SME
Nedeľa, 5. február, 2023 | Meniny má Agáta

Prvá jazda: BMW G 650 GS - nenáročný spoločník na každý deň

Začínaš s motorkami alebo tvoju nežnejšiu polovičku omrzelo byť spolujazdcom a chce jazdiť sólo? Si tu dobre a čítaj ďalej. Si ostrieľaný harcovník a cestovateľ? Tak toto zrejme nebude tvoja „šálka kávy“, ale tiež si tu dobre a čítaj ďalej.

(Zdroj: Majo Illéš a BMW)

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Tento staronový jednovalcový Bavoráčik tu už raz bol pod menom F 650GS a jeho výroba skončila v septembri 2007. Po štyroch rokoch páni z Berlína usúdili, že je čas na comeback a starú GS omladili a opäť vpustili medzi pospolitý ľud motorkársky.

Ako by sme charakterizovali proces omladenia jednou vetou? Na rám aj motor z predchádzajúceho modelu sa nahodili plasty v novom dizajne a, voilà, nová motorka je na svete.

Pohonná jednotka je osvedčený a spoľahlivý, vodou chladený jednovalec z dielne rakúskej firmy Rotax, a rám je klasický oceľový, rúrkový. Toto všetko tu už bolo a v zásade to nie je úplne zlé.

Ak k tomu pridám „joklovinovú“ zadnú kyvnú vidlu a dizajnovo zastarané puzdrá klasických predných teleskopov (apropo, predné teleskopy by sme v 21. storočí čakali skôr vo forme up side down vidlice), tak prichádzam k záveru, že pri tomto staronovom modeli sa firma BMW Motorrad, ktorá je inak známa svojimi investíciami do nových riešení, rozhodla čo najviac ušetriť na vývoji a na použitých dieloch a zaplatiť jedine dizajnérov za nový vzhľad.

1.jpg
Dizajnéri si svoju robotu odviedli na výbornú. Svetlo si plní svoju úlohu príkladne, na riadidlách sa nešetrilo a sú dostatočne pevné, a hlavne široké, čo má pozitívny vplyv na ovládateľnosť.

Ergonómia sedla je príkladná a povrchová protišmyková úprava naozaj funguje. Ako príplatkovú výbavu sme testovali vypínateľné ABS, ktoré je naozaj hodné každého centu čo stojí, ale na môj vkus je príliš citlivé a aktivuje sa priskoro.

Vyhrievané rukoväte, na ktoré keď si raz zvyknete, tak si bez nich v chladných dňoch už neviete predstaviť život... Hlavný stojan, ktorý uľahčuje mazanie reťaze je navrhnutý tak dobre, že po troche cviku tú relatívne ťažšiu motorku naň bez problémov vyhodí aj vaša 50- kilová priateľka. Proti dlhoprstým je za príplatok možné dokúpiť si fabrický DWA alarm aj s imobilizérom.

2.jpg

Podvozok je na ceste o chlp lepší ako v teréne, ale tento pocit môže byť ovplyvnený cestným vzorom pneumatík Bridgestone Battlewing, ktoré boli použité ako prvomontáž z fabriky. Fun faktor na kľukatej asfaltovej ceste z G 650 GS len tak srší, ale s pribúdajúcou šotolinou a rozbitým terénom sa stráca.

Naozaj nie je žiaden kumšt dostať predné tlmiče v teréne na doraz, ale to neberiem ako chybu, pretože na ťažšie terény sú určené iné motorky.

Spotreba, slovo dnes tak často zo všetkých strán skloňované, je ukážková, a výrobca udáva pri konštantnej jazde 90km/h spotrebu 3,2 litra benzínu na 100 km. Tomuto údaju celkom aj verím, nakoľko pri tankovaní nám vyšla spotreba 4,3 litra/100km, a to vzhľadom na potrebu neustáleho zastavovania sa a rozbiehania pri filmovaní je údaj viac než dobrý.

3.jpg

G 650 GS je motorka, ktorá nie je v ničom zlá, ale skúseného motorkára ničím nenadchne. Ako vstupná brána pre mladého chalana do sveta cestných endúr, pre vašu priateľku, čo chce začať jazdiť sama alebo pre vášho tatka, ktorý chodí na ryby je to ideálna voľba.

Na každodenné dochádzanie do práce po rozbitých slovenských cestách pre niekoho, kto nemá rád skútre, je malá „géesa“ taktiež zaujímavou alternatívou.

4.jpg

Cena 7 250 eur
Motor 652 ccm, 4 ventily, DOHC
Výkon 48 koní pri 6 500 ot./min.
Krút. moment 60 Nm pri 5 000 ot./min.
Prevodovka 6-stupňová
Sekundárny prevod reťaz
Rozmery (D x Š x V) 2 165 x 920 x 1 240 mm
Hmotnosť 192 kg (prevádzková)
Rázvor 1 477 mm
Výška sedla 780 - 820 mm
Objem pal. nádrže 14 litrov
Pneu predná 110/80-19
Pneu zadná 140/80-17

video: Majo Illéš, Ján „raptor“ Grácz

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  3. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  7. Dodajte vašej pokožke šťavu
  8. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  3. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  4. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  5. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 13 273
  2. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 095
  3. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 2 985
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  5. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 1 938
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 805
  7. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 1 374
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 106
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

DS 9 E-Tense 4x4

Výkon aj výbava na prvý pohľad vyzerajú lákavo.


4. feb
Budúce modely Peugeotu už rátajú s dlhšou životnosťou.

Nová éra áut je už teraz vo vývoji.


3. feb
Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


2. feb

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb

Blogy SME

  1. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól
  3. Soňa Kallová: To najťažšie na záver. Národný park Mt. Kenya (UNESCO). Mt. Kenya verzus Kilimandžáro.
  4. Jozef Kozár: Výber z výskumu Marsu: Január 2023
  5. Robert Štepaník: diel 82 - rubrika: moje najhranejšie (v septembri 2022) - časť 2
  6. Martin Šuraba: Hrobárov almanach
  7. Ján Škerko: „Múdry“ Sulík spoluvytváral negatívny obraz o Matovičovi a dal ho „dole“
  8. Aliancia NIE RAKOVINE: Svetový deň proti rakovine
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 11 847
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 7 501
  3. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 4 061
  4. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 3 634
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 508
  6. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 3 248
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 3 142
  8. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 2 631
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól
  2. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  3. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  6. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu