Prvá jazda: BMW G 650 GS - nenáročný spoločník na každý deň

Začínaš s motorkami alebo tvoju nežnejšiu polovičku omrzelo byť spolujazdcom a chce jazdiť sólo? Si tu dobre a čítaj ďalej. Si ostrieľaný harcovník a cestovateľ? Tak toto zrejme nebude tvoja „šálka kávy“, ale tiež si tu dobre a čítaj ďalej.

(Zdroj: Majo Illéš a BMW)

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Tento staronový jednovalcový Bavoráčik tu už raz bol pod menom F 650GS a jeho výroba skončila v septembri 2007. Po štyroch rokoch páni z Berlína usúdili, že je čas na comeback a starú GS omladili a opäť vpustili medzi pospolitý ľud motorkársky.

Ako by sme charakterizovali proces omladenia jednou vetou? Na rám aj motor z predchádzajúceho modelu sa nahodili plasty v novom dizajne a, voilà, nová motorka je na svete.

Pohonná jednotka je osvedčený a spoľahlivý, vodou chladený jednovalec z dielne rakúskej firmy Rotax, a rám je klasický oceľový, rúrkový. Toto všetko tu už bolo a v zásade to nie je úplne zlé.

Ak k tomu pridám „joklovinovú“ zadnú kyvnú vidlu a dizajnovo zastarané puzdrá klasických predných teleskopov (apropo, predné teleskopy by sme v 21. storočí čakali skôr vo forme up side down vidlice), tak prichádzam k záveru, že pri tomto staronovom modeli sa firma BMW Motorrad, ktorá je inak známa svojimi investíciami do nových riešení, rozhodla čo najviac ušetriť na vývoji a na použitých dieloch a zaplatiť jedine dizajnérov za nový vzhľad.

1.jpg
Dizajnéri si svoju robotu odviedli na výbornú. Svetlo si plní svoju úlohu príkladne, na riadidlách sa nešetrilo a sú dostatočne pevné, a hlavne široké, čo má pozitívny vplyv na ovládateľnosť.

Ergonómia sedla je príkladná a povrchová protišmyková úprava naozaj funguje. Ako príplatkovú výbavu sme testovali vypínateľné ABS, ktoré je naozaj hodné každého centu čo stojí, ale na môj vkus je príliš citlivé a aktivuje sa priskoro.

Vyhrievané rukoväte, na ktoré keď si raz zvyknete, tak si bez nich v chladných dňoch už neviete predstaviť život... Hlavný stojan, ktorý uľahčuje mazanie reťaze je navrhnutý tak dobre, že po troche cviku tú relatívne ťažšiu motorku naň bez problémov vyhodí aj vaša 50- kilová priateľka. Proti dlhoprstým je za príplatok možné dokúpiť si fabrický DWA alarm aj s imobilizérom.

2.jpg

Podvozok je na ceste o chlp lepší ako v teréne, ale tento pocit môže byť ovplyvnený cestným vzorom pneumatík Bridgestone Battlewing, ktoré boli použité ako prvomontáž z fabriky. Fun faktor na kľukatej asfaltovej ceste z G 650 GS len tak srší, ale s pribúdajúcou šotolinou a rozbitým terénom sa stráca.

Naozaj nie je žiaden kumšt dostať predné tlmiče v teréne na doraz, ale to neberiem ako chybu, pretože na ťažšie terény sú určené iné motorky.

Spotreba, slovo dnes tak často zo všetkých strán skloňované, je ukážková, a výrobca udáva pri konštantnej jazde 90km/h spotrebu 3,2 litra benzínu na 100 km. Tomuto údaju celkom aj verím, nakoľko pri tankovaní nám vyšla spotreba 4,3 litra/100km, a to vzhľadom na potrebu neustáleho zastavovania sa a rozbiehania pri filmovaní je údaj viac než dobrý.

3.jpg

G 650 GS je motorka, ktorá nie je v ničom zlá, ale skúseného motorkára ničím nenadchne. Ako vstupná brána pre mladého chalana do sveta cestných endúr, pre vašu priateľku, čo chce začať jazdiť sama alebo pre vášho tatka, ktorý chodí na ryby je to ideálna voľba.

Na každodenné dochádzanie do práce po rozbitých slovenských cestách pre niekoho, kto nemá rád skútre, je malá „géesa“ taktiež zaujímavou alternatívou.

4.jpg

Cena 7 250 eur
Motor 652 ccm, 4 ventily, DOHC
Výkon 48 koní pri 6 500 ot./min.
Krút. moment 60 Nm pri 5 000 ot./min.
Prevodovka 6-stupňová
Sekundárny prevod reťaz
Rozmery (D x Š x V) 2 165 x 920 x 1 240 mm
Hmotnosť 192 kg (prevádzková)
Rázvor 1 477 mm
Výška sedla 780 - 820 mm
Objem pal. nádrže 14 litrov
Pneu predná 110/80-19
Pneu zadná 140/80-17

video: Majo Illéš, Ján „raptor“ Grácz

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 147
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 347
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 457
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 393
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 721
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 401
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 003
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 510
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 837
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 675

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.