom, samozrejme zadným náhonom a úžasnými brzdami Brembo.

Navyše, nie je to jediný športový model od značky Hyundai, ktorý je schopný zamotať hlavu nadšeným vodičom. Nedávno som vo vývojovom a výskumnom centre automobilky videl najnadupanejšiu verziu menšieho kupé Veloster, s dvomi sľubne vyzerajúcimi rúrami v strede zadného nárazníka, ktorá už na pohľad vyzerala veľmi ostro.

Práve pod jej kapotu sa pravdepodobne nasťahuje preplňovaný štvorvalec 1.6 T-GDI s výkonom 158 kW/215 k. Takže tento rok sa ešte máme na čo tešiť.

Dizajnom nadchne, interiér mu odpustíme

Genesis Coupé je prvý Hyundai, ktorý ma vážne chytil za srdce. Už samotným vzhľadom karosérie, ktorá mu dodáva dynamiku a dôležitosť superšportu. Nádherne rozčapená zadná časť so širokou zadnou nápravou a svalnatými blatníkmi mu v kontraste s nižším a užším predkom dodáva náboj amerických muscle cars.

Po štylistickej stránke dominantný zadok, z ktorého priam vyžaruje koncepcia zadného náhonu, ešte viac opticky nadupáva výrazný zadný spojler a veľké koncovky výfuku. Tie tam nie sú len na parádu, ale motor si cez ne vie dosť počuteľne zarevať aj odpľuť.

Jediným slabým detailom zovňajšku je maska chladiča. Jej grafický vzor sa tomuto autu vôbec nehodí. Vyzerá ako by ju niekto vzal z detského šľapacieho autíčka. Na interiéri najviac vidieť aj cítiť, pre ktorý trh bol Genesis Coupé prioritne vyvinutý.

Kokpit je čistá Amerika. Neprekypuje nápadom ani invenciou. Má úplne jednoduchú architektúru aj materiály, ale ako povedal môj kolega – za danú sumu nikto nemôže čakať interiér Audi alebo BMW, zvlášť keď Hyundai množstvo peňazí vrazil do techniky.

A to je aspoň pre mňa v prípade športového auta oveľa lepšia a dôležitejšia investícia. Pretože športové auto môže byť vnútri aj holé, pokiaľ jazdí a spôsobuje radosť svojmu majiteľovi tak ako Genesis Coupé.

Kašlať na plasty. Vypracovanie má kvalitné, kožené sedačky sú nádherné aj výborne tvarované a iba body k dobru Genesisu Coupé dodávajú zadné sedadlá, ktoré sú spomedzi priamej konkurencie asi najviac použiteľné na sedenie a dlhšie cestovanie.

Hoci priestor na hlavu je limitovaný pre osoby s výškou do 150 cm. Zadných pasažierov berú váženejšie aj dizajnéri, ktorí im znížili spodnú linku zadných bočných okien, aby videli do strán aspoň niečo.

Nádherný koncert

Na prvé zoznámenie som si požičal skvostný, 3,8-litrový V6 motorom s výkonom 223 kW/303 k. Na voľnobehu a v nízkych otáčkach má nádherný a kultivovaný zvuk, ale po prepnutí variabilného časovania ventilov do vysokootáčkového režimu vie aj pekne zarevať.

Pokiaľ dovtedy budete o jeho papierovom výkone trochu pochybovať, po vytlačení akcelerátora na podlahu točivý V6 motor predvedie ródeo, na ktoré sa len tak nezabúda. Jeho ťah je impozantný.

S vypnutým ESP treba plyn dávkovať veľmi jemne, lebo zadok je náchylný prudko sa utrhnúť. Naučiť sa s ním narábať ale nie je problém, pretože na pokyny vodičovej pravej nohy reaguje dosť citlivo. Spočiatku si môžete pomáhať pri nahadzovaní zadnej časti do šmyku ručnou brzdou. Po pár tréningoch vám to pôjde aj s nohou.

Šesťstupňová automatická prevodovka ZF nie je možno ani tak zlá, ako mi vadí, že radí úplne ticho a vôbec necítiť zmenu prevodového stupňa. Na diaľnici a pri komótnych presunoch je to výhoda , ale pri športovej jazde to prekáža.

V manuálnom režime vie podržať otáčky (takmer po 7000 1/min), hoci nie po obmedzovač. Pomerne rýchlo sme našli spoločnú reč aj pri ostrejšej jazde. Nemám však rád, ak pri radení krídelkami pod volantom aj tak musím stále pozerať aký mám zaradený stupeň.

Vďaka dlhému rázvoru náprav, dokonca dlhšiemu než má Škoda Superb si s Genesisom užijete dlhé drifty, ale aj naháňačku po obľúbenej ceste, či rýchlu jazdu po diaľnici. S každou prejdenou zákrutou bude vo vás silnieť nadšenie z vyladenia podvozka, jeho stability a ochoty meniť smer.

Genesis zahýna do zákrut s úžasnou agilitou, úplne atypickou pre kórejské autá. Ešte v žiadnom kórejskom aute som si tak „nepokecal“ s prednými kolesami. Pri rýchlej jazde po kľukatých cestách som doslova cítil oporu širokej viacprvkovej zadnej nápravy a vedel tiež oceniť trakciu všetkých štyroch kolies.

Samotnú pochvalu si zaslúžia brzdy Brembo so štvorpiestikovými strmeňmi. Za odolnosť voči fadingu, ale najmä schopnosť dávkovať brzdnú silu podľa potreby.

Kupujem - nekupujem

Po predošlých skúsenostiach so športovými modelmi značky Hyundai som radšej nič prevratné nečakal a dostal som doslova mega koncert adrenalínu a zážitkov. Genesis Coupé má široký dynamický register, ale v prvom rade je to výborne postavené športové auto, s ktorým si perfektne zadriftujete aj s chuťou sa vybláznite na rýchlostnej skúške alebo okruhu. Na okruh som sa s ním zatiaľ nedostal. Ten mi ostáva ešte dlžný. Za danú sumu nie je o čom. Jednoznačne kupujem.

Tabuľka Hyundai Genesis Coupé
Motor 3.8 V6
Zdvihový objem [cm3] 3778
Výkon [kW/k] 223/303
pri otáčkach [1/min] 6300
Krútiaci moment [Nm] 361
pri otáčkach [1/min] 4700
Maximálna rýchlosť [km/h] 240
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 6,3
Nameraná spotreba [l/100 km] 9,8-13,2
Emisie CO2 [g/km] 235
Batožinový priestor [l] 332
Cena modelu od [€] 30.654

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Top First moment dovolenky na leto 2018
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  2. Accessible Urban Living
  3. RPSP – A good intention ruined by execution
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  5. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  6. Riešenia pre hnedú planétu
  7. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  8. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 16 175
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 658
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 349
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 124
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 424
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 912
  7. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 659
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 606
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 478
  10. Slováci triedia lepšie 1 145

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rok 1992: Bleskový rozvod a každý iným smerom. Ako si nás Mečiar s Klausom delili

Rozdelenie Českej a Slovenskej federatívnej republiky nebolo ani zďaleka ľahké.

EKONOMIKA

V roku 2060 pôjdu Dáni na dôchodok ako 74-roční. Kedy Slováci?

Súčasný limit im vzrastie o deväť rokov.

ŠPORT

Ramsay: Či Slovensko nevypadne do béčka? To nemôžem sľúbiť

Tréner chce naučiť hokejistov hrať s rozumom.

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.