Prvá jazda: BMW G 650 GS - nenáročný spoločník na každý deň

Začínaš s motorkami alebo tvoju nežnejšiu polovičku omrzelo byť spolujazdcom a chce jazdiť sólo? Si tu dobre a čítaj ďalej. Si ostrieľaný harcovník a cestovateľ? Tak toto zrejme nebude tvoja „šálka kávy“, ale tiež si tu dobre a čítaj ďalej.

(Zdroj: Majo Illéš a BMW)

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Tento staronový jednovalcový Bavoráčik tu už raz bol pod menom F 650GS a jeho výroba skončila v septembri 2007. Po štyroch rokoch páni z Berlína usúdili, že je čas na comeback a starú GS omladili a opäť vpustili medzi pospolitý ľud motorkársky.

Ako by sme charakterizovali proces omladenia jednou vetou? Na rám aj motor z predchádzajúceho modelu sa nahodili plasty v novom dizajne a, voilà, nová motorka je na svete.

Pohonná jednotka je osvedčený a spoľahlivý, vodou chladený jednovalec z dielne rakúskej firmy Rotax, a rám je klasický oceľový, rúrkový. Toto všetko tu už bolo a v zásade to nie je úplne zlé.

Ak k tomu pridám „joklovinovú“ zadnú kyvnú vidlu a dizajnovo zastarané puzdrá klasických predných teleskopov (apropo, predné teleskopy by sme v 21. storočí čakali skôr vo forme up side down vidlice), tak prichádzam k záveru, že pri tomto staronovom modeli sa firma BMW Motorrad, ktorá je inak známa svojimi investíciami do nových riešení, rozhodla čo najviac ušetriť na vývoji a na použitých dieloch a zaplatiť jedine dizajnérov za nový vzhľad.

1.jpg
Dizajnéri si svoju robotu odviedli na výbornú. Svetlo si plní svoju úlohu príkladne, na riadidlách sa nešetrilo a sú dostatočne pevné, a hlavne široké, čo má pozitívny vplyv na ovládateľnosť.

Ergonómia sedla je príkladná a povrchová protišmyková úprava naozaj funguje. Ako príplatkovú výbavu sme testovali vypínateľné ABS, ktoré je naozaj hodné každého centu čo stojí, ale na môj vkus je príliš citlivé a aktivuje sa priskoro.

Vyhrievané rukoväte, na ktoré keď si raz zvyknete, tak si bez nich v chladných dňoch už neviete predstaviť život... Hlavný stojan, ktorý uľahčuje mazanie reťaze je navrhnutý tak dobre, že po troche cviku tú relatívne ťažšiu motorku naň bez problémov vyhodí aj vaša 50- kilová priateľka. Proti dlhoprstým je za príplatok možné dokúpiť si fabrický DWA alarm aj s imobilizérom.

2.jpg

Podvozok je na ceste o chlp lepší ako v teréne, ale tento pocit môže byť ovplyvnený cestným vzorom pneumatík Bridgestone Battlewing, ktoré boli použité ako prvomontáž z fabriky. Fun faktor na kľukatej asfaltovej ceste z G 650 GS len tak srší, ale s pribúdajúcou šotolinou a rozbitým terénom sa stráca.

Naozaj nie je žiaden kumšt dostať predné tlmiče v teréne na doraz, ale to neberiem ako chybu, pretože na ťažšie terény sú určené iné motorky.

Spotreba, slovo dnes tak často zo všetkých strán skloňované, je ukážková, a výrobca udáva pri konštantnej jazde 90km/h spotrebu 3,2 litra benzínu na 100 km. Tomuto údaju celkom aj verím, nakoľko pri tankovaní nám vyšla spotreba 4,3 litra/100km, a to vzhľadom na potrebu neustáleho zastavovania sa a rozbiehania pri filmovaní je údaj viac než dobrý.

3.jpg

G 650 GS je motorka, ktorá nie je v ničom zlá, ale skúseného motorkára ničím nenadchne. Ako vstupná brána pre mladého chalana do sveta cestných endúr, pre vašu priateľku, čo chce začať jazdiť sama alebo pre vášho tatka, ktorý chodí na ryby je to ideálna voľba.

Na každodenné dochádzanie do práce po rozbitých slovenských cestách pre niekoho, kto nemá rád skútre, je malá „géesa“ taktiež zaujímavou alternatívou.

4.jpg

Cena 7 250 eur
Motor 652 ccm, 4 ventily, DOHC
Výkon 48 koní pri 6 500 ot./min.
Krút. moment 60 Nm pri 5 000 ot./min.
Prevodovka 6-stupňová
Sekundárny prevod reťaz
Rozmery (D x Š x V) 2 165 x 920 x 1 240 mm
Hmotnosť 192 kg (prevádzková)
Rázvor 1 477 mm
Výška sedla 780 - 820 mm
Objem pal. nádrže 14 litrov
Pneu predná 110/80-19
Pneu zadná 140/80-17

video: Majo Illéš, Ján „raptor“ Grácz

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  4. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  5. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  6. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  7. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  8. Splnený sen
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  10. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  1. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  2. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  3. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  4. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  5. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  6. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  7. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  8. Vysoká hra o súdne trovy
  9. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 13 356
  2. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 13 309
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 821
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 354
  5. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 2 570
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 556
  7. Splnený sen 2 153
  8. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 393
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 208
  10. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 1 095

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Facky, traumy, málo ľudskosti. Aj tak zobrazuje dokument slovenské pôrodníctvo

Znova sa hovorí o pôrodoch, ozývajú sa traumatizované ženy.

DOMOV

Za nástenku dostali dlhoročné tresty Janušek a Štefanov

Exministri výstavby za SNS budú jediní odsúdení.

KOMENTÁRE

Janušek je len Ficov figový list

Nemožno sa ubrániť pocitu, že ide o ukážkový prípad selektívnej spravodlivosti.

Neprehliadnite tiež

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.

Volvo spúšťa značku športových áut Polestar, prvý model je hybrid

Športový hybrid Polestar 1 prichádza s výkonom 600 koní a karbónovou karosériou.

Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu?

Segment malých SUV je stále populárnejší, budúci rok by mali predaje pokoriť hranicu dvoch miliónov.

Japonská oceliareň klamala o kvalite kovov, diely sú v autách aj lietadlách

Rozsah škôd ani miera nedostatkov zatiaľ nie sú známe.